16" syncro DOKAn ehostusta
Lähetetty: 03.01.2023 22:26
Tosiaan pari vuotta sitten löyty tommonen 16" doka pellosta. Moottorina väkivahva 1.6TD (jx) ja vuosimalli on -88. Auto on seissyt vuodesta 2006, moottorin rikkoitumisen takia. Ennen sitä kaikesta päätellen ollut metsä/työkäytössä. Eli käytön jälkeä ja kaikenlaista pientä ja isoa viritystä ja ominaisuutta löytyy.
Vähän ekstemporee kun käyttis syncron katsastusremontti meni kerrankin suunnitelmien mukaan niin haettiin doka säilöstä ja ruvettiin kartoittamaan vikoja tarkemmin.
Auton alla kontatessa tuli vielä uusi ekstemporee idea, että pannaan hajonneen jx tilalle ehjempi jx jotta autoa ei tarvi aina liikutella puomilla. Ei muutakun hakemaan toisesta säilöstä yksi jx pihaan, vanha kone dokan persiistä alas ja imu-/pakosarjan siirto koneesta toiseen.
Ja ehjempi kone paikoilleen.
Koekäyttö ja loppujen osien hipistely jäi huomiselle.
Tosiaan havaittuja vikoja ja ominaisuuksia:
-ruostetta on erityisesti helmoissa, etenkin vänkärin puolella on tekemistä. Ei kuitenkaan yleisesti ottaen yhtään niin paha kuin miltä näyttää. Parempi kuin mun käyttis.
-lommoa ja kolhua jokapuolella
-yhtä lukuunottamatta kaikki vetonivelet on entiset
-molemmat takarenkaan laakerit
-kardaanin ristikot + kumilätty
-katto hytin takaosasta vähän lommolla
-tuulilasi halki
-sisusta ylipäätään homeessa ja kattoverhoilu repsottaa
-sähköt on mielenkiintoiset, konehuoneen johdot on kaikki katkaistu mustalta boksilta sivareilla Ja mittaristo on purettuna, mitä lie siellä ollut ongelmana...
-takatukivarret aika happaman näköiset jousien alta
-jarruputket ja letkut saa laittaa varmasti uusiksi
-lavan vanerointi laho, en kurkannu vielä vanerien alle mitä sieltä paljastuu
-peilit uupuu
-lavan alla olevan tavaratilan luukkujen lukot jumissa
-konehuoneen kansi puuttuu
-takalukon käyttölaite rikki
-yksi lokarin levike puuttuu
-Ja loppuja en tähän hätään muista...
Tarkoitus olisi pikkuhiljaa korjailla autoa ja varmaan ensimmäinen katsastus on viisainta tehdä jx:sän kanssa.
Tulevasta tekniikasta ei ole vielä mitään tietoa. 1.9 TDI on helpoin vaihtoehto, mutta jokin erikoisempi kone toisaalta kiinnostaisi kovasti.
Hommaa on mutta paljon huonommistakin aihioista tehdään autoja...
Vähän ekstemporee kun käyttis syncron katsastusremontti meni kerrankin suunnitelmien mukaan niin haettiin doka säilöstä ja ruvettiin kartoittamaan vikoja tarkemmin.
Auton alla kontatessa tuli vielä uusi ekstemporee idea, että pannaan hajonneen jx tilalle ehjempi jx jotta autoa ei tarvi aina liikutella puomilla. Ei muutakun hakemaan toisesta säilöstä yksi jx pihaan, vanha kone dokan persiistä alas ja imu-/pakosarjan siirto koneesta toiseen.
Ja ehjempi kone paikoilleen.
Koekäyttö ja loppujen osien hipistely jäi huomiselle.
Tosiaan havaittuja vikoja ja ominaisuuksia:
-ruostetta on erityisesti helmoissa, etenkin vänkärin puolella on tekemistä. Ei kuitenkaan yleisesti ottaen yhtään niin paha kuin miltä näyttää. Parempi kuin mun käyttis.
-lommoa ja kolhua jokapuolella
-yhtä lukuunottamatta kaikki vetonivelet on entiset
-molemmat takarenkaan laakerit
-kardaanin ristikot + kumilätty
-katto hytin takaosasta vähän lommolla
-tuulilasi halki
-sisusta ylipäätään homeessa ja kattoverhoilu repsottaa
-sähköt on mielenkiintoiset, konehuoneen johdot on kaikki katkaistu mustalta boksilta sivareilla Ja mittaristo on purettuna, mitä lie siellä ollut ongelmana...
-takatukivarret aika happaman näköiset jousien alta
-jarruputket ja letkut saa laittaa varmasti uusiksi
-lavan vanerointi laho, en kurkannu vielä vanerien alle mitä sieltä paljastuu
-peilit uupuu
-lavan alla olevan tavaratilan luukkujen lukot jumissa
-konehuoneen kansi puuttuu
-takalukon käyttölaite rikki
-yksi lokarin levike puuttuu
-Ja loppuja en tähän hätään muista...
Tarkoitus olisi pikkuhiljaa korjailla autoa ja varmaan ensimmäinen katsastus on viisainta tehdä jx:sän kanssa.
Tulevasta tekniikasta ei ole vielä mitään tietoa. 1.9 TDI on helpoin vaihtoehto, mutta jokin erikoisempi kone toisaalta kiinnostaisi kovasti.
Hommaa on mutta paljon huonommistakin aihioista tehdään autoja...