Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI swap

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja dmn »

Juu näköjään otettu asennuksessa varmanpäälle ja nautittu vain maitotuotteita asennuksen aikana :-)
< 15kWh/100km
Avatar
salainenagentti007
AHUttaja
Viestit: 108
Liittynyt: 21.07.2013 21:58
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja salainenagentti007 »

No nyt ollaankin sitten jo lähes valmiina. Pari pikku juttua enään...

Mihin näiden letkujen kuuluu mennä? Vasemmalla se alipaineventtiili ahtimella, oikea ahtimen rungossa...

Kuva

Tällä viikolla otetaan AHU:sta sauhut...
Viimeksi muokannut salainenagentti007, 26.09.2016 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ylipainetta siellä pitäisi olla. Jos tuo on siis TDIn ahdin, niin alkuperäisenä homma toimii niin että turbon kompressoripuolelta menee ahtopaine letkua pitkin n75 venttiilille, jota ecu ohjaa. ja siitä se menee tuohon kellolle.

Joudut jättämään tuon n75-venttiilin nyt välistä, ja vetämään letkun suoraan kellolle. Huono puoli tässä se on että ahdot on 0.3bar max. Joten tuohon letkujen väliin suosittelen pätkää kovaa muoviputkea johon poraat 4x1mm reikät. Näin saat yksinkertaisen "turboruuvin" ahtopaineen säätöön.
< 15kWh/100km
Avatar
salainenagentti007
AHUttaja
Viestit: 108
Liittynyt: 21.07.2013 21:58
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja salainenagentti007 »

On TDI:n orkkisahdin.

Eli siis letkut noin niinkuin teoriassa yhteen? Koekäyttöön tuo 0,3 baria riittää ihan hyvin :D Riittäisi ihan nollakin...

Tuo kohta "pätkä kovaa muoviputkea johon poraat 4x1mm reiät. Näin saat yksinkertaisen "turboruuvin" ahtopaineen säätöön" ei ihan auennut...siis...miten?
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

salainenagentti007 kirjoitti:On TDI:n orkkisahdin.

Eli siis letkut noin niinkuin teoriassa yhteen? Koekäyttöön tuo 0,3 baria riittää ihan hyvin :D Riittäisi ihan nollakin...

Tuo kohta "pätkä kovaa muoviputkea johon poraat 4x1mm reiät. Näin saat yksinkertaisen "turboruuvin" ahtopaineen säätöön" ei ihan auennut...siis...miten?

Kuva

Mutta sinä löysitkin jo turboruuvin ym tarvikkeet :D
Avatar
salainenagentti007
AHUttaja
Viestit: 108
Liittynyt: 21.07.2013 21:58
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja salainenagentti007 »

Jep. Huomenna kauppareisulle ja raportointia myöhemmin :) Kiitos taas. Onneksi on tähän asti pärjätty kuvia piirtämällä, ei ole rautalankamalleja vielä käytetty. Toistaiseksi.
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Avatar
salainenagentti007
AHUttaja
Viestit: 108
Liittynyt: 21.07.2013 21:58
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja salainenagentti007 »

Nonni. Nyt sitten seuraavaan haasteeseen. Alkasi olemaan aika kohta kokeilla...vaan...ei ole imusarjan ja ahdistimen välillä yhteyttä...

Muutenkin olisi kiva tietää miten nuo ahdistimen putkijutut on ratkaistu muissa projekteissa...

Helpoksihan homman siis tekee se, että autohan on pukeilla ja sitä tässä topicissa yritän herätellä eloon. Käy siinä sitten ostelemassa jotain...

Täällä ollaan keskellä metsää ja raavitaan päätä. Taas.
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja TT| »

Otat niitä ahtoputkia mitä sulla on jäänyt purkuautoista ja alat soveltaa, välijäähdyttimen tyrkkäät jonnekin laatikon lähelle minne sattuu putket sopimaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
salainenagentti007
AHUttaja
Viestit: 108
Liittynyt: 21.07.2013 21:58
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja salainenagentti007 »

Noin sen sitten tein. Välijäähdyttimen laitan myöhemmin, kun tiedän, että muuten pelaa...

Kuva

Kaikki putket ja mutkat sun muut Seatista. Keltainen letku on turboruuvin letkua. Virittelin sellaisenkin. Ja ahtopainemittarin.

Saattaapi huomenna olla jännät paikat, jos tuo vaikka lähtisi käymään :D
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Avatar
salainenagentti007
AHUttaja
Viestit: 108
Liittynyt: 21.07.2013 21:58
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja salainenagentti007 »

No niin. Ensikäynnistystä mTDI:llä kokeiltu. Hyvin pyörittää...vaan ei edes lupaa...ainakin suutinputkien lähtöihin tulee ainetta, kun pari niistä hiukan vuoti...kiristelin kunnolla, ei vuoda enään. Mistäs lähtisi haarukoimaan?
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Taisi olla vaan löysää pumpun ja kampiakselin välillä = pumppu myöhäisellä.
Avatar
salainenagentti007
AHUttaja
Viestit: 108
Liittynyt: 21.07.2013 21:58
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja salainenagentti007 »

No. Ilokseni ilmoitan, että Sylvi on elossa! Kattavampaa raporttia swapista tulossa tyyliin "CS to mTDI for dummies like me".

Tuolta se sitten kuulostaa AHU Sylvin persiissä:

Kuva
Viimeksi muokannut salainenagentti007, 29.09.2016 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Olet AHUttaja arvonimen ansainnut ;)
Avatar
salainenagentti007
AHUttaja
Viestit: 108
Liittynyt: 21.07.2013 21:58
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja salainenagentti007 »

Kiitos. Olkoon tämä osoituksena siitä, että ajan kanssa onnistuu kuka vaan tämän homman tekemään. Lähtötaso hommaan kun oli täysi nolla...
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Avatar
salainenagentti007
AHUttaja
Viestit: 108
Liittynyt: 21.07.2013 21:58
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylvi, "liikkuva shikaani" Caravelle 1,6D CS -> 1,9mTDI

Viesti Kirjoittaja salainenagentti007 »

Tämä projektihan on nyt siis myynissä. Terveys petti, ei tämän swapin vuoksi, enkä tule tätä valmiiksi saamaan. Lisää tietoa myytävät autot-osiossa. Hinta 1850 euroa...
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Vastaa Viestiin