Oskun umppari Junis

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Etenee ja lähenee toimivaa autoa. Tässä kuva alta tällä hetkellä. Nyt on ilmatut jarrut toimiva ohjaus toimiva käsijarru jousitus iskareilla ja laatikko. Konekin on viimeisiä nippeleitä vajaa valmis eli kun saa nyt vielä remmit kärjet tulpan johdot niin senkin pitäis toimia.
Liitteet
20230510_205637.jpg
20230510_205637.jpg (1.48 MiB) Katsottu 4489 kertaa
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Sitten listaan joka pitäis tehdä.
Korin tinaus keske.
Auto pitäisi maalata sisäpuolelta kun kori on tinattu
Sähköt pitäis saada vedettyä loppuun
Penkit pitäis kasata kunhan verhoilu tulee
Mootoripitäis nostaa paikalleen ja käynnistää.
Sitten pitäi korjata pyyhkiän mootori tähän tarvii toisen aselin
Asentaa Safarilasit
Maalauttaa auto
Viimeksi muokannut Osku, 10.05.2023 21:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Sitten vielä päivän pähkinä.
Osaako joku sanoa miksi mun alkuperäisen sähkösarja startin johdot tuntuu lyhyiltä vaikkaliitimet on tehtaan liittimiä olenko vetänyt sähkösarjan väärä kautta vai onko mulla väärä startti vai mikä on väärin. Se riitää jooo... mutta ei se ole tehtaalta voinut noin olla.
Liitteet
20230510_205844.jpg
20230510_205844.jpg (3.92 MiB) Katsottu 4488 kertaa
20230510_194653.jpg
20230510_194653.jpg (3.44 MiB) Katsottu 4488 kertaa
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Nyt selvis toi johto ongelma kun olin vetänyt sarjan ulos toi lisä sukka oli liukunut taaksepäin ja johdot lyheni.

Nyt sitten sovitellut kaikkea safari laseista ovien ja luukujen tiivisteisiin sarjoja tullut mailmalta useita ja kaikki enemmän tai vähemmän paskaa. Sivuoven tiivisteet sain nyt paikalleen ottamalla sisä tiivisteet yhdestä sarjasta ja ovitiivisteet toisesta. Muut tiivisteet edelleen vaiheessa. Melkein tuntuu että paras ratkasu on varmaan kumiapu etra tai vastaava.
Lukot istu hyvin tosin tietenkin toistaiseksi ilman tiivareita joten katsotaan miten hommamenee kun saan toimivat tiivarit jostain. Miten muuten sen takaluukun tiivisteen pitäis mennä siinä kasi kevennyksen kohdalla?
Liitteet
20230730_213601.jpg
20230730_213601.jpg (2.32 MiB) Katsottu 4189 kertaa
20230730_213421.jpg
20230730_213421.jpg (2.22 MiB) Katsottu 4189 kertaa
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tästä tulee taas yksi hieno Junis lisää liikenteeseen
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Nyt on tinailtu koria olen päättänyt opetella tämän jalon taidon. Vielä vähän hakusessa mutta jälki paranee jatkuvasti.
Ja niin hyvä en oleta vielä olevani että ilman kittiä pärjään mutta kitin määrä tulee olemaan pieni ja hitsisaumat on tinalla tiivit eikä ainakaan pitäis tuottaa ylläreitä. Katsotaan mitä tästä syntyy. Pidin junista niin rimpulana pelleiltään että en uskaltanut mennä kitillä paksummalti kun kaikki pellit lompsahtelee jo autoob nojatessa tai sitä työntäessä. Joten tina tuntui turvallisemmalta.
Liitteet
20230911_095401.jpg
20230911_095401.jpg (1.28 MiB) Katsottu 3633 kertaa
20230911_095450.jpg
20230911_095450.jpg (1.25 MiB) Katsottu 3633 kertaa
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Tina ylivertaisuus versus pakkelin pysyvyys, on ainakin itsellä hiukan vuosien varrella ollut hakusessa. Parissa autossa saumat tullut tinattua, mutta työmäärä, tinatessa peltiin työnnettävät lämpö, tinakuplan muodostumisen vaara/maalin alle jääneen hapon riski ja tinan myrkyllisyys johti siihen, että päätin omassa junisprojektissa luottaa fiiberillä karhennukseen ja sen päälle paklaukseen + vanhan liiton sikaliima saumaan toiselle puolle niihin kohtiin missä liima ei jää näkösälle.

