Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Aina silloin-tällöin kaipaillut lava-autoa kun kaikenlaista roinaa tulee kuskattua..
Tuossa tas yksi ilta kaselin nettiautosta caddyjä kun sellaista välillä miettinyt..
Mutta sitten tuli eteen tällainen:
Lavamallinen T3, katsastustakin voimassa marraskuulle ja sijainti suht lähellä, ei muuta kun keula kohti poria duunipäivän jälkeen.
Perillä odotti hieman resuinen ja surullisen näköinen portteri mutta tarkempi tutkiminen osoitti auton kuitenkin olevan ihan perushyvässä kunnossa. Koeajo jäi kuitenkin aika vähäiseksi kytkinongelmien takia mutta kone kävi nätisti ja kori ja runkokin olivat ehjiä niin kaupat lyötiin lukkoon ja auton haku sovittiin seuraavalle lauantaille.
Lauantai koitti ja kotimatkalle lähdettiin portterin omistajana suu hymyssä: Kunnon maantievauhtiin päästyään ei voinut kuin ihmetellä ääneen; Miten tämännäköinen auto voi olla NÄIN hyvä ajettava
Tässä tärkeimmät yksityiskohdat:
-vauhdin hurmaa takaa 1,6 CS-vaparidiesel
-maalattu joku 10v sitten, osaako joku sanoa onko VW-alkuperäinen väri ? itselle ei ainakaan ole tuttu sävy
-ajettu joko 183 tai 283tkm, paha sanoa kun mittari mene ympäri sadassa tonnissa..
-mukana seurasi kunnon peltimangesit vanhojen talvirenkaiden kera
Autoa hierottu jo jonkun verran että saisi parempaan käyttökuntoon, tässä muutamia:
-kaikki johtosarjat kunnostettu (takavalojen piuhoista oli yli puolet hankautuneet poikki)
-ruiskupumpun kaasuakseliin uusi holkki ja tiiviste
-1. sylinterin suuttimen liekkirengas vaihdettu (suutin lähti melkein sormin irti!?)
-sisustaa pesty ja laitettu hiukan pienempi ratti
-eteen laitettu "jenkkiparkit"
muutama kuva:
Tavaraosio:
Noo.. aina jotain pieniä yllätyksiä löytyy, vaihteistoksi joku valinnut näköjään pallokeulaisen portterin laatikon, ei oikein välitykset täsmää dieselin kanssa, tähän vaivaan on jo haettu lääkkeeksi 5-lovinen laatikko.
Pienta korroosiota pesiytynyt tavaraluukkujen ympärille, vas puoli pahempi:
suunnitelmissa:
-hierotaan yksityiskohdiltaan siistiksi
-päivitetään tekniikkaa joskus
-vanteet vaihtoon
Jatkuu....
Tuossa tas yksi ilta kaselin nettiautosta caddyjä kun sellaista välillä miettinyt..
Mutta sitten tuli eteen tällainen:
Lavamallinen T3, katsastustakin voimassa marraskuulle ja sijainti suht lähellä, ei muuta kun keula kohti poria duunipäivän jälkeen.
Perillä odotti hieman resuinen ja surullisen näköinen portteri mutta tarkempi tutkiminen osoitti auton kuitenkin olevan ihan perushyvässä kunnossa. Koeajo jäi kuitenkin aika vähäiseksi kytkinongelmien takia mutta kone kävi nätisti ja kori ja runkokin olivat ehjiä niin kaupat lyötiin lukkoon ja auton haku sovittiin seuraavalle lauantaille.
Lauantai koitti ja kotimatkalle lähdettiin portterin omistajana suu hymyssä: Kunnon maantievauhtiin päästyään ei voinut kuin ihmetellä ääneen; Miten tämännäköinen auto voi olla NÄIN hyvä ajettava
Tässä tärkeimmät yksityiskohdat:
-vauhdin hurmaa takaa 1,6 CS-vaparidiesel
-maalattu joku 10v sitten, osaako joku sanoa onko VW-alkuperäinen väri ? itselle ei ainakaan ole tuttu sävy
-ajettu joko 183 tai 283tkm, paha sanoa kun mittari mene ympäri sadassa tonnissa..
