VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys
Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys
Mulla meinas jo hikee pukata myötätunnosta otsalle kun torstai aamuna sun kansi oli vielä koneistamolla ja perjantaina piti nousta laivaan
Mutta todisteeksi homman onnistumisesta laitankin tölkkileiristä yhden kuvan ruotsinmaalta
Mutta todisteeksi homman onnistumisesta laitankin tölkkileiristä yhden kuvan ruotsinmaalta
Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys
Syncrolla on oikeastaan tullut vain ajeltua. Useampi tonni tdi-tekniikalla nyt takana, hienosti vetää ja toimii! Jotta elämä ei kävisi liian tylsäksi tuli kesälomilla myös tutkailtua hiukan tuota doppeliostosta. Purin sisustasta roskiskuntoiset ja homeiset etupenkit pois ja heitin ne romuun. Lähtöpassit sai myös takatilaan viritetyt kaiuttimet ja kaikki puuhapiuhat.
Pesin sisustan Pinelinellä ja painepesurilla kattoa myöten niin rottaa muistuttava haju väheni hiukan
Ulkokuorta siistittiin Hemun kanssa poistamalla rikkinäinen gangstalippa, lisävalot ja muut viritelmät. Ruuvailin mukana tulleen takapuskurin paikalleen. Henkalta löytyi varastosta takavedon takajouset jotka vaihdettiin paikalleen alla olleiden ilmeisesti syncrosta peräisin olleiden aivan liian jäykkien takajousien tilalle. Eipähän hakkaa enää takajousitus koko ajan iskaria vasten. Ruuvailin samaan konkurssiin alle nuo syncron orkkis peltivanteet kesärenkailla
Koneena tuossa oli mulle tullessa surkean kuntoinen huonosti käyvä ja sinistä käryttävä jx joka sai lähtöpassit. Tiputin koneen pois ja vaihdoin tilalle nätisti käyvän ja hyväkuntoisen 1,6 cs vaparin. Vielä kun jaksais ruuvailla pakoputken paikoilleen, äänet meinaa olla turhan kisaiset suorituskykyyn nähden
Eiköhän tuosta saada vielä rento cruisailupeli
Jostain kumman syystä päädyn aina purkuautojen pariin Katsotaan löytyiskö tuolta moottoritilasta jotain naapurin iloksi
Pesin sisustan Pinelinellä ja painepesurilla kattoa myöten niin rottaa muistuttava haju väheni hiukan
Ulkokuorta siistittiin Hemun kanssa poistamalla rikkinäinen gangstalippa, lisävalot ja muut viritelmät. Ruuvailin mukana tulleen takapuskurin paikalleen. Henkalta löytyi varastosta takavedon takajouset jotka vaihdettiin paikalleen alla olleiden ilmeisesti syncrosta peräisin olleiden aivan liian jäykkien takajousien tilalle. Eipähän hakkaa enää takajousitus koko ajan iskaria vasten. Ruuvailin samaan konkurssiin alle nuo syncron orkkis peltivanteet kesärenkailla
Koneena tuossa oli mulle tullessa surkean kuntoinen huonosti käyvä ja sinistä käryttävä jx joka sai lähtöpassit. Tiputin koneen pois ja vaihdoin tilalle nätisti käyvän ja hyväkuntoisen 1,6 cs vaparin. Vielä kun jaksais ruuvailla pakoputken paikoilleen, äänet meinaa olla turhan kisaiset suorituskykyyn nähden
Eiköhän tuosta saada vielä rento cruisailupeli
Jostain kumman syystä päädyn aina purkuautojen pariin Katsotaan löytyiskö tuolta moottoritilasta jotain naapurin iloksi
Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys
Talven lomat kuluivat pääasiassa maastokykyisempää autokalustoa rempatessa ja rakennellessa, mutta talviteloille laitettu syncrokin on saanut aina välillä osansa. Lavadoppeli tuli myytyä syksyllä naapuripitäjään vm. 51 syntyneelle naishenkilölle mökkiautoksi
Tuo Seatin keulilta revitty ahu tuli muutettua naapurille tölkkiin sopivaksi mekaanisella pumpulla....katsotaan josko siitä kuultaisiin vielä täällä foorumilla
Omaan syncroon vaihdoin ilmanputsariksi t3 vakion. Nyt on mukavan hiljaiset imuäänet Itse hitsailtu moottorikannake oli käytännössä irronnut lohkon kyljestä syksyllä aiheuttaen jyrinää ja tärinää, 2 pulttia oli tippunut pois ja 2 katkennut reikäänsä, vaihdoin nuo kovempiin pultteihin jotka vedin lukitteen kanssa paikoilleen.
