Sivu 19/20

Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-

ViestiLähetetty: 26.09.2017 07:56
Kirjoittaja Pastori
Konetta pyöritetty ihan sen omalla voimalla ja tuntuu käyvän yhtä nätisti kuin ennenkin, eli toistaiseksi voitaneen sanoa että homma onnistui :) Tosin käynnistyminen on ihan yhtä vaivalloista kuin aikaisemminkin, käytän sen pumpun jossain ajoitettavana varmuudeksi niin saadaan homma kuntoon.

Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-

ViestiLähetetty: 26.09.2017 15:19
Kirjoittaja Pastori
Punpullekkin löyty ajottaja, nyt sitte vaan tarttis ne rattaat viä niin sais sen katastettua ja off we go.

Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-

ViestiLähetetty: 26.09.2017 20:32
Kirjoittaja AT5nok
Pastori kirjoitti:Konetta pyöritetty ihan sen omalla voimalla ja tuntuu käyvän yhtä nätisti kuin ennenkin, eli toistaiseksi voitaneen sanoa että homma onnistui :) Tosin käynnistyminen on ihan yhtä vaivalloista kuin aikaisemminkin, käytän sen pumpun jossain ajoitettavana varmuudeksi niin saadaan homma kuntoon.


Ennakkoa pikkasen lisää.

Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-

ViestiLähetetty: 09.11.2017 14:24
Kirjoittaja Pastori
Reiskan kanssa reissattu tuhansia kilometrejä lähes huoletta. Nyt taas työttömyyden ja kaamoksen iskiessä on aika luopua jostain, reiska siis myynnissä ja hinta ei ole kiveen hakattu.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/tr ... er/9213893

Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-

ViestiLähetetty: 10.12.2017 12:36
Kirjoittaja Pastori
Reiska vielä myynnissä, Sinikka meni jo uudelle omistajalle..ja jäi Suomeen.

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 02.02.2018 16:29
Kirjoittaja Pastori
Näköjään hävitti ensimmäisellä kirjoituskerralla kaikki tekstit, outoa. Kokeillaan uudestaan.

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 02.02.2018 16:31
Kirjoittaja Pastori
Eli Sinikan ja Reiskan jättämän tyhjiön tilalle oli hommattava jotain uutta, ja kun T2 pallis ei sitä täyttänyt, se sai luvan mennä ja tilalle tuli tämä harvinaisen hyväpeltinen hochraumi nappis :) Konehuoneeseen vaihdettu AAZ jossa suuttimet jumissa ja pakari uupuu, myöskin tuo imupuolen letkusto on puuttellinen, ja siinä kaipaisinkin referenssikuvia miten olette toteuttanut sen. Tämä ei oo ison homman takana, jos tuon koneen sais kopautettua kuntoon niin sen sais myös äkkiä ajoon, kun on kerta talvirenkaatkin alla :)

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 06.02.2018 19:00
Kirjoittaja Pastori
Kiitos taas nopean toiminnan tölkkijoukkojen, nyt on ilmanputsari ja Tölkkisupermarketista varattu satsi suuttimia. Seuraavaksi sitten pakoputken tekoa, jos onni on myötä, tälle talavelle savut :) Nokkahihnan kunnosta ei mitään tietoa joten sekin varmaan meneepi vaihtoon..

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 09.02.2018 21:51
Kirjoittaja Pastori
Onko kellään kokemusta jumittuneista suuttimista, ennenkun rupean hassaan rahaa uusiin. Oli kuulemna käynyt kone ihan hyvin hetken ja sen jälkeen jumalaton kolina. Kone kyllä pyörii ihan vapaasti ja hyvin käsipelillä. Mietin vaan että voiko siellä joku muu kalakattaa.

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 10.02.2018 11:03
Kirjoittaja umpikalsari
Pastori kirjoitti:Onko kellään kokemusta jumittuneista suuttimista.

