Sivu 1/3

-86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 02.02.2018 00:30
Kirjoittaja tölkkki
Joo näin on päässyt käymään ja 2 tölkkiä omistuksessa. Myönnän heti alkuun tehneeni syntiä ja myyneeni 1 hyvän coachin afrikkaan aikaisemmin jolloin en vielä aiheeseen ollut kiinnostunut ja sen jälkeen ruostepommin joka sinne jo jouti ihan oikeesti :D

Mutta nyt, väitän jo harrastavani näitä vehkeit enkä aijo niitä käsistäni päästää

Ulpukka on 3 paikkanen ikkunapaku, kaunis kalsarin sininen. Nyt tekeillä mtdi koneen asennus siihen ~200hv tehotavoitteella. Borbet A vanteet alla 215/60-16" renkailla. Puhallutin ja pulverimaalautin vanteet niin tuli oikeen mehevät

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja sit JORMAsta muutama kuva

Kuva

Kuva

JORMA ei oo vielä kerennyt kokea mitään kosmeettista muutosta, koska ostettuani sen laiton äkkiä leima kuntoon että saan talviautoksi sen ajoon. Joku rujo maalaus tolle ois tehtävä, talvicamo kuviointi jne

JORMA on siis 1.6td jx etu ja takalukoilla 3+3 istuimilla, hauskapeli

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 02.02.2018 00:38
Kirjoittaja Osku
Ei näy kuvat jos niitä piti olla.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 02.02.2018 23:48
Kirjoittaja AT5nok
Hienoja vehkeitä !!!

Minulla olisi valmiit piirrustukset talvicamottamiseen tyyliin "SAint" lanssien maalaus, vapaasti saa käyttää, jos kelpaa.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 03.02.2018 00:12
Kirjoittaja tölkkki
Siinähän menikin perjantai ilta JORMAlla kieriessä puuterilumessa, on tää doppeli malli vissiin nii hävyttömän näkönen kun peukkua tulee lähes joka kerta kun ajaa iltasin :D
Kuva
Kuva
Kuva

Muutes tietääkö joku miten on, ennen luki JORMAn rekisteri ottees 2500kg vetomassa jarruin mutta nyt katsastettuani on kaikki ruudut tyhjät vetämisen osilta? Tosin tässä ei oo koukkua ollut mun aikana koskaan että onko ne sen takia jättäny poiskin? Saako tän ikäsee autoon ite hitsailla koukulle rungon ja saanko ylipäätään vetää mitää ennenku katsastan koukun kanssa?

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 03.02.2018 12:56
Kirjoittaja AT5nok
tölkkki kirjoitti:Muutes tietääkö joku miten on, ennen luki JORMAn rekisteri ottees 2500kg vetomassa jarruin mutta nyt katsastettuani on kaikki ruudut tyhjät vetämisen osilta? Tosin tässä ei oo koukkua ollut mun aikana koskaan että onko ne sen takia jättäny poiskin? Saako tän ikäsee autoon ite hitsailla koukulle rungon ja saanko ylipäätään vetää mitää ennenku katsastan koukun kanssa?
2500 Kg on ilmeisesti max jarrullisen kärryn massa, mitä pakutölkkiin on Suomessa saanut. Asiasta on maininta käyttöohjekirjassakin.
Kannattaa kysellä katsastuskonttorilta, jos näkisivät LTJ-/ATJ-tiedoista sen vanhan tiedon. Veikkaan että pitää olla Westy-koukku tai joku muu vastaava (2500 Kg) paikallaan, jotta kirjoittavat uudestaan otteeseen.
Sen jälkeen kukaan tuskin katsoo, millainen koukku siellä perässä on.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 03.02.2018 13:45
Kirjoittaja tölkkki
No voihan paska, en kyllä aatellukkaan koko asiaa ku leimalle vein, no oonpaha jatkossa viisaampi. Toisaalta haluanko vetää 2500kg tölkillä? :D

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 03.02.2018 13:56
Kirjoittaja Osku
Hyvin menee ainakin Syncrolla toinen Syncro trailerilla kunhan koneessa on puhtia.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 04.02.2018 00:05
Kirjoittaja AT5nok
Simon TDI:n sisään ajoreissu oli toisen syncron haku Kajaanista (Hki-Kajaani-Hki)
Kerran olen kuskannut T4:stakin trailerilla ja lukuisia Tölkkejä, hyvin kulkee yli 4000 Kg yhdistelmä TDI:llä, eikä kuluta paljon enempää kuin vanha AAZ pelkkää Tölkkiä kuskatessa.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 04.02.2018 00:35
Kirjoittaja tölkkki
Nojoo, lähinnä tuli mieleen nyt nämä kelit ja 2500kg vetokoukus kii :D

Nyt lähtee taas läjä osia tilaukseen autodocilt, tdi kytkin swappi osat, alkuun lähen kokeilemaan pitääkö AHUn omalla asetelmalla ja wbx levyllä tuota settii mikä mul on eli Lantikan pumppu 0.260 suuttimet ja gt2056s. Sitkun jotenkin päin saa käymään edes tuon vehkeen niin näillä näkymin vesi välijäähdytin tulossa.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 04.02.2018 21:27
Kirjoittaja tölkkki
Tuli käytyy jäärataakin kiertämässä JORMAlla, eipä siinä mitään vauhdin hurmaa ollut mutta meneehän tommonen takalukko kytkettynä ihan kivasti poikittain :D

https://youtu.be/MhAMwun5udQ

Kuva
Kuva

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 05.02.2018 01:20
Kirjoittaja AT5nok
Minkä kokoiset ja merkkiset renkaat?

