Sivu 2/6

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 28.09.2016 11:35
Kirjoittaja donhammart
Kaveri tuikkas vähä siihen tigillä, niin irtosi ihan nätisti. Nyt on kaikki paikallaan ja hyvin pelittää. Tuli vaihdettua samalla öljysuodatin ja uudet ölpät tietenkin, dieselsuodatin myös. Säätöjäkin saatiin vähä paremmaksi. Aluksi kun niitä kävi vähä hakemassa painekellon tangon ollessa toisessa ääriasennossa, nii ei meinannu tavarat pysyä kyydissä, ku kiskas ykkösellä nii rajusti.. :roll: Ahdotkin kävi jossain 1,7bar...Nyt säädetty vähä pienemmälle tietysti.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 04.10.2016 13:44
Kirjoittaja donhammart
Mites tuota, olen miettinyt, et ainakin tohon syncroon pitäis varmaa saada ohjuutehostin. Sanokaas viisaammat, et miten asiaa lähtis lähestyy. Tartteis varmaa saada ensinnäkin tehostettu hammastanko t3:sen, hemmetin pitkät letkut eteen ja onks säiliö sit pumpun yhteydessä? Mut sit toi pumppu, kun kone on AAZi? Kaikkihan saa jotenkin naitettua yhteen, mut mikä olis järkevin pumppuvaihtoehto AAZin kupeeseen? Saako T3sen omaa sovellettua järkevästi?

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 04.10.2016 15:14
Kirjoittaja TT|
Muistaakseni sulla on siellä T3 kiilahihnalla laturi ja vesipumppu, niin T3 oma pumppu rautoineen menee siihen suoraan. Säiliö on siellä konehuoneessa, ja letkut voit teettää hytikkäliikkeessä. Hammastangon lisäksi tarvitset sen ekan pätkän ohjausvartta, vai mikä onkaan viralliselta nimeltään se tanko. Tehostetussa kun on siinä semmonen hieno metallinen nivel. Ja syncro/takaveto erona on tuon tangon pituus.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 04.10.2016 15:39
Kirjoittaja DJSigma
Syncrosta kun puhe, niin Sinikassa on moniurahihna.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 04.10.2016 15:44
Kirjoittaja TT|
DJSigma kirjoitti:Syncrosta kun puhe, niin Sinikassa on moniurahihna.

No sitten aazin vermeet sopii kylkeen

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 04.10.2016 17:52
Kirjoittaja donhammart
No on tää nyt kummaa. Onks Sinikkaan joku vaihtanut vartavasten sit ton moniurahihnan?

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 04.10.2016 20:24
Kirjoittaja jarke
sen sijaan että ostaa (kun nyt ensin jostain sellaisen löytää) käytetyn ja todennäköisesti hetken päästä vuotamaan alkavan hammastangon hilppeineen, siihen sikakalliit letkut ja käytetyn ja kohta huutamaan alkavan tehostimen pumpun rautoineen niin kokeilepa esim. tuota:
http://www.ebay.ie/itm/VW-T25-ELECTRIC- ... 25bfc8cad4

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 04.10.2016 20:49
Kirjoittaja donhammart
Oho. Johan on peli. Tosin just kaverin kans puhuttiin sähkösestä tehostajasta, et äkkiseltään ei osaa kyl sanoa miten toimintavarma tollainen on sit oikeesti, ku tästä lähtee väännättää tosta vaikka Siperiaa kohti. Toki mielikuva vuotavista letkuista ei tietenkään koskaan ole houkutteleva ajatus, mut just tämän tietänättömyyden varjoissa elämisen takia on onneksi näitä keskustelupalstoja...

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 04.10.2016 21:54
Kirjoittaja jarke
tuo on itse asiassa aika halpa. tekevät noita vissiin corsan tehostajalle joten moottoreita saa jos hajoaa. potikasta säädetään tehostus oman maun mukaan, kaupungissa tietenkin vaikka fiat tyyppisesti yli tehokkaaksi ja sitten tiellä vaikka tehostus kokonaan pois. jos meinaa kiilata eturenkaat kahden kiven väliin jumiin ja sitte haluaa väkisin renkaita käännellä niin siihen tuo ehkä ei ole hyvä, mutta jos nyt ajelee edes jonkinlaisia teitä niin kokeilisin(meinasin joskus ite ostaa mutta ei todellakaan tuohon hintaan ollut tarjolla). näyttää olevan tosi nopea asentaa noiden mukana tulevien osien perusteella.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 05.10.2016 08:15
Kirjoittaja donhammart
No on joo. Ei tuoho hintaa kyl paljoo kannata enää ite veistellä. Samalla myyjällä näytti olevan kyl kalliimpiakin t3:sen settejä. Mitenköhän ne sit eroaa toisistaan, kun yks setti maksaa yli 400 puntaa?

