Perusportteri

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
HondaCb
Vasta alkaja
Viestit: 10
Liittynyt: 26.02.2012 22:07

Perusportteri

Viesti Kirjoittaja HondaCb »

Vuodesta 2009 minulla ollut Transporter 1,6td vuosimallia 1989. Ajettu reilu 170tkm. Muuten täysin karvalakki, mutta peräluukkuun löytyy ovet molemmasta kyljestä. Liittynee auton jakeluautotaustaan, rekisteröity uutena 16.6.1989 Pesolan Leipomon nimiin Kokkolaan. Elikkäs ranskanleipätaxina viettänyt nuoruutensa, joten kovin raskaita lasteja tällä ei ainakaan uutena ole ajettu. olen auton viides omistaja. Jotain pientä aina tehty perushuoltojen lisäksi kun on tarvittu. Varsin luotettavasti toiminut, yhden ainoan kerran olen tällä välille jäänyt kun vetoakselin sisempi kiinnike irtosi ja vatoakseli tipahti toisesta päästä kesken matkan.
Kuva
Tuossa kuva katsastuksesta 2012. jokavuotinen käsijarruongelma. Oikea taka pomppaa joka vuosi. Joko ei pidä, tai sitten laahaa. Tänä vuonna ei aluksi pitänyt ja uusintanäytössä laahasi. Pitäisi varmaan ostaa uusi vaijeri, liekö venynyt.
Kuva
Tuossa nykyilme. Katsastuksen jälkeen vaihdoin Boshin mahtavasti valaisevat pyöreät valot Hellan suorakaiteisiin. Sumuvalot kiinni "valoraudassa" ja lisäkaukovalot sikaflexillä aurinkolipassa, joka myös ilmestynyt katsastuksen jälkeen. Sumuvalot toiminnassa, mutta lisäpitkissä ei vielä johtoja kiinni, kun en ole raaskinut porata kattoon reikiä johdoille. Tuo aurinkolippa itsessään on tippalistoissa kiinni popniiteillä.
Kuva
Monenlaista lapasella maalattua paikkamaalausta tästä jo löytyy, mutta pahin ruostepaikka (oli) tässä.
Kuva
tässä jo ruosteet poissa. Tuo sauman rakenne kyllä yllätti. Ilmeisesti sisälokasuoja on yhtä pätkää tuon kantin kanssa?
Kuva
sen vuoksi toteutin hitsauksen näin. Nyt siis saumassa kohtaa kolme peltiä:sisälokasuoja, lokasuojan kantti ja kylkipelti. Ainakin jäykältä tuntuu hitsauksen jälkeen, mieluummin toki olisin korjannut alkuperäisellä menetelmällä.
Kuva
Tuossa paklattuna. Oishan sen voinut taas tehdä kunnollakin, mutta tämähän on kuitenkin vain (hauska) pakettiauto.
Kuva
Tämä kuva oli pakko laittaa. Loppui pohjamaali. Nurmon Minimanista hakemaan äkkiä lisää. Ei jaksanut poistaa teippejä välillä. :P
Kuva
Ja kabiini. Ratin olen vaihtanut tähän pienempään ohjaustehostinmalliin. LA-löytyy kojelaudasta. Äänentoisto olematon, jokin Pioneerin vanha cd. Penkin alla pari pientä ämyriä. Tarttis tehdä jotain. Myös parempi kuskinpenkki pitäis löytää samalla kuosilla. Huomatkaa jalopuumittaristo! :P Ahtopainemittarin joskus laitoin. Oli kyllä hommaa vetää letku konehuoneesta asti. Itse mittarin olen suunnitellut vaihtavani johonkin mustapohjaiseen joskus, ei sovi tuo valkopohjainen tähän kabiiniin.
Viimeksi muokannut HondaCb, 13.07.2012 20:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Perusportteri

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

onko tuo aurinkolippa ihan omaa designiä vai alkuperäisestä modifioitu?
HondaCb
Vasta alkaja
Viestit: 10
Liittynyt: 26.02.2012 22:07

Re: Perusportteri

Viesti Kirjoittaja HondaCb »

Kuulemma Hiacesta. Vuosimalli 97 tai jotain. Hyvä puoli tuossa on materiaali, se on lasikuitua. Kiinnikkeitä joutu vähän patentoimaan, pitäs tehdä kunnolliset joskus.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Perusportteri

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

HondaCb kirjoitti:Kuulemma Hiacesta.
Ilmankos tuli aivastus heti kun aukaisin koneen... ;)

Siistin näköinen valkoiseksi, jos ei ole koskaan ylimaalattu. Valkoisissa kun tuppaa pienikin ruostepiste näyttämään kämmenen kokoiselta ja VW:n oma valkoinen kun ei ole puhdas valkoinen, niin yleensä tee-se-itse paikkamaalatut ovat laikukkaita, kuten oma Syncroni ostaessani sen ilm fixattuna autoliikkeestä.
HondaCb
Vasta alkaja
Viestit: 10
Liittynyt: 26.02.2012 22:07

Re: Perusportteri

Viesti Kirjoittaja HondaCb »

Moni kukka ja niin edelleen. Tuo on kuvassa ihan ok näköinen, mutta läheltä katsottuna aivan täynnä ruostepiskoja. Kyljen alaosat on maalattu kauttaaltaan paukkupulloilla läntti kerrallaa. On röpelömassaa ja röpelöä ilman massaa. Olen tuohon käyttänyt hiomatahnaa, sen takia noinkin ruosteettoman näköinen kuvissa. Tuo läpijuostava malli on siitä kätevä, että siinä on monta metriä vähemmän korisaumoja kuin nuissa perusmalleissa, joissa on vain yksi sivuovi.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Perusportteri

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

ja sehän on ilmiselvä nelivetoinenkin...vetää joka ovesta! (tämä on huumoria)
HondaCb
Vasta alkaja
Viestit: 10
Liittynyt: 26.02.2012 22:07

Re: Perusportteri

Viesti Kirjoittaja HondaCb »

Ovista vetää, mutta onneksi ei vedä perässään pankkilainaa....
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Perusportteri

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ylimaalasin omani viime kesänä telalla ja Bilteman lakkamaalilla, kun autossa alkoi olla niin montaa eri valkoisen sävyä, nyt on mielestäni liian valkoinen käyttöautoksi.
Vastaa Viestiin