Caravelle 1.9 TD AAZ + muita "lieveilmiöitä"
Lähetetty: 14.09.2016 23:44
Holy smoke. Oli pakko liittyä kanssalaisten seuraan, kun tuli hankittua tuo Jarken entinen punainen bussi. Ja on joo totta, että tämä(kin) harrastuskohde vie mennessään. Kauhee rakenteluinto on iskenyt ja syncrojakin on mietitty, että sellainenkin on saatava, kunhan finanssipuoli saadaan kuntoon.
Mutta joo, kunhan tässä saadaan ajokausi lopuilleen, niin pitää laittaa tölkki telakalle ja remonttiin. Monenlaisia ajatuksia asian suhteen on liikkunut, mutta käyttöystävällisyys ja käytännöllisyys eli siis tuskaton käyttöpeli. Jonkinlaisia parannuksia oman mielen rauhoittamiseksi olisi tehtävä ja etenkin sisustan muuttamista oman mielen mukaiseksi.
Tehtävälistalla olisi
1.Turbon paluulinjan uusiminen. Purattaa turbon irti, kun paluulinjan laipan toinen pultti on katkennut turboon. Koitin sitä paikata poppaskonstilla, mutta nyt se vuotaa edelleen ja ihan solkenaan. Koko ajan on kytättävä tikkua, ku se hölvää öljyä perään ja maahan ja ilmaan..
2.Säädöt kohdalleen. Virhe, mitä ei pitäis tehdä eli toimivaa mennä korjaamaan tai muuttamaan, jos ei oo satavarma mitä tekee. Jumaliste. Se alipainekello vai mikä sen virallinen nimi onkaan, mistä menee tanko turbolle. Jotain minä kiireessä ja tuskassa sekoilin ja en mitannut/merkannut sitä tarpeeksi hyvin, kun tein sille uuden korvakkeen. Miksi? No siksi, kun muutin huonoteiselle maatilalle ja ei tarvii olla ku muutama risu poikittain, niin kumiletku lähtee kellon päästä taivaan tuuliin. Jouduin tekee korvakkeen uusiksi, kun käänsin kelloa 90 astetta ja vivun säädöt katosi siinä samalla. Nyt säätö on tapissaan, eikä asetukset ole oikee kohdallaan siitä mitä ne oli. Pitää paikallisten turbovelhojen kanssa sitä ihmetellä lisää.
3.Samalla, kun purkaa turbon pois, niin vähä katella ahtoputkia. Yhdellä moottoritieposotuksella lossahti yks lemmari irti, kun ahtoletku pääsi pullahtamaan pois, kun ei ole putkissa niitä rymppäyksiä päissä. Myös oli mielessä, et heivais akun jonnekin muualle ja sais vesivälijäähyn ehkä syvemmälle ja sitä kautta sen moottorikopan hervottoman pahkan pois. Toisaalta taas mihin sen akun sitten mahduttaa, viehän se tilaa jostain muualta sit. Toisaalta myös "hupiakulle" voisi olla tarvis.
4.Koritöitä. Olen jo voidellut kavereita talkoisiin. Eli hiekkapuhallusbileet, peltien vaihtoa ja ympärimaalaus. Kattoluukun poistoa ja sen semmoista hipistelyä.
5.Kaikista ehkä kivoin vaihe eli sisustan rakentamista. Istuinpaikkojen vähennystä, jotta saa parempaa säilytys/kaappitilaa. Sänkylaverisysteemin aivottelua kevyempirakenteiseksi ja toimivammaksi. Tokihan toimiihan nykyinenkin täysin, mutta makunsa kullakin.
+monia pikku juttuja ja hipistelyitä. Tuli hankittua jo Mersun alta Mim-aluvanteet 7x15" ja yhdet Passatin levipellit, kun halvalla sain. Vaatimattomat tynnyrit kokoa 8,5 ja 10,5x15" .Tiedä sitten tuleeko ne koskaan tohon alle. Tosin nykyisissä Mersun 16" hunajakennoissa ole mitään vikaa, päinvastoin. Ne on niin old schoolit, et sopii ku nenä päähän ton alle etenkin noilla korkeilla gummeilla. Jotain vanhennusjuttuja on mielessä, puskurinvaihtoa ainakin ja jotain ultimaalista kattotelinepelleilyä.
