Reissuauto T4 Syncro

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Hyvän näköistä! Itsellä on tuo Planar kanssa suunnitelmissa. Testailehan joku päivä miten hyvin tuolla 2d:lla tarkenee Suomen talvessa. Oon arvuutellut että riittääkö tuo malli vai pitäiskö suoraan se 44d. Hintaeroa ei oo nimeksikään mutta mitoissa muistaakseni hieman enemmän.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Joo mitoissa varmaan on melkone ero. Töissä näin erään auton päälirakenteen uumenissa 3,5kw webaston ilmalämmittimen ni kylläse melkolailla tuplaten isompi jööti on toho 2kw planariin verraten. Planarin 44d lienee vähintään yhtä iso.

Mutta. Eilen kerkesin vasta kunnolla testailemaan. Pakkasta oli illan, yön ja aamun aikana -8 ja -15 välillä. Autossa t-paita keli. Asetin termarin ensin +18. Ajon jälkeen ei kauaa menny kun alko jo lämmitin hidastaa tahtia. Loppu illlaks nostin lämpötilapyynnön +25. Sitä se pöhis niin kauan ettei jaksanu enää odotella kun silmät alko painua kiinni. Mutta termarista kun laski kaks astetta lämpötilaa niin alko kierrokset laskea eli oisko sitte ollu noin +20 +22 lämmintä anturin kohalla. Yöks tiputin lämpötilan +18 ja sen se piti aamuun asti vaikka pakkanen kiristy. Eikä tartennu täysillä puhaltaa.

Eilen ennen pusikkoon siirtymistä laitoin takakontin alalaitaan villapalaset eristämään kun siellä on reiluhko rako. Oliki ihan hyvä keksintö kun luukkukaan ei enää hakkaa maatessaan villaa vasten.
Taannoin työpaikalla oli sora Scanian hytin vaihto ja siitä ei vanhoja verhoja siirretty uuteen joten otin vanhat talteen. Eilen taittelin hitsauslangasta kynnet tonne mihi verhojen kiinnikkeet sopi aika hyvi. Nyt on joka ikkunassa takana ja ohjaamon välissä verho. Samalla laitoin jotku kympin patteri jouluvalot katon rajaan. Mukava tunnelma valaistus ja ei vie akkua yhtään.

Auto on suunniteltu kääpiölle. Vähän ku ois vielä lyhkäsemmät kintut ni sais neki suoriks.
Kuva

Kuva
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kotoisalta näyttää!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
miksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 83
Liittynyt: 19.12.2017 00:55
Paikkakunta: Lahti/Nastola

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja miksi »

Todella siistiltä näyttää.

Pituusongelmahan monesti tulee näissä rakenteluissa eteen, ainoastaan pitkittäin kun voi köllötellä. Sitä samaa itsekkin manannut mutta lavalle rakentaessa voi tehdä vähän eri tavalla kammion nukkumiselle.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Tattista kummallekki!

Lavakämpperi ois kyllä hieno. Ei tuu joka päivä vastaan.

Laitoin taakse uudet vieterit kun toinen oli napsahtanu poikki. Takana olikin jo joku laittanu niitä yläkumeja kaks kpl päällekkäin ja noi vieterit oli 270mm 240mm sijasta joten perse nous jonkuu verran. Tehtiin vääntövarren mutterin kääntöön 20cm pitkä putkihylsy ja käänsin niitä niin että kierrettä näkyy 10cm. Lienevät nyt aika tapissa.
Ois varmaan aika sit laittaa ne prikat tonne perän ja rungon väliin. Vaikka ei nuo nivelet vielä kyllä mitään ääntä pidäkkään. Olis vaan kiva saada ns varmuutta siihen ettei paikat hajoa sillä kuukauden päästä ois jonkunmoinen roadtrip tiiossa ja kilsoja tulee reilusti.
Etupääkin kun nous sentin ylemmäs, tuntuu jopa kun ajais jollain isommallaki autolla :twisted:
Kuva

Sängyn päätyyn tein tommosen lymyluukun. Ei tartte purkaa koko petausta jos haluaa sängyn alta jotain.
Kuva
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Haudi!

Laitoin äsken töitten jälkeen moottorilämmittimenkin toimimaan. Eli uusi D3WZ Eberi. Samalla haarotin eberin polttoainelinjan niin että t haara tuli tankin ja eberin pumpun väliin ja t haaraan planarin pumppu. Tällöin kumpikin pumppu toimii toisensa takaiskuventtiilinä ja kummankaan ei pitäis imeä toisensa linjaa tyhjäksi vaan imu tapahtuu vain tankista.
Eberin linja oli valunu vuoden aikana tyhjäksi. Kuulemma viidennellä käynnistys yrityksellä menee lukkoon tommonen. Kokeilin viis kertaa ja ei jaksa valua diesel lämppärille asti. Heitin hanskat pakkiin ja lähin vaihtaa vaatteita.. Tulin takas halliin ni lämmitin huutaa puhtaasti savuttamatta. Oliki lähteny ittekseen käyntiin vielä viiennen kerran jälkeen. :D
Virransyötön siirsin myös käynnistysakulta hupiakulle.