Tyhmää vastata, että ei ole mutta puolikas muoviämpärillinen dieselin suuttimia on.Mitenköhän näitä pystyisi helpoiten testaamaan vai onko edes tarkoituksenmukaista.Paljon lienee uudet maksaisivat?Eikös ne sitten helposti kestä harrasteauton koko elinkaaren.

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 10.02.2018 12:04
Kirjoittaja AT5nok
Uudet kärjet maksavat varmaan 10 - 20 £ / kpl. Käsittääkseni Eiccalla on ainakin joskus ollut esikammiosuuttimien säätölaite, mutta tuskin suuria omaisuuksia maksaa deisel huollossakaan, jos irto suuttimet ja uudet kärjet vie laitettavaksi. TDI kärkien vaihto ja säätö (4 kpl) maksaa Hgissä 120 €.

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 11.02.2018 09:34
Kirjoittaja Pastori
Paikallisessa dieselhuollossa pelkät kärjet 44€/kpl, löi myyjä luurin korvaan kun sanoin että netistä saa kympillä :D :D

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 11.02.2018 10:02
Kirjoittaja dmn
Suutinvuoto helppo sulkea pois, kun löysää putkia koneen käydessä ja kuuntelee muuttuuko käyntiääni.

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 11.02.2018 20:16
Kirjoittaja Pastori
Paikallinen tölkkimestari meinasi että suuttimista näkisi siitä onko jumissa, että jos ei näy suuttimen neulan kärki, kaikissa kyllä näkyy.

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 06.03.2018 16:29
Kirjoittaja Pastori
Tähänkin tötteröön on nyt vaihdettu uudet, tai no käytetyt ehjät suuttimet. Saakelinmoisen sahauksen jälkeen auto on nyt jotakuinkin ajettavassa kunnossa, jarrujen herkistelyä ja pumpun ennakon säätöä, jos joku sen osaisi tehdä oikeaoppisesti. Savuttaa nimittäin aika reippaanlaisesti, harmaata savua. Pienen syynäämisen jälkeen, vaikka pari lommot onkin siellä täällä, taitaa tämä olla pelleiltään paras tölkki mitä minulla on ollut. Vieläpä samaa vuosikertaa kuin minä (-84), ehken juuri siksi :D

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 10.03.2018 15:35
Kirjoittaja AT5nok
Korvakuulolla säätö, löysää pumpun etupään kolme M8 mutteria ja pumpun alla oleva. Sitten vaan käännät pumppua moottoria kohti koneen käydessä, sitten kun harmaa savu katoaa, ollaan jo paljon lähempänä oikeata. Heittokellollahan se tietty olisi hyvä säätää, mutta jos pystyt ajamaan, niin käy Tölkkitohtorilla...

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 09.04.2018 16:44
Kirjoittaja Pastori
Netissä on paljon tarjontaa joten kysyn viisaammilta, mikä on soppelein (ja halvin) kampiakselin limppu/värinänvaimennin/hihnapyörä -89 Jiiäksään?

