-Pastorin tölkit-
Re: -Pastorin tölkit-
Jaa pitäskö tännekin välillä jotain kirjotella, tälle vuodelle tölkillä ajeltu noin 8000km ilman suurempia ongelmia, mitä nyt kaasuvaijeri katkes. Sisusta on tosiaan Reimon matkailumallista updeitattuna tupla akuilla ja latauspistokkeilla. Reissua on tullut tehtyä pitkin ja poikin, ja ei voi muuta ku hattua nostaa kuin hyvin on pelannut. Nyt on taas pihat täynnä uusia projekteja ja varaosaromuja, jospa niistä talven aikana lisää jahka saadaan kaikki tontille. Jotain päivitystä tähänkin on tulossa, ainakin ulkoisesti. Moottori pysyköön nyt JX:nä niin kauan kun se jaksaa porhaltaa, tiiä kuin hyvin tuo nyt kestää, tai saattaa olla että hajoaa huomenna. Sisällehän tuonne on tullut kapun penkkiä, ja tupakka akkunat oottelee asennusta, väliseinä varmaan lähtee talvella pois niin saa pikkusen nipistettyä lisää tilaa, meinas nimittäin vähän ahtasta olla kahden ihmisen ja kolmen koiran kanssa..
- Liitteet
-
- IMG_20190721_125406.jpg (337.59 KiB) Katsottu 8667 kertaa
-
- IMG_20190721_124132.jpg (1.33 MiB) Katsottu 8667 kertaa
-
- IMG_20190716_213425.jpg (388.94 KiB) Katsottu 8667 kertaa
-
- IMG_20190720_114132.jpg (1.18 MiB) Katsottu 8667 kertaa
Hulluna tölökkeihin.
Re: -Pastorin tölkit-
Se väliseinän poisto tuo kyllä todella paljon lisää tilaa, ja lisää käytettävyyttä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: -Pastorin tölkit-
Voin kyllä itsekin suositella väliseinän poistoa.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Re: -Pastorin tölkit-
Joo, itsekin olen ollut sitä mieltä alusta asti, emäntä pistänyt hanttiin Tuo yläosahan on helposti ruuveilla kiinni, alaosa pitänee sitten jollain sahalla tms leikata irti..
Hulluna tölökkeihin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: -Pastorin tölkit-
Itsellä on ajatus jättää aluksi alaosan reunat paikalleen ja jyrsiä keskelle kulkuaukko. Jos reunapalat on tiellä tai niistä ei ole hyötyä, niin sitten kaikki aikanaan pois.Pastori kirjoitti:Joo, itsekin olen ollut sitä mieltä alusta asti, emäntä pistänyt hanttiin Tuo yläosahan on helposti ruuveilla kiinni, alaosa pitänee sitten jollain sahalla tms leikata irti..
Re: -Pastorin tölkit-
Talven aikana ei ole suuria kerennyt tapahtua, pitänyt remppailla yhtä jos toista muutakin autoa ja omakotitaloa Sen verran kuitenkin että kuukauden on ollut taas ajossa talvirenkailla, ja sen suurempia ongelmia ei ole ilmaantunut, mitä nyt 2v sitten vaihdettu letkulähtö on alkanut syytämään glykolia lohkon päälle ihan huolella, ei nuo muoviset paskat kestä näköjään tuon kauempaa. Niin ja puhaltimen moottori meni sököksi, siinähän täytyi käyttää sitten koko kojelauta irti kaikkineen päivineen, suht iisi homma loppupeleissä jos vertaa nykyautoihin. Joskus olikin kenno vaihdettu uudempaan niin se sai jäädä. Edelleen starttaa kuin palmun alta, oli sitten lämmintä tai -20c eli jotain hyvää tuossa JX:n romussa vielä on, vaikka öljyä kyllä syö ihan kohtuudella (noin 2 litraa tonnilla) Ei vuoda turbo, vaan polttaa öljyt, eli oisko öljyrenkaat sitten viimesiä vetelemässä..Peilit on vaihtuneet LT:n rekkapeileihin ja ero on kyllä huomattava, näkee ihan oikeasti pakittaakin!
Niin ja pääsihän tuo tölkki ihan televisioonkin, itseasiassa par aikaa kuvattavana Elisa viihteen Kaikki Synnit-sarjan kakkos tuotantokaudelle, jonkun uskonlahkon käytössä kuulemma on siinä
Keväällä vielä tarkoitus olisi vaihtaa vaihteisto ja peräöljyt, plus uudet jarrunesteet. Meinasi nimittäin kesällä tulla köntsät housuihin kun keitti jarrut..
