Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 15.09.2017 12:15

Jos on viime aikojen uutisiin uskominen, niin kohta sähköautot ajelee itsekseen Suomen niemelläkin. Eli turhaa sitä kuskia sinne tuhertaa :D
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2423
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Osku » 15.09.2017 12:28

Sitä myöten autoilu muutuu niin tylsäksi että tokkopa sladissa vetelee pikkuteillä, vaan todennäköisempää on että hiekkatiet kielletään vaaralisina niin pölyn kuin epähomogeenisen pinnanlaadun takia.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja AT5nok » 17.09.2017 00:26

Tervetuloa minunkin puolesta, somessa ehdimmekin jo muutaman sanan vaihtaa aiheesta ja foorumista :D
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7292
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Erola » 19.09.2017 12:07

Eilen käväsin taas värkkäilemässä pikaisesti.. Paljoa ei ehtinyt aikaan saamaan ajan rajallisuuden johdosta. Viimeinen ikkunakin on nyt irti ja ikkunan pokien kunto kartoitettu 100% ! Joka ikkunaan joutuu uutta peltiä sulattaa kiinni, näin se nyt vaan on.

Ajattelin, että tän (ja ehkä myös muutama muu pahimmista) syöpyneen ikkunanpokan tekisin niinkin nerokkaasti, että ottasin koko suiron purkuautosta. Ainiin, tuli hankittua sellainen! :) Kuvaa siitä ei VIELÄ ole mistä laittaa, mutta kaikki aikanaan!
Kuva

Purin eilen myös seinien välistä villoja pois. Kohta oli yksi pahimmista, mistä vesi oli päässyt valumaan ruostuneen ikkunan pokan välistä seinän väliin... Jännityksellä odotin, onko koko kylki entinen, mutta yllätyksekseni totesin, että ei! Niitten villojen tilalle tosiaan mietin, että mitähän sitä laittas vaimenteeksi. Olikos sitä olemassa sellaista suihkutettavaa äänieristemassaa? Lämmöneristysarvoo tuolla vaimenteella ei ehkä niinkään tartteis paljo olla, sillä talvicämping-käyttöön tuota en oo ajatellu tekeväni :)

Oottekos ruostenikkarit käyttäny tämmöstä litkua ikinä? Onks nää ihan jonniojoutavia höpötyksiä vai ihan toimivaa kamaa? Ajattelin jos tällä pensselöis ennenku suihkii ruostesuojapohjamaalit pellille...
https://www.car-rep.fi/i/t/product-397684-6076001.ab6365c61d.jpg
Vw Caramelli BUS, 1987, 1.6TD
Avatar
Erola
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 98
Liittynyt: 18.06.2015 11:44

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 19.09.2017 12:38

Tuohon tyyppivikaan näyttää saavan tehdasvalmisteista korjauspalaa:

http://www.klokkerholm.com/xProductCata ... oup=148607

Molemmissa omissa tölkeissä on tuulilasin alareuna läpimätä jostain kohti ja sateella kertyy vettä lattialle. Eli tämmösen korjauttaminen on vielä joku päivä edessä minulla.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2423
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Pastori » 19.09.2017 12:43

Minoon vetäny autoon jääneiden ruosteitten päälle Dinitrolin Annitrolia ja pensselillä sinkkiä, ja sillä Annitrolilla on myös kätevä puhdistaa pieniä osia ennen keltapassivointia/puuterointia.
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 864
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Erola » 19.09.2017 14:18

Pastori kirjoitti:Minoon vetäny autoon jääneiden ruosteitten päälle Dinitrolin Annitrolia ja pensselillä sinkkiä, ja sillä Annitrolilla on myös kätevä puhdistaa pieniä osia ennen keltapassivointia/puuterointia.


