Sivu 4/6

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 14.03.2017 14:12
Kirjoittaja donhammart
Jos vielä vähä pakastais, nii ois viel kiva päästä radalle..ja ottaa parempia kuvia.. :roll:

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 15.03.2017 18:21
Kirjoittaja donhammart
Kansan kiihottamiseksi täytyy laittaa vielä pari kuvaa samaisesta paikasta. :mrgreen:

IJ9R4704b.jpg
IJ9R4704b.jpg (3.05 MiB) Katsottu 7345 kertaa


IJ9R4712b.jpg
IJ9R4712b.jpg (311.09 KiB) Katsottu 7345 kertaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 16.03.2017 09:34
Kirjoittaja Pastori
Tölkki on kuin tehty jäärata-ralliin :D

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 16.03.2017 11:20
Kirjoittaja selvesa
.... taittuu .... ei taitu ... taittuu ... :D ;) :lol: :mrgreen:

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 26.03.2017 23:12
Kirjoittaja donhammart
Täähän on kuin harrikalla ajais, ku ei vehkeet meinaa pysyä kasassa. Kävin viikonloppuna Seinäjoella. Lauantaina kun kävin siellä kaupassa, ihmettelin ihan kuin pakosarja vuotais jostain hiukka. Sit koitin tutkia asiaa, niin turbo oli enää yhdellä pultilla kiinni. Jakohihnarempassa sinne laitettiin neljäs pultti, kun sarjasta oli menny kierre. Eli remonttin jälkeen kaikki neljä oli visusti kiinni. Nyt, noin tuhannen kilometrin jälkeen ainoastaan yksi oli kiinni. Sain sorkittua kenttäremontilla sinne pari lisää. Viimistä ei saanut, ku metallitiiviste oli reiän tukkeena. On se prkl, ku tää varistaa kaiken irti. Isossa remontissa laitoin pakoputkeenkin joustopätkän ja paransin korvakkeita, joten senkin pitäis olla parempi ku ennen.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 31.03.2017 15:55
Kirjoittaja donhammart
Täällä on ollu taas rojut pöydillä muutaman päivän ja nyt alkaa menee taas osat nippuun. Ite modattu valusarja sai vähä rälläkkää. Siihe vaihdettiin uus laippa, mihin turbo tulee kiinni. Kiinnityspulteista kaks tulee nyt koko sarjan läpi ja kahteen tuli vain kierteet. Vanha laippa oli 8mm paksu ja turbo roikkui koko painollaan vain noilla kierteillä. Osa pulteista oli vinossakin vielä ja tietämätön kun laittoi pultin siihen, niin se pohjas alla olevaa laippaa vasten.

Nyt on laippa vaihdettu 12mm, kulmat vinkutettu pyöreiks ja laippa paistettu kiinni. Kaks kannen pinnapulttia katkes päästään purkaessa, niihin tehty 10.9 kovista pulteista "mutterit" joilla sarjan saa kiinni. Nyt niputus ja kovaa ajoa. Samalla pitää vaihtaa viel uus kytkinsylkkäkin. Sarjan ollessa irti tuli tehtyä pakosarjasta jigi evo2-konepäivitystä varten.

IMG_20170329_154710.jpg
Lähtötilanne: 1pinnapultti, 3muuta vain kierteellä, jonka pituus 8mm
IMG_20170329_154710.jpg (4.79 MiB) Katsottu 6901 kertaa


IMG_20170330_124150.jpg
Laipan vaihtoa. Sarjaan on siis onnistuneesti hitsattu yksi laippa ja sen päälle toinen. Tämän päällimmäisen vaihdoin
IMG_20170330_124150.jpg (4.72 MiB) Katsottu 6901 kertaa


IMG_20170331_120645_002.jpg
Ei juutu nokipallerot enää kulman taakse.
IMG_20170331_120645_002.jpg (356.29 KiB) Katsottu 6901 kertaa


