T3 Syncro 1.6TD Muru

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Sisustushommia tuli tehtyä, kuutisen metriä meni 'mattoa' mutta nyt pitäis koiruudenkin viihtyä paremmin kuin liukkaalla vaneroinnilla ;)

Kuva

Kuva

Myös erinäisiä katkaisijoita on tullut uusittua mm puhaltimen. Joku todellinen sähköseppo on ollut joku edellisistä omistajista, puhaltimelle otettu virrat jostain ja puhaltimen + -kaapeli oli kytketty mankalle...
Nyt ois hakusessa mankan jatkuvan se-oikea-kaapeli, mikälie väritys sille?
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Tälläinen tulla tupsahti Oberin Mikolta, kiitokset!

Kuva

Ja engelsmannilta on tulossa jotain muuta kivaa lasin koristetta varmaanni viikon sisällä.

Ja tälläinen neiti on ominut Caramellin ihan tosissaan, ei oikeen enään emännän auton takapenkki tunnu kelpaavan.. niin ja tekihän tuo jotain sellaista mitä ei vielä ole yhdenkään auton kohdalla tehnyt (eikä oikein muutenkaan, luultiin ettei raukka osaa lainkaan haukkua :D), haukkui tuntemattomat pois Murun läheltä, kun liian lähelle tuppasivat tulla :shock:

Kuva

Kuva

Mutta hyvä että neidille kelpaa tuolla olla, ollaan kovasti lähdössä (tai jo lähdettykin) etsintä/haku/jälkikoira -hommiin ja vapepa-touhuihin mukaan, jolloin autossa oloa pakostakkin tulee harkoissa jne.
Pitääkin hommata laalaa ja jotain muuta tarpeellista tilpehööriä, ne on kätsyjä offihommissakin.

Vaan jotain vastoinkäymistäkin, paisari oireillut jo pitkään halkeamaansa enemmän tai vähemmän, nyt hajos sit sekä paisari että korkki, mutta Oberin pojilta mahto lähteä uudet palikat tänään tulemaan 8-)
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Ois vissiin pitäny uskoa viisaampia, eli heeboa, eikä ostaa sitä tarvikemallin virtalukonpohjaa mutta kö oli vähä kiirus, ei muuta saanu ja silleen (seliseli).
No se toimi tasan kaksi viikkoa, nyt pyörii horona ympyrää, meinas tulla mielenkiintoinen reissu keskeltä ei mitään pois. Tosin, purkaminen meni rutiinilla, työkalut (ja erinäisiä askartelutarvikkeita tälläisiä tilanteita varten) kun kulkee autossa jouhevasti aina matkassa. Hyppyjohto syöttöpumpun solenoidille akusta ja toisella hyppärillä virtaa paikasta a paikkaan b virtalukonpohjan sähköliittimessä, sitten taktinen piuhan pään vaihto toiseen reikään että saatiin edes ajovalot toimimaan ja gyyverinMC:n teippillä patentti rattipylvääseen, niin se vaan tuli sen 100km kotia ;) .. kun muisti ettei parane sammuttaa tarkoituksella, eikä vahingossa kun oli kerran saanut auton ajokuntoon.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Nesteiden hävimisen kanssa nyt ihmetelty reilu viikko..

Oberilta tuli uus paisuntasäiliö + korkki, no nesteet vaan häviää edelleen, vaihdoin läjän letkuja, nesteet vaan häviää.

Kunnes eilen neiti-ihiminen päätti kaupanpihassa sitten valuttaa ihan huolella nestettä, kurkkasin samoin tein mutta en löytänyt syytä.
Tänään sitten katiska käyntiin ja letkuja puristelemaan, heiluttelemaan vähän sieltä täältä ja oishan se pitäny arvata, sama palikkahan siellä oli pettäny mikä mulla on pettäny järjestäen joka ikusessa ABS ja AAZ -koneisessa VW:ssä...

Kuva

Kuva

Tiiviste + tiivisteliima piti paketin about kasassa, näytti vähän kierolta kun otin irti ja ihmettelin että mitenkäs sen noin on saanut kasattua muutama tkm sitten, mutta kun irrotin sen ja taivutin varovasti napsahti poikki, vissiinni halkeemasta sitten syyti nesteitä kartanolle.
Varaosavarastosta tuli kaivettua ABS:läisen uusi muovinen vastine, siinä nyt on sitten kaks anturaa + ne on ihan erilaisilla liittimillä mitä vanha yksijohtiminen. Ei haittaa, eikös tuo lämpötila-antura ollut pelkästään hehkujen ohjaukselle, ettei hehkuta kuumaa konetta?
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

Mukavalta työkaverilta jolla tölkkejä on useampikin, tuli lunastettua tölkkiin karjarauta mallia 'orkkis-suomi' näitä mm. Pörhö laittanut uusiin aikoinaan.
Vaatii vähän hellää huolenpitoa ja uutta rautaa kun parista kohtaa purassut ruostepeikko, ei mahoton rojekti mutta jotain pientä, niin ja uusi maali pintaan.

