Transporter T3 retkeilyauto (ent. Peruna, nykyinen Pökäle)
Lähetetty: 10.10.2016 22:54
Aikaisempaa juttua autosta: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =19&t=3505
Kyseinen Pökäle iski silmään Nettiautossa, lähinnä omalaatuisen ulkonäön ja aidon luontaisen rumuuden takia. Paikanpäällä valkeni todellisuus ja olihan se livenä vielä hirveämpi kuin odotin; lähinnä tuon loppumattoman ruskean värin takia niin sisällä kuin ulkona. Kori kuitenkin oli senverran ehjä etten mahdollisuutta jättänyt käyttämättä ja konehuoneessa oli nyt aaz valmiina ja suhteellisen käyttökunnossa. Lisäksi autossa oli korkea katto joka oli pakollinen ehto tulevalle tölkille, ainoastaan nelivetoa jäi enää kaipaamaan. Hinta kuitenkin saatiin viilattua kohdalleen niin eipä siinä voinut kuin hymyssä suin ajella kotiinpäin.
Huomioita 300km matkan varrelta:
- Nuoren naisen kommentti ABC:llä ystävilleen "*naurua* Ei helvetti miten ruma auto!"
- Lisää sormella osoittelua eri paikoissa... Nimityksiä kuten "Pökäle", "Aavikkopökäle", "Turdsporter"
- Jarrupoljin menee lattiaan pikkuhiljaa pidemmässä jarrutuksessa
- Tyhjäkäynti hieman kateissa
- Etupäässä kopisee kuopissa
- Leimasetää pitäisi käydä naurattamassa
Autossa olisi myös kaikki matkailutarvikkeet kaasulla toimivana mutta tiettävästi näitä ei kyselyjen perusteella saa millään leimattua suomessa eikä pulloa katsastettua/täytettyä. Pienenä mahdollisuutena sitten ajattelin normaalia kaasupulloa mutta kun laitteista taasen puuttuu CE-merkinnät, käyttöpaine 50 mbar kun pitäisi olla 30 mbar sekä pullon katsastus hankalaa ellei mahdotonta niin parempi ehkä luopua koko ajatuksesta. Itseäni en haluaisi räjäyttää ja kaasuhommatkin kun on luvanvaraista niin ei tonnin vehkeeseen viitsi tuhansien eurojen kaasujärjestelmiä ruveta rakentelemaan. Myydään mitä myytävissä ja loput kuskataan loppusijoitukseen. Tällä hetkellä näyttää siis siltä että koko koppi tullaan tyhjentämään täysin noista kaasulaitteista; todella harmillista koska näyttivät oikeasti vähänkäytetyiltä. Hana ja vesitankki saa myös luvan lähteä. Tulevaisuudessa lämmitykseen Planar 44D sekä ruuanlaitto retkikeittimellä ulkona, eipä tuolla kopissa olisi muutenkaan pekoninhajua halunnut haistella. Vesikin kulkee ihan riittävän hyvin 10l pöntöissä ettei sitä välttämättä hanasta tarvi saada. Saapahan huomattavasti lisää ja esimerkiksi kääntyvät etupenkit käyttökelpoiseksi. Tietenkin jos joltain löytyy vielä hyvää ideaa/kommenttia kaasuasiaan niin vinkit tervetulleita!
Nyt auto on seissyt jokusen päivän ja koittanut rauhassa suunnitella tulevaa suuntaa ja laskeskella budjettia eri asioille. Pikkuhiljaa tuntuu siltä että tästä äärettömän ahtaasta matkailuautosta tehdään vähän keveämpi 5 paikkainen retkeilyauto kunnon eristyksellä, metallisella rokkisängyllä (vai multivanin penkki?) ja ilman kiinteitä "kodinkoneita". Värimaailmaa ei hirveästi pysty vaihtamaan ellei lähde oikeasti kaikkea muuttamaan kojelaudasta lähtien niin puun käyttö on varmaan se asia jolla tuon saa vielä kodikkaaksi. Lattialle ajatuksena laittaa tummanruskea laminaatti (sointuisi kojelaudan kanssa jne), seinät paneloida vaaleammalla puulla ja verhoilla kattokorotusosa beigellä huovalla. Yläosan kaapit ovat ehjiä niin saavat maalipinnan sekä uudet reunalistat ja lukot ruskeiden tilalle.
Ulkoasu tulee varmaan pysymään rumana vielä kauan mutta näillä näkymin enemmän korkeaa Syncrolookkia kuin madallusta ja isoa vannetta; lähinnä kylläkin budjettisyistä. Ehkä tuota voisi piristää vähän parilla US Army -aiheisella tarralla värin takia mutta suurempaa tuskin tulee hetkeen tapahtumaan.
