T3 Syncro 1.6TD Muru

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Tehäämpä tännekkin projekti kun lahtari-puolella sellainen jo tästä katiskasta on, ja tämä tuntuu olevan se aktiivisempi foorumi selkeästi.

Muru eli Murheenkryyni :mrgreen:

Kuva

Perus 14" Syncro, lukko vain takana, alla 235/75/15 karkiahkot kumit.
Ollut alunperin 1+8 paikkainen, nyttemmin 1+2 joka paikkalukuna riittää helposti meidän pesueelle.
Takatilaa täyttää vielä tällä hetkellä hyvinkin loppuun poljettu JX josta korkannut turbo ja kyllähän tuo jo jonkin verran huohottaakin. Muuten tekniikka on hyvässä kunnossa.
Eli uutta hankintaa pääsee heti harrastamaan :D

Ensi viikolla olisi tarkoitus hakea about täydellinen ja toimintakuntoinen JX ehjillä hiluilla toiselta harrastajalta jotta saadaan kapistus päivittäiseen ajoon, haalitaan sitten myöhemmin joskus esim AFN-konetta kun siihen on aikaa (lue: kun tuo seuraava JX päästää toimintasavut pihalle :lol: )

Todo-lista lyhykäisyydessään;
- Vanha pata pois ja uus tilalle
- Perushuolto, jakoremmit jne samalla kun kone on irrallaan
- Pinnoista pitäis riipasta ylimääräset ruskeat pois ja samalla silottaa muutamat sotakolhut, ei mitään mahottomia mutta on kuitenni, katsotaan nyt sitten pitääkö maalata kokonaan yli vai miten touhutaan. Väri ei vaihdu, tämä on ehottoman hyvä.
- Etu- ja takapuskureiden teko, mallia putkesta leikkaa-liimaa-askartele, eteen pitää kuitenkin saada myös lisäpitkät soviteltua. Ja taakse työ/peruutusvalot mutta safaritellinki vois olla niiden sijoituspaikka..
- Josehkäkun jaksaa neppailla niin etuvilkuille + takavaloille vois kyhätä suojakehikot raudasta.
- Sikaosastosta pitäisi saada sellainen että seuraavassa (kesä)tapahtumassa majoittuminen voidaan hoitaa autossa, ei teltassa. Joku näppärä kippaava sänkyviritelmä, taittuva pöytä, jääkaappi, lisäakku, valaistusta (led lienee järkevin), ja ehdottomasti karavaanarimallin sähköistys + sammutin puuttuvaan telineeseen. (ja jokunen viikko sitten kuolasin Ebay:n sedältä westfalian nostokattoakin ja liesi/hella/lavuaari/jääkaappi-yhistelmää ja ties mitä mutta jos nyt ei vielä laulateta Paypalia).
- Karavaanarimallin rullalippa-telttasuoja-mikä-se-nyt-on jonka saa levitettyä kyljestä katokseksi (markiisi?). Pitää vielä funtsia sen toteutusta, varsinkin sitä miten siitä saisi sellaisen että se EI olisi kiinni jokaisessa pusikossa tahi puun oksassa jos tällä erehtyy vähän syrjempään.
- Safaritellinki katolle, taitaa olla helpoin tehdä tähän jonkin näköiset ohjausputket sitten tuolle katoksen rullalle.
- Varapyörätellinki taakse, tässä kun ei ole nyt lainkaan paikkaa, joku karsinut pois. Tehdään mallia sivulle kääntyvä jotta saa takalunkankin auki.
- Eteen jonkin näköistä pohjapanssaria juuri tuon varapyörätellingin kohdille, nyt näyttää siltä että se on varmasti tuosta kohdasta kiinni kannon nokassa, ihan yrittämättäkin :D
- Ovien/luukkujen tiivisteiden uusintaa jne pikkuhiplausta on luonnollisesti tiedossa.
- Takavalojen lasit pitää vaihtaa, toinen aika pahasti jo tummunut, toinen halki. Se että laitetaanko tuuninkia vai ei niin kahtellaan myöhemmin, ja jos tuuninkikärpänen puree niin sitähän voi etuvilkutkin vaihtaa kirkkaiksi jajaja. Mutta katsotaan noita sitten myöhemmin, paaaljon myöhemmin.


