Re: Pate postitölkin töihin paluu
Lähetetty: 12.08.2018 22:08
dmn, tämän inva varusteet matkasivat jo ainakin pari kesää sitten yhden etelän pallismiehen haasteeksi.
Pientä edistystä rojektissa helteestä huolimatta (tai sen ansioista). Muutamia osia lukuunottamatta kaikki se mitä tässä kohtaa on tarkoitus purkaa on nyt purettuna.
Viimeisin isompi urakka oli purkaa alkuperäinen eberi pois auton alta. On muuten aika laitos. Puhaltaa kuumaa kolmeen eri kohteeseen, takana on ilmalinjassa puhallinkin, puola on erillinen, kuten luonnollisesti myös bensapumppu, säätöhanikka löytyy ohjaamosta, sekä ohjausrelepaketti. Ja kaikkien osien välillä kiertää erittäin siisti ja laadukkaan oloinen johtosarja. Onko kukaan otellut tälläisen eberin kanssa? Rohkaisevaa ja tuon säästämistä puoltavaa kerrottavaa? Olisihan se hieno alkuperäisvaruste, mutta vanhojen kuplan lämmittimien kanssa tapelleena hiukan pelottaa ajatus siitä, että suuri työmäärä ilman palkintoa tarjolla tuon kapistuksen kanssa...
Diisseliumpparista tuli puukkosahattua/porattua tarvittavat ohjauksen muutososat irti. Hammastankoa en lähtenyt tuosta luovuttajasta repimään irti, vaan hain Aircooledin Mikolta uuden tarviketangon ja orkkis osina raidetangon suojakumit. Umparia sahaillessa tuli hokattua, että tuollaisessa vanhemmassa tölkissä on paljon tyylikkäämpi osia kuin uudemmissa. Esim. kojelaudasta puuttuu se koominen muovinen hanskalokeron luukku ja samaten käkkärivipu on tyylikäs metallinen kuplan vipua muistuttava ilman sitä uudempien tölkkien muovipahkakädensijaa.
Ohjausosien hitsaustakin tuli aloitettua, mutta kaasun loppuminen migistä keskeytti sen harjoituksen. Ehkä huomenna viimeisen lomapäivän kunniaksi voisi tehdä homman valmiiksi.
Hanttapulin varaosa-autostaan minulle pelastama maskin palasen istuttaminenkin on jo suunniteltu, palanen hiottu ja saanut epoksin niskaansa. Ehkä tämäkin menee huomenna jo kiinni. Samalla ajattelin hitsata ja tinata etukulmista paneelien väliset saumat piiloon. Eipä sitten ainakaan valuisi ruostetta
Niin ja värikin tuli päättyä ja tilattua (ainakin ensimmäinen erä). Oranssilla jatketaan, mutta hiukan muutetaan sävyä lennätinlaitoksen oranssista Magma orange fahrenheit on värin nimi ja löytyy ainakin jostain vitos kolffin GTi versiosta. Ensimmäisten maalausten jälkeen sitten näkee, että pitääkö maalata sisäosiakin, vai hyväksyykö vain sävyeron.
Alustaan jouset ja iskarit ovat tiukassa pähkäilyssä ja oikeastaan siinä vaiheessa, että iskarien osalta pitäisi tehdä valinta Bilsteinin B8:n ja punaisen Konin välillä. Onko kenelläkään tölkistä kokemusta noista? Jousiksi taitaa tulla Eibachin -40mm malli.
Lopuksi päivän kyssäri tietäjille. Mitä ero on 4- ja 5-vaihteisten laatikkojen vaihteensiirtovivustoissa? Umpparista saisi 4-vaihteisen rojut purettua, mutta en viitsisi käyttää purkuun aikaa, jos ne eivät sovellu 5-vaihteisen laatikon kanssa. Ajatuksena lisätä autoon väliaikainen voimalinja heti kun hitsaulut (ja mahdolliset hiekkapuhallukset) on tehtynä, jotta auton liikuttelu varaston ja pajan välillä kävisi näppärästi.