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 05.10.2016 09:18
Kirjoittaja TT|
Tuo alkaa olla jo aika houkutteleva hinta. Se Sinikan kone on ihan sen alkuperäisellä moniurahihnalla, AAZ siis.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 05.10.2016 09:21
Kirjoittaja DJSigma
donhammart kirjoitti:No on tää nyt kummaa. Onks Sinikkaan joku vaihtanut vartavasten sit ton moniurahihnan?

Nimimerkki "beretta":n tekosia swappi, liekö ihan siitä Passatista otettu kaikki apulaitteetkin, josta kone. En mä niitä koskaan enempi miettinyt, ajoin vaan. ;)

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 05.10.2016 11:09
Kirjoittaja donhammart
No niin. Mä taidan roiskauttaa tollaisen sähköisen tehostajan ja katotaa mitä sillä tekee. Hinta näyttää perustuvan että toinen on DIY setti ja toinen BoltOn..

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 05.10.2016 11:14
Kirjoittaja TT|
Testaappas, niin tulee varmaan tilaajia lisää.

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 10.10.2016 22:04
Kirjoittaja donhammart
En tiiä perkele..joku tarkkasilmäinen miitissä sanoi et tölkin perässä on öljytäpliä. Eei voi olla, ku kaikki on kunnossa. Ja pah. Paluumatkalla huomasin, ku se jätti johonkin parkkipaikalle ison lätäkön. Äske katoin nyt tarkemmin, nii toinen pultti löysässä. Tarjosin avainta, nii sehän oli jäljistä päätellen katkennut. Taas. Voiko toi paluuletku jotenkin tuottas vastapainetta nii paljo kurituksessa, et pultit katkee? Vai pitääkö sinne ostaa kovat pultit? On tääki työmaa..

IMG_20161010_182449_284.jpg
IMG_20161010_182449_284.jpg (53.66 KiB) Katsottu 5350 kertaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 10.10.2016 22:11
Kirjoittaja donhammart
Syyllinen, rikostoverit ja uhri pöydällä. Itse itselleni vastaten, että syyllinen taitaa olla toi paluuputki ja sen pomminkestävä laippa, jolla on paksuutta yli 10mm, josta päättelin, et kun putki on ahtaalla paikalla ja jos se kuritustilanteessa joutuu vieläkin ahtaammalle, niin johan tollaisella laipan paksuudella vipuvartta katkaista 6mm pultit. Verraten jos laippa olisi vaikka 3-5mm. Mää mitää tiiä, mut kokeillaa uudella putkella ja katotaa sitte..

IMG_20161010_220057_132.jpg
IMG_20161010_220057_132.jpg (542.15 KiB) Katsottu 5348 kertaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 10.10.2016 22:20
Kirjoittaja TT|
Onpa aikamoinen paluu :o Voisiko tuo laippa olla kiero?

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 10.10.2016 22:26
Kirjoittaja donhammart
Se näyttäis, et se olis plaanattu, mut se on ensinnäkin tosi ahdas tonne pako/imupesien väliin, kiitos hitsimällien. Toiseks toi metallipunos letku menee vähä kierteelle, kun sen vetää momenttiin öljypohjan päästä..

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 10.10.2016 22:31
Kirjoittaja donhammart
Tässä toi alkupää, millä on pituutta yli 15cm ennenkuin itse jousto alkaa. Jos se jostai vähäkin kanittaa, nii kai siinä heikoin lenkki on just noi pultit..

IMG_20161010_222105_721.jpg
IMG_20161010_222105_721.jpg (750.87 KiB) Katsottu 5335 kertaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

ViestiLähetetty: 10.10.2016 22:35
Kirjoittaja AT5nok
Sopisiko sinne m8 kierre, jolloin saisi vahvemmat pultit?