IMG_20170331_153309_071.jpg
Valmis paketti pultattavaksi...
IMG_20170331_153309_071.jpg (780.13 KiB) Katsottu 6901 kertaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 02.08.2017 12:50
Kirjoittaja donhammart
Viiminen remontti ja talven "vikojen ulosajo-operaatio" on onnistunut ihan mallikkaasti. Pakosarjaentrauksen jälkeen on tullut tauluun noin 9000km ongelmitta. Paitsi viime roadtripillä alkoi takajarrut pitää pahaa ääntä. Alkuviikosta öljynvaihdon yhteydessä ajattelin varovasti kattoo, mitä kaikkee tarttis hankkia. En saanut kuin auton tunkilla ilmaan, niin pyörä heilui holtittomasti, napamutterin sokasta oli 1,5cm jäljellä enää ja mutterikin löysällä. Jarruissa ei mitään vikaa. Mysteeri siis ratkesi, kovat kitinät ja metalliset äänet lähti väljäksi kuluneesta navan boorista. Akselista ja rummusta. Toisella puolella sama juttu, mut ei nii paha kuin kuskin puolella. Nyt on koko paketti pöydällä. Talvella ostinkin jo uudet takapyöränlaakerit, kun silloin jo vaihdettiin toinen napa ja mutteri kuluneisuuden takia. Laakerit jäi silloin vaihtamatta, kun vika olikin navassa eikä laakereissa, mitä epäiltiin. No, nyt on pihalla kaks varaosa-autoa lisää, joten on mistä purkaa tiukempia napa+booriakseli kavereita. Pitää tutkia samalla vetarien niveltenkin kunto, kun ovat irrallaan...

IMG_20170802_123612_879.jpg
IMG_20170802_123612_879.jpg (561.54 KiB) Katsottu 5909 kertaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 02.08.2017 15:54
Kirjoittaja AT5nok
Takavedon käytetyista vetoakseleista olen löytänyt monta hyvää orggisniveltä, jollaisia nyt omassa syncrossa taka-akselilla. Nyt onn muutama vuosi mennyt ilaman vetonivelten vaihtoa.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 03.08.2017 09:10
Kirjoittaja donhammart
Joo. Tuo valkoinen tölkki on 210tkm ajettu ja ladon taakse on kätketty viel yks mätä TD dobbeli, millä oli 250tkm taulussa. Yksi ulompi nivel oli hieman punaisessa vähän väljänmakuinen, joten sille vois katsoa puretuista osista nyt korvaajaa.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 03.08.2017 12:43
Kirjoittaja donhammart
Oisko vaihdon aika?

IMG_20170803_123409.jpg
IMG_20170803_123409.jpg (790.64 KiB) Katsottu 5800 kertaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 04.08.2017 18:56
Kirjoittaja donhammart
No niin. Taas vehkeet nipussa. Suurin ongelmahan meillä oli, et napojen boorit olivat kuluneet. Matkalla löytyi myös siis tuo poikki mennyt laakerin sisäkooli. Nyt tuli vaihdettua varaosa-autoista molemmille puolille paremmat booriakselit+navat, samalla laitoin uudet Fag:n laakeri/stefasetit myös molemmin puolin. Toisen puolen ulompi vetonivelkin vaikutti väljältä ja siihen vaihdoin purkuautosta paremman käytetyn tilalle. Purin, pesin ja rasvasin sit uudestaan toisenkin nivelen siitä akselista. Toiselle vetarille en sit jaksanu tehdä samaa urakkaa enää. Vetarin ulkopäät kierrelukitteella ja sisäpäät Nordlockeilla ja uudet pultit. Jarke oli vaihtanut laakeripesän pultit kuusiokoloiksi camber-palojen asennuksen yhteydessä, mut kävin hakee siihe tavalliset kuuskanttiset, jotta jos joskus ne tarvii saada auki purkamatta jarruja pois. En tiedä tarviiko, toivottavasti ei. Remontin kruunasi vielä, kun liimasin navan booriakseliin kiinni Loctiten 638:lla, et saa vimosetkin välykset siitä pois. Napamutterit piukkaan ja sokat paikalleen. Joka helvetin väliin kuparitahnaa ja vaseliinia ruostepeikon loitolla pitämiseen. Josko se nyt kestäis hetken. Ennen leimaa pitää kyl toine jarru avata, ku siel ei sylinteris liikkunu kuin toinen mäntä vaan.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 04.08.2017 20:21
Kirjoittaja AT5nok
donhammart kirjoitti:No niin. Taas vehkeet nipussa. Suurin ongelmahan meillä oli, et napojen boorit olivat kuluneet. Matkalla löytyi myös siis tuo poikki mennyt laakerin sisäkooli. Nyt tuli vaihdettua varaosa-autoista molemmille puolille paremmat booriakselit+navat, samalla laitoin uudet Fag:n laakeri/stefasetit myös molemmin puolin. Toisen puolen ulompi vetonivelkin vaikutti väljältä ja siihen vaihdoin purkuautosta paremman käytetyn tilalle. Purin, pesin ja rasvasin sit uudestaan toisenkin nivelen siitä akselista. Toiselle vetarille en sit jaksanu tehdä samaa urakkaa enää. Vetarin ulkopäät kierrelukitteella ja sisäpäät Nordlockeilla ja uudet pultit. Jarke oli vaihtanut laakeripesän pultit kuusiokoloiksi camber-palojen asennuksen yhteydessä, mut kävin hakee siihe tavalliset kuuskanttiset, jotta jos joskus ne tarvii saada auki purkamatta jarruja pois. En tiedä tarviiko, toivottavasti ei. Remontin kruunasi vielä, kun liimasin navan booriakseliin kiinni Loctiten 638:lla, et saa vimosetkin välykset siitä pois. Napamutterit piukkaan ja sokat paikalleen. Joka helvetin väliin kuparitahnaa ja vaseliinia ruostepeikon loitolla pitämiseen. Josko se nyt kestäis hetken. Ennen leimaa pitää kyl toine jarru avata, ku siel ei sylinteris liikkunu kuin toinen mäntä vaan.


