Westvalian elvytys
Re: Westvalian elvytys
kyl ne pultit turbosta näyttäs irtoovan, jatkan.... kuhan ehin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Westvalian elvytys
Jos ahtimen pultit eivät irtoa, niin sitten ne yleensä katkeavat. Sekään ei ole ongelma romuahtimen kanssa, pitää vaan hommata uutta pulttia.
Re: Westvalian elvytys
Okei ,
Turbo letkuineen irti ja pöydällä, tai siis tallin lattialla.
Kymysyksiä:
Paljonko saa päittäisvälystä olla? nyt about näppituntumalla 0,2 - 0,25mm. Pyörii hyvin
tai ehkä karvan verran nihkeesti. Ei rahinoita, paitsi ihan hiuksen hieno ääni
yhdesllä kohtaa. Siivet ehjät. Tiivisteet ja letkutkin mennee ehkä vaihtoon.
pakopuolen päät oli kuivat, liekkö öljyt ehkä palaneet.
Mut jostain se porsi öljyt. Yläkerta on ihan kuiva.
Turbon tuloletkua irrottaessa se irtos helposti ja liitin proppas
letkusta. Eli se ainakin vaihtoon. Oisko siinä syy?
Pakoputken pää ei ollut huomattavasti öljynen.
Käytän ehkä turbon arviolla ihan liikkeessä. Sit varman kone nippuun ja
startti, että mistä se vuotaa. Ja uudelleen purkua. Nythän noi lähtee
kohta jo rutiinilla.
Niin ja se kannen viimenen kiristys pitää tehä. En ehtinyt ajaa sillä kuiten
kovi paljoa ennen öljyjen porsimista. Oisin tehnyt sen pikapuoliin kuitenkin.
Jaketaan tutkimista...
Turbo letkuineen irti ja pöydällä, tai siis tallin lattialla.
Kymysyksiä:
Paljonko saa päittäisvälystä olla? nyt about näppituntumalla 0,2 - 0,25mm. Pyörii hyvin
tai ehkä karvan verran nihkeesti. Ei rahinoita, paitsi ihan hiuksen hieno ääni
yhdesllä kohtaa. Siivet ehjät. Tiivisteet ja letkutkin mennee ehkä vaihtoon.
pakopuolen päät oli kuivat, liekkö öljyt ehkä palaneet.
Mut jostain se porsi öljyt. Yläkerta on ihan kuiva.
Turbon tuloletkua irrottaessa se irtos helposti ja liitin proppas
letkusta. Eli se ainakin vaihtoon. Oisko siinä syy?
Pakoputken pää ei ollut huomattavasti öljynen.
Käytän ehkä turbon arviolla ihan liikkeessä. Sit varman kone nippuun ja
startti, että mistä se vuotaa. Ja uudelleen purkua. Nythän noi lähtee
kohta jo rutiinilla.
Niin ja se kannen viimenen kiristys pitää tehä. En ehtinyt ajaa sillä kuiten
kovi paljoa ennen öljyjen porsimista. Oisin tehnyt sen pikapuoliin kuitenkin.
Jaketaan tutkimista...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Westvalian elvytys
Pakopuolelta se öljy palaa pois, painepuoli on usein sen takia öljyisempi.
Re: Westvalian elvytys
Nonniin. Turbo kävi tarkastuksessa. Sen hinta ei ollut iso. Tuomio oli oletettu. Eli työstöä, laakereita ja tiivisteitä vaatii,
kun oli hieman pitkittäis ja poikittais välystä. Muutoin turbo oli kuulemma ihan hyväkuntoisen oloinen. Osien ja työn hinnan arvio vain pikkasen
syletti. about 550€. Ja uus oli vähän yli tonnin.
Siis ei silleen, että, jos se sillä korjaantuis, mutta ei kehtais maksaa ihan sitä summaa
että mulla ois katastettu tölkki jossa uudenveroinen turbo, mutta kone onkin sitten jostain toisaalta särki.
Oottako tet tilailleet noita turboja e-bayn kautta? Vai luotattako ihan kivijalkaliikkeisiin.
Niin ja bay the way, oiskos missä ehjää tuloöljyletkua. Liitos katkes irrotettaessa. Epäilen että se
letku on saattanut olla se varsinainen syyllinen kun se ei ollut tiukassa ja hajos käsiin.
T:
AMa
kun oli hieman pitkittäis ja poikittais välystä. Muutoin turbo oli kuulemma ihan hyväkuntoisen oloinen. Osien ja työn hinnan arvio vain pikkasen
syletti. about 550€. Ja uus oli vähän yli tonnin.
