Reissuauto T4 Syncro

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
JaniS
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26.09.2016 17:32

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja JaniS »

miksi kirjoitti:Noi renkulat näyttää kyllä kieltämättä hiukka isoilta.
Joutuiko jo ottamaan lokarin kaaresta takarenkaan aukosta peltiä vähemmäksi?
Joo, kyllä joutui hiukan hieromaan, että mahtuu. Suunnitelmissa on vielä ottaa vähän peltiä pois lisätilan toivossa.
Kääkkä kirjoitti:Joo mää ostan siulta nuo palikat. Nakkaa yv kun saat valmiiksi :D Teetkö kolme vai neljä niitä prikkoja perää varten? Eli laitatko ite poikkipalkin ja korin väliin ne vai poikkipalkin ja perän väliin?

Minulla taitaa olla jotku hevi duti jouset takana. En muista korottikohan ne tuota jo vakiosta hiukka ylöspäin. Mikäli näin on niin varmaan tarttee jakaa jousen päälle tulevat palikat kahteen tai kolmeen osaan ja kattoa millonka on hyvä.
Joo, pikkuprikat tuli perän ja palkin väliin. Ja näitä oli siis 3.
Noi isot lätkät on nyt saman 34mm kuin minun omat plootut, mutta jos haluat voin ottaa lastun pois. Tai sitten ruuvaat keulan vielä ylemmäs :lol: Go big or go home.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Täysmittaset vaan tännekkin :D Pienentelen sit itte jos on muka tarvis. :)
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Roof Räkki edistyy pikkuhiljaa. Tosiaan huonekaluputkesta ja vesijohtoputki mutkista värkätty tuo ulkokehikko ja pohja on neliskanttista huonekaluputkea. Pohja ei ole kovin järeä mutta eipä tuon kamalasti tarvii kestää ja on kuitenki jäykkä joka suuntaan ni sehän riittää. Ensin näytti siltä että tulee kyllä nii rujon näkönen ettei mitää järkeä. Mutta nyt kun kokonaisuutta kattoo niin ehkäpä tuo tuonne istuu. :)
Huomenna heppailen kiinnikkeet paikalleen. Saas nähä kuinka kieroon taipuu ja saako ruuveja enää takas reikiisä kun ne sieltä pois ottaa. Seuraavaksi sitten varapyörätelineen kimppuun ja lopuksi maalaus. Sen jälkeen pääseeki jo lämppärin kimppuun.

Kuva

Kuva
miksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 83
Liittynyt: 19.12.2017 00:55
Paikkakunta: Lahti/Nastola

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja miksi »

JaniS kirjoitti:
miksi kirjoitti:Noi renkulat näyttää kyllä kieltämättä hiukka isoilta.
Joutuiko jo ottamaan lokarin kaaresta takarenkaan aukosta peltiä vähemmäksi?
Joo, kyllä joutui hiukan hieromaan, että mahtuu. Suunnitelmissa on vielä ottaa vähän peltiä pois lisätilan toivossa.
Mä oon jossain kohtaa miettinyt että pullistaisin ja muokkaisin noita koteloita vähän yli suuriksi, ihan vain ihmisten kiusaksi. Tosin puuttuu aihio auto ja t4 syncro. T3 sessa on tilaa ihan kivasti muutenkin. En enää kyllä muista mikä kurakaaren korjauspalaa testailin ihan sillä ajatuksella jotta vois muokata tilaa reilusti, siinä olis ollut alku aika lähelle orggis kaarevuutta mutta oli alareuna valmiiksi ulompana. Tosin helppohan ne palat on tehdä itekkin.

Tuosta kattotellingistä tulee kyllä hieno!
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Tattista! :)

Alkaa tän telineen hieromine riittää. Tänää töitte jälkee sain maalin pintaan. Maalin kuivuessa vedin katolle lisäpitkä valmiuden valmiiks huomista varten ja poistin auton omat pitkät pois käytöstä releyttämällä. Jos en iha väärin muista niin ajovalo karvan päässä oli jännitettä 10,5v. On jonninmoine ero ajovalojen kirkkaudessa releytettynä suoraan akulta ja johtosarjan välillä. Samalla tuli siistittyä vähän edellisen sepän johto hässäköitä...