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 14.05.2018 22:31
Kirjoittaja Pastori
Jos joku ihmettelee että ensin puhutaan -84:sta ja sitte kysellään -89:stä, vaihtui hochraumi umppari synkroon, pönttö-tölökille oli niin innokas ottaja tuolta Oulujärven coupeesta että annoin sen mennä sinne. Meni parempaan kotiin suoraan sanottuna :) Niin siitä syncrosta, ja vieläpä harvinaisen hyväpeltisestä semmosesta, ei reiän reikää missään ja alustassa alkuperäiset kalsarinväriset maalitkin vielä näkyvissä. Maalipinta muuten on hieman nuhjuinen ja korjailtu miranolilla sieltä täältä, mutta ei ruostetta! Myöskin ajamaton vararengas oli oikeaoppisella paikallaan. Ex Imaran Voiman auto kyseessä, liekkö missäpäin vaikuttanut, tietojeni mukaan imatran voima on omistanut aikanaan Muhoksen voimalaitokset, suuri epäily että sielläpäin ollut. Työauton numerokin näkyy kuskin ovessa kun tarkkaan katsoo. Entinen omistaja ajelee nykyisin mutarallia tuolla pilvien päällä, lähtenyt nuorna miehenä pois :( Sinänsä aika surullinen tarina auton takana, mutta nyt se on taas herätelty vuosien seisonnan jälkeen henkiin ja koeajo tuli suoritettua ostotilanteessa kun auto ajettiin lähes 100km kotiin. Tässä muuan viikon aikana on ehitty jo sisustaa takapaksi uusiksi, vuosien paska ja ryönä lähti pois, multaa ja muuta sontaa lähti kymmeniä kiloja, mutta alta paljastui ehjät pellit. Tilalle laitettiin vaneri jonka päälle laminaatti koristeeksi, myöskin aukivedettävä laveri tuli kyhättyä emännän kanssa. Siitä kuvia myöhemmin kuten myös työkaluhyllyn (Imatran ajoilta) taakse asennetuista kiinan ledeistä, kaukosäätöisistä tietenkin.

Muutamat viat kuitenkin luonnollisesti löytyy.

-Turbo on yllätys paskana, ruutaa pakoputken ja pöntön kiinnikkeen välistä öljyä ja myös nätit pisaraverhot komistaa takalunkkaa. Tämä nyt ei ole mitenkään erikoista, ennemmin olisi erikoista jos se EI olisi paskana.

-Jompi kumpi ulompi etuvetarinivel on kaput, kauhea nakse kun kääntää rattia ääriasentoihin. Tehtävissä jahka jostain saa edullisen nivelen.

-Jakopää on vaihdettu X vuotta sitten, tämäkin peruskauraa eli muutako tekkee. Kait.

-Kiisselipumppu vuotaa sieltä alimman suutinputken päästä, riittääkö uusi o rengas tms vai pitääkö uusia koko putki? Ei ole iso vuoto mutta naftaa kuuman koneen päällä ei kuulosta kivalta ajatukselta..

Ulkoisesti kone on harvinaisen kuiva, jos ei tuota naftavuotoa lasketa. Vedet ja öljyt pysyy sisällä turbon lievää inkontinessia lukuunottamatta. Jarrusylinteri siitä antautui vänkärin puolelta, onneksi vasta sen jälkeen kun olin sen ajanut tallille :shock: Kai nuilla joku sielu on kun sen verran malttoi odottaa. Kone lähtee terhakasti käyntiin ja öljyvuodosta huolimatta savutus on vähäistä/olematonta. Vaikka onkin se läpipaska JX, toivon että tuolla vielä hetken ajaisi ilman suurempia kansiremppoja *koputtaa puuta*

Nuo ylläolevat jutut kuntoon, leimalle ja bussfestiin. Sen suurempia plänejä ei nyt ole, kunhan liikkuu. Kesäisten vaellusretkien tukikohdaksi paras kampe. Kattotällingistä uupuu vaan yksi juttu, se kajakki/kanootti.

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 15.05.2018 00:03
Kirjoittaja dmn
Diesel vaatii syttyäkseen m- 600C lämpötilan joten siinä mielessä vuodot eivät haittaa, jos vain nenä kestää. Näissä on vain kartiotiivistys, voi auttaa löysää ja kiristää, luultavasti ei. Saattaa myös olla putki haljennut jostain, varsinkin jos ne tuentaklipsit puuttuu.

Uutta vetoniveltä eteen löytyi muistaakseni reilulla satkulla netistä (spareto tai autodoc), kannattaakohan siihen hintaan kauheasti arpoa käytettyjen osien kanssa.

Re: -Pastorin tölkit-

ViestiLähetetty: 15.05.2018 11:28
Kirjoittaja Pastori
Pistin saksanmaalta Roulexia tulemaan, hinta ei päätä huimaa (39.9+ postit) ja ihan ok arvosteluja saanut nivel. Oli siinä joku takuukin jopa.