Vaan tuo kiinnitys on vähän alunperin ollut heikko, alhaalta neljällä 8mm pultilla ja ylhäältä kahdella, pitää tehdä tukevampi mutta tuonhan touhuaa samalla kun pitää muutekin paikkailla tuota.

Gansterilippakin tuli ostettua vaan ei se omaan silmään passaa sinisenä beigeen autoon, joten meni myyntiin. Se olisi ollut täysin bolt-on -setti hiposteltuine osineen, Myyntipuolelta löytyy ilmoitus siitä jos joku moista kaipailee.
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Siis millainen puskuri, jos kiinnitys on vain M8 pulteilla?
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

T3Syncro kirjoitti:Siis millainen puskuri, jos kiinnitys on vain M8 pulteilla?
Aikalailla näyttää tältä mikä tässä Armyläisenkin keulilla on;
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/4902380

Sitä en tiedä millainen kiinnitys tuossa alunperin on ollut mutta edellisessä autossa se on ollut puskurin alta / jostain palkista kiinni vain neljällä 8 (tai kymppi) pultilla + ylämaskin takaa jostain kahdella joiden koosta ei hajua. Ei tullut pahemmin tutkittua rautaa, kunhan vesisateessa vaan nostettiin autosta toiseen, nyt rauta on sadan kilometrin päässä ja meikä toisaalla.

Mutta noinniinkö äkkiseltään katsottuna ei se kiinnitys mikään mahdottoman tukeva ollut, kyllähän se varmasti paikallaan pysyy mutta en siitä kyllä vinshailemaan lähtis :)
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja TT| »

Juurikin noin se oli tuossa Hansussakin keulalla kiinni. Alkujaanhan tuon tarkoitus onkin vain "puskemista" kestää, en usko että vinssaamista tai siitä vetämistä on ajateltu. Ja etuylitystä tuo haittaa entisestään, jonka vuoksi otin omastani sen pois.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

TT| kirjoitti:Juurikin noin se oli tuossa Hansussakin keulalla kiinni. Alkujaanhan tuon tarkoitus onkin vain "puskemista" kestää, en usko että vinssaamista tai siitä vetämistä on ajateltu. Ja etuylitystä tuo haittaa entisestään, jonka vuoksi otin omastani sen pois.
Jeps niin haittaa, ellei sitten silvo tuota orkkispuskurin runkoa ja keksi erilaista kiinnitystä + muokkaa puskuria.

Syncro löytyy nyt nettihautomosta ja tuolta myyntipalstaltakin, ei mahu uuen kämpän autotalliin eikä viittis tienvierässäkään säilyttää.
Vaihdossa huolitaan takapotku tölkki jonka saa talliin (tai ainakin tekosyyn madaltaa talliin sopivaksi ;) )
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuo hajonnut nestetötterö on varmaankin se pumpun puolella kannessa oleva? Omassa koneen vaihdossa ihmettelin samaa, kun JX:ssä oli kaksi anturia ja TDI:ssä yksi. Olen ymmärtänyt että tuolta anturilta tulisi lämpömittarille tieto, ja toinen anturi on syncron jälkijäähdytyksen kytkentä. Se kannen laatikon puoleisessa päässä oleva vastaava anturi on hehkutuksen lämpötilan anturi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
mkm
AktiVWisti
Viestit: 120
Liittynyt: 03.08.2012 19:30
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncro 1.6TD Muru

Viesti Kirjoittaja mkm »

TT| kirjoitti:Tuo hajonnut nestetötterö on varmaankin se pumpun puolella kannessa oleva? Omassa koneen vaihdossa ihmettelin samaa, kun JX:ssä oli kaksi anturia ja TDI:ssä yksi. Olen ymmärtänyt että tuolta anturilta tulisi lämpömittarille tieto, ja toinen anturi on syncron jälkijäähdytyksen kytkentä. Se kannen laatikon puoleisessa päässä oleva vastaava anturi on hehkutuksen lämpötilan anturi.
Just se, tuossa tosin JX:ssä oli yksi ja uudessa muovisessa kaksi (tainno toi on nyt jostain ABS-koneesta mutta kuitenni, kolome lähtöä joista kahdessa anturat). Kannenpäässä sitten on laipassa kaksi anturaa, ja mitä tota johtosotkua setvin läpi niin ainakin vanhassa koneessa just siinä oli hehkun ohjaus + lämpömittarille toinen. Ja sitten jäähdytyspumpulle oli ohjaus siinä kannensivussa olevassa anturassa.
Tai sitten ei, koska lämpömittari ei toimi uudellakaan anturilla muttaköö voisin väittää että se toimi ok sillä vanhalla ennen kun onnistuin katkaisemaan natsan mihin abikon voi pukata... ja jälkijäähytyksen ohjaus toimii ihan ok, hehkuista en ole varma tarjoileeko se lämpöisenäkin niitä.

edit: 18.11.2012

Muru lähti uudelle omistajalle hellään huomaan, kyseinen henkilö on jo löytänyt foorumin ja toivotaan että hän jatkaa mellin ehostusta, visiot oli ainakin kohdillaan karkeampien rattaiden jne muodossa ;)
Ja nyt mun pitää löytää talliin sopiva kampe tilalle.... linttamadallettu takapotku kenties?
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
Vastaa Viestiin