-mukana seurasi kunnon peltimangesit vanhojen talvirenkaiden kera
Autoa hierottu jo jonkun verran että saisi parempaan käyttökuntoon, tässä muutamia:
-kaikki johtosarjat kunnostettu (takavalojen piuhoista oli yli puolet hankautuneet poikki)
-ruiskupumpun kaasuakseliin uusi holkki ja tiiviste
-1. sylinterin suuttimen liekkirengas vaihdettu (suutin lähti melkein sormin irti!?)
-sisustaa pesty ja laitettu hiukan pienempi ratti
-eteen laitettu "jenkkiparkit"
muutama kuva:
Tavaraosio:
Noo.. aina jotain pieniä yllätyksiä löytyy, vaihteistoksi joku valinnut näköjään pallokeulaisen portterin laatikon, ei oikein välitykset täsmää dieselin kanssa, tähän vaivaan on jo haettu lääkkeeksi 5-lovinen laatikko.
Pienta korroosiota pesiytynyt tavaraluukkujen ympärille, vas puoli pahempi:
suunnitelmissa:
-hierotaan yksityiskohdiltaan siistiksi
-päivitetään tekniikkaa joskus
-vanteet vaihtoon
Jatkuu....
Transporter 2.4D -96
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
WAU!!!
Tervetuloa joukkoon!!!
5-v loota ja turbokone, niin alkaa matka taittua
Tervetuloa joukkoon!!!
5-v loota ja turbokone, niin alkaa matka taittua
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Hyvä että tämäkin päätyi harrastajan käsiin eikä miksikään raksaromu autoksi. Väri voi olla orkkis sävyinenkin, katoppa sulake taulun vierestä kori palkista löytyykö paperi tarra jos löytyy niin siitä näkee värikoodin tai toinen jos on tallella huoltokirja niin siitä myös näkisi koodin
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Muuten samat sanat täältäkin , mutta orkkis väriksi veikkaan UnderpantsBlue/UnterHoseBlauta ?
211-Kastenwagen
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
^Mä kun luulin että kalsongblau olis vaaleempi.
Hieno auto tosiaan ja yleensä noissa imudieseleissä on tavattu järjettömän lyhyillä välityksillä olevaa askia. Käsittääkseni late palliksen ja tölkin askeissa ei ulkoisesti mitään suuria eroja ole?
Tipauta tonttiin pritscheni niin on helpompi kulkea autoon ja lastata se
Hieno auto tosiaan ja yleensä noissa imudieseleissä on tavattu järjettömän lyhyillä välityksillä olevaa askia. Käsittääkseni late palliksen ja tölkin askeissa ei ulkoisesti mitään suuria eroja ole?
Tipauta tonttiin pritscheni niin on helpompi kulkea autoon ja lastata se
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Kiitokset!
Joo on alkuperäinen väri tuo kalsarinsininen mitä hieman pilkottaakin tuossa sisustakuvassa
kojelaudan alla.
Huoltokirjaa ei ollut kun huollot oli kuullema tehty itse eikä niitä silloin tarvitse merkitä mihinkään
Enkä myöskään ole autotietotarraa löytänyt..
Joo on alkuperäinen väri tuo kalsarinsininen mitä hieman pilkottaakin tuossa sisustakuvassa
kojelaudan alla.
Huoltokirjaa ei ollut kun huollot oli kuullema tehty itse eikä niitä silloin tarvitse merkitä mihinkään
Enkä myöskään ole autotietotarraa löytänyt..
Transporter 2.4D -96
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Enpäs kännykällä kuvia kattellessa huomannutkaan että tosiaan kalsongblauhan se siellä sisällä pilkottaa. Mutta toi oon hyvin lähelle saman sävyisen siniharmaan tölkin nähnyt eli voi olla että värikoodi ois vw kartasta.
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Täytyy tuota värikoodia haravoida lisää...
Etupään ilmettä piristetty maalaamalla säleiköt mustiksi (Mastonin kuumankestomaalilla), tuolla saa hyvän himmeän "muovimaisen" pinnan.
Lisäksi asennettu kromipuskuri
Jos jollain on ylimääräisenä krominen SUORA takapuskuri niin saa tarjota!