Mitään muuta ei vielä ole varsinaisesti autoa varten hommattu kuin sovittu kaupat toimivasta JX-koneesta joka pitäisi noutaa ensi viikon alussa, sekä Oberin Mikolta (joka yllytti kirjoittamaan tämänkin topikin) Syncro/4WD-tarrasatsi, Muru kun näyttää niin orvolta ilman niitä, luulevat pian vain korotetuksi takapotkuksi ;)

Jospa tästä vielä saataisiin leivottua käypä peli pienimuotoiseen matkailuun, koiran kanssa metsässä jälellä kulkemiseen, sekä ennen kaikkea hyväksi käyttikseksi. Viime talvenakin näillä korkeuksilla kyllä riitti ihan kivasti lunta.

Vinkkejä kaivataan siihen miten ääni/lämpöeristän tuon laitteen, nythän siellä ei ole noiden pahvien alla mitään eristeeksi luokiteltavaan. Dynamattia tms vastaavaa peltiä vasten ja sitten mitä ja päälle uudelleen verhoilut paneelit.
Lattialle ajattelin koko matkalta tuollaista 'terassimattoa', samalla matskulla sitten hytin puolen lattia, sikaosaston seiniin ajattelin samantyylistä kangasta millä esimerkiksi subbarikotelot päällystetään, samalla aineella vois tehdä etuovipahvitkin. Tai oikeastaan kaikki sisustan sivupahvit, noi nykyiset on niin raiskatun oloiset kauttaaltaan.


22.8.2012
Kuva

2,5h se otti että vanha moottori lähti irti, uutta pääsee hakemaan huomenna. Josko tuo sitten huomenna taas liikkuisi ominvoimin.

Jos jollakulla on tarvetta, niin vanhasta JX:stä tulee myyntiin, imu/pakosarja, syöttöpumppu, öp ja öljypumppu, jos tarvetta on vaikkapa AAZ:n istuttamista varten. YV:llä voi lähestyä tämän asian tiimoilta.

Sisustan verhoilua varten pitää myös hakea huomenna kangasta, ja äänieristystä varten.


24.8.2012

Ja sehän käydä ruksuttaa, hyvin toimii uusi pata ja käynnistyy avainta hieman virtalukossa näyttämällä (kiitokset Heebolle hyvä kuntoisesta JX:stä), turbossakaan ei tuntunut pitkittäisvälystä eikä juuri nimeksikään poikittaista, lienee sekin hyvässä iskussa. Vissiin edellinen omistaja on lapioinut uusia osia koneeseen, kaikki hehkuista lähtien olivat lähes käyttämättömiä, öljypohjaa en käyttänyt auki joten alakerran hilut on kysymysmerkki.
Vähän aluksi pelästytti kun tuli sinistä putken täydeltä, vissiin sitten seisonnan takia turbo tihkunut jonkin verran läpi koska savuaminen hävisi ensimmäisen 10km jälkeen. Rauhallisesti tuli ajeltua pienillä kierroksilla ensimmäiset kilometrit (~35km). Hymy ei laantunut vielä kotipihassakaan :D

Sitähän pääsee sitten vkl:n aikana sisustan askartelu hommiin :) Ja jos aika antaa myöden niin pitää noita pintojakin alkaa hieromaan, puskuritkin pitäis tehä jajaja..

