Westvalian elvytys

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
AMa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 29.07.2014 13:34

Re: Westvalian elvytys

Viesti Kirjoittaja AMa »

kyl ne pultit turbosta näyttäs irtoovan, jatkan.... kuhan ehin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Westvalian elvytys

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jos ahtimen pultit eivät irtoa, niin sitten ne yleensä katkeavat. Sekään ei ole ongelma romuahtimen kanssa, pitää vaan hommata uutta pulttia.
AMa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 29.07.2014 13:34

Re: Westvalian elvytys

Viesti Kirjoittaja AMa »

Okei ,
Turbo letkuineen irti ja pöydällä, tai siis tallin lattialla.
Kymysyksiä:
Paljonko saa päittäisvälystä olla? nyt about näppituntumalla 0,2 - 0,25mm. Pyörii hyvin
tai ehkä karvan verran nihkeesti. Ei rahinoita, paitsi ihan hiuksen hieno ääni
yhdesllä kohtaa. Siivet ehjät. Tiivisteet ja letkutkin mennee ehkä vaihtoon.
pakopuolen päät oli kuivat, liekkö öljyt ehkä palaneet.
Mut jostain se porsi öljyt. Yläkerta on ihan kuiva.
Turbon tuloletkua irrottaessa se irtos helposti ja liitin proppas
letkusta. Eli se ainakin vaihtoon. Oisko siinä syy?

Pakoputken pää ei ollut huomattavasti öljynen.
Käytän ehkä turbon arviolla ihan liikkeessä. Sit varman kone nippuun ja
startti, että mistä se vuotaa. Ja uudelleen purkua. Nythän noi lähtee
kohta jo rutiinilla.

Niin ja se kannen viimenen kiristys pitää tehä. En ehtinyt ajaa sillä kuiten
kovi paljoa ennen öljyjen porsimista. Oisin tehnyt sen pikapuoliin kuitenkin.

Jaketaan tutkimista...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Westvalian elvytys

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pakopuolelta se öljy palaa pois, painepuoli on usein sen takia öljyisempi.
AMa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 29.07.2014 13:34

Re: Westvalian elvytys

Viesti Kirjoittaja AMa »

Nonniin. Turbo kävi tarkastuksessa. Sen hinta ei ollut iso. Tuomio oli oletettu. Eli työstöä, laakereita ja tiivisteitä vaatii,
kun oli hieman pitkittäis ja poikittais välystä. Muutoin turbo oli kuulemma ihan hyväkuntoisen oloinen. Osien ja työn hinnan arvio vain pikkasen
syletti. about 550€. Ja uus oli vähän yli tonnin.
Siis ei silleen, että, jos se sillä korjaantuis, mutta ei kehtais maksaa ihan sitä summaa
että mulla ois katastettu tölkki jossa uudenveroinen turbo, mutta kone onkin sitten jostain toisaalta särki.
Oottako tet tilailleet noita turboja e-bayn kautta? Vai luotattako ihan kivijalkaliikkeisiin.

Niin ja bay the way, oiskos missä ehjää tuloöljyletkua. Liitos katkes irrotettaessa. Epäilen että se
letku on saattanut olla se varsinainen syyllinen kun se ei ollut tiukassa ja hajos käsiin.

T:
AMa
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Westvalian elvytys

Viesti Kirjoittaja dmn »

Laakerointisarjan saa varmaan ebayn ihmemaasta muutamalla kympillä. Asennus onnistuu helposti kotioloissakin, eikä vie varttia pitempään (jos pakopesä jo tapeltu irti). Muista vaan merkata siipien asento toisiinsa nähden ennen purkamista, niin ei mene tasapainotus pieleen.

"tuloöljyletku" on alkujaan kyllä teräsputki, mutta sen voi korvata vaikka hydrauliikkaliikkeestä saatavalla teflon-letkulla ja M10 hienokierrebanjoilla. Samalla tavaralla varmaan kannattaa pelastaa paluuletkukin, käyttää vanhat liittimien päät ja uusii putken vain väliin.
< 15kWh/100km
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: Westvalian elvytys

Viesti Kirjoittaja beretta »

hep.pistäs Jussi linkkiä mistä sais halvimmalle/varmimmin noita korjaussarjoja,tarvis joitain :) 8-) oon vähän liian köpö ukko löytämään noita osotteita :)
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Westvalian elvytys

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tuossa olis valmis "keskiö", pulttaa vaan ehjät kuoret: http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Rumpf ... OmvXdg5AGQ

Ja laakerisarja K14: http://www.ebay.de/itm/Turbo-Rebuild-se ... SwDNdVymHA
< 15kWh/100km
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: Westvalian elvytys

Viesti Kirjoittaja beretta »

Hienoa :) Oikein paljon kiitosta 8-)
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Westvalian elvytys

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Garrettin T04:sia on ainakin porukka tilannut Latviasta, sopii suoraan K14 tilalle ja on vastaava kuin KKK K24.
Tehdaskunnostettuja K14:siakin saa kokonaisina 200 - 300 €

Varaosanroilla vaan selaamaan eBayn ihmeellsitä maailmaa

KKK K14 ahdin 068145702JX ja 068145701QX
KKK K24 ahdin 068145703C ja 068145703d
AMa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 29.07.2014 13:34

Re: Westvalian elvytys

Viesti Kirjoittaja AMa »

Aattelin, että jos hommaan pelkät sisuskalut, laakerit ja tiivisteet, ja sen jäläkeen vielä pitää tasapainotella? Niin eiköhän se mee samoihin hintoihin.
Eli helpompi siis varmaan ostella uutta turboa ulkomailta. Bolt in paketti.

Eli mulle toi sopivin ois vissiin:
068145702JX

Ranskassahan noita näyttäs olevan. Olettako tuolta tilanneet? Ja Saksassa oli vähän kalliimmalla.
Mieluusti tilaisin paikasta jossa puhutaan englantia, jos tullee ongelmatilanteita.

Ja tiivistepaketit näytti tulevan Puolasta? hassua...
Vastaa Viestiin