Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
donhammart
AktiVWisti
Viestit: 101
Liittynyt: 27.07.2016 08:32

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja donhammart »

Kaveri tuikkas vähä siihen tigillä, niin irtosi ihan nätisti. Nyt on kaikki paikallaan ja hyvin pelittää. Tuli vaihdettua samalla öljysuodatin ja uudet ölpät tietenkin, dieselsuodatin myös. Säätöjäkin saatiin vähä paremmaksi. Aluksi kun niitä kävi vähä hakemassa painekellon tangon ollessa toisessa ääriasennossa, nii ei meinannu tavarat pysyä kyydissä, ku kiskas ykkösellä nii rajusti.. :roll: Ahdotkin kävi jossain 1,7bar...Nyt säädetty vähä pienemmälle tietysti.
donhammart
AktiVWisti
Viestit: 101
Liittynyt: 27.07.2016 08:32

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja donhammart »

Mites tuota, olen miettinyt, et ainakin tohon syncroon pitäis varmaa saada ohjuutehostin. Sanokaas viisaammat, et miten asiaa lähtis lähestyy. Tartteis varmaa saada ensinnäkin tehostettu hammastanko t3:sen, hemmetin pitkät letkut eteen ja onks säiliö sit pumpun yhteydessä? Mut sit toi pumppu, kun kone on AAZi? Kaikkihan saa jotenkin naitettua yhteen, mut mikä olis järkevin pumppuvaihtoehto AAZin kupeeseen? Saako T3sen omaa sovellettua järkevästi?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja TT| »

Muistaakseni sulla on siellä T3 kiilahihnalla laturi ja vesipumppu, niin T3 oma pumppu rautoineen menee siihen suoraan. Säiliö on siellä konehuoneessa, ja letkut voit teettää hytikkäliikkeessä. Hammastangon lisäksi tarvitset sen ekan pätkän ohjausvartta, vai mikä onkaan viralliselta nimeltään se tanko. Tehostetussa kun on siinä semmonen hieno metallinen nivel. Ja syncro/takaveto erona on tuon tangon pituus.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Syncrosta kun puhe, niin Sinikassa on moniurahihna.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja TT| »

DJSigma kirjoitti:Syncrosta kun puhe, niin Sinikassa on moniurahihna.
No sitten aazin vermeet sopii kylkeen
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
donhammart
AktiVWisti
Viestit: 101
Liittynyt: 27.07.2016 08:32

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja donhammart »

No on tää nyt kummaa. Onks Sinikkaan joku vaihtanut vartavasten sit ton moniurahihnan?
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja jarke »

sen sijaan että ostaa (kun nyt ensin jostain sellaisen löytää) käytetyn ja todennäköisesti hetken päästä vuotamaan alkavan hammastangon hilppeineen, siihen sikakalliit letkut ja käytetyn ja kohta huutamaan alkavan tehostimen pumpun rautoineen niin kokeilepa esim. tuota:
http://www.ebay.ie/itm/VW-T25-ELECTRIC- ... 25bfc8cad4
donhammart
AktiVWisti
Viestit: 101
Liittynyt: 27.07.2016 08:32

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja donhammart »

Oho. Johan on peli. Tosin just kaverin kans puhuttiin sähkösestä tehostajasta, et äkkiseltään ei osaa kyl sanoa miten toimintavarma tollainen on sit oikeesti, ku tästä lähtee väännättää tosta vaikka Siperiaa kohti. Toki mielikuva vuotavista letkuista ei tietenkään koskaan ole houkutteleva ajatus, mut just tämän tietänättömyyden varjoissa elämisen takia on onneksi näitä keskustelupalstoja...
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja jarke »

tuo on itse asiassa aika halpa. tekevät noita vissiin corsan tehostajalle joten moottoreita saa jos hajoaa. potikasta säädetään tehostus oman maun mukaan, kaupungissa tietenkin vaikka fiat tyyppisesti yli tehokkaaksi ja sitten tiellä vaikka tehostus kokonaan pois. jos meinaa kiilata eturenkaat kahden kiven väliin jumiin ja sitte haluaa väkisin renkaita käännellä niin siihen tuo ehkä ei ole hyvä, mutta jos nyt ajelee edes jonkinlaisia teitä niin kokeilisin(meinasin joskus ite ostaa mutta ei todellakaan tuohon hintaan ollut tarjolla). näyttää olevan tosi nopea asentaa noiden mukana tulevien osien perusteella.
donhammart
AktiVWisti
Viestit: 101
Liittynyt: 27.07.2016 08:32

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja donhammart »

No on joo. Ei tuoho hintaa kyl paljoo kannata enää ite veistellä. Samalla myyjällä näytti olevan kyl kalliimpiakin t3:sen settejä. Mitenköhän ne sit eroaa toisistaan, kun yks setti maksaa yli 400 puntaa?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuo alkaa olla jo aika houkutteleva hinta. Se Sinikan kone on ihan sen alkuperäisellä moniurahihnalla, AAZ siis.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

donhammart kirjoitti:No on tää nyt kummaa. Onks Sinikkaan joku vaihtanut vartavasten sit ton moniurahihnan?
Nimimerkki "beretta":n tekosia swappi, liekö ihan siitä Passatista otettu kaikki apulaitteetkin, josta kone. En mä niitä koskaan enempi miettinyt, ajoin vaan. ;)
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
donhammart
AktiVWisti
Viestit: 101
Liittynyt: 27.07.2016 08:32

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja donhammart »

No niin. Mä taidan roiskauttaa tollaisen sähköisen tehostajan ja katotaa mitä sillä tekee. Hinta näyttää perustuvan että toinen on DIY setti ja toinen BoltOn..
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja TT| »

Testaappas, niin tulee varmaan tilaajia lisää.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
donhammart
AktiVWisti
Viestit: 101
Liittynyt: 27.07.2016 08:32

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja donhammart »

En tiiä perkele..joku tarkkasilmäinen miitissä sanoi et tölkin perässä on öljytäpliä. Eei voi olla, ku kaikki on kunnossa. Ja pah. Paluumatkalla huomasin, ku se jätti johonkin parkkipaikalle ison lätäkön. Äske katoin nyt tarkemmin, nii toinen pultti löysässä. Tarjosin avainta, nii sehän oli jäljistä päätellen katkennut. Taas. Voiko toi paluuletku jotenkin tuottas vastapainetta nii paljo kurituksessa, et pultit katkee? Vai pitääkö sinne ostaa kovat pultit? On tääki työmaa..
IMG_20161010_182449_284.jpg
IMG_20161010_182449_284.jpg (53.66 KiB) Katsottu 10150 kertaa
donhammart
AktiVWisti
Viestit: 101
Liittynyt: 27.07.2016 08:32

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja donhammart »

Syyllinen, rikostoverit ja uhri pöydällä. Itse itselleni vastaten, että syyllinen taitaa olla toi paluuputki ja sen pomminkestävä laippa, jolla on paksuutta yli 10mm, josta päättelin, et kun putki on ahtaalla paikalla ja jos se kuritustilanteessa joutuu vieläkin ahtaammalle, niin johan tollaisella laipan paksuudella vipuvartta katkaista 6mm pultit. Verraten jos laippa olisi vaikka 3-5mm. Mää mitää tiiä, mut kokeillaa uudella putkella ja katotaa sitte..
IMG_20161010_220057_132.jpg
IMG_20161010_220057_132.jpg (542.15 KiB) Katsottu 10148 kertaa
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onpa aikamoinen paluu :o Voisiko tuo laippa olla kiero?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
donhammart
AktiVWisti
Viestit: 101
Liittynyt: 27.07.2016 08:32

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja donhammart »

Se näyttäis, et se olis plaanattu, mut se on ensinnäkin tosi ahdas tonne pako/imupesien väliin, kiitos hitsimällien. Toiseks toi metallipunos letku menee vähä kierteelle, kun sen vetää momenttiin öljypohjan päästä..
donhammart
AktiVWisti
Viestit: 101
Liittynyt: 27.07.2016 08:32

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja donhammart »

Tässä toi alkupää, millä on pituutta yli 15cm ennenkuin itse jousto alkaa. Jos se jostai vähäkin kanittaa, nii kai siinä heikoin lenkki on just noi pultit..
IMG_20161010_222105_721.jpg
IMG_20161010_222105_721.jpg (750.87 KiB) Katsottu 10135 kertaa
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Caravelle 1.9 TD AAZ x2

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Sopisiko sinne m8 kierre, jolloin saisi vahvemmat pultit?
Vastaa Viestiin