Viikon päästä pitäisi olla Manamansalossa edes jonkinlaisessa kunnossa että kehtaa käydä kahtelemassa ilmavwehkeitä, pinnatkin pitäis vielä hieroa kuntoon + maalata.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hienoa että pääsi syncro taas liikkeelle. Jos alat noihin kiinteämpiin retkeilyvarusteiden pulttaamiseen, niin kysäise varuilta jostain oikeasti tietävästä paikasta suhtautuminen. Kun taitaa olla aika nihkeätä jos verottomasta pakettiautosta löytyy kiinteitä matkailuautovarusteita.
Tässä projektissa tuntuu olevan hyvä vauhti ja into, jatka samaan malliin :) Noille mainitsemillesi vanhan koneen osille olisi tarvetta, jos jollain konstilla kulkeutuisi tänne syrjäiseen etelään.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja hege »

Ooberi mainittu! Uskallanko kommentoida? :D

Öljypumppu, öljypohja ja ja... Öljytikku! Ne mä tarviin tuolle TT:lle.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

TT| kirjoitti:Hienoa että pääsi syncro taas liikkeelle. Jos alat noihin kiinteämpiin retkeilyvarusteiden pulttaamiseen, niin kysäise varuilta jostain oikeasti tietävästä paikasta suhtautuminen. Kun taitaa olla aika nihkeätä jos verottomasta pakettiautosta löytyy kiinteitä matkailuautovarusteita.
Tässä projektissa tuntuu olevan hyvä vauhti ja into, jatka samaan malliin :) Noille mainitsemillesi vanhan koneen osille olisi tarvetta, jos jollain konstilla kulkeutuisi tänne syrjäiseen etelään.
No ei tässä mahotonta kiirettä olla pidetty, kerkesihän tuo nyt maanantaista asti seistä firman pihassa odottelemassa uutta sydäntä.

Pitää kysästä tutulta katsurilta mikä on virallinen kanta ja mitkä kaikki luetaan matkailuauton varusteiksi, voipi olla että westfalia -varustelu jätetään tämän auton osalta pois nyt kuitenkin (mielummin mä sikamatalan takavetosen siihen käyttöön valjastan, bensabokserilla (ja korkialla katolla) ;) ). Tosin jos varusteita sattuu sopivasti silmään osumaan niin varmaankin ne pitää parempaan talteen poimia.

Ja tosiaan tämä on tuotu henkilöautona maahan, siitä ei tosin ole tietoa onko silloin verot maksettu ja minkä luokkaisena on tuotu maahan, ulosottoa tässä ei ole kuitenkaan ja kunnan/valtion palveluksessa palvellut ensimmäiset (14?) Suomessa olo vuottaan 1+8 paikkaisena kuljettimena.
Nyttemmin 1+2 maastopaku.
Mutta pitää vähän tiedustella tuota asiaa, lisää henkilöpaikkoja en ole vailla, mutta välillä on tilanteita että itseni lisäksi pitäisi myös koiruuden pystyä majottautumaan reissussa (ja joskus jopa se parempipuolisko). Jos joudutaan menemään vaikeimman kautta niin sitten pitää keksiä jotain helpostipurettavaa ratkaisua. Säilytystilaa/laatikostoja nyt kuitenkin pitää askarrella, minkä sille sitten voi jos siitä muotoutuu tarvittaessa sänky jos on eksynyt patjatkin vielä matkaan. Ja pakun lämpöeristämistä ei kiellä kukaan ;)

Ebaysta on tullut kyttäiltyä multivani-kojelaudan lirvaketta, orkkis T3:n etutelttaa jne pikkukivaa, katsotaan nyt millä reseptillä tämä sitten rakentuu loppupeleissä.

Matkahuolto kuskaa palikoita tarvittaessa, itselläni ei taida olla asiaa etelään, ainakaan Vantaalle päin.
Kotkaa lähemmäksi ei ole käyntiä pitkään aikaan, Kotkaan sitten parin viikon päästä varmaankin.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

hege kirjoitti:Ooberi mainittu! Uskallanko kommentoida? :D

Öljypumppu, öljypohja ja ja... Öljytikku! Ne mä tarviin tuolle TT:lle.