Kompastuin hytissä puukkosahan kanssa jonka seurauksena hytin ja tavaratilan välinen puolikorkea väliseinä lähti irti. Josko helpottuisi tuo auton sisällä kulkeminen ja majoittuminen hieman. Poppikoneet vaihtelin samalla modernimpiin kun vanha mankka ja kaiuttimet tulivat tiensä päähän.
Vanhat takaiskarit olivat tiensä päässä. Vaihtelin tilalle Lantikan takaiskarit jotka olivat odottaneet onneaan hyllyssä jo jonkun aikaa. Samalla vaihtui kuskin puolen takapyörän laakeri ja vetoakseli uusiin jotka piti vaihtaa jo vuosi sitten.
Jokavuotinen ruosteidenhitsailuoperaatiokin tuli taas suoritettua Reikiä oli tällä kertaa etu pyöränkoteloissa, b-pilarien tyvessä ja helmakotelossa. Ihmeesti noitakin vaan ilmestyy vaikka auto on suht kovapeltisen oloinen, pitäs jaksaa maalailla ja massailla noita helmoja ja koteloita vähän paremmin.
Polttoainetta vuotanut syöttöpumppu tuli purettua autosta pois, sen vuotoihin on jo lääkkeet olemassa. Muutenkin on tarkoitus huollella nyt auto kesäkautta varten kuntoon että saa keskittyä ajelemiseen.
Tuo Seatin keulilta revitty ahu tuli muutettua naapurille tölkkiin sopivaksi mekaanisella pumpulla....katsotaan josko siitä kuultaisiin vielä täällä foorumilla
Omaan syncroon vaihdoin ilmanputsariksi t3 vakion. Nyt on mukavan hiljaiset imuäänet Itse hitsailtu moottorikannake oli käytännössä irronnut lohkon kyljestä syksyllä aiheuttaen jyrinää ja tärinää, 2 pulttia oli tippunut pois ja 2 katkennut reikäänsä, vaihdoin nuo kovempiin pultteihin jotka vedin lukitteen kanssa paikoilleen.
Kompastuin hytissä puukkosahan kanssa jonka seurauksena hytin ja tavaratilan välinen puolikorkea väliseinä lähti irti. Josko helpottuisi tuo auton sisällä kulkeminen ja majoittuminen hieman. Poppikoneet vaihtelin samalla modernimpiin kun vanha mankka ja kaiuttimet tulivat tiensä päähän.
Vanhat takaiskarit olivat tiensä päässä. Vaihtelin tilalle Lantikan takaiskarit jotka olivat odottaneet onneaan hyllyssä jo jonkun aikaa. Samalla vaihtui kuskin puolen takapyörän laakeri ja vetoakseli uusiin jotka piti vaihtaa jo vuosi sitten.
Jokavuotinen ruosteidenhitsailuoperaatiokin tuli taas suoritettua Reikiä oli tällä kertaa etu pyöränkoteloissa, b-pilarien tyvessä ja helmakotelossa. Ihmeesti noitakin vaan ilmestyy vaikka auto on suht kovapeltisen oloinen, pitäs jaksaa maalailla ja massailla noita helmoja ja koteloita vähän paremmin.
