Perusportteri
Lähetetty: 13.07.2012 14:28
Vuodesta 2009 minulla ollut Transporter 1,6td vuosimallia 1989. Ajettu reilu 170tkm. Muuten täysin karvalakki, mutta peräluukkuun löytyy ovet molemmasta kyljestä. Liittynee auton jakeluautotaustaan, rekisteröity uutena 16.6.1989 Pesolan Leipomon nimiin Kokkolaan. Elikkäs ranskanleipätaxina viettänyt nuoruutensa, joten kovin raskaita lasteja tällä ei ainakaan uutena ole ajettu. olen auton viides omistaja. Jotain pientä aina tehty perushuoltojen lisäksi kun on tarvittu. Varsin luotettavasti toiminut, yhden ainoan kerran olen tällä välille jäänyt kun vetoakselin sisempi kiinnike irtosi ja vatoakseli tipahti toisesta päästä kesken matkan.
Tuossa kuva katsastuksesta 2012. jokavuotinen käsijarruongelma. Oikea taka pomppaa joka vuosi. Joko ei pidä, tai sitten laahaa. Tänä vuonna ei aluksi pitänyt ja uusintanäytössä laahasi. Pitäisi varmaan ostaa uusi vaijeri, liekö venynyt.
Tuossa nykyilme. Katsastuksen jälkeen vaihdoin Boshin mahtavasti valaisevat pyöreät valot Hellan suorakaiteisiin. Sumuvalot kiinni "valoraudassa" ja lisäkaukovalot sikaflexillä aurinkolipassa, joka myös ilmestynyt katsastuksen jälkeen. Sumuvalot toiminnassa, mutta lisäpitkissä ei vielä johtoja kiinni, kun en ole raaskinut porata kattoon reikiä johdoille. Tuo aurinkolippa itsessään on tippalistoissa kiinni popniiteillä.
Monenlaista lapasella maalattua paikkamaalausta tästä jo löytyy, mutta pahin ruostepaikka (oli) tässä.
tässä jo ruosteet poissa. Tuo sauman rakenne kyllä yllätti. Ilmeisesti sisälokasuoja on yhtä pätkää tuon kantin kanssa?
sen vuoksi toteutin hitsauksen näin. Nyt siis saumassa kohtaa kolme peltiä:sisälokasuoja, lokasuojan kantti ja kylkipelti. Ainakin jäykältä tuntuu hitsauksen jälkeen, mieluummin toki olisin korjannut alkuperäisellä menetelmällä.
Tuossa paklattuna. Oishan sen voinut taas tehdä kunnollakin, mutta tämähän on kuitenkin vain (hauska) pakettiauto.
Tämä kuva oli pakko laittaa. Loppui pohjamaali. Nurmon Minimanista hakemaan äkkiä lisää. Ei jaksanut poistaa teippejä välillä.
Ja kabiini. Ratin olen vaihtanut tähän pienempään ohjaustehostinmalliin. LA-löytyy kojelaudasta. Äänentoisto olematon, jokin Pioneerin vanha cd. Penkin alla pari pientä ämyriä. Tarttis tehdä jotain. Myös parempi kuskinpenkki pitäis löytää samalla kuosilla. Huomatkaa jalopuumittaristo! Ahtopainemittarin joskus laitoin. Oli kyllä hommaa vetää letku konehuoneesta asti. Itse mittarin olen suunnitellut vaihtavani johonkin mustapohjaiseen joskus, ei sovi tuo valkopohjainen tähän kabiiniin.
Tuossa kuva katsastuksesta 2012. jokavuotinen käsijarruongelma. Oikea taka pomppaa joka vuosi. Joko ei pidä, tai sitten laahaa. Tänä vuonna ei aluksi pitänyt ja uusintanäytössä laahasi. Pitäisi varmaan ostaa uusi vaijeri, liekö venynyt.
Tuossa nykyilme. Katsastuksen jälkeen vaihdoin Boshin mahtavasti valaisevat pyöreät valot Hellan suorakaiteisiin. Sumuvalot kiinni "valoraudassa" ja lisäkaukovalot sikaflexillä aurinkolipassa, joka myös ilmestynyt katsastuksen jälkeen. Sumuvalot toiminnassa, mutta lisäpitkissä ei vielä johtoja kiinni, kun en ole raaskinut porata kattoon reikiä johdoille. Tuo aurinkolippa itsessään on tippalistoissa kiinni popniiteillä.
Monenlaista lapasella maalattua paikkamaalausta tästä jo löytyy, mutta pahin ruostepaikka (oli) tässä.
tässä jo ruosteet poissa. Tuo sauman rakenne kyllä yllätti. Ilmeisesti sisälokasuoja on yhtä pätkää tuon kantin kanssa?
sen vuoksi toteutin hitsauksen näin. Nyt siis saumassa kohtaa kolme peltiä:sisälokasuoja, lokasuojan kantti ja kylkipelti. Ainakin jäykältä tuntuu hitsauksen jälkeen, mieluummin toki olisin korjannut alkuperäisellä menetelmällä.
Tuossa paklattuna. Oishan sen voinut taas tehdä kunnollakin, mutta tämähän on kuitenkin vain (hauska) pakettiauto.
Tämä kuva oli pakko laittaa. Loppui pohjamaali. Nurmon Minimanista hakemaan äkkiä lisää. Ei jaksanut poistaa teippejä välillä.
Ja kabiini. Ratin olen vaihtanut tähän pienempään ohjaustehostinmalliin. LA-löytyy kojelaudasta. Äänentoisto olematon, jokin Pioneerin vanha cd. Penkin alla pari pientä ämyriä. Tarttis tehdä jotain. Myös parempi kuskinpenkki pitäis löytää samalla kuosilla. Huomatkaa jalopuumittaristo! Ahtopainemittarin joskus laitoin. Oli kyllä hommaa vetää letku konehuoneesta asti. Itse mittarin olen suunnitellut vaihtavani johonkin mustapohjaiseen joskus, ei sovi tuo valkopohjainen tähän kabiiniin.