Kysyttävää on ja tulee olemaan, jätetään ne projektikertomuksen seuraaviin postauksiin.
Kyseinen Pökäle iski silmään Nettiautossa, lähinnä omalaatuisen ulkonäön ja aidon luontaisen rumuuden takia. Paikanpäällä valkeni todellisuus ja olihan se livenä vielä hirveämpi kuin odotin; lähinnä tuon loppumattoman ruskean värin takia niin sisällä kuin ulkona. Kori kuitenkin oli senverran ehjä etten mahdollisuutta jättänyt käyttämättä ja konehuoneessa oli nyt aaz valmiina ja suhteellisen käyttökunnossa. Lisäksi autossa oli korkea katto joka oli pakollinen ehto tulevalle tölkille, ainoastaan nelivetoa jäi enää kaipaamaan. Hinta kuitenkin saatiin viilattua kohdalleen niin eipä siinä voinut kuin hymyssä suin ajella kotiinpäin.
Huomioita 300km matkan varrelta:
- Nuoren naisen kommentti ABC:llä ystävilleen "*naurua* Ei helvetti miten ruma auto!"
- Lisää sormella osoittelua eri paikoissa... Nimityksiä kuten "Pökäle", "Aavikkopökäle", "Turdsporter"
- Jarrupoljin menee lattiaan pikkuhiljaa pidemmässä jarrutuksessa
- Tyhjäkäynti hieman kateissa
- Etupäässä kopisee kuopissa
- Leimasetää pitäisi käydä naurattamassa
Autossa olisi myös kaikki matkailutarvikkeet kaasulla toimivana mutta tiettävästi näitä ei kyselyjen perusteella saa millään leimattua suomessa eikä pulloa katsastettua/täytettyä. Pienenä mahdollisuutena sitten ajattelin normaalia kaasupulloa mutta kun laitteista taasen puuttuu CE-merkinnät, käyttöpaine 50 mbar kun pitäisi olla 30 mbar sekä pullon katsastus hankalaa ellei mahdotonta niin parempi ehkä luopua koko ajatuksesta. Itseäni en haluaisi räjäyttää ja kaasuhommatkin kun on luvanvaraista niin ei tonnin vehkeeseen viitsi tuhansien eurojen kaasujärjestelmiä ruveta rakentelemaan. Myydään mitä myytävissä ja loput kuskataan loppusijoitukseen. Tällä hetkellä näyttää siis siltä että koko koppi tullaan tyhjentämään täysin noista kaasulaitteista; todella harmillista koska näyttivät oikeasti vähänkäytetyiltä. Hana ja vesitankki saa myös luvan lähteä. Tulevaisuudessa lämmitykseen Planar 44D sekä ruuanlaitto retkikeittimellä ulkona, eipä tuolla kopissa olisi muutenkaan pekoninhajua halunnut haistella. Vesikin kulkee ihan riittävän hyvin 10l pöntöissä ettei sitä välttämättä hanasta tarvi saada. Saapahan huomattavasti lisää ja esimerkiksi kääntyvät etupenkit käyttökelpoiseksi. Tietenkin jos joltain löytyy vielä hyvää ideaa/kommenttia kaasuasiaan niin vinkit tervetulleita!
Nyt auto on seissyt jokusen päivän ja koittanut rauhassa suunnitella tulevaa suuntaa ja laskeskella budjettia eri asioille. Pikkuhiljaa tuntuu siltä että tästä äärettömän ahtaasta matkailuautosta tehdään vähän keveämpi 5 paikkainen retkeilyauto kunnon eristyksellä, metallisella rokkisängyllä (vai multivanin penkki?) ja ilman kiinteitä "kodinkoneita". Värimaailmaa ei hirveästi pysty vaihtamaan ellei lähde oikeasti kaikkea muuttamaan kojelaudasta lähtien niin puun käyttö on varmaan se asia jolla tuon saa vielä kodikkaaksi. Lattialle ajatuksena laittaa tummanruskea laminaatti (sointuisi kojelaudan kanssa jne), seinät paneloida vaaleammalla puulla ja verhoilla kattokorotusosa beigellä huovalla. Yläosan kaapit ovat ehjiä niin saavat maalipinnan sekä uudet reunalistat ja lukot ruskeiden tilalle.
Ulkoasu tulee varmaan pysymään rumana vielä kauan mutta näillä näkymin enemmän korkeaa Syncrolookkia kuin madallusta ja isoa vannetta; lähinnä kylläkin budjettisyistä. Ehkä tuota voisi piristää vähän parilla US Army -aiheisella tarralla värin takia mutta suurempaa tuskin tulee hetkeen tapahtumaan.
Kysyttävää on ja tulee olemaan, jätetään ne projektikertomuksen seuraaviin postauksiin.