Sivu 1/2

Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 17.02.2012 12:02
Kirjoittaja Tölkkimika
Nonih, projekti etenee.
Nyt päivityksen alla on uusi lattia, matto tilattu muovikum.fi:stä ja Ompelimo Ulla kanttaa sen.
Nostokattoon on nyt asennettu lapsille viihdekeskus jossa pelit, tv, ym. Vaati hieman väkertämistä että sai johdon kulkemaan nostokaton etuosasta Takapenkin alle sähkökeskukseen.
Uusi moottorinohjaus paikoillaan ja kaikki uudet moottoriin liittyvät sähköt vedetty.
Kuva
Seuraavaksi anturit kiinni ja mittarit paikoilleen.
Myös uusi öljypohja on jo kiinni.
Kuva
Siistin myös moottoritilaa ja maalasin erinäisiä osia kiiltävän mustaksi ja vaihdoin turbon letkut mustiksi.
Laitan kuvia kun saan kameran tyhjäksi.

Mika

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 03.03.2012 18:44
Kirjoittaja Tölkkimika
Vielä onnistuin löytämään mätää autosta.
Pelkääjänpenkin alla olevan huohotus-säiliön takaa oli ruostunut sisälokari puhki.
korjauspala on jo laikattuna ja seuraavaksi sitten vähän hitsausta ja pääsee mattojen asennukseen.

Mika

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 04.03.2012 01:12
Kirjoittaja Jukkapoika
Bluestar-blogiin kirjoittamasi
Taidan kylläkin tehdä vielä kylkeen juniksen pitkillä ritilöillä lisäaukon.
innoittamana ajattelin kysellä, mahtaako kylkiin laitetuista ilmanottoaukoista olla oikeasti hyötyä moottoritilan ilmanvaihdon (jäähtymisen) kannalta..?
B32:ssa sellaiset on, samaten RUF-tökissä (takavalopaneeleissa näyttäisi olevan myös ilman poistoaukot).

Kuva

Youtuben Driftaavassa tölkissäkin näyttäisi olevan ylimääräiset ritilät...

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 04.03.2012 01:29
Kirjoittaja Eicca_
Melko ruma takahelma vaikka onkin Ruf tölkki niin silti :shock: :roll: :roll:

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 04.03.2012 11:52
Kirjoittaja hege
Jukkapoika kirjoitti:mahtaako kylkiin laitetuista ilmanottoaukoista olla oikeasti hyötyä moottoritilan ilmanvaihdon (jäähtymisen) kannalta..?
B32:ssa sellaiset on, samaten RUF-tökissä (takavalopaneeleissa näyttäisi olevan myös ilman poistoaukot).
B32 ja muut ilmajäähyt tarvitsee jäähdytysilmaa moottorille. B32 jäähdytysreikä menee D-pilarin etupuolelle kylkeen asti.
Tossa RUF tölkissä oli vielä ahdettu moottori, eli ilmamoottorin jäähdytyksen lisäksi piti toteuttaa välijäähyjen jäähdytys? Vai oliko vesi-intercooler?
Vaikka olisi vesijäähy, niin 3.6 ilmakone kahdella ahtimella tuottaa paljon lämpöä.

Mikalla vesikone ja vesi-intercooleri, eli eiköhän noi ritilät oo vaan tuninkia.

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 04.03.2012 18:18
Kirjoittaja Tölkkimika
Mulla ritilöiden tarkoitus on päästää D-pilarin kautta tuleva ilma pois.
Ajatuksena on sulkea ilmanputsari eristettynä tonne takavalon taakse, ei pääse moottoritilan kuuma ilma lämmittämään imuilmaa.
Siinä D-pilarikotelon pohjassahan mulla on jo louversit samasta syystä.
Täytyy ehkä tunnustaa että kyllä mä pidän noita ritilöitä hyvin tehtynä oikeen hyvän näköisenä.
Tossa Ruffissa on mun mielestä noi aika rumasti ylhäällä, itse laitan tuon lokarin sauman linjaan, mutta alapuolelle.

TuningMika

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 04.03.2012 19:42
Kirjoittaja hege
Toi RUF tölkki on ehkä hienoin tölkki ikinä, ettäs tiiet. Se oli testialustana RUF CTR "Yellowbird" moottorille. CTR oli aikansa maailman nopein tuotantoauto (340km/h) ja otti haltuunsa silloisen Nürburgringin kierrosennätyksen.

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 04.03.2012 20:25
Kirjoittaja Eicca_
Ja kaikki tölkin ansiota! Olis vaan pitänyt koneen tossa korissa niin ois ollut vielä nopeempi aika :D

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 05.03.2012 12:23
Kirjoittaja Tölkkimika
silti tossa on rumat kattokaiteet ja susiruma takahelma. Olis ees laittaneet oettinger tai winkler helman, yök.

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 19.03.2012 20:35
Kirjoittaja Tölkkimika
Kuva
Porsche 911 rosterivaimennin soviteltu tölkkiin.
Kuva
Istuu hyvin, kunhan saan putken valmiiksi, pätkäisen päät sopivan mittaiseksi.
Kuva
Mika

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 19.03.2012 20:51
Kirjoittaja Tölkkimika
Joku kojootti on muokannut mun avatarta!

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 19.03.2012 21:12
Kirjoittaja hege
Minä olen kojootti.

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 19.03.2012 21:16
Kirjoittaja Eicca_
------>
Vurrella on eturipustukset pettänyt :lol:

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 19.03.2012 23:49
Kirjoittaja TT|
:D

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 07.07.2012 21:05
Kirjoittaja Tölkkimika
No nih, kesä on pahasti päällä ja moottorinohjaus ei vieläkään pelitä.
Ens viikolla jos ei rupee pelittämään, vaihtuu moottori Magnum doppelista tähän että päästään retkeilemään.

Mika

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 07.07.2012 21:26
Kirjoittaja dmn
Tölkkimika kirjoitti:No nih, kesä on pahasti päällä ja moottorinohjaus ei vieläkään pelitä.
Ens viikolla jos ei rupee pelittämään, vaihtuu moottori Magnum doppelista tähän että päästään retkeilemään.

Mika
No mähän voin lunastaa sit sun moottorin mun doppeliin niin on kauhun tasapaino tasoissa ;-)

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 08.07.2012 21:43
Kirjoittaja Tölkkimika
No nyt käy, sytkälutikka vaihdettu ehjään ja uusi map anturi.
Nyt jos sais bensat kuosiin, niin vois viimeistellä vesiletkut, pakoputkiston ym.

Mika

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 08.07.2012 21:48
Kirjoittaja AT5nok
Tölkille on kaikki yli kahden piuhan kytkennät ylivoimaisia, se vaan vieroksuu niitä :)
Hyvä että toimii!

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 09.07.2012 08:54
Kirjoittaja Eicca_
Onneks mika on noissa sähköjutuissa ihan pro (paitsi peräkärryjen) niin tämmöisetkin ongelmat selviää helposti ;) :D

Re: Bluestarin päivitystä

Lähetetty: 09.07.2012 18:29
Kirjoittaja Tölkkimika
joo, peräkärryt on liian teknisiä mulle, ei voi onnistua:-)