Huomen kukon pierastua meen nostamaan kattoraanalla tuon katolle ja ruuvaan ledi barin samalla paikalleen. Illalla oottaa suuntaus talkoot.
Kuva
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Nonii tellinki ja rengas katolla. Hiukka sai punnertaa ja tehdä virityksiä kun pajalla kattonosturi olikin käytössä. Kipinäsuoja matto katolle ja ensin teline kiskojen reunaa vasten, sitte nosto ylös ja nitkuttamaan milli kerrallaan eteenpäin. Ku telineen jalat otti kiinni toisen puolen kiskoihi, aloin ujuttaa mattoa pois välistä milli kerrallaa, sitte vipperit jalkojen ja katon välii ja aloin nitkuttaa eteen päin että toinen puoli humpsahtaa myös kiskojen väliin. Mutta sinne se sitten asettu. :D

Illalla ajelin kylille suuntailee valoja. Keulilla siis nyt kaksi 60w 9" pyöreetä ledi lamppua osottamassa pientareille ja nyt katolla 120w ledi bar suunnattuna pitkälle. Hirvien ja porojen silmät alkaa kiilua nyt vähän aikasemmin ku ennen. :twisted:
Kuva

Kuva
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Noniin. Lämmitin kompleksi alkaa olee valmis. Tänään illalla kokeilemaan miten pysyy mökki lämpösenä ;)

Kuva

Lämmintä on letkun sisällä.
Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ok nyt on innovoitu! Miten toimi?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja jaketech »

vääristääkö kuva vai onko ampujanpuolen etupyörä kallelaan enemän ku kuskin.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Mää kattelin kanssa että mites tuo pyörä tollein on mutta ei se kyllä silmällä kateltuna notkota onneks. Tele efekti tuo kaikenmaailman ihme juttuja kuviin välillä.

Mutta lämppäri pelas aika mukavasti. Suurin ongelma tuossa nyt ainakin lyhyen käytön jälkeen näkyis olevan se että tulo reikä on katon rajassa. Täytyy varmaan hitsata pala 60mm putkea vielä tohon ikkunan väliin tulevaan lättyyn sisäpuolelle ja laittaa siihen vaikka t-haara josta vie vielä pätkän letkua lattialle johonki kohtaan. Lämpö ylti 40min käyttelyn jälkeen kyllä jo about 20cm lattiasta ylöspäin mutta sais varmasti aika paljon nopeutettua lämpeämistä kun laittas puhaltamaan myös lattialle sitä ilmaa.
Pakkasta tais eilen olla noin -8.

Puhaltimen ääni raikaa letkua pitkin jonkun verran autoon mutta ei silti auton puhaltimeen verrattuna pidä yhtä kovaa mekkalaa. Äänenvaimenninkin oli irti putkesta kun se ois vatkannu ajossa savupiipun päässä aika rajusti.

Lätty oli yllättävän hankala tehdä. Taittelin kolme pellin palaa keskenään samalle kaarelle ja vertasin toiselle puolelle tulevaan tuuletusritilän kaarevuuteen. Ulompi lätty piti hepata kiinni jotta se putoaa keskimmäisen lätyn kanssa ikkuna uraan ja taaemman lätyn täytyy taas mennä ikkunauran yli koska kaikki ei mahdu samaan uraan. Putket hitsattuani oli lätty taas aivan kierossa mutta vasaralla ja ruuvipenkillä sen sai suht hyväks. Aikani hieroin tota mutta nyt se menee aika kivuttomasti paikoilleen ja lähtee helposti poiskin.
Ite lämppäri on aika painava ton tankin kanssa ni ei jaksa ees taas jumppailla sitä tonne. Jos lähtee jonnekkin ni se on sit siellä koko reissun liinoilla kiinni ja kotiin tullessa ottaa sit pois. Saa vaikka parvekkeelle tuotua tuon varkailta piiloon ja pois jaloista kuleksimasta auton sisältä.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Lämppäri ei kauaa pelannu :D Alle 10h käyttötunteja ja hehku meni jo. Nyt kissojen ja koirien kanssa ettimistä ympäri ämpäri jos löytyis ensviikonlopuks hehku jostain mikä sopii. Tilasin kyllä ranskasta kaks ilmeisesti sopivaa mutta eipä taida keretä ajoissa ensviikonlopun rientoihi..

Lauantaina kuitenkin vietin viimesen yön pakussa tälle vuodelle.
Tiimaa tälle vodelle pelkästään reissaten tuli noin 8000km ja nukuttuja öitä 29kpl. Paljon tuli nähtyä ja koettua. Tulevaa vuotta ootellessa.
Kuva
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Viikonloppu meni osittain lämmittimen kanssa pelleillen ja osittain aika pirun mukavissa oloissa.

Reimo Anden kanssa käytiin torstaina lapioimassa rannalle umpihankeen tommone kylä. Palju, sauna, lämmin reimo ja vaihtelevasti lämmin t4.

Löysin tosiaan kiinan lämppäriin perjantaina kyoceran 9v hehkun. Kiersin paikalleen ja ei lähe käyntii niinku millään vaikka hehku puhkuu punasena. 7,8v työntää lämmitin jännitettä tulpalle. Seuraavana yönä keksin miksi ei lähteny käyntiin. Vanhassa tulpassa oli semmonen kumi kortonki joka osottautu elintärkeäks tolle vehkeelle. Tulpan reikä lojuu polttopesän katossa ja pesän ympärillä on imuilmakammio jonka katossa on kolo josta pääsee käsiksi tulppaan. Jos tuo kolo on auki, puhallin puhaltaa alipaineen tai vähintäänkin pyörteen imuilmakammioon jollonka poltin ei saa happea vaikka sillä on kaks mahollista väylää mitä pitkin mennä palotilaan. Kortonki paikalleen ja laakista käyntiin. Lauantain ja sunnuntain välillä kävi 13 tuntia putkeen ja sitten sammu taas. Vikakoodi sano "extinquishing the alarm". Hälytyksen sammutus? Joka tapauksessa työpaikalla sain sen vasta uuelleen käyntiin tekemättä yhtään mitään ja sillon polttoainepumpu sai jotain rytmihäiriöitä.
Sormi tärisee planarin tilausnappulan päällä ja siitä valuu hikipisaroita.

Joka tapauksessa viikonloppu oli mieletön!
Kuva

Kuva

Hinauspulja. Sivuikkuna jääty kiinni. Ajelin torvet paikallaan kaupunkiin. Uteliaita katseita oli jokunen matkan varrella :D
Kuva
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Loistavaa menoa :) Taitaa saada olla melko rauhassa tähän aikaan vuodesta.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja dmn »

Saunassa näyttää olevan meno kohdillaan :shock:
< 15kWh/100km
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

:lol:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kuka sitä nyt ei ripa ojossa olisi kun tölkeillä saa ajella!
Hulluna tölökkeihin.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Niimpä! :lol:

Joo ei tuolla ihan samallaista tunkua ole kun kesällä. Siltikin pilkkijöitä ja kaikenmaailman koirankusettajia pyöri muutamia.
Miksu82
Vasta alkaja
Viestit: 10
Liittynyt: 10.05.2016 22:01

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Miksu82 »

Helevatan hienoja kuvia 8-)
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Kiitoksia! :)

Hommasin itelleni synttärilahjaksi Planar 2D-12 lämppärin ton kinukin tilalle.
Tosi mukava käyttää tota kapulaakin kun on kunnon ohjeet ja ei tarvi valmistajan ajatuksia lukea. Paketissaki oli paria klemmaria vaille kaikki mitä asennukseen tarvi. Pari kuumakesto nippusidettä tais mennä myös omista varastoista.
Alkuvaikutelma laitteesta aika pirun hyvä. Kerkes tottua ton katto version mölyyn ni on kyllä hiljanen tuollein lattiaan asennettuna. Polttoainepumppu meni vesi-eberin pumpun kylkeen ja polttoaineet ryöstin myös siltä.
Varmaan viikon päästä joutaa testailemaan miten termostaatti toiminto pelaa kun kapula on tossa mikron kulmassa.

Kuva

Ainut paikka mihi ton sai sopimaan huomioiden sisä ja ulkopuoli lattiasta oli tossa runkopalkkien välissä olevassa kolossa.
Kuva

Kapula suunnilleen nukkuma korkeudella.
Kuva

Löyty kotonta sävy-sävyyn lattia mattoki. :D Lämminilma torvi tulee toistaseks rumasti tuolta mölytoosan välistä. Joku haarotus ois haaveissa tolle letkulle vielä mutta vaatii subilaatikon muokkaamista jos mielii eteenpäin tuoda letkuja.
Kuva
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Reissuauto T4 Syncro

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hyvältä näyttää! Toisaalta tuo Mad Max -mallikin oli varsin siisti :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Vastaa Viestiin