Sivu 1/1

Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 21.01.2018 15:09
Kirjoittaja t3 clone
Laitetaan tänne hieman kuvaa ja tietoa vuoden 86 Doppelista.
Tätähän on jo aikaisemmin hämmästelty Tekniikka osiossa, lähinnä allekirjoittaneen puolesta
Tekniikka perustuu alkuperäiseen JX koneeseen ja 4 loviseen laatikkoon, koneen ulkoisesta kunnosta päätellen voisi olla hyvinkin alkuperäistä tekoa.
Muutenhan tätä on matkan varrella muokattu ulkoisesti lavan osalta sekä helmasarjalla, alustasarja sekä vanteet on päivitetty.
syksyn aikana lavaa on uusittu ja vanhat puusomisteet on saanut kyytiä. Lava on jo saanut osittain uuden alumiinipinnoitteen sekä pressun suojakseen.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 21.01.2018 20:17
Kirjoittaja dmn
Ei taida olla jx (siis 1.6td) vaan 1.6d.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 22.01.2018 16:49
Kirjoittaja t3 clone
Vaparilla mennään, toi JX on vaan jäänyt korvamadoksi.. Olisko CS koodi lähempänä oikeaa tälle koneelle. Tästä päästäänkin hyvällä aasin sillalla seuraavaan pähkinään, ajokki on hankittu viikonloppu Racerin trailerin vetojuhdaksi ja henkeä kaivataan lisää konehuoneeseen. Eikö Passatin 1.8 20V -98:n kone ole viellä samaa perhettä Dieselin kanssa, 125 Hp. tehot menis hyvin viellä katsastajan vaatimiin arvoihin. Ja vanhasta lohkosta sais tarvittavat muutos osat koneen vaihtoon.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 22.01.2018 18:52
Kirjoittaja dmn
On sovitettavissa, ei taida olla kukaan tehnyt vielä tolla kombinaatiolla.

Toki TDI olis varmaan mukavampi vetohommiin, mutta näistä kannattaa rakentaa sellaisen kun haluaa (ja mihin löytyy osat omalta pihamaalta :) ).

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 22.01.2018 21:29
Kirjoittaja t3 clone
Toi TDI olis varmasti hyvä vaihtoehto, mutta ei oikein ole kokemusta noista Diesel malleista ja vaihtotyö menisi harjoitteluksi. Pitäisi olla valmis mylly ja swappin osaava kaveri joka räjäyttäisi
myllyn tulille. Petrooli vehkeissä kiinnostaa lähinnä hyvä koneen kierrosnopeus, jos kone kestää hyvin 6500 rpm. Niin se vaikuttaa jo myös huippunopeuteen. Myös koneen melutaso on erinlainen
verrattuna Dieselliin. 1.8 T olis kiinostanut vaihtoehtona mutta menee ulos katsastus kelpoisuudesta tehojen puolesta, 150 Hp.. Ei taida mennä millään läpi Inssin sormista.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 22.01.2018 21:48
Kirjoittaja TT|
Äkkiseltään ajateltuna taitaa olla aika sama homma tuon 1.8 20V bensan ja 1.9TDI dieselin johtosarjan tölkittämisessä. Sinänsä tuo 125hv bensakone olisi varsin hyvä swappiaihio.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 27.01.2018 21:12
Kirjoittaja t3 clone
Tolla 20v mallilla mennään vaikka 1.8T malli kummittelee takaraivossa. Sisusta on purettu ja 3mm Bitumimattoa on levielty vajaat 40 kg.
Ikkunamekanismi vaati hieman huomiota kun viime kesänä kuskinoven lasi putosi oven sisään, liikkuvat osat rasvailtiin ja
puuttuva nylon osa korvattiin uudella. Nyt ikkunat toimii herkästi ei tarvii jännittää että lasi jäpittää oven sisällä.
Tallille oli jäänyt Regaron Ortoped jakkara jota kokeiltiin paikoileen mutta sitten saatiin hankittua 2 kpl. mustaa Regaro LX mallia jotka
sopivat hienosti ko.mallin henkeen.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 02.02.2018 19:08
Kirjoittaja t3 clone
No nyt on hankittu 1.8 pitsikansinen kone ja ruvetaan jalostamaan sitä tölkkiin sopivaksi.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 10.02.2018 21:04
Kirjoittaja t3 clone
Mylly pukille ja riisutaan turhat osat pois, kytkin ja vanha pakosarja saa lähteä sulattamoon. Putsailtiin ja himmataan uutta pakosarjaa paikoileen.
Jos joltain löytyy JX:n öljypohjan,koneen kannakkeet, niin ostetaan ne pois pyörimästä. Omasta kyllä jää ne mutta
olisi kerralla valmiina vaihtoon.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 11.02.2018 12:02
Kirjoittaja TT|
Uusi JX öljypumppu ei mahdottomia maksa, vahva suositus että laitat tähän uuden. Itse pumppu harvemmin kuluu näissä tuoreemmissa koneissa, mutta siinä JX imuputkessa on ylipaineventtiili, joka monesti aiheuttaa vahemmiten ongelmia.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 11.02.2018 13:09
Kirjoittaja Caravellix
Jos tähän ei turboa tule, niin CS:n pohjakin varmaan käy?

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 11.02.2018 16:11
Kirjoittaja t3 clone
Hyvä huomio tuo öljypumpun vaihto, netistä löytyi uusia 40€ kotiin tuotuna. TD:n öljypohjalla olis käyttöä, toi Turbon peltisarja mahdollistaa myöhemmin ahtimen asentamisen
tarpeen mukaan. Öljyn paluu liitos on aina plussaa.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 22.02.2018 19:16
Kirjoittaja miksi
Mielenkiinnolla seuraan tätä, oli itellä ajatus etsiä bussi versio T3 johon istuttaa 1,8 pensakone. Kone ehkä olis golffissa pihalla, mutta kaikki muut puuttuu..
Kerran ei saa laittaa 2.8 v6 30 venttiilistä konetta näihin kiinni.. laillisesti tielle.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 22.02.2018 20:42
Kirjoittaja t3 clone
Jep, 1.8 vaparilla mennään. Olis kyllä pitänyt koittaa saada toi kampe suoraan 1.8T:llä kilpien väliin.. Öljypohjalla olis käyttö, täytyy varmaan
tyytyä vaparin öljypohjaan. Saa tarjota!!

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 23.02.2018 22:42
Kirjoittaja t3 clone
Vanhasta sai jäähdyttimen visko lähteä sekä ohjauksentehostajan pumppu meni mäkeen.
Vesipumpulle tarvitaan sileähihnapyörä kolmella pultilla joka löytyy ainakin VR6 malleista.
Muutkin vastaavat käy, saa myös tarjoilla jos on nurkkiin jäänyt lojumaan.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 23.03.2018 18:31
Kirjoittaja t3 clone
Pakosarja ei sopinut lainkaan alkuperäisten koneenkannakkeiden kanssa joten tilalle saatiin kiinan valaurautaihme joka ajaa
paremmin asiansa. Samalla päivitettiin kapiinin penkit samanlaisiksi.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 31.03.2018 18:25
Kirjoittaja t3 clone
Saatiin pestyä talven pölyt pois tölkistä.

Re: Braun T3 Doka -86

Lähetetty: 09.07.2018 11:22
Kirjoittaja t3 clone
Merivoimien 100 V. hengessä kuvat parista vanhasta tykistä.