Siis ei silleen, että, jos se sillä korjaantuis, mutta ei kehtais maksaa ihan sitä summaa
että mulla ois katastettu tölkki jossa uudenveroinen turbo, mutta kone onkin sitten jostain toisaalta särki.
Oottako tet tilailleet noita turboja e-bayn kautta? Vai luotattako ihan kivijalkaliikkeisiin.
Niin ja bay the way, oiskos missä ehjää tuloöljyletkua. Liitos katkes irrotettaessa. Epäilen että se
letku on saattanut olla se varsinainen syyllinen kun se ei ollut tiukassa ja hajos käsiin.
T:
AMa
Re: Westvalian elvytys
Laakerointisarjan saa varmaan ebayn ihmemaasta muutamalla kympillä. Asennus onnistuu helposti kotioloissakin, eikä vie varttia pitempään (jos pakopesä jo tapeltu irti). Muista vaan merkata siipien asento toisiinsa nähden ennen purkamista, niin ei mene tasapainotus pieleen.
"tuloöljyletku" on alkujaan kyllä teräsputki, mutta sen voi korvata vaikka hydrauliikkaliikkeestä saatavalla teflon-letkulla ja M10 hienokierrebanjoilla. Samalla tavaralla varmaan kannattaa pelastaa paluuletkukin, käyttää vanhat liittimien päät ja uusii putken vain väliin.
"tuloöljyletku" on alkujaan kyllä teräsputki, mutta sen voi korvata vaikka hydrauliikkaliikkeestä saatavalla teflon-letkulla ja M10 hienokierrebanjoilla. Samalla tavaralla varmaan kannattaa pelastaa paluuletkukin, käyttää vanhat liittimien päät ja uusii putken vain väliin.
< 15kWh/100km
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Westvalian elvytys
hep.pistäs Jussi linkkiä mistä sais halvimmalle/varmimmin noita korjaussarjoja,tarvis joitain oon vähän liian köpö ukko löytämään noita osotteita
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Westvalian elvytys
Tuossa olis valmis "keskiö", pulttaa vaan ehjät kuoret: http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Rumpf ... OmvXdg5AGQ
Ja laakerisarja K14: http://www.ebay.de/itm/Turbo-Rebuild-se ... SwDNdVymHA
Ja laakerisarja K14: http://www.ebay.de/itm/Turbo-Rebuild-se ... SwDNdVymHA
< 15kWh/100km
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Westvalian elvytys
Hienoa Oikein paljon kiitosta
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Westvalian elvytys
Garrettin T04:sia on ainakin porukka tilannut Latviasta, sopii suoraan K14 tilalle ja on vastaava kuin KKK K24.
Tehdaskunnostettuja K14:siakin saa kokonaisina 200 - 300 €
Varaosanroilla vaan selaamaan eBayn ihmeellsitä maailmaa
KKK K14 ahdin 068145702JX ja 068145701QX
KKK K24 ahdin 068145703C ja 068145703d
Tehdaskunnostettuja K14:siakin saa kokonaisina 200 - 300 €
Varaosanroilla vaan selaamaan eBayn ihmeellsitä maailmaa
KKK K14 ahdin 068145702JX ja 068145701QX
KKK K24 ahdin 068145703C ja 068145703d
Re: Westvalian elvytys
Aattelin, että jos hommaan pelkät sisuskalut, laakerit ja tiivisteet, ja sen jäläkeen vielä pitää tasapainotella? Niin eiköhän se mee samoihin hintoihin.
Eli helpompi siis varmaan ostella uutta turboa ulkomailta. Bolt in paketti.
Eli mulle toi sopivin ois vissiin:
068145702JX
Ranskassahan noita näyttäs olevan. Olettako tuolta tilanneet? Ja Saksassa oli vähän kalliimmalla.
Mieluusti tilaisin paikasta jossa puhutaan englantia, jos tullee ongelmatilanteita.
Ja tiivistepaketit näytti tulevan Puolasta? hassua...
Eli helpompi siis varmaan ostella uutta turboa ulkomailta. Bolt in paketti.
Eli mulle toi sopivin ois vissiin:
068145702JX
Ranskassahan noita näyttäs olevan. Olettako tuolta tilanneet? Ja Saksassa oli vähän kalliimmalla.
Mieluusti tilaisin paikasta jossa puhutaan englantia, jos tullee ongelmatilanteita.
Ja tiivistepaketit näytti tulevan Puolasta? hassua...