Sivu 2/4

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 02.04.2016 14:26
Kirjoittaja hezuz
Itse itselleni vastaten. Ilmeisesti kallistuksen vakaajan kumien tiivisteet ruostuneet niin pahasti että kumit on päässyt irtoamaan / tippumaan.
Eli ainakin uudet prikat + kumit ylä- ja alapuolelle tarttis hankkia.

http://www.partsbase.org/vw/typ-2-syncr ... -roll-bar/

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=637

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 02.04.2016 14:37
Kirjoittaja Osku
On rakkaallla lapsella monta nimeä
Kallistuksenvakaajan Linkki Tanko
Kallistuksenvakaajan Tanko
Kalistuksenvakaajan koiranluu
Vakaajantanko

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 02.04.2016 15:40
Kirjoittaja AT5nok
hezuz kirjoitti:Itse itselleni vastaten. Ilmeisesti kallistuksen vakaajan kumien tiivisteet ruostuneet niin pahasti että kumit on päässyt irtoamaan / tippumaan.
Eli ainakin uudet prikat + kumit ylä- ja alapuolelle tarttis hankkia.
Ehjiä käytettyjä voisi löytyä joltain foorumilaiseltakin ja uusia saat esim:
- http://aircooled.fi/kategoria/244/alust ... t25-tolkki
- http://hotcars.net/webbshop.asp?menu=VW+AIRCOOLED#1

Ebaysta löytyisi varaosanroilla edullisesti, mutta postikulut olisi moninkertaiset osien hintaan nähden.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 17.04.2016 09:09
Kirjoittaja hezuz
Jotenkin toi kone käy huonosti ja konehuone näyttää tältä. Jotain on löysällä tai rikki...

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 17.04.2016 22:42
Kirjoittaja DJSigma
Ekana varmaan nuo paluuletkut tarkastaa, jostain sieltä vuotaa.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 18.04.2016 07:39
Kirjoittaja Osku
Joo paluu letkuista tuo vuotaa tosin en muista että pieni paluu letku vuoto olisi tuntunut käynnissä. Jos letkun vaihtaminen uuteen ei poista vuotoa kopauta pikkusen niitä paluu letkujen letku karoja niin vuoto yleensä poistuu joskus löystyvät ja vuotavat.
Sitten seuraava vaihe on kokeilla pistää auto tