Sivu 3/13

Re: ALH syncro

Lähetetty: 07.09.2017 13:10
Kirjoittaja Osku
Pitää pitää mielessä jos vaikuttaa siltä että ei irrota. Ainakin vetäsin siitä painelaakerin huilusta siipaleen joten sieltä ei pitäis kantaa.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 07.09.2017 14:19
Kirjoittaja AT5nok
dmn kirjoitti:Olen yleensä TDI-swappien yhteydessä sorvannut n. 1cm pitemmän tapin työsylinteriin, ongelma ollut just epämääräinen tuntuma / huono irroitus.
Osku kirjoitti:Pitää pitää mielessä jos vaikuttaa siltä että ei irrota. Ainakin vetäsin siitä painelaakerin huilusta siipaleen joten sieltä ei pitäis kantaa.
Simossa on jatkettu tappi ja silti on kantanut aina kun laatikon laittaa paikalleen ehjällä painelaakerin ohjurilla, aina kun laatikon on ottanut pois, on se ohjurin pää ollut rikki.
Doka-projektissa kytkin alkoi toimia vakio tapilla heti, eli ilmeisesti levyjen rakenteessa on eroa, jotkut sopivat suoraan TDI-tölkitykseen.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 08.09.2017 13:47
Kirjoittaja Osku
Joo no se ohjuri homma on jo tehty eli 5mm pois.
Onneks toi tappi ei vaadi isoa jumppaa jos sen joutuu pidentää.
Tänään olen saanut vaihdettua käsijarrun alku pään ja tehtaillu viimesiä putkia MAFin turbon ja ventiilikopan väliin.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 08.09.2017 23:25
Kirjoittaja AT5nok
Veikkaan ettei tappi tarvitse jatkoa, jos se ohjuri ei ota kiinni kytkin levyyn.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 09.09.2017 10:05
Kirjoittaja Osku
Tuota arvailen itsekin, mulla oli kerran kuvailemanne ongelma yhdessä 200 quatrossa, kaksi kertaa laitoin laatikon sisään ja otin pois enkä keksinyt miksi kytkin kantoi. Lopulta tulin siihen tulokseen että vitonen sisään kytkin pohjaaan ja kone käyntiin hetken käyttelyn jälkeen alkoi asettumaan vielä kaksi ekaa päivää oli ajossa hieman hankala saada ykkönen tai pakki silmään mutta sen jälkeen alkoi toimia. Tölkeissä en tohon ole törmännyt. Siinäkin kokeilin jatkaa akselia mutta ei se auttanut mitään. Tosin ei käynyyt silloin mielessä että levy vois osua huiluun. Onkohan se kytkin levyn pooritus nykyisin pitempi. Toi oli ihan vakio osilla se 200Q.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 11.09.2017 20:53
Kirjoittaja Osku
Onko kukaan keksiny hyvää tapaa fixata mureneva mootorikannen äänieriste. Mulla ei sais paksuus lisääntyä milliä kahta enemmän eikä tossa mujussa mikään nopeesti arvaillen pysy.
Eli onko ainoa vaihtoehto raapia pois ja jos niin on niin mitä tilalle. Tässä voi vielä tehdä sellasen kun tulee hyvä mutta myöhemmin museopelin kohdalla sais olla aika orginaalin näköinen.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 11.09.2017 20:58
Kirjoittaja Osku
Muuten tää homma on edenny niin että akut on kiinni ja pysyy.
Sit on tullut huuhdeltua tuo jäähdytin kuumalla vedellä ja koska vesi oli kuuma pystyi ainakin jollain tasolla päätellä kennoa kokeilemalla että lämpiää aikatasasesti joten se ei varmaan liene tukossa joten sitä ei varmaan tarvitse vaihtaa.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 11.09.2017 21:12
Kirjoittaja Osku
Sit tuli myös tehtyä levyt etukajareita varten. Aikasemmin olin laittanut kopin puolelta kajarit tohon samaan tilaan. Homma näyttää tältä. Niin ja roskis.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 12.09.2017 10:30
Kirjoittaja Osku
Miten nyt on onko kellään kokemuksia ton mootori kannen fixauksesta (toki jos löytyy tosi siisti orgis voi tarjota). Ongelma jota en halua toistaa varsinkaan autossa on se mikä mulla oli veneessä eli kun liimasin kone tilan luukkuun äänieristettä ne liimat petti 3 vuoden päästä ja sain asenella sinne kiinnikeitä jotta pysy paikalla. Toi tölkin orgis on ihan hyvin kiinni siinä kannessa ja se vaan murenee, toi kolo on tehty paisarin korkkia varten ja sen mahdollista letkua, joka vedetään johonkin pikku purkkiin. Eli sen siistiminen nätimn muotoiseksi riittää. Onko kukaan keksinyt esim jotain elastista latexia joka imeytyis tohon ja jolla vois vaikka maalata sen mujun kiinni. Ongelma ainakin tossa mun kannessa on se että kun tosta autosta räjähti se kone niin sitä öljyä oli sitten joka paikassa ja en tiedä onko ongelmana liukkarin käyttö öljynpoistoon vai aika mutta nyt pinta on sellanen että ainakun sitä koskee siitä irtoaa sellasta pientä mujua. Se ärsyttää koska ainakun olen nostanut sen koneenpääle testatakseni että kaikki mahtuu on koneen päälä mujua sielä täälä. Jos kukaan ei ehdota mitään parempaa varmaan käyn maalikaupassa ja ensalkuun maalaan sen latexilla, miranolilla tai jos auto maaliliikkeeltä löytyy jotain hyvää pehmennettyä auto maalia niin sillä. Pelkään vain pahoin että tuon joutuu tekemään uudestaan koska sen vaimennus ominaisuudet ei varmaan tuon jälkeen ole parhaat. Mutta ei sitä roskaakaan voi sine konetilaan loputtomasti ripotella.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 12.09.2017 11:09
Kirjoittaja Hanttapuli
Tuo eriste on kyllä todella lujassa. Yhdessä tölkissä jouduin tekemään kaasuvivulle tilaa ja tuo materiaali oli kyllä todella vastenmielistä käsitellä. Ja enpä mitään ratkaisua kyllä osaa sanoa...

Re: ALH syncro

Lähetetty: 12.09.2017 14:19
Kirjoittaja Portu
Minulla saattais olla ehjällä pehmusteella, mut on jo tuolla romujen alla pakattuna, myös peltinen löytyy.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 12.09.2017 16:43
Kirjoittaja Osku
Muovinen joka on suht puhdas ja ei kädellä silitettäessä ripottele murua niin kyllä kelpais jos myyt järki hintaan

Re: ALH syncro

Lähetetty: 12.09.2017 17:19
Kirjoittaja Osku
Nyt mä ainakin korkkaan ton miranolin ja ohentelen sitä katsotaan mita tuosta seuraa, tämä ei tarkoita ettenkö haluaisi uuden jos hyvä löytyy.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 12.09.2017 18:31
Kirjoittaja Jukkapoika
Onko kukaan keksinyt esim jotain elastista latexia joka imeytyis tohon ja jolla vois vaikka maalata sen mujun kiinni.
Toimisiko tuossa kumimaali..?

Toinen vaihtoehto voisi olla raapia alkuperäinen eriste pois, liimata muoviin butyylivaimennusmatto eristämään ääntä ja sen päälle polyuretaanivaimennusmatto jos haluaa lopputuloksesta enemmän alkuperäisen oloisen..?

Näitä olen itse tuumaillut, en ole toteuttanut vielä kumpaakaan.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 12.09.2017 19:43
Kirjoittaja Osku
Ei juuri tuota mutta oliko nyt ertran myymää uretaani kamaa niin laitoin veneeseen aine muuten hyvää mutta liiman laatu ei. Eli jos joku tietää mikä noista tarttuu kuin synti ja pysyy mailman tappiin kertokoon. Käytin myös tölkin etu tilan vaimennukseen Bilteman Butyli mattoa ja sen liima vasta surkeaa olikin, ei tahtonut tarttua juurimaalattuun pintaan. Eli kysymys olikin että tietääkö joku jonkun oikeasti hyväksi havaitun.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 12.09.2017 20:07
Kirjoittaja Portu
Osku kirjoitti:Muovinen joka on suht puhdas ja ei kädellä silitettäessä ripottele murua niin kyllä kelpais jos myyt järki hintaan
Jos on ehjä, niin tyyliin 10e voin myydä, en pidä sitä kultana :D

Re: ALH syncro

Lähetetty: 12.09.2017 20:23
Kirjoittaja Osku
Jos se on kunnossa se on myyty, tänään tuota omaa maalailin ja arvio on että maalia menee enemmän edestä kuin kymmenen euroa senverran näyttää imevän

Re: ALH syncro

Lähetetty: 12.09.2017 20:47
Kirjoittaja Portu
Palataan tähän tuossa sunnuntaina, jahka saan kuorman purettuu. On tosiaan alimmaisena kasassa. Sen ehkä voin luvata et ei se mikään just maalatun näköinen ole, eli bling bling tasoon tarvii jotaan tehrä varmasti.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 12.09.2017 22:00
Kirjoittaja Osku
Mulle riittää että vaahtomuovit on jees ja se ei ole halki kaiken muun osaan fixata.
Jos vaahto muovit on uitettu öljyssä ollaan siinä mistä aloitin ja anakaan ensimmäinen kierros ei menny putkeen. Jos se murenee ollaan nykytilanteessa.

Re: ALH syncro

Lähetetty: 13.09.2017 18:05
Kirjoittaja Osku
Tänään sain varmistettua että ei laahaa kytkin ja toimii moitteetomasti, tiputin auton tänään renkaille ja kiristin pyörän laakerit joka nurkasta ja tämän jälkeen kokeilin ensin vapaalla vääntää avaimesta ei liikkunut, sitten vaihde silmään ja kytkin pohjaan ei liikkunut ja pyöri yhtä iloisesti sitten vielä kytkin ylös ja hyvin nappaa. Etu panssarinkin sain paikalleen takapanssarin ja yhdys putket jätin vielä pois ajattelin että voi olla kivempi tutkia että kaikki pelittää kun saa koneen tulille kun se ei ole tiellä.