Lähiviikkoina on varmasti vielä hiljaista rakentelun osalta töiden takia, mut sen jälkeen kyl sormet syyhyää jo tallin puolelle.
Mutta joo, kunhan tässä saadaan ajokausi lopuilleen, niin pitää laittaa tölkki telakalle ja remonttiin. Monenlaisia ajatuksia asian suhteen on liikkunut, mutta käyttöystävällisyys ja käytännöllisyys eli siis tuskaton käyttöpeli. Jonkinlaisia parannuksia oman mielen rauhoittamiseksi olisi tehtävä ja etenkin sisustan muuttamista oman mielen mukaiseksi.
Tehtävälistalla olisi
1.Turbon paluulinjan uusiminen. Purattaa turbon irti, kun paluulinjan laipan toinen pultti on katkennut turboon. Koitin sitä paikata poppaskonstilla, mutta nyt se vuotaa edelleen ja ihan solkenaan. Koko ajan on kytättävä tikkua, ku se hölvää öljyä perään ja maahan ja ilmaan..
2.Säädöt kohdalleen. Virhe, mitä ei pitäis tehdä eli toimivaa mennä korjaamaan tai muuttamaan, jos ei oo satavarma mitä tekee. Jumaliste. Se alipainekello vai mikä sen virallinen nimi onkaan, mistä menee tanko turbolle. Jotain minä kiireessä ja tuskassa sekoilin ja en mitannut/merkannut sitä tarpeeksi hyvin, kun tein sille uuden korvakkeen. Miksi? No siksi, kun muutin huonoteiselle maatilalle ja ei tarvii olla ku muutama risu poikittain, niin kumiletku lähtee kellon päästä taivaan tuuliin. Jouduin tekee korvakkeen uusiksi, kun käänsin kelloa 90 astetta ja vivun säädöt katosi siinä samalla. Nyt säätö on tapissaan, eikä asetukset ole oikee kohdallaan siitä mitä ne oli. Pitää paikallisten turbovelhojen kanssa sitä ihmetellä lisää.
3.Samalla, kun purkaa turbon pois, niin vähä katella ahtoputkia. Yhdellä moottoritieposotuksella lossahti yks lemmari irti, kun ahtoletku pääsi pullahtamaan pois, kun ei ole putkissa niitä rymppäyksiä päissä. Myös oli mielessä, et heivais akun jonnekin muualle ja sais vesivälijäähyn ehkä syvemmälle ja sitä kautta sen moottorikopan hervottoman pahkan pois. Toisaalta taas mihin sen akun sitten mahduttaa, viehän se tilaa jostain muualta sit. Toisaalta myös "hupiakulle" voisi olla tarvis.
4.Koritöitä. Olen jo voidellut kavereita talkoisiin. Eli hiekkapuhallusbileet, peltien vaihtoa ja ympärimaalaus. Kattoluukun poistoa ja sen semmoista hipistelyä.
5.Kaikista ehkä kivoin vaihe eli sisustan rakentamista. Istuinpaikkojen vähennystä, jotta saa parempaa säilytys/kaappitilaa. Sänkylaverisysteemin aivottelua kevyempirakenteiseksi ja toimivammaksi. Tokihan toimiihan nykyinenkin täysin, mutta makunsa kullakin.
+monia pikku juttuja ja hipistelyitä. Tuli hankittua jo Mersun alta Mim-aluvanteet 7x15" ja yhdet Passatin levipellit, kun halvalla sain. Vaatimattomat tynnyrit kokoa 8,5 ja 10,5x15" .Tiedä sitten tuleeko ne koskaan tohon alle. Tosin nykyisissä Mersun 16" hunajakennoissa ole mitään vikaa, päinvastoin. Ne on niin old schoolit, et sopii ku nenä päähän ton alle etenkin noilla korkeilla gummeilla. Jotain vanhennusjuttuja on mielessä, puskurinvaihtoa ainakin ja jotain ultimaalista kattotelinepelleilyä.
Lähiviikkoina on varmasti vielä hiljaista rakentelun osalta töiden takia, mut sen jälkeen kyl sormet syyhyää jo tallin puolelle.