Etupään ilmettä piristetty maalaamalla säleiköt mustiksi (Mastonin kuumankestomaalilla), tuolla saa hyvän himmeän "muovimaisen" pinnan.
Lisäksi asennettu kromipuskuri
Jos jollain on ylimääräisenä krominen SUORA takapuskuri niin saa tarjota!
Transporter 2.4D -96
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Lootasta: mulla on -81 DoKa, alunperin samoin 1.6D ja siinä on myös "Pallokeulan laatikko". Itse en olisi asiaa tajunnut, mutta valistuneempi kaveri totesi asian heti irtoaskin nähtyään. Ja onhan siinä totta tosiaan eroa uudempien laatikoihin. Kuuleman mukaan mm. valumateriaali ja vaihteensiirtovipu ja siirtotangon kiinnitys laatikon ulkopuolella.
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Noniin... kesä mennyt eikä mitään ihmeepiä ole tullut tehtyä. Pari tuhatta suht huoletonta kilsaa takana jo!
Tässä muutamat muutokset:
-"urakkamallin" mittaristo vaihdettu kellolliseen ja tripillä olevaan nopeusmittariin
-nelipuolainen ratti laitettu myös, paikoillaan pyöritellessä saa käyttää ihan reilusti VOIMAA
-oviin löytynyt kyynärnojat ja säilytyslokerot
-kojelautaan lyöty oikean aikakauden radio!
-kromipuskuri myös takana, sovitteluun ja suoristeluun meni n. päivä, apuna käytetty vasraa, rautakankea, ovenkarmia jne..
listan kiinnikkeet pitää vielä hankkia
Muutamat kuvat:
Seuraavaksi vaihtuu vanteet ja jos sitten ehtisi tuon laatikon vaihtamaan!
Tässä muutamat muutokset:
-"urakkamallin" mittaristo vaihdettu kellolliseen ja tripillä olevaan nopeusmittariin
-nelipuolainen ratti laitettu myös, paikoillaan pyöritellessä saa käyttää ihan reilusti VOIMAA
-oviin löytynyt kyynärnojat ja säilytyslokerot
-kojelautaan lyöty oikean aikakauden radio!
-kromipuskuri myös takana, sovitteluun ja suoristeluun meni n. päivä, apuna käytetty vasraa, rautakankea, ovenkarmia jne..
listan kiinnikkeet pitää vielä hankkia
Muutamat kuvat:
Seuraavaksi vaihtuu vanteet ja jos sitten ehtisi tuon laatikon vaihtamaan!
Transporter 2.4D -96
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Pikainen vanneteaseri
varmaan asiantuntijat tietää mistä vanteista kyse!
Parempia kuvia kunnostetuista vanteista myöhemmin..
varmaan asiantuntijat tietää mistä vanteista kyse!
Parempia kuvia kunnostetuista vanteista myöhemmin..
Transporter 2.4D -96
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Jos tässä nyt haettiin jotain tunnistusapua niin Atiwe on valmistaja ja malli on "Käseloch". Yhessä tölkissä oon aiemmin spotannu moiset. 15" koossa leveyttä on 7" ja ET on 24. Tosin kuvan perusteella en osaa sanoa onko nuo nyt sitten 14", 15" vai 16". Tuskin 16" kuitenkaan.
Noihan ei ole mitkään orkkis-lisävarustevanteet, niinkuin voisi luulla. mm. Dehlerin kautta noita on kyllä saanut tölkkiin ostettua ja noita on tehty jopa 9x16" koossa. ERITTÄIN harvinaiset viimeisimpänä mainitussa koossa, jos jossain tulee vastaan niin mulle voi ilmoittaa.
Noihan ei ole mitkään orkkis-lisävarustevanteet, niinkuin voisi luulla. mm. Dehlerin kautta noita on kyllä saanut tölkkiin ostettua ja noita on tehty jopa 9x16" koossa. ERITTÄIN harvinaiset viimeisimpänä mainitussa koossa, jos jossain tulee vastaan niin mulle voi ilmoittaa.