Polttoainetta vuotanut syöttöpumppu tuli purettua autosta pois, sen vuotoihin on jo lääkkeet olemassa. Muutenkin on tarkoitus huollella nyt auto kesäkautta varten kuntoon että saa keskittyä ajelemiseen.
Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys
Pientä päivitystä taas tännekin. Vuotava syöttöpumppu tuli purettua ja kasattua talven aikana uusilla tiivisteillä
Tulipahan samalla tutustuttua jakajapumpun toimintaan ja rakenteeseen. Auto lähti jopa käyntiin eilen itsekasatulla pumpulla Tosin ei ihan suorilta, kaasuakseli oli jäänyt väärään asentoon jolloin auto ei käynnistynyt kuin kaasu pohjassa. Nyt on sekin korjattu.
Apukuskille tuli asenneltua tuommoinen Just Kampperssilta tilattu kääntyvä penkinjalusta. Tuo ei ollut ilmainen, mutta toisaalta asennus oli tosi helppo!
Samaan hötäkkään vaihtelin vielä kaikki hytin ikkunoiden ja ovien tiivisteet....josko suhinat ja vesivuodot vähenisivät.
Tölkki tuli otettua eilen taas liikennekäyttöön talven seisonnan jälkeen ja ekat lenkitkin heitin. Alemmassa kuvassa konsernin uudempaa kalustoa, äiteen litrainen Fabia
Tulipahan samalla tutustuttua jakajapumpun toimintaan ja rakenteeseen. Auto lähti jopa käyntiin eilen itsekasatulla pumpulla Tosin ei ihan suorilta, kaasuakseli oli jäänyt väärään asentoon jolloin auto ei käynnistynyt kuin kaasu pohjassa. Nyt on sekin korjattu.
Apukuskille tuli asenneltua tuommoinen Just Kampperssilta tilattu kääntyvä penkinjalusta. Tuo ei ollut ilmainen, mutta toisaalta asennus oli tosi helppo!
Samaan hötäkkään vaihtelin vielä kaikki hytin ikkunoiden ja ovien tiivisteet....josko suhinat ja vesivuodot vähenisivät.
Tölkki tuli otettua eilen taas liikennekäyttöön talven seisonnan jälkeen ja ekat lenkitkin heitin. Alemmassa kuvassa konsernin uudempaa kalustoa, äiteen litrainen Fabia
Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys
Hyvännäköistä toimintaa. Takatila huutaa matkailutarvikkeita
Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys
Tämä auto lähti reilu viikko sitten uudelle omistajalle Helsinkiin. Minulle jäi semmoinen vaikutelma että hyvään harrastajakotiin meni Monenlaista sisustan päivitystä ja reissusuunnitelmaa oli jo kaverilla mielessä. Itselle olisi tarkoitus katsella taas syksyllä/talvella jonkinlaista Volkkaria reissuhommia silmälläpitäen.
Re: VW Transporter 1,6TD -90 14" Syncro tdi-päivitys
Noniin noniin,
piti kirjotella tänne jo sillon kun auton ostin mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Projekti etenee hitaasti mutta varmasti. Omia sisätiloja autolle kun ei ole niin aina hieman säädön kautta menee rassailut, en kyllä tiedä oisko kaikki vaan levällään ympäriinsä jos oma halli löytyisi . Instagramin puolelta löytyy tästä enemmän informaatiota mitä minä olen tehnyt pakulle Laurin jälkeen. Tekniikkapuolella ei juurikaan mitään sanomista ole ollut muuta kun yhteen jarruputkeen tuli reikä jäisessä mutkassa. Onneksi auto pysähtyi itsestään ennen puita ja koska syvällä Savossa oltiin niin korjaamolle ajo onnistui moottorijarrutuksilla. Taisin sillä matkalla nähdä yhden ihmisen. Sisätiloissa on tällä hetkellä toinen proto menossa. Jotenkin tuntuu että pakko taistella klassikko westfalia pohjaa vastaan mutta en tiedä onko se ihan turhaa. Suunnitelmissa vakiovarustelu, lämppäri, tiskiallas, vedet, hupiakku, eristykset jne. Ulkopuolinen varustelu on myös hieman vaiheessa vielä, kuraläpät kiinni ja lisävaloihin virta, sen lisäksi vielä hankintalistalla on markiisi (ehkä alucab 270, koska haluan mahdollisuuden pitää auki ilman tukijalkoja), vararengasteline ja toinen pari kattotelineitä. Tavoiteaikataulu on aika löysä, jos ens vuoden loppuun mennessä ois kaikki nämä niin oisin tyytyväinen.
