Sivu 2/3

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 19.02.2018 19:10
Kirjoittaja vesku
tölkkki kirjoitti:Startti tsippas pari pv sitten lopullisesti ja mäkilähdöllä tuli mentyä kun ei paikallisessa motonetissä ollut starttia hyllyssä joten tilasin sen
Kuva
Kovasti on pienempi startti. Oletko varma, että on oikea ( ettei vaan olisi lähes melkein sopiva motonetin tuote :twisted: )

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 19.02.2018 21:45
Kirjoittaja tölkkki
Tuo kuva hämää aika paljon. Kyllä ne samankokosia oli ja oikein hyvin toimii uus startti. Hemmetin paljon hiljasempi startatessa :D oiskos tässä kuva mistä hahmottaa koon paremmi
Kuva

Vähän parantelin laippaa ja tein kierteet jne nyt on valmis, vähän rälläköin huonoo saumaa ja hitsailin parempaa, mig on kyllä vähän huono vehe tommoseen mutta ei parempaa oo tähän hätään. AHUN oman öljyputken taivutin tohon paikalleen, näköjään vielä kun vähän työstää niin sehän on oikein hyvä :D
Kuva

Hieman voi joutua konetilassa tekemään peltitöitä että toi turbo mahtuu, mittausten mukaan aika timmi sovite tulis niin vähän täytyy elämis varaa tehdä :D

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 20.02.2018 08:49
Kirjoittaja tölkkki
On tuo JORMA kova laite :D -23 pakkasta ja ilman lohkolämppäriä tulille heittämällä. Alkuun kevyt hyrskytys ekat sekunnit kunnes tasaantui.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 20.02.2018 10:15
Kirjoittaja AT5nok
Jormassa on selvästi ajoitus ja hehkut kunnossa :D
Itsekkin jouduin Simolla antamaan HA-käyttikselleni virtaa viime talvena useamman kerran, kun olin unohtanut laittaa GT MAlagan piuhan päähän. Simo käyntiin yli -20 asteen pakkasella, ajo Malagan eteen ja käynnistyskaapelit autojen väliin. Täksi talveksi ostin MAlagaan uuden akun, niin sekin on lähtenyt suosiolla käyntiin. Tosin vielä ei ole ollut oikeita pakkasia, vasta harjoitellaan -15 asteisilla.

E: Simon viralla piti tänäänkin laittaa Malaga käyntiin :D

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 20.02.2018 11:30
Kirjoittaja TT|
Eiköhän tuonkin turbon ulkomitat ole suht samat mitä muissa versioissa, eikä laippakaan näytä paljoa asentoa huonontavan, että uskoisin sopivan ilman avartamista. Ei ole ainakaan omissa swapeissa ollut ongelmia. Hukkaportin kelloa ja turbon kompuraa voi joutua kääntelee sopivaan asentoon.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 20.02.2018 16:37
Kirjoittaja tölkkki
Sieltä tuli tölkin lähtömaasta (?) osia swappiin liittyen, ai että on hyvännäköst osaa :D
Kuva
Kuva

Ja tuli ojaan tippuneen liukuoven kahvan tilallekkin toinen kahva Kuva

Edit: ainii tulihan sieltä jo viimeviikolla autodocin osatkin, kytkimen hilppeet jne Kuva

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 03.03.2018 21:47
Kirjoittaja tölkkki
Kuva

Sinne istu mtdi turboineen. Onneks en oo tarkka mittaaja, tilaa jäi vielä reilusti turbolle :D

Pitää viel ottaa alas ja tehä kaikki hommat ja yhistää lootaan toi kone. Pystyykö jättämään ne 2 pulttia pois öljypohjast vauhtipyöränpäästä, jääkö vuotamaan? Ois helppo irrottaa ö pohja jos tulee tarvetta :D

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 03.03.2018 22:34
Kirjoittaja Hanttapuli
Ne on pakko jättää pois, jos joskus meinaa sen pohjan irrottaa. Omalla ajanut kohta 10 tkm ja ei ole vuotanut. Muualta kyllä merkkaa :D

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 07.03.2018 19:23
Kirjoittaja tölkkki
Nyt on pakko kysyä että kuinka iso kenno tonne keulalle pitäis vetää että riittää tolle vesi välijäähylle? Onko joku mopon/moottoripyörän kenno aivanliian pieniä? Ja riittääkö tommoses motonetin pumpussa 39.90e 750l/h teho? Kun täällä lueskelin että heikon olonen virtaus mutta että riittääkö oikeasti?