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Joo Atiwen juustonreikäpallothan nuo, koossa 6x14" et30.. on noissa on ainakin orggis varaosanro (255 601 025)..
Ei muuta kun kehiä kiillottamaan!
Ei muuta kun kehiä kiillottamaan!
Transporter 2.4D -96
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Kennonvaihto kesken.. Samalla muutakin pikkulaittoa:
-pyyhinmekanismin puhdistus ja voitelu, vasen akseli liikku käsin enää juuri ja juuri
-tihkureleelle johtosarja niin ei tarvitse pikkusateella kokoajan nykiä viikseä
-muuten yleistä puhdistelua..
Hommaa hieman hidastaa kylmä talli jossa lämpötila suunnilleen sama kuin ulkona.
No eipä tarvitse ihan taivasalla sentään tehdä
-pyyhinmekanismin puhdistus ja voitelu, vasen akseli liikku käsin enää juuri ja juuri
-tihkureleelle johtosarja niin ei tarvitse pikkusateella kokoajan nykiä viikseä
-muuten yleistä puhdistelua..
Hommaa hieman hidastaa kylmä talli jossa lämpötila suunnilleen sama kuin ulkona.
No eipä tarvitse ihan taivasalla sentään tehdä
Transporter 2.4D -96
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Tämä projekti ei ole nyt edennyt oikein yhtään, jotain pientä nypitty aina välillä.
Vannesuunnitelmat tais nyt mennä uusiksi kun sattu tuollaiset käteen:
Ronal (S11?) 7,5x16" ET42, vuodelta -91, huikean siistissä kunnossa
Ainoa mikä teettää hieman päänvaivaa on pulttijako, 5x120. No eiköhän tuohon jotain
keksitä
Vannesuunnitelmat tais nyt mennä uusiksi kun sattu tuollaiset käteen:
Ronal (S11?) 7,5x16" ET42, vuodelta -91, huikean siistissä kunnossa
Ainoa mikä teettää hieman päänvaivaa on pulttijako, 5x120. No eiköhän tuohon jotain
keksitä
Transporter 2.4D -96
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
Audi A6 quattro 2.5 TDI -97
Jetta 1.6 "SKI" -85
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Pulttijaon muuttava spacer, muutenkin tuo Et taitaa olla liian suuri, saattaa ottaa kiinni ainakin edessä olkavarsiin. Itselläni kapeamman T4 15" vanteen tasapaino kolisi, kunnes pikkasen viilalla muotoilin olkavartta.-Tom- kirjoitti:Tämä projekti ei ole nyt edennyt oikein yhtään, jotain pientä nypitty aina välillä.
Vannesuunnitelmat tais nyt mennä uusiksi kun sattu tuollaiset käteen:
Ronal (S11?) 7,5x16" ET42, vuodelta -91, huikean siistissä kunnossa
Ainoa mikä teettää hieman päänvaivaa on pulttijako, 5x120. No eiköhän tuohon jotain
keksitä
- Broadspeed
- AktiVWisti
- Viestit: 297
- Liittynyt: 27.03.2013 09:54
- Paikkakunta: Masku
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Komia avolava
Mitenkäs näissä pritseneissä menee noi kyljen tuuletusrivat? Omassa puhkubensassa ripoja täys 3 riviä, mutta tässäkin on näemmä vaan 1
Missä malleissa noi romipuskimet on ollu?
Mitenkäs näissä pritseneissä menee noi kyljen tuuletusrivat? Omassa puhkubensassa ripoja täys 3 riviä, mutta tässäkin on näemmä vaan 1
Missä malleissa noi romipuskimet on ollu?
T5 4Motion -08
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 743
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Komiat vanteet. Muutos adaptereilla saa varmaan et:nkin asettumaan. Omassa oli 8" leveät et 35 ja 10mm lätyillä jäi milli tai pari olkavarteen.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: Transporter pritschenwagen 1.6D -84
Veikkauksena vaikuttaisko ilma vs. Vesijäähy tähän?Broadspeed kirjoitti:
Mitenkäs näissä pritseneissä menee noi kyljen tuuletusrivat? Omassa puhkubensassa ripoja täys 3 riviä, mutta tässäkin on näemmä vaan 1
Home is where you park it.