Pientä edistystä rojektissa helteestä huolimatta (tai sen ansioista). Muutamia osia lukuunottamatta kaikki se mitä tässä kohtaa on tarkoitus purkaa on nyt purettuna.
Viimeisin isompi urakka oli purkaa alkuperäinen eberi pois auton alta. On muuten aika laitos. Puhaltaa kuumaa kolmeen eri kohteeseen, takana on ilmalinjassa puhallinkin, puola on erillinen, kuten luonnollisesti myös bensapumppu, säätöhanikka löytyy ohjaamosta, sekä ohjausrelepaketti. Ja kaikkien osien välillä kiertää erittäin siisti ja laadukkaan oloinen johtosarja. Onko kukaan otellut tälläisen eberin kanssa? Rohkaisevaa ja tuon säästämistä puoltavaa kerrottavaa? Olisihan se hieno alkuperäisvaruste, mutta vanhojen kuplan lämmittimien kanssa tapelleena hiukan pelottaa ajatus siitä, että suuri työmäärä ilman palkintoa tarjolla tuon kapistuksen kanssa...
Diisseliumpparista tuli puukkosahattua/porattua tarvittavat ohjauksen muutososat irti. Hammastankoa en lähtenyt tuosta luovuttajasta repimään irti, vaan hain Aircooledin Mikolta uuden tarviketangon ja orkkis osina raidetangon suojakumit. Umparia sahaillessa tuli hokattua, että tuollaisessa vanhemmassa tölkissä on paljon tyylikkäämpi osia kuin uudemmissa. Esim. kojelaudasta puuttuu se koominen muovinen hanskalokeron luukku ja samaten käkkärivipu on tyylikäs metallinen kuplan vipua muistuttava ilman sitä uudempien tölkkien muovipahkakädensijaa.
Ohjausosien hitsaustakin tuli aloitettua, mutta kaasun loppuminen migistä keskeytti sen harjoituksen. Ehkä huomenna viimeisen lomapäivän kunniaksi voisi tehdä homman valmiiksi.
Hanttapulin varaosa-autostaan minulle pelastama maskin palasen istuttaminenkin on jo suunniteltu, palanen hiottu ja saanut epoksin niskaansa. Ehkä tämäkin menee huomenna jo kiinni. Samalla ajattelin hitsata ja tinata etukulmista paneelien väliset saumat piiloon. Eipä sitten ainakaan valuisi ruostetta
Niin ja värikin tuli päättyä ja tilattua (ainakin ensimmäinen erä). Oranssilla jatketaan, mutta hiukan muutetaan sävyä lennätinlaitoksen oranssista Magma orange fahrenheit on värin nimi ja löytyy ainakin jostain vitos kolffin GTi versiosta. Ensimmäisten maalausten jälkeen sitten näkee, että pitääkö maalata sisäosiakin, vai hyväksyykö vain sävyeron.
Alustaan jouset ja iskarit ovat tiukassa pähkäilyssä ja oikeastaan siinä vaiheessa, että iskarien osalta pitäisi tehdä valinta Bilsteinin B8:n ja punaisen Konin välillä. Onko kenelläkään tölkistä kokemusta noista? Jousiksi taitaa tulla Eibachin -40mm malli.
Lopuksi päivän kyssäri tietäjille. Mitä ero on 4- ja 5-vaihteisten laatikkojen vaihteensiirtovivustoissa? Umpparista saisi 4-vaihteisen rojut purettua, mutta en viitsisi käyttää purkuun aikaa, jos ne eivät sovellu 5-vaihteisen laatikon kanssa. Ajatuksena lisätä autoon väliaikainen voimalinja heti kun hitsaulut (ja mahdolliset hiekkapuhallukset) on tehtynä, jotta auton liikuttelu varaston ja pajan välillä kävisi näppärästi.