Pate postitölkin töihin paluu
Lähetetty: 21.08.2016 10:47
Postitölkki siirtyi eilen katon alle, joten eilinen merkkattiin projektisuunnitelmaan projektin aloituspäiväksi
Tavoitteena on muuntaa Pate seuraavan viiden vuoden aikana käyttöpakuksi, jolla onnistuu terveisten kuskaamisen lisäksi myös harrasteauton hinaaminen eri moottoriurheilupyhättöihin huoletta ja alhaisilla käyttökustannuksilla.
Lähtökohta on 170 tkm rullannut ikkunapaku, joka on uutena kuskannut terveisiä Pate posteljoonin kanssa ja sen jälkeen siirtynyt erään pikkukylän maalikaupan tavarankuljetuspakuksi. Vauhdin huumaa autolla ei ole koettu, siitä on pitänyt huolen alkuperäinen, ainakin Suomessa hyvin harvinainen tekniikkakombo 60 hp wbx + automaatti. Maalikaupasta auto siirtyi välikäden kautta minun haltuun about 8 vuotta sitten ja on siitä asti odottanut pihassa lopullista kohtaloaan. Alkujaan tuossa kiinnosti minua vain alkuperäinen moottori, mutta korin ruosteetomuus aiheutti aikoinaan puun alle säilömisen romarille rahtaamisen sijaan
To do -lista (jota täydennetään matkan varrella):
- korin purkaminen loppuun ja höyrypesu
- värin palauttaminen alkuperäiseksi iloiseksi oranssiksi
- ohjauksen muutaminen vasemmalle + sähköisen ohjaustehostimen lisääminen
- muutaminen kolmipaikkaiseksi + mahdollisesti väliseinän asennus ohjaamon ja tavaratilan väliin
- automaattilaatikon vaihto manuaaliksi
- tekniikan luovuttajan hankkiminen (PD passatti tai vierasmerkin 16v TD)
- ajo-ominaisuuksien parantelu, eli jonkinlainen alustasarja ainakin
- kevyt facelift, muoviosien poistoa ulkokuoresta...
Hatussa pähkäiltävänä:
- jarrupäivitys (itsellä ajokokemusta vain syncrosta ja sillä jarruttaessa kuivanmaan eläjä tulee merisairaaksi, joten jarrujen tehosta ei saa mitään käsitystä)
Vinkkejä ja ideoita saa heittä...
Hankintalistalle toistaiksi kirjattu:
- tekniikanluovuttaja
- alustasarja
Tavoitteena on muuntaa Pate seuraavan viiden vuoden aikana käyttöpakuksi, jolla onnistuu terveisten kuskaamisen lisäksi myös harrasteauton hinaaminen eri moottoriurheilupyhättöihin huoletta ja alhaisilla käyttökustannuksilla.
Lähtökohta on 170 tkm rullannut ikkunapaku, joka on uutena kuskannut terveisiä Pate posteljoonin kanssa ja sen jälkeen siirtynyt erään pikkukylän maalikaupan tavarankuljetuspakuksi. Vauhdin huumaa autolla ei ole koettu, siitä on pitänyt huolen alkuperäinen, ainakin Suomessa hyvin harvinainen tekniikkakombo 60 hp wbx + automaatti. Maalikaupasta auto siirtyi välikäden kautta minun haltuun about 8 vuotta sitten ja on siitä asti odottanut pihassa lopullista kohtaloaan. Alkujaan tuossa kiinnosti minua vain alkuperäinen moottori, mutta korin ruosteetomuus aiheutti aikoinaan puun alle säilömisen romarille rahtaamisen sijaan
To do -lista (jota täydennetään matkan varrella):
- korin purkaminen loppuun ja höyrypesu
- värin palauttaminen alkuperäiseksi iloiseksi oranssiksi
- ohjauksen muutaminen vasemmalle + sähköisen ohjaustehostimen lisääminen
- muutaminen kolmipaikkaiseksi + mahdollisesti väliseinän asennus ohjaamon ja tavaratilan väliin
- automaattilaatikon vaihto manuaaliksi
- tekniikan luovuttajan hankkiminen (PD passatti tai vierasmerkin 16v TD)
- ajo-ominaisuuksien parantelu, eli jonkinlainen alustasarja ainakin
- kevyt facelift, muoviosien poistoa ulkokuoresta...
Hatussa pähkäiltävänä:
- jarrupäivitys (itsellä ajokokemusta vain syncrosta ja sillä jarruttaessa kuivanmaan eläjä tulee merisairaaksi, joten jarrujen tehosta ei saa mitään käsitystä)
Vinkkejä ja ideoita saa heittä...
Hankintalistalle toistaiksi kirjattu:
- tekniikanluovuttaja
- alustasarja