Kiitos tästä vinkistä! Tuota Annitrollia lähtee hankintaan! Oon niin fanaattinen nyt kaikkien pienienki ruostetäplien suhteen, että perkele jos tuon maaluuhelvetin jälkeen 2vuojen päästä puskee joku ruostepilkka läpi jostain niin saan hepulin! :D Nuo paljon puhutut tölkin peltisaumat ainaki sivelen nuilla litkuilla :)
Vw Caramelli BUS, 1987, 1.6TD
Avatar
Erola
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 98
Liittynyt: 18.06.2015 11:44

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Pastori » 19.09.2017 15:53

Joo, tuli itekki lääpittyä aika reippaasti tuota, sitte sitä sinkkiä, siihen vielä tusinan sorttia pohjamaalia ja päälle laivamaalia. Perkele jos ei piä niin...
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 864
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja DJSigma » 19.09.2017 16:02

Pastori kirjoitti:Joo, tuli itekki lääpittyä aika reippaasti tuota, sitte sitä sinkkiä, siihen vielä tusinan sorttia pohjamaalia ja päälle laivamaalia. Perkele jos ei piä niin...

Parin vuoden päästä vedellään sitten ranteita auki kun saumat alkaa ruskettua... ;)
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
DJSigma
AktiVWisti
 
Viestit: 843
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Joker » 19.09.2017 16:43

Minä vedin sisäpuolelta paineella (massaruisku) dinitrolin ML joka koloon ja saumaan. Alhaalta ylös, ylhäältä alas mistä vaan pääsi, ikkunan puitteisiin. En usko että sively ja pohjamaalit on niin hyvä ratkaisu. Sitä ennen hyvälle pinnalle liimattu äänieristysbitumi (hifi kaupasta), koska liima ei tartu MLän päälle. Sitten lämpöerkka ja höyrysulku. Ei ole saumat ruostunut ja ewonavillat on kuivat.

Muok: Em tapahtumaa edelti tietysti pelti, hapotus, saumaus, pohja ja pintamaalaustyöt jne sisä ja ulkopuolella... Ainetta meni useita litroja seiniin, katon saumoihin, helmoihin jne... ML on hyvä tunkeutumaan, mutta toki muita vastaavia on. Hyvä esimerkki tunkeumasta että yksi kylkisauma takalokarin risteyksessä päästi ML:än läpi jopa uudelleen maalattuna. Ei ruostetta ollenkaan, vaan tarkempi tutkiskelu paljasti että tehtaalla jäänyt saumaus vajaaksi. Oli 4 vuotta sellaisenaan, kunnes nyt sauma tilkitty, ei yhtän ruostetta.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 501
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Erola » 20.09.2017 10:36

DJSigma kirjoitti:
Pastori kirjoitti:Joo, tuli itekki lääpittyä aika reippaasti tuota, sitte sitä sinkkiä, siihen vielä tusinan sorttia pohjamaalia ja päälle laivamaalia. Perkele jos ei piä niin...

Parin vuoden päästä vedellään sitten ranteita auki kun saumat alkaa ruskettua... ;)


Eihän ala!? Elä sano minulle nuin!! :D ;)
Vw Caramelli BUS, 1987, 1.6TD
Avatar
Erola
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 98
Liittynyt: 18.06.2015 11:44

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja DJSigma » 20.09.2017 13:03

Erola kirjoitti:
DJSigma kirjoitti:
Pastori kirjoitti:Joo, tuli itekki lääpittyä aika reippaasti tuota, sitte sitä sinkkiä, siihen vielä tusinan sorttia pohjamaalia ja päälle laivamaalia. Perkele jos ei piä niin...

Parin vuoden päästä vedellään sitten ranteita auki kun saumat alkaa ruskettua... ;)


Eihän ala!? Elä sano minulle nuin!! :D ;)

Tuossa on yllä Joker:n postaus jossa kerrotaan millä se estetään, ilmeisesti kevyemmillä toimenpiteillä ei helpolla tehdä niin, ettei se ala sisäpuolelta työntämään ruostetta esiin. ;)
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
DJSigma
AktiVWisti
 
Viestit: 843
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Erola » 22.09.2017 08:33

DJSigma kirjoitti:
Erola kirjoitti:
DJSigma kirjoitti:
Pastori kirjoitti:Joo, tuli itekki lääpittyä aika reippaasti tuota, sitte sitä sinkkiä, siihen vielä tusinan sorttia pohjamaalia ja päälle laivamaalia. Perkele jos ei piä niin...