Niin ja pääsihän tuo tölkki ihan televisioonkin, itseasiassa par aikaa kuvattavana Elisa viihteen Kaikki Synnit-sarjan kakkos tuotantokaudelle, jonkun uskonlahkon käytössä kuulemma on siinä
Keväällä vielä tarkoitus olisi vaihtaa vaihteisto ja peräöljyt, plus uudet jarrunesteet. Meinasi nimittäin kesällä tulla köntsät housuihin kun keitti jarrut..
Hulluna tölökkeihin.
Re: -Pastorin tölkit-
Tänneppä ei ole paljoa ollut ilmoiteltavaa, autolla kun on ajettu aika aktiivisesti ja akuuteimmat korjaukset on hoidettu ns sisäpiirin kanssa Semmoista voisin kysyä että mikä mahtaa vaikuttaa tuon öljysummerin älinään, kun aina moottoritieajon jälkeen kierrosten laskiessa (isolla vaihteella) alkaa summeri elämöimään mutta loppuu kun kunnolla polkaisee, ei siis paineet nouse vai on liian korkeat? Voiko suodatin olla niin tukossa jo että ei pääse kiertämään kunnolla?
Hulluna tölökkeihin.
Re: -Pastorin tölkit-
Ei käsittääkseni varoita ylipaineesta, kannen päässä on 0,3Bar anturi ja öljynsuodattimen jalassa on 0,9Bar anturi.. Olettaen että turbokone kyseessä, vaparissa öljynsuodattimen jalassa anturi 1,4bar.Pastori kirjoitti:Tänneppä ei ole paljoa ollut ilmoiteltavaa, autolla kun on ajettu aika aktiivisesti ja akuuteimmat korjaukset on hoidettu ns sisäpiirin kanssa Semmoista voisin kysyä että mikä mahtaa vaikuttaa tuon öljysummerin älinään, kun aina moottoritieajon jälkeen kierrosten laskiessa (isolla vaihteella) alkaa summeri elämöimään mutta loppuu kun kunnolla polkaisee, ei siis paineet nouse vai on liian korkeat? Voiko suodatin olla niin tukossa jo että ei pääse kiertämään kunnolla?
Re: -Pastorin tölkit-
Eli voisin kuvitella että se öljynsuodattimen anturi huudattaa ihan vaan koska suodatin liian täynnä kuraa, no se on äkkiä korjattu se.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -Pastorin tölkit-
Mulla ainakin huutaa varotusta siitä että ns yläpaine ei ole riittävä eli kanteen ei oikein kunnolla tule öljyä.
Juontaa siitä että öljynkulutus on rankkaa ja varsinkin jos ajaa 80 muutaman kilsan niin öljyt vajuaa jo alarajalle tikun mukaan.
Pienemmällä vaihteella ajaessa taas sitten ei huuda eli öljyä tulisi riittävästi kanteen. Samaa ongelmaa ei ole jos ajan silleen että ylärajalla on öljyt ja juruutan pätkän matalilla kierroksilla.
Saman se tekee muissakin volkkareissa.
Juontaa siitä että öljynkulutus on rankkaa ja varsinkin jos ajaa 80 muutaman kilsan niin öljyt vajuaa jo alarajalle tikun mukaan.
Pienemmällä vaihteella ajaessa taas sitten ei huuda eli öljyä tulisi riittävästi kanteen. Samaa ongelmaa ei ole jos ajan silleen että ylärajalla on öljyt ja juruutan pätkän matalilla kierroksilla.
Saman se tekee muissakin volkkareissa.
Re: -Pastorin tölkit-
Joo, öljyä se tämäkin syö raskaasti ja yläanturi se tässäkin rääkyy, ei ollut suodattimen vaihdolla vaikutusta. Sillä siitä selviää kun lisää sen litran päivässä öljyä... Jospa se tämän kesän vielä jaksaisi kuljettaa.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -Pastorin tölkit-
Mulla oli samaa vikaa Punukassa eräänä talvena, vaihdoin jopa löysempiin öljyihin, kun tuntui, että pakkasilla aina aluksi varsinkin rääkyi. Oli se osittain sitäkin, mutta kun sitten pari litraa satasella hukkuu öljyä ilman lammikoita alla, niin oli se vaan pakko todeta vialliseksi.
Nyt noin kolme vuotta myöhemmin, edelleen käynnistyy ja käy helvetin nätisti muuten, ei vaan raaski ajaa kun tulee vähän hintavia kilometrejä tuolla kulutuksella.
Nyt noin kolme vuotta myöhemmin, edelleen käynnistyy ja käy helvetin nätisti muuten, ei vaan raaski ajaa kun tulee vähän hintavia kilometrejä tuolla kulutuksella.
Re: -Pastorin tölkit-
Mitä nyt laskenut noita öljynsyöntejä niin noin litra menee 500 kilometriä kohden, käytän halvinta Diamondin 10W-30 litkua, maksaa 12€ 4 litran puteli. Oli mulla alkuun vaikka mitä hienoja öljyjä kokeilla mutta sama laittaa halvinta paskaa kun se polttaa ne kuitenkin, öljyjä en ole vaihtanut kertaakaan tässä kolmen vuoden aikana, lisäämisellä selvinnyt Toki tuo suodatin on pariin otteeseen tullut vaihdettua. Liekö männänrenkaat sitten niin lahot että sieltä polttaa, eihän se oikeen muualta pääse palamaan, jos ei venttiilikoneiston kautta.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -Pastorin tölkit-
Joo no tuo litra/500kilsaahan on lähes normaalia vielä, oliko litra vai puolitoista tonnilla mikä on ohjekirjankin mukaan normaali.
Itellä kun alkoi olla tuo pari litraa sadalla, niin siitä tulee jo tuolla sun halvimmallakin öljyllä 6€/100km, niin olihan se jo vähän kun "polttoainekuluihin" tulee yli puolet lisää...
Itellä kun alkoi olla tuo pari litraa sadalla, niin siitä tulee jo tuolla sun halvimmallakin öljyllä 6€/100km, niin olihan se jo vähän kun "polttoainekuluihin" tulee yli puolet lisää...
Re: -Pastorin tölkit-
Kalsarilla körötelty minkä keretty ilman mainittavia ongelmia, mitä nyt lataus ei lähde enään mukaan jos ei poleta kunnolla alkuun, muuten saa ajaa vaikka akun tyhjäksi jos unohtaa ko. toimenpiteen suorittaa. Tässäpä pikku klippiä Norjan reissulta tältä kesältä, ajelua sun muuta maisemaa, tarkoituksena alkaa säännöllisesti omaksi huviksi ja muiden kiusaksi tekemään eri sorttista videosettiä.
https://youtu.be/ZpPTYhkqsco
https://youtu.be/ZpPTYhkqsco
Hulluna tölökkeihin.
Re: -Pastorin tölkit-
Paljon on kerennyt taas vettä virrata Oulujoessa sitten viime päivityksen. Kalsarilla on päristelty sen minkä ehditty, toki moottori käynyt jo pariin otteeseen pois ja vaihtunut isompaan, 1.9TD koneeseen muumikeula Passatista. Muita huomattavia rikkoontumisia on ollut esim vauhtipyörän irtoaminen, turbo ja pakoputki lahosi ja öljyä tihkui kampiakselin stefan välistä. Nyt on tolla koneella rapiat kymppitonni alla ja vahvana puksuttaa. Reissuja tehty, tapahtumissa käyty ja nyt hommattu elinluovuttaja, sisusta ja katto tulee tuosta vanhasta Malibusta ensi keväänä synkroon
- Liitteet
-
- 20221001_104617.jpg (1.68 MiB) Katsottu 4993 kertaa
-
- 20221001_104625.jpg (2.47 MiB) Katsottu 4993 kertaa
-
- 20220708_185847.jpg (1.98 MiB) Katsottu 4993 kertaa
-
- 20220714_205448.jpg (3.22 MiB) Katsottu 4993 kertaa
-
- 20220715_161357.jpg (2.02 MiB) Katsottu 4993 kertaa
-
- 20220716_113317.jpg (2.69 MiB) Katsottu 4993 kertaa
Hulluna tölökkeihin.
Re: -Pastorin tölkit-
Oikeaa harrastamista peukku sille.
Tosin miten ihmeessä sulta irtos vauhtipyörä?
Jäikö löysälle vai veditko pehmeillä pulteilla?
Tosin miten ihmeessä sulta irtos vauhtipyörä?
Jäikö löysälle vai veditko pehmeillä pulteilla?
Re: -Pastorin tölkit-
Käytin vanhoja pultteja, momentissa olivat kyllä. Tästä oppineena AINA pitää uusia pultit kun käyttää pyörän pois.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -Pastorin tölkit-
Yksi mikä voi aiheuttaa tuollaista on jokin pieni ryyni vauhtipyöränja kampuran välissä. Sillon se väsyttää pultit poikki. Tietenkin momenttiavain kannattaa tarkistaa että ei vedä ylimomenttiin. Mulla on kasattu aika monta vauhtipyörää vanhoilla pulteilla ja ei ole kyllä koskaan mennyt. Tosin joskus ne kiristys kerrat vaan tulee täyteen
Re: -Pastorin tölkit-
Samaa epäilen kun Osku, omissa vehkeissä käyttänyt surutta pultteja uudestaan ja kiristys on mallia pulttipyssillä..
< 15kWh/100km