Öljytikku koki luonnottoman poistuman :D
Mutta muut hilut on tallessa kyllä.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja TT| »

Nuo merkit voisi hieman luoda toivoa että on verot maksettu, tai muuten kärsitty. Eli siinä tapauksessa ei olisi mitään estettä muuttaa ihan virallisesti verolliseksi matkailuautoksi, siinä sivussa saisit laittaa penkkejäkin lisää ja käyttövoimavero pysyisi ennallaan. Nostokattoa on itsekin tullut aina säännöllisen epäsäännöllisesti tullut himoittua alkuperäisen korotuksen tilalle, mutta tällä hetkellä tuo ruuhi taas vaikuttaa ihan hyvälle :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Pitää konttorilta tiedustella asiaa että saavatko jostain selville onko maksettu ja mitä veroja. Sinänsä ei ole hätää jos tästä ei virallista matkailuautoa saakkaan, ei ole maata kaatava homma kuitenkaan. Tietty ainahan se ois parempi jos ois syys-talvi-kevät kaudelle syncromatkailuauto ja kesäksi sitten linttamatkailuauto :lol:
Tää kun on eka VW joka on niin korkea (no okei, ostaessa on ollu monikin muttei enään hetken päästä) että alle mahtuu muutakin kuin kengän kärki ;)

edit: Tosin kesämatkailuautoksi ollut haaveissa pallis tai junis, mutta jos lompakkoon kurkkaa niin kesähankinta on pallis.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja jarke »

kattele onko otteella mainintaa että on tällä hetkellä autoverovapaa, esim "autoverolain 23 pyk. mukainen tai autoverolain tpp 57 muk pakettiauto. jos tälläinen löytyy otteelta niin silloin ei onnistu " retkeilyautoksi", koska on jälleen alemman verotuksen auto, ei merkitystä vaikka joskus olisi jo joskus verotettu. Jos edellä mainittuja tekstejä ei ole niin onnistuu penkit sängyt sun muut asentaa kiinteästi.
Eli jos on alennetun veron alainen peli TÄLLÄ HETKELLÄ ,ei alennetun veron alaiseen tavaratilaan saa asentaa KIINTEÄSTI rakenteita jotka katsotaan sellaisiksi ettei laite ole enään tavarankuljetukseen tarkoitettu. Eli kannattaa rakenteet tehdä sillein että se saa purettua ilman työkaluja, silloin ne ei ole kiinteitä, esim .jos asentaa konekopan jatkeeksi jotain laverin tynkää niin sen kiinnitykset on esim. siipimuttereilla jotka saa purettua ilman työkaluja. tämä on perinteisesti ollut uudelleen verotuksen raja.
edellä mainittu ei koske hyllyjen ja laatikostojen tai esim. seinien vaneri suojausten asennusta, ne saa olla kiinteitä.
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Otteessa ei ollut kyllä halaistua sanaa autoverosta, N1/pakettiauto ja lisämerkintänä sitten maastoauto.
Pitänee konttorilta kysäistä asiaa.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
klonksvaagen

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Hyviin käsiinhän tuo päätyi, oli tarjolla vaihdossa ex- portteriini. Tämä harrasteajan pula aiheutti jo omasta luopumiseen.
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

klonksvaagen kirjoitti:Hyviin käsiinhän tuo päätyi, oli tarjolla vaihdossa ex- portteriini. Tämä harrasteajan pula aiheutti jo omasta luopumiseen.
Nojoo, hyviin ja hyviin ;) No ei tähän sentään leivota mitään lasikuituripali-tuninkia, eikä me taijeta tätä tontittaakkaan kun sotii vähän Syncroilun arvoja vastaan, vaikka kaikki VW:t mitä kohta 10v aikana on olleet, on olleet myös suht tontissa.

Tulipa nykästyä repsahtaneet istuinsuojat pois, yllätys oli suuri kun alta paljastui täysin ehjät (eikä oo kulumia, yhtään..) alkuperäisverhoilut :shock: Oiskohan uutena sitten istutettu nuo paikalleen..

