Jussin tölkki (iku) projektit

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Mistä näitä oikein sikiää... 1,6 turbodiesel, 5 vaihdetta. Ainut miinuspuoli että moottori on parivuotta sitten leikannut kiinni. No ei ollu hinnan kiroissaan ja löytyi 3km päästä kotoa.
uustölkki.jpg
uustölkki.jpg (112.65 KiB) Katsottu 8171 kertaa
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tölkit ovat laumasieluja, ilmeisesti talven lähestyessä hakeutuvat toistensa seuraan :roll:
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Jaha, intoa oli taas enemmän kuin ymmärrystä.
No moottori alkoi hakemaan sijojaan volkkarin perältä. En tiedä mitä vetoakselit tuumaa mutta piti koko laatikko/moottori pakettia tuoda noin 5cm taakse päin. Moottori jää todella lähelle moottoritilan etureunaa, jolloin moottorin takareunassa oleville vesiletkuille yms härpäkkeille jää todella vähän tilaa. Toinen vaihtoehto olisi ollut ruveta rälläkällä veistämään konetilaa ja hitsaamaan uusia muotoja. Mutta taas kerran tuttu laiskuus iski jälleen ja päädyin siirtämään koko pakettia taaksepäin. Onhan siinä vaan sepittämistä. vielä pitää mootorista poistaa ohjaustehostajan pumppu pois yms. Mutta kunhan koneen kiinnikkeet on paikoillaan voi alkaa sovittamaan muita tykötarpeita.
motti1.jpg
motti1.jpg (231.78 KiB) Katsottu 8125 kertaa
motti2.jpg
motti2.jpg (199.21 KiB) Katsottu 8125 kertaa
motti3.jpg
motti3.jpg (187.25 KiB) Katsottu 8125 kertaa
hieman keskeneräinen
hieman keskeneräinen
koneenkiinnitys.jpg (178.4 KiB) Katsottu 8125 kertaa
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Jos tää olis veispuukki niin mä laittaisin että "TYKKÄÄN" :D
Avatar
rextherunt
100:s Juhlajäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 19.03.2012 09:40

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja rextherunt »

Mielenkiinnolla seuraan tätä.

Muista laittaa nordlockit. Tein viimeisen testin, että saako niitä vetareita pysymään ilman niitä. Ei saa. Vedin ruuviukitetta ihan puhtaisiin vetarin koviin pultteihin koko kierteen matkalta ja tyrkkäsin ne tosi hyvin kiinni kun laatikko ja kone oli irtaallaan. Ilman nordlockkeja olevat pultit pyöri 300km ajon jälkeen huis helevettiin. En voi kuin ihmetellä miten se oli mahdollista. Puijon pultissa M8 nordlokki maksoi jotai 0,3€ kpl. Tuntuu että tehon lisääntyessä noi vetarin pultitkin pyörii nopeemmin pois ilman noita aluslaattoja.
Mitään en ymmärrä vieläkään, mutta hauskaa on.
Avatar
Tölkkimika
Ylläpitäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.02.2012 11:00
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja Tölkkimika »

Subarun kanssakin piti laikata konehuoneen etuseinää pois aikalailla.
Toihan näyttää hyvältä!

Mika
-----------RATATAKSI------------
nyt entistäkin kevyempi koostumus
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Nordlockien valmistaja / maahantuoja saa kohta alkaa sponssaamaan foorumiamme, sen verran hyvin on tuote tehty täällä tunnetuksi, mutta hyvin on kaikki niiden kanssa kiinni laitetut pultit pysynyt kiinni.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

T3Syncro kirjoitti:Nordlockien valmistaja / maahantuoja saa kohta alkaa sponssaamaan foorumiamme, sen verran hyvin on tuote tehty täällä tunnetuksi, mutta hyvin on kaikki niiden kanssa kiinni laitetut pultit pysynyt kiinni.
Joo, mulla kierähti yksi pultti nordlockkien kanssa kuusiokololtaan pyöreäksi (tai soikeaksi, kun ei kuusiokolo enää sovi sisään), enkä saa sitä auki, vaikken sitä kovin kireällekään saanut... Olisin laittanut ehjäkantaisen pultin tilalle, kun tuli niitä hankittua varastoon, kun tuntuvat olevan kulutustavaraa... :D
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
Tölkkimika
Ylläpitäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.02.2012 11:00
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja Tölkkimika »

Nordlockin myyntijehulle myytiin yksi tölkki Eican kanssa viime talvena.
Täytyy varmaan kysellä sponssia.

Mika
-----------RATATAKSI------------
nyt entistäkin kevyempi koostumus
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

DJSigma kirjoitti:Joo, mulla kierähti yksi pultti nordlockkien kanssa kuusiokololtaan pyöreäksi (tai soikeaksi, kun ei kuusiokolo enää sovi sisään), enkä saa sitä auki, vaikken sitä kovin kireällekään saanut... Olisin laittanut ehjäkantaisen pultin tilalle, kun tuli niitä hankittua varastoon, kun tuntuvat olevan kulutustavaraa... :D
8 mm 12 kulmainen avain ja vasara, niin saat sen auki, eli naputtelet varovasti sen 12 kulmaisen avaimen sinne kuusiokolokantaan.