AAZ:ssa on liikaa VWoimaa :D :lol: :D

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 06.08.2017 13:05
Kirjoittaja donhammart
En tiiä perrrrkele.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 22.08.2017 08:40
Kirjoittaja donhammart
Liimaukset on pitäny ja pyörät tuntuu taas pysyvän paikallaan. Valojen kaa taisteltu, mut se osoittautui sit katkaisijaviaksi.

Oon miettiny koko kevään ja kesän alustan päivittämistä vakioksi, ku tulee nii paljo ajettua huonoilla teillä. Ja toi pomputtaa iha tyränä. Isompaa kuoppaa ku ajaa, nii kuski hyppää montun jälkeen 20cm valehtelematta ilmaan..:shock:

Poikkeaako syncron jouset takavetosen jousista mitenkään? Paksummat tai pitemmät? Mul ois yhdes varaosatölkis ryhdikkäät jouset (2wd), mut vois harkita syncron jousia myös. Pitäis enne marraskuun leimaa vaihtaa kaikki pallot eteen, nii menis siinä samalla sitten..

Lauantaina joutu vähä hinaajahommiinkin, ku haettii kaverille Kesälahden metsistä junis. Käytii yhdistelmällä pyörähtää Savonlinnan cruisingeissakin. Saatto vetopainot mennä vähä yli, mut eipä kyttiäkää missää näkyny. :?

IMG_20170822_083427_078.jpg
IMG_20170822_083427_078.jpg (321.22 KiB) Katsottu 5510 kertaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 22.08.2017 09:45
Kirjoittaja AT5nok
Yhdistelmä bongattu FB / Kleinbus ryhmään

Kuva

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 22.08.2017 10:06
Kirjoittaja TT|
Syncron takajouset pidemmät, etujouset lyhyemmät.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 22.08.2017 10:10
Kirjoittaja donhammart
Mut onks ne vieterit silti samanvahvuiset/jäykkyydeltään?

Jos laittais syncron takajouset ja 2wd etuset..

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 23.08.2017 17:02
Kirjoittaja jarke
jotenkin tekisi mieli suositella taakse alkuperäistä pitempiä jousia jos haluat perän alkuperäistä korkeutta vastaavalle tasolle :D

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 31.08.2017 12:29
Kirjoittaja donhammart
No voiskos ne syncron takajouset olla sit vaihtoehto, mitä sietäis kokeilla..

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

ViestiLähetetty: 31.08.2017 13:23
Kirjoittaja Hanttapuli
^Minulta vois ainakin teoriassa vapautua kohta koko jousisetti. Kunhan saan alustasarjan UPS:lta ja vielä asennettua sen, niin nykyiset jää tarpeettomaksi. Mikäli kaikki menee kuin suunniteltu, niin voit lunastaa ne museolla 7.10. Ellei ole kiire...