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 05.02.2018 01:25
Kirjoittaja AT5nok
tölkkki kirjoitti:Nojoo, lähinnä tuli mieleen nyt nämä kelit ja 2500kg vetokoukus kii :D
Nätisti kulki perässä
Kuva

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 05.02.2018 15:09
Kirjoittaja tölkkki
30X9.50R15 fedima extremet ja mikä parasta. Piti muutoskatsastaa uudestaan nuo renkaat koska otteessa oli aiemmin 235/75-15" mutta alla olevat renkaat on tuumina. Noita jopa myydään jopa "samoina" renkaina että sinne meni se 60e katsastukseen :D

Kuva
Kuva

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 06.02.2018 00:40
Kirjoittaja AT5nok
Ihan oikein on inssi toiminut.
STRO:n mukaan 30x9,5R15 leveys on 240 mm, laskimella laskettuna se on 241,3 mm.
N1 Tölkin 205R14 tilalle suurin ilman muutoskatsastusta sallittu rengas on 235/75R15, sitä siis ei tarvitse muutoskatsastaa. M1/N1 rengasta saa kasvattaa 51 mm korkeussuunnassa ja M1G/N1G korkeus saa kasvaa 75 mm ilman muutoskatsastusta. Tosin muutoskatsastuksellakaan ei saa sen korkeampaa otteeseen. Leveyttä saa tulla lisää 30 mm ilman muutoskatsastusta.

Kuva

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 06.02.2018 17:01
Kirjoittaja tölkkki
Näin mäkin ymmärsin kyllä että on "oikein" lain mukaan mutta olihan tuo vähän turha :D no suhteutettuna tuo 60e ei oo mitään tähän harrastukseen nähden ja olin vaa tyytyväinen että kaikki sai kerralla hoidettua, laakista leima kun teki heti muutoskatsastuksen samalla. Jotenkin tuntuu että näitä tölkkei katotaan vähän läpisormien :D sinällään hyvä mutta sinällää huono. Vein 2wd ulpukan leimalle heti ekana mahollisena päivänä ja sain hemmetin pitkän leiman, mikä parasta niin toinen moottorin kannake oli murtunu ja kone vinksallaan ja vaihteet hädin tuskin meni päälle mutta leima tuli laakista, oli siis tiedossa vika kun meni edellis päivänä rikki suditellessa :D :D heti leiman jälkeen auto tallille ja seisontaan, ei ollut tarkoitus ajella vaarallisella autolla sen enempää kun moottorin vaihto operaatiota aloin heti tekemää
Kuva

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 06.02.2018 18:47
Kirjoittaja AT5nok
Nyt kun kannake menee uusiksi, niin samantien teet sellaisen kannakkeen, että saat haluamasi ahtimen sopimaan.

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 06.02.2018 19:32
Kirjoittaja tölkkki
Mulla on hommattuna pitkittäiskoneen pakosarja, missä laippa on ylöspäin niin ainakin omien sommittelujen mukaan sopii hyvin tuo gt2056s paikalleen ja sain ilmasiks rikkinäisen jx mistä sain tölkitys osat niin mulla oli varalla ehjä pari moottorinkannakkeita :D

Kolmio laippa ja t25 laippa on hommattuna, näistä ajattelin adapterin tehä niin että välille hitsaan putken pätkän niin saan silläkin ahtimen sijaintia parannettua. Jostain vahvaseinämäistä putkea vielä etittävä niin ei heti hajoa.
Tämän tyyppinen siis tarkoitus tulla Kuva

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 13.02.2018 19:46
Kirjoittaja tölkkki
Startti tsippas pari pv sitten lopullisesti ja mäkilähdöllä tuli mentyä kun ei paikallisessa motonetissä ollut starttia hyllyssä joten tilasin sen
Kuva

Kenttä olosuhteissa tuli starttivaihdettua jo ihan meiningin vuoksi :D
Kuva

Hampaat oli "hieman" kulunu vanhasta startista
Kuva

Huolivatkohan takasin tota vanhaa ruosteista starttia ? 20e pantti :D

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 18.02.2018 21:35
Kirjoittaja tölkkki
Kuva nyt o adapteria tehty :D lähempää en kehtaa tänne kuvaa laittaa mutta eiköhän tuo kestä sen aikaa että murtuu jos on murtuakseen :D

Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd

Lähetetty: 19.02.2018 15:49
Kirjoittaja AT5nok
Joku tuon tapainen adapteri pitäisi itsekin tehdä / teettää, niin saisi ahtimen nostettua pakosarjan yläpuolelle ja öljyn paluun toimimaan kunnolla.