Tölkkimika kirjoitti:Nordlockin myyntijehulle myytiin yksi tölkki Eiccan kanssa viime talvena.
Täytyy varmaan kysellä sponssia.
Mika
Jätesäkillinen Nordlockeja jaettavaksi tapahtumissa ;)
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Tämän päivän asennukset jäi ilmanputsarin hankintaan ja bling bling:iin...
alustasarja.jpg
alustasarja.jpg (178.75 KiB) Katsottu 8050 kertaa
ilimannussija.jpg
ilimannussija.jpg (184 KiB) Katsottu 8050 kertaa
blingbling.jpg
blingbling.jpg (94.36 KiB) Katsottu 8050 kertaa
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja jarke »

sama alusta kun mulla, ajettavuus ok ,ainakin lyhyempien iskareiden kanssa.
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Sinnehän se moottori istui. onhan siinä änkäämistä ja oikeanpuoleinen koneenkorva vaatii hieman nostoa. sitten alkaa se "vaikein" vaihe, sähköt yms. No kunhan sais inspistä niin pitää sepittää, ja kun tuli taas tuonne työelämäänkin vähäksi aikaa siirryttyä niin se vie osan hyvästä asennus ajasta.
ja ei se ihan heittämällä sinne mene.
ja ei se ihan heittämällä sinne mene.
pata.jpg (779.59 KiB) Katsottu 7997 kertaa
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja TT| »

On se vaan nätti! Eiköhän se motivaatio ja aika siitä ala löytymään :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Onko nuo aurinkolasit siltä varalta jotta moottoritilassa krominkiilto häikäisee vai tulevaisuus vai mikä? :D
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja jussimh »

hillitty kirjoitti:Onko nuo aurinkolasit siltä varalta jotta moottoritilassa krominkiilto häikäisee vai tulevaisuus vai mikä? :D
Itse asiassa ne on otettu uusiokäyttöön polttoleikkauslaseina... Tietysti siihen homman pitäs olla RayBanit..
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja jussimh »

No niin sepitys jatkuu ja ihmettely.
Tuossa ekassa kuvassa olevaan osaan tulee putki "huohottimelta" ilmeisesti. Onko aivan turha kapistus? voiko ilmanputsarin letkussa olevan reiän vain tukkia?
huohottimen kierrätys.jpg
huohottimen kierrätys.jpg (461.94 KiB) Katsottu 7913 kertaa
Toisessa kuvassa on joku sähköhärpätin, oli passatin ilmanputsarin kotelossa kiinni. Siinä on kunnon jäähdytys rivatkin. se on varmaankin tuikitarpeellinen mutta mitteepä se tekee ja tarvitseeko sen jäähdytyksestä huolehtia uudessa asennuksessa sen kummemin?
mikähän osa.jpg
mikähän osa.jpg (434.62 KiB) Katsottu 7913 kertaa
Ja viimeisenä vaan kuva ilmanputsarin kannesta johon tulee ilmamassamittari suoraan kiinni.
ilmanputsarin kansi.jpg
ilmanputsarin kansi.jpg (458.97 KiB) Katsottu 7913 kertaa
Semmosta sepittely tälläkertaa.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja TT| »

http://www.audiworld.com/tech/elec181.shtml

äkkiseltään näyttäisi todellakin olevan tuikitarpeellinen kapine, eli kytkee ecun ohjeiden mukaisesti aina oikean pytyn sytytyksen päälle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja Joker »

Sytkävahvistin. Tarpeellinen jos meinaa alkuperäisen sytkän laittaa. Kohtuu yleinen osa rikkoontua. Toimivat irrallaankin ilman imuilman jäähdytystä, mutta suosittelen pulttamaan vaikka johonkin metalliin, esim konehuoneen kylkeen kiinni, jotta lämpö johtuisi hyvin pois siitä.
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Jussin tölkki (iku) projektit

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Nonniin
Tänään taas kerkes vähän räpläämään tätäkin projektia. Välijäähdytin löysi paikkansa toistaiseksi moottorin oikealta puolelta ja paisuntasäiliö myös samalta puolelta konehuoneen takaosasta. Täytön laitoin lavan läpi, täytyy asennella joku luukku systeemi myöhemmin siihen. Sen sytkänvahvistimen pulttaan kiinni tuommoseen alumiinin palaseen. Melko soveltaminen noissa ahtimen ja jäähdytysjärjestelmän letkutuksissa, varsinkin kun kaikki pyrin tekemään jo itsellä olemassa olevista tarpeista. Eihän niistä maailman hienoimpia tule mutta toivottavasti jollain tavalla toimivia. Tietysti aina paremmat saisi kun kasaisi uusilla käypäsillä osilla ja parhaimman tehon maksimoimiseksi tarkoitetuilla. Mutta sen vaihe tulee joskus myöhemmin jos on tullakseen. :roll:
välijäähy.jpg
välijäähy.jpg (186.85 KiB) Katsottu 7860 kertaa
paisari.jpg
paisari.jpg (140.45 KiB) Katsottu 7860 kertaa
täyttö.jpg
täyttö.jpg (162.17 KiB) Katsottu 7860 kertaa
hilavitkutin.jpg
hilavitkutin.jpg (121.07 KiB) Katsottu 7860 kertaa
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Vastaa Viestiin