Myöskin vallan mainio lisävaruste matkusteluun tuli. Nimittäin vakionopeuden säädin.
Kuva
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja jaketech »

ei ainakaa mulla mennyt lukkoon ku koitin käynnistää pakkasella ainakin sen 10 kertaa. oon kuulut että 50 yrityksen jälkeen menis lukkoon.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

50? Voi voi. Aina minua kusetetaan. Ilmankos se sit lähti vielä viiennen kerran jälkeen.
Avatar
matrikkel
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 08.01.2019 11:33
Paikkakunta: Lpr/Vantaa

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja matrikkel »

Vakkari on kyllä ihan mainio. Nyt kun pääsee 100 vauhtia jyrräämään alkoi huomio kiinnittymään syncron tiuhaan välitykseen. :shock:

Eberin lukkiutuminen vähän riippuu mikä vika siellä on, jos esim. ylikuumeneminen on sammutuksen syynä, menee lukkoon. Miulla lukittui kun kiertopumppu meni jumiin. Liekin puuttuminen ei saa sitä lukkoon, muistelisin. Saa auki joko huoltokaapelilla tai moduulikellolla.
T4 2.5tdi ACV/EFA, yeti, erilaisia härpättimiä
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Jaaa se sen mukaan lukittuu. Okei.
Hei, lisää Lappeenrantalaisia! :D
Avatar
matrikkel
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 08.01.2019 11:33
Paikkakunta: Lpr/Vantaa

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja matrikkel »

Joo täällä lihapiirakkakaupungissa tulee jonkin verran pyörittyä. Tällä hetkellä mustan portterin tunnistaa keltaisista peileistä - näyttää kuulemma rantakäärmeeltä, mutta kunhan ehdin kokeilen lähteekö väri Nitromorssilla pois.
T4 2.5tdi ACV/EFA, yeti, erilaisia härpättimiä
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Jahas täytyy pistää huiskuttaen jos tulee rantakäärme vastaan!
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Hoi! Jälleen yks reissu takana. Hangon ja Turun saariston välillä kolme yötä. 17 yötä nukuttu tänä vuonna autossa jo. Maaliskuun Norjan reissusta kuvia tuolla reissu puolella.

Ennen tuota vaihatin uuen tuulilasin ja vaihoin oikeelle eteen uuet puslat alatukivarteen katsastusta varten. Nyt tuore leima papereissa.
Kuva

Kuva

Taannoin koroin alustaa jonkun verran. Nyt alko tällä pääsiäisen reissulla jurmuttaa kiihyttäessä 60kmh jälkeen. Täytyy laittaa perän ja rungon väliin sinne kuuluvat korotus prikat ja keulaa lasken pari senttiä alaspäin kun se on nyt sen verran perää ylempänä.
Ande
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Ande »

Siun pitää viimeistellä toi lattian reuna listalla.. :D
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Joo ääni tälle! Minuakin häirinnyt jo pidemmän aikaa :D
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Totta! :D Hiukan jääny toi lista homma. Piti hoitaa muutoskatsastuksen jälkeen vuosi sitten mutta aina on ollu jotaki mukamas parempaa tekemistä :D
Avatar
matrikkel
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 08.01.2019 11:33
Paikkakunta: Lpr/Vantaa

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja matrikkel »

Taisit tupsahtaa eilen 17-18 välillä Vehkataipaleen tiellä vastaan? :shock:
T4 2.5tdi ACV/EFA, yeti, erilaisia härpättimiä
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Jaaaaa voi hyvinkin olla. Sieltä kotosin ni tulee välillä käytyä isä ukolla. :D Milläs tulit vastaan? :)
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Peräöljyjen jatkuva lisiminen ja ajossa oikealle kurvatessa kuuluva aika luja outo nakutus herätti mielenkiinnon puottamaan kulmavaihetta vaille koko syncro tekniikan lattialle.
Kylläpä muuttu auto kivaksi ajaa isolla tiellä. Ei vatkaa ja pysty ajamaan jopa yli satasta! Mutta on se silti etuveto.. Ei hyvä.

Tarkotus oli tosiaan ihmetellä perän laakereita, stefoja, kannatinlaakereita ja oikee sisimmäinen vetonivel taakse jos jostain olis löytyny halvalla. Ei löytyny. Ja kaikenkukkuraks se sama nakutus kuuluu edelleen vaikka palikat on irti autosta. Liekkö sisälokari kihnuaa rengasta vasten. Pitää selvittää. Tosiaan pyöränlaakeria vaihtaessa pyörittelin pyöriä nosturilla ja sillon kuulu oikeasta sisemmästä nivelestä muljaus...
Mutta jos innostun vielä ennen kk päästä alkavaa reissua törsäämään yhden 80e rikkoutuneeseen rättiniveleen niin saattaa olla että vaihdan vaan vuotavan stefan perään viskon taakse ja laitan kaikki takas nippuun. Sen verta kiva se on kuitenkin tuo syncro leiripaikkoja ettiessä..

KuvaSyncro by
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Kannatinlaakeri hommelit tehty. Nuo purkaantuki aika hyvin palasiks. Ulkokuoret vähän keksiä. Olis tehny mieli puhalluttaa nuo kaikki ja maalata jollain kivalla värillä mutta jos tää törsäämine taas hetkeks riittäis. Vaikka laakerit ei ollu kön 12e kpl, mutta reissu lähestyy.

Uuet laakerit ei ole ihan saman kokoset kun vanhat. Halkasija 2mm pienempi, leveys millin vai kaks suurempi. Halkasijasta huolimatta sai prässillä ja jarrukumirasvan kanssa painaa tonne kumin sisään. Hiton napakka paketti.
Seuraavaks sitte perän stefan kimppuun!

Kuva

Kuvaa klikkaamalla pääsee tarvittaessa zoomailemaa tuota laakeri pakettia jos haluaa. Koko kuitenki 30x55x23.
Kuva
Vastaa Viestiin