Ja toisaalta, kun yli 20 vuotta sitten runsaasti paklatussa Urho kilpurissa on pakkelit pysyneet paikalla ja kun itsellä ikää on 50 vuotta, että ei tässä enää ikuisia tarvitse tehdäkkään :) Mutta on tinaaminen haastavaa ja mukanaan vievää hommaa, koska siinä kehittyy tehdessä.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Asiasta kolmanteen mulla on yhdessä vanhassa projektissa ovilasien tiivisteiden uusimis tarve. Valitettavasti kyseessä on kustomi ja hain tiivisteet n.1990 romikselta jostain sopivasti kohdalle osuneen romuauton ovesta ja en tietenkään kirjannut mikä auto oli kyseessä. Eli tässä kuva arvoitus mistä on kuvan lista kotoisin?
Ikkunan karmeissa oli aihiona 20x20X1.5 Teräs U-profili. Eli sisämitta 18.5 syvä ja 17 leveä.
Liitteet
20230802_232246_resize_20230928_061741.jpg
20230802_232246_resize_20230928_061741.jpg (82.18 KiB) Katsottu 3381 kertaa
20230928_152156.jpg
20230928_152156.jpg (2.17 MiB) Katsottu 3381 kertaa
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja dmn »

Justiinsa G-mersun kanssa tappelin vastaavan ongelman kanssa. Veho myi alkuperäistä nauhaa 105e/metri. Tarvikkeena sai 5e/kieppi, mutta tarvike oli millin liian paksua, jotta lasi olisi liikkunut sisällä mersun alkuperäisissä karmeissa. Onneksi löytyi netistä kohtuuhintaan alkuperäistä. Noi tarvikkeet joutaa, jos niistä saisi tehtyä?



Korjakumi myy myös liukulasitiivistettä.
Liitteet
thumbnail_image003.png
thumbnail_image003.png (79.83 KiB) Katsottu 3363 kertaa
IMG_1781.jpeg
IMG_1781.jpeg (471.49 KiB) Katsottu 3363 kertaa
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Joo noi vaikuttaa vähän pieneltä mutta se mitä todella paljon haluaisin mikä tossaalkuperäsessä on on se huuli joka menee karmin päälle. Se huuli viimeistelee sen tosi kivasti.
Mutta varmaan teknisesti toi 15x16 vois toimia kun heittää vähän butuuli purkkaa pohjalle.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Sen pitäis istua näin.
Liitteet
20230802_234904_resize_20230928_061740.jpg
20230802_234904_resize_20230928_061740.jpg (120.5 KiB) Katsottu 3353 kertaa
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Nettiä selailessa pari mahdollisesti toimivaa vois olla Crown Vic ja sitten Defenderin taka liukuikkuna. Jos jollain on jompaan kumpaan tai vaikka molempiin pääsy vois vilkasta voisko se toimia eli kuinka lähellä oikeasti on tuota. Olen melko varma että tuo ei ole niistä kotoisin mutta netin sivuilla näytti että voisi toimia.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja dmn »

Vanhassa land roverissa (110) on aikakin aika paksua se tiiviste takalaseissa, mutta on metallirunkoista, joten ei pääse taittamaan kovin tiukalla mutkalle.
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tuokin on metalli runkoinen se on vaan nurkassa leikattu ulkomutkassa viuhkaks.
Liitteet
20231003_080339.jpg
20231003_080339.jpg (1.69 MiB) Katsottu 3304 kertaa
Viimeksi muokannut Osku, 03.10.2023 08:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Sit vielä yksi kohta joka ehkä auttaa tunnistamaan alkuperäisen siinä on tällaiset lasin ohjaus klipsut. voin käyttää vanhoja,eikä ne miteenkään olennaiset ole mutta jos muistaa pidelleen tiivistettä missä tuo on niin kädessä vois ehkä muistaa mistä autosta seuraavaksi katsoa.
Liitteet
20231003_080516.jpg
20231003_080516.jpg (1.54 MiB) Katsottu 3304 kertaa
20231003_080519.jpg
20231003_080519.jpg (1.53 MiB) Katsottu 3304 kertaa
mäkikärry
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 02.07.2019 21:58

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja mäkikärry »

Ykköskopan suzuki vitarassa mulla oli ainakin etulaseissa tollaset nipukat. Voisko muissakin japskeissa olla?
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kiitos! pitääpä tutkia hieman olisko se etsimäni.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Sanokaas onko joku täällä siirtänyt kuplassa käsijarruvipua taakseppäin eli leikannut irti ja lyhentäny vaijerinputkia ja hitsannut uudestaan kiinnin taaemmaksi. Itsellä on tila kepin ja kässärivivun välissä vähän kortilla. Mietityttää saakosen irti vaan leikkaamalla neliön kahvan ympäriltä vai onko ne vaijeri putket kiini siinä kahva palassa ja onko alapuolella kuinka leveälti jotain lisä jäykkäreitä.
Portu
AktiVWisti
Viestit: 320
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Portu »

En muista, onko taaksepäin siirretty, mut volkkaripalstalla tobbe siirsi eteenpäin -65 kuplassa.
Taakse jos siirtää niin putkia saa ainakin poikkasta.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Oskun umppari Junis

Viesti Kirjoittaja Osku »

Joo oletan että putket pitää lyhentää, Olis kiva saada ensi yrittämällä pelkkä kahva käteen ja sitte kahvan aukkoa surennellessa lyhennellä ja kiinnitellä ne putket taemmas.
Kyllä se kässäri kahvan asentaminen tunnelin päälle on myös ollut ajatuksissa jopa hydeä mietin mutta sit tarttis taakse toiset satulat ja se on jotenkin niin brutaali ratkasu. Levyt on jo takana joten siinä mielessä kävis ja se pikku rumpu joka tuossa on takana levyn keskellä ei järin iso ole joten hydellä saatais saada oikeasti tehokkaan. Sitä tässä arpoo.
Vastaa Viestiin