Takaluukun pahviin harjottelin verhoilua, hyvin toimi sprayliima + subbareitten verhoiluun tarkoitettu kangas Biltemasta. Luukun sisälle äänieristeet + mustilla ruuveilla pahvi kankaikeen kiinni, vähän ne ruuvit sieltä paistaa silmään mutta sille nyt ei voi mitään, kartiokantainen + se-mikä-se-nyt -verhoilu'prikka' ois ollu paljo fiksumpi mutta eipä niitä tähän hätään mistään saanut. Eikä tuokaan nyt ruma ole eikä ne mustat ruuvit nyt _hirveästi_ sieltä mustasta kankaasta silmään paista, mutta kun tietää itse sen että ne sieltä näkyy kun kahtoa osaa, se häirittee :lol:
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Tuttu katsuri selvitti asiaa, ei ole mahkuja tehä retkeily/matkailuautoa tästä vehkeestä, verotettu aikanaan 30% säännöllä, henkilöautoksi tämän vielä saisi mutta ei mei taideta näillä oma/kokonaispainoilla kuitenkaan :D

JOTEN, suunnitelma B.
Verhoilu jatkuu, kuskin puolelle tulee 'laatikostot' lattialle, ja moottoritilan kopan pudotuksen kohdalle tulee 'väliseinä', kaksin kertainen joka aukeaa n. 100cm pituudelle, siipimuttereilla kiinni koska kevyen väliseinän saa rakentaa mikäli se on irroitettavissa. Tästä välisenästä saa sitten tarvittaessa näppärästi pohjan ilmatäytteiselle sängylle (joka kulkee näppärästi laatikostossa, kuten kahvinkeitin ja irtoliesi :) ). Ja tämä on laillinen konfiguraatio.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Nonii... olipa hyvä ettei ollutkaan aivan susipaska se motti.
Ois ollu se puuttuva turbon imuputki jo kyydissäkin tänään, mutta eipä joutanut poikkeemaan... koitan huomenna ehtiä neljän perseestä ohi ajellessa.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Heebo kirjoitti:Nonii... olipa hyvä ettei ollutkaan aivan susipaska se motti.
Ois ollu se puuttuva turbon imuputki jo kyydissäkin tänään, mutta eipä joutanut poikkeemaan... koitan huomenna ehtiä neljän perseestä ohi ajellessa.
Juu ei ihan susipaska, pitää vähän tiivistejumppaa kyllä harrastaa kun kampiaksilan etupään stefa tihuttaa, venttiilikopan tiiviste + öljypohjantiiviste.
Ei mahottomia mutta tihuttaa kuitenni.
Mutta vedot on kyllä hyvin tallessa, lähtee avainta näyttämällä käymään jne.
Voit paiskata aamulla tai sitten iltapäivällä, kuitenki seittemältä varmaan jo työmaalla taas.

Linttakuume on vaan kasvanut pahasti, tuntuu niin oudolta kivuta YLÖSpäin autoon eikä istahtaa alaspäin :lol: Ja TheSamban & Brickwerksin tontti T3:t näyttää niiiiiin hyvältä, takana vähän isompaa ja edessä pienempää valkokylkikumia 8-)
Toivottavasti kukaan ei kaupan pihassa tuu nykimään onko kaupan ja otatko tuollaisen takapotkun vaihdossa :lol:


Ja niitä kuviakin välillä;

Penkit
Kuva

Tarrahommia
Kuva

Kontinverhoilu
Kuva

Vaimennusta varten tuli tilattua suurinpiirtein 6m2 bitumimattoa, kaippa töi nyt ton konttorin pelteihin riittää kun ei kattoon lätki, ylijäävät sitten sikaosaston seinille.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Onnittelut onnistuneesta moottorinvaihdosta! Hyvin näyttää tää projekti etenevät, monet nostokattoiset bussit valkoisella nahkasisustalla kun tuppaa jäädä virtuaalisuunnittelun asteelle 8-)
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Eicca_ kirjoitti:Onnittelut onnistuneesta moottorinvaihdosta! Hyvin näyttää tää projekti etenevät, monet nostokattoiset bussit valkoisella nahkasisustalla kun tuppaa jäädä virtuaalisuunnittelun asteelle 8-)
:) :D :lol:
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Eicca_ kirjoitti:Onnittelut onnistuneesta moottorinvaihdosta! Hyvin näyttää tää projekti etenevät, monet nostokattoiset bussit valkoisella nahkasisustalla kun tuppaa jäädä virtuaalisuunnittelun asteelle 8-)
Eihän sole ku vaihtaa ;)