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 07.03.2018 20:17
Kirjoittaja TT|
Moottoripyörän kenno riittää, yleisesti käytetty on fiatin muovinen kenno, koska se sopii sinne ja on halpa uutena. Alkuperäinen Oettingerin setin kenno on aikalailla saman kokoinen.
https://www.ebay.com/itm/Engine-Cooling ... 2033922039

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 07.03.2018 23:44
Kirjoittaja tölkkki
Millähän nuo letkut sais supistettua asiallisesti 32-->19mm? Kyllähän mä ne aina jollain saan supistettua mutta jos siihen on tiedossa jossain joku pätevä osa valmiiksi niin saa vinkata, tai mistä ootte tehny niitä

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 09.03.2018 00:07
Kirjoittaja tölkkki
Kuva

Nappasin "varaosa" jx pumpusta kaasuvivun ja leikkasin palan johon saa tuon vaijerin kiinni :D omasta mielestä ihan näppärä mutta ei yletä vaijeri. Voinko tehä nii että käännän kaasuvipua lähemmäksi ja samassa suhteessa muutan niitä rajotin ruuvien asentoa, että kuitenkin kaasu liikkuu saman verran?

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 09.03.2018 01:26
Kirjoittaja Joker
tölkkki kirjoitti:Millähän nuo letkut sais supistettua asiallisesti 32-->19mm?
Hydrauliliikkeestä osat kasaten. Ei ilmainen, mutta en löytänyt valmiita vaihtoehtoja.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 09.03.2018 09:28
Kirjoittaja TT|
Tai tilaat silikoonimutkat sopivalla supistuksella

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 09.03.2018 10:35
Kirjoittaja dmn
www.do88.fi . Ei välttämättä halvin, mutta tavara tulee nopeasti valikoimaa on.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 09.03.2018 10:51
Kirjoittaja vesku
Menet jäähdytinkorjaamoon. Jopa odottaessa vääntävät sopivan supistuksen. (jollei hyllyssä valmiina)

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 09.03.2018 11:01
Kirjoittaja Joker
No toi silari-ratkaisu on hyvä, eipä tullut aikanaan mieleen edes, vaikka mm. do88:sta ahtohommiin tavaraa tullut tilattuakin. Tämä ratkaisu jatkoon ja do88 on hyvä!

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 09.03.2018 12:33
Kirjoittaja Hanttapuli
Mulla on kannen päässä se lämppärinletkun tarvitsema supistus hoidettu metallisista osista kasatulla "adapterilla". Usitit ja valkoista teippiä on osien välissä. Silti meinaa vuotaa. Lisäksi se julmetun iso metallimötikkä painaa ihan pirusti. Eli tulee murtamaan jomman kumman letkun pitemmän päälle. Se taitaa vaihtua tuommoseen silikoniseen.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 24.03.2018 23:32
Kirjoittaja tölkkki
Kuva

JORMAn ulkonäköä ja ajettavuutta paransin LT peileillä, nyt on rouheen näkönen :D

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 25.03.2018 22:19
Kirjoittaja tölkkki
Tota mtdi konetta nyt käytelly, onkohan tuo pumppu nyt aivan päin persettä kun tulee vaaleeta savua reilusti kun kaasuttaa paikallaan ja se savu kirvelee silmiä niin että silmät vuotaa :D . Pumpun ajoituksen säätö ei tunnu vaikuttavan ennenkun kääntää ajoitusta monen hampaan verran aikaisemmalle. silloin vaan alkaa nostamaan kierroksia itekseen ja silti vaaleaa savutusta. Kylmänä huonosti tuntu pysyvän käynnissä mutta lämmetessään kävi paremmin mutta pientä röpötystä tuntu kun pihatiellä ajeli.

Ajoitus kuitenkin pitäisi nyt olla oikealla hampaalla ja heittokellolla säädetty 1.2mm ennakoksi