Seuraavaks tarttis jeesiä tuolla teknisemmällä puolella. Mitään suurempaa vikaa ei ole mutta näin haluan asian olevankin. Mielummin huoltaa kunnolla laadukkailla palikoilla kuin miettii tuolla tien varressa että mikä homma. Jos jollain on tilat ja kiinnostusta jeesiä jossain suht lähellä Helsinkiä niin olis todella hienoa!
Käykää seuraamassa ja laittakaa kommentteja tai viestäjä jos tulee jotain mieleen.
https://www.instagram.com/thequeenbeevan/
Tällä hetkellä siis tullaan kronologisessa järjestyksessä kohti tätä hetkeä ja nyt mennään jännässä kohdassa missä olen tajunnut että ehkäpä maalaan auton kokonaan.
piti kirjotella tänne jo sillon kun auton ostin mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Projekti etenee hitaasti mutta varmasti. Omia sisätiloja autolle kun ei ole niin aina hieman säädön kautta menee rassailut, en kyllä tiedä oisko kaikki vaan levällään ympäriinsä jos oma halli löytyisi . Instagramin puolelta löytyy tästä enemmän informaatiota mitä minä olen tehnyt pakulle Laurin jälkeen. Tekniikkapuolella ei juurikaan mitään sanomista ole ollut muuta kun yhteen jarruputkeen tuli reikä jäisessä mutkassa. Onneksi auto pysähtyi itsestään ennen puita ja koska syvällä Savossa oltiin niin korjaamolle ajo onnistui moottorijarrutuksilla. Taisin sillä matkalla nähdä yhden ihmisen. Sisätiloissa on tällä hetkellä toinen proto menossa. Jotenkin tuntuu että pakko taistella klassikko westfalia pohjaa vastaan mutta en tiedä onko se ihan turhaa. Suunnitelmissa vakiovarustelu, lämppäri, tiskiallas, vedet, hupiakku, eristykset jne. Ulkopuolinen varustelu on myös hieman vaiheessa vielä, kuraläpät kiinni ja lisävaloihin virta, sen lisäksi vielä hankintalistalla on markiisi (ehkä alucab 270, koska haluan mahdollisuuden pitää auki ilman tukijalkoja), vararengasteline ja toinen pari kattotelineitä. Tavoiteaikataulu on aika löysä, jos ens vuoden loppuun mennessä ois kaikki nämä niin oisin tyytyväinen.
Seuraavaks tarttis jeesiä tuolla teknisemmällä puolella. Mitään suurempaa vikaa ei ole mutta näin haluan asian olevankin. Mielummin huoltaa kunnolla laadukkailla palikoilla kuin miettii tuolla tien varressa että mikä homma. Jos jollain on tilat ja kiinnostusta jeesiä jossain suht lähellä Helsinkiä niin olis todella hienoa!
Käykää seuraamassa ja laittakaa kommentteja tai viestäjä jos tulee jotain mieleen.
https://www.instagram.com/thequeenbeevan/
Tällä hetkellä siis tullaan kronologisessa järjestyksessä kohti tätä hetkeä ja nyt mennään jännässä kohdassa missä olen tajunnut että ehkäpä maalaan auton kokonaan.