Unohtu ottaa kuvatuksia, mutta purin ohjaamosta kaiken lattioilta pois ja liimailin bitumia, melekeen 5m2 meni ohjamoon ja loput reilun neliön läiskin sitten liukuoveen.
Kelkkaakin piti kasailla ja varpajaisissakin piti piipahtaa lauantaina niin tietäähän sen miten tuottelias päivä tämä sunnuntai on nyt sitten ollut...
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Hissua ollut koko viikko, no sain vähän maalailtua ja fiksailtua ruosteita (kuskin kylki ikkunasta helmaan asti renkaiden väliltä :D, nyt se on vähän suorempi mutta 100% ei todellakaan, eikä tarvikkaan kun se on ekan mettäreissun jälkeen vähintään tuossa kunnossa :D keulassa ei ole enään mustaa rantua lasin ja maskin välissä vaan orkkisvärissä ja orkkistarralla ;) , ja ruostetäppiä otin kiinni pitkin autoa),verhoiltua takaposkien pahvit + äänieristin saman osaston molemmin puolin ja samalla äänieristin kuskin puolen koko kyljen ja pätkin orkkis verhoilut takaisin paikalleen.
Niijoo, tuliha sitä heiluteltua käsisirkkeliäkin sen verran että nyt moottorikopan tasolla jatkuu paksusta vesivanerista ~80cm vaneri väliseinään asti. Ajattellin tuonne alle jemmata työkalut ja muut mukana kulkevat emmeet. Toimii sitten samalla laverisängyn tukena siltä puolelta.

Kuviahan mulla ei tietty ole kun ei tullut otettua ja nyt tuolla on pihalla sen verran pimiää ettei tartte paljoa kuvata.

Ainekset puskureita ja ylipäheitä takalampun suojia varten ois olemassa, jos lauantaina kerkeis äpöstellä jotain aikaiseksi :oops:
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Kuvatuksia touhuamisista;

Kuva

Kuva


Joo on se vieläkin mutkalla joka suuntaan mutta saakin olla, ruosteet on hipastu pois ja vähän nakeltua kittiä niskaan niin se saa riittää, mä veikkaan kuitenkin että ekan, tai tokan, mettäreissun jälkeen se ois ihan saman näköinen kun nyt jos oisin hipassu sen 100% suoraksi 8-)
Kuva

Kuva

Kuva


Sehä alkaa näyttään pikkuhilijaan autolta, ehkä.

Ja sisältä;

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pitää vielä tarjoilla vaneria tuonne moottorikoppa-osastolle, äänieristykset ois kokonaan kunnossa sikaosastolta nyt, niinjoo liukuoveen pitäis tehä se ovipaffi, einekset ois jo kyllä olemassa mutta pitänyt muka harrastaa muutakin elämää, kelkkakin ois kohta nipussa talvea varten :D Voip olla että tuntuu liukkaalta sen jälkeen kun Syncrolla jokusen kk:n ajellut.. :lol:
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Päivitin alkuperäiset? tai ainakin 80-lukulaiset Blaukkarin mölyttimet Macromin 2-tiesarjaan, ja päivitin piuhat uusiin.
Soihan se vähän mukavammin nyt.
Tallessa varastossa ollu VDO:n soitin toimi tasan 0, joten tulipa sitten turhaan piuhoitettua ees taas, piti laittaa Sonyn rallatin takaisin (jossa omanlainen liitin).

Emännän velipojalta sain primuksen kaasulla toimivan lämmittimen, mutta saas nähä saako tuota toimimaan saati miten järjestelee sen että siitä lähtee vesi joko auton kiertoon tai sitten erilliseen vesipatteriin joka lämmittäisi takaosastoa pysähdyksissä näin syksyllä/talvella. No ompahan mistä askarrella jos innostuu.


Niinjoo ja vaihdoin sulahtaneen valokatkaisijan sekä virtalukon pohjan, vissiin meni liikaa virtaa läpi viime vkl kun tuli ajettua reilu pari tuntia käytännössä kokoajan lisäpitkät päällä ja pyyhkijät pyyhkimässä.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Vastaa Viestiin