-86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja vesku »

tölkkki kirjoitti:Startti tsippas pari pv sitten lopullisesti ja mäkilähdöllä tuli mentyä kun ei paikallisessa motonetissä ollut starttia hyllyssä joten tilasin sen
Kuva
Kovasti on pienempi startti. Oletko varma, että on oikea ( ettei vaan olisi lähes melkein sopiva motonetin tuote :twisted: )
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Tuo kuva hämää aika paljon. Kyllä ne samankokosia oli ja oikein hyvin toimii uus startti. Hemmetin paljon hiljasempi startatessa :D oiskos tässä kuva mistä hahmottaa koon paremmi
Kuva

Vähän parantelin laippaa ja tein kierteet jne nyt on valmis, vähän rälläköin huonoo saumaa ja hitsailin parempaa, mig on kyllä vähän huono vehe tommoseen mutta ei parempaa oo tähän hätään. AHUN oman öljyputken taivutin tohon paikalleen, näköjään vielä kun vähän työstää niin sehän on oikein hyvä :D
Kuva

Hieman voi joutua konetilassa tekemään peltitöitä että toi turbo mahtuu, mittausten mukaan aika timmi sovite tulis niin vähän täytyy elämis varaa tehdä :D
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

On tuo JORMA kova laite :D -23 pakkasta ja ilman lohkolämppäriä tulille heittämällä. Alkuun kevyt hyrskytys ekat sekunnit kunnes tasaantui.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jormassa on selvästi ajoitus ja hehkut kunnossa :D
Itsekkin jouduin Simolla antamaan HA-käyttikselleni virtaa viime talvena useamman kerran, kun olin unohtanut laittaa GT MAlagan piuhan päähän. Simo käyntiin yli -20 asteen pakkasella, ajo Malagan eteen ja käynnistyskaapelit autojen väliin. Täksi talveksi ostin MAlagaan uuden akun, niin sekin on lähtenyt suosiolla käyntiin. Tosin vielä ei ole ollut oikeita pakkasia, vasta harjoitellaan -15 asteisilla.

E: Simon viralla piti tänäänkin laittaa Malaga käyntiin :D
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eiköhän tuonkin turbon ulkomitat ole suht samat mitä muissa versioissa, eikä laippakaan näytä paljoa asentoa huonontavan, että uskoisin sopivan ilman avartamista. Ei ole ainakaan omissa swapeissa ollut ongelmia. Hukkaportin kelloa ja turbon kompuraa voi joutua kääntelee sopivaan asentoon.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Sieltä tuli tölkin lähtömaasta (?) osia swappiin liittyen, ai että on hyvännäköst osaa :D
Kuva
Kuva

Ja tuli ojaan tippuneen liukuoven kahvan tilallekkin toinen kahva Kuva

Edit: ainii tulihan sieltä jo viimeviikolla autodocin osatkin, kytkimen hilppeet jne Kuva
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Kuva

Sinne istu mtdi turboineen. Onneks en oo tarkka mittaaja, tilaa jäi vielä reilusti turbolle :D

Pitää viel ottaa alas ja tehä kaikki hommat ja yhistää lootaan toi kone. Pystyykö jättämään ne 2 pulttia pois öljypohjast vauhtipyöränpäästä, jääkö vuotamaan? Ois helppo irrottaa ö pohja jos tulee tarvetta :D
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ne on pakko jättää pois, jos joskus meinaa sen pohjan irrottaa. Omalla ajanut kohta 10 tkm ja ei ole vuotanut. Muualta kyllä merkkaa :D
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Nyt on pakko kysyä että kuinka iso kenno tonne keulalle pitäis vetää että riittää tolle vesi välijäähylle? Onko joku mopon/moottoripyörän kenno aivanliian pieniä? Ja riittääkö tommoses motonetin pumpussa 39.90e 750l/h teho? Kun täällä lueskelin että heikon olonen virtaus mutta että riittääkö oikeasti?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja TT| »

Moottoripyörän kenno riittää, yleisesti käytetty on fiatin muovinen kenno, koska se sopii sinne ja on halpa uutena. Alkuperäinen Oettingerin setin kenno on aikalailla saman kokoinen.
https://www.ebay.com/itm/Engine-Cooling ... 2033922039
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Millähän nuo letkut sais supistettua asiallisesti 32-->19mm? Kyllähän mä ne aina jollain saan supistettua mutta jos siihen on tiedossa jossain joku pätevä osa valmiiksi niin saa vinkata, tai mistä ootte tehny niitä
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Kuva

Nappasin "varaosa" jx pumpusta kaasuvivun ja leikkasin palan johon saa tuon vaijerin kiinni :D omasta mielestä ihan näppärä mutta ei yletä vaijeri. Voinko tehä nii että käännän kaasuvipua lähemmäksi ja samassa suhteessa muutan niitä rajotin ruuvien asentoa, että kuitenkin kaasu liikkuu saman verran?
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja Joker »

tölkkki kirjoitti:Millähän nuo letkut sais supistettua asiallisesti 32-->19mm?
Hydrauliliikkeestä osat kasaten. Ei ilmainen, mutta en löytänyt valmiita vaihtoehtoja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tai tilaat silikoonimutkat sopivalla supistuksella
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja dmn »

www.do88.fi . Ei välttämättä halvin, mutta tavara tulee nopeasti valikoimaa on.
< 15kWh/100km
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja vesku »

Menet jäähdytinkorjaamoon. Jopa odottaessa vääntävät sopivan supistuksen. (jollei hyllyssä valmiina)
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja Joker »

No toi silari-ratkaisu on hyvä, eipä tullut aikanaan mieleen edes, vaikka mm. do88:sta ahtohommiin tavaraa tullut tilattuakin. Tämä ratkaisu jatkoon ja do88 on hyvä!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Mulla on kannen päässä se lämppärinletkun tarvitsema supistus hoidettu metallisista osista kasatulla "adapterilla". Usitit ja valkoista teippiä on osien välissä. Silti meinaa vuotaa. Lisäksi se julmetun iso metallimötikkä painaa ihan pirusti. Eli tulee murtamaan jomman kumman letkun pitemmän päälle. Se taitaa vaihtua tuommoseen silikoniseen.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Kuva

JORMAn ulkonäköä ja ajettavuutta paransin LT peileillä, nyt on rouheen näkönen :D
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Tota mtdi konetta nyt käytelly, onkohan tuo pumppu nyt aivan päin persettä kun tulee vaaleeta savua reilusti kun kaasuttaa paikallaan ja se savu kirvelee silmiä niin että silmät vuotaa :D . Pumpun ajoituksen säätö ei tunnu vaikuttavan ennenkun kääntää ajoitusta monen hampaan verran aikaisemmalle. silloin vaan alkaa nostamaan kierroksia itekseen ja silti vaaleaa savutusta. Kylmänä huonosti tuntu pysyvän käynnissä mutta lämmetessään kävi paremmin mutta pientä röpötystä tuntu kun pihatiellä ajeli.

Ajoitus kuitenkin pitäisi nyt olla oikealla hampaalla ja heittokellolla säädetty 1.2mm ennakoksi
Vastaa Viestiin