Parin vuoden päästä vedellään sitten ranteita auki kun saumat alkaa ruskettua... ;)


Eihän ala!? Elä sano minulle nuin!! :D ;)

Tuossa on yllä Joker:n postaus jossa kerrotaan millä se estetään, ilmeisesti kevyemmillä toimenpiteillä ei helpolla tehdä niin, ettei se ala sisäpuolelta työntämään ruostetta esiin. ;)


Juu! :D Huomasin sen.. Tuo oli vain semmonen hassuttelujuttu tuo mun kommentti, että elä pelottele ;D
Vw Caramelli BUS, 1987, 1.6TD
Avatar
Erola
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 98
Liittynyt: 18.06.2015 11:44

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja AT5nok » 22.09.2017 21:51

2013 siivosin saumat ja maalasin Simon, tänä kesänä taas saumat auki ja uutta maalia saumoihin.

Sisäpuolelta ruostesuojaaminen on ainoa, millä saumat pysyy siistinä. "wd pakuuni tein sen joskus 2000 luvun alussa ja saumat tihkuu mustaa lientä ulos vieläkin.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7292
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Erola » 25.09.2017 11:55

Melkeko tuskasen kuulosta! Noh, väri ainaki ratkesi tässä viimesten muutamien keskusteluviestien jälkeen ja se ei ole mikään vaalea! :D Siispä laitoinki omat photoshop skillsit likoon ja loin tällaisen taiteellisen pläjäyksen!

Kuva

Siinä havainnollistamiskuva tulevasta! :) Kuva on koneen ruudulta otettu kännykuva, ihan siitä syystä, että se pehmentää muuten sietämättömän karua kuvankäsittelyn laatua ;) Tein myös muita värivariaatioita.. Niitä ei maheta täällä julukasta (tuskin muuallakaan) :D
Vw Caramelli BUS, 1987, 1.6TD
Avatar
Erola
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 98
Liittynyt: 18.06.2015 11:44

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Erola » 25.09.2017 12:04

Tämmönen tötterö pitäs ens lauantaina lähtä hakemaan kotiin! Kaupat ja kyyti jo sovittu :) Huolettaa vaan, kun kehityssuunta on jo parin kuukauden tölkkeilyn jälkeen tämä... Lukenut muutamia prokkistopicceja joissa ihmisillä on tölkkejä pihat ja hallit täynnä ja kohta ei oo enää parisuhetta, perhettä eikä muutakaan elämää ;) Onko tuo kaikki minullakin edessä?

Kuva
Vw Caramelli BUS, 1987, 1.6TD
Avatar
Erola
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 98
Liittynyt: 18.06.2015 11:44

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Pastori » 25.09.2017 12:07

Kyllä, se on sairaus josta ei voi parantua. Yks avioero, parit tyttökaverit ja myyty kämppä jo takana tölkkeilyn aloittamisen jälkeen. :lol: :lol: Onneksi vertaistukea löytyy ja paljon! :D
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 864
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Erola » 25.09.2017 12:32

Pastori kirjoitti:Kyllä, se on sairaus josta ei voi parantua. Yks avioero, parit tyttökaverit ja myyty kämppä jo takana tölkkeilyn aloittamisen jälkeen. :lol: :lol: Onneksi vertaistukea löytyy ja paljon! :D


Hyvä tietää että vertaistukea on lähellä ja aina saatavilla :) On tullu huomattua, että tää harrastus vie mennessään. Vittumaista hommaa totisesti ;D

Asiasta joulupukkiin... Onko kukaan tilannut tälläsiä? Onkop hyviä oekeen mihinkään käyttöön? https://www.wish.com/c/57ca7db788ffbe180c6ddfbb
Vw Caramelli BUS, 1987, 1.6TD
Avatar
Erola
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 98
Liittynyt: 18.06.2015 11:44

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja dmn » 25.09.2017 12:36

Eipä tuo autossa meteliä hiljennä (lähinnä sopinee johonkin studioon hiljentämään kaikua seinistä). Auton melu verran matalataajuista ettei siihen oikein auta kuin raskasmatto.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2510
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Tölkkiprojekti Kainuun korpimetsistä

ViestiKirjoittaja Erola » 25.09.2017 12:42

Joo, juuri näin mää pähkäilin asiaa jo itekki.
Vw Caramelli BUS, 1987, 1.6TD
Avatar
Erola
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 98
Liittynyt: 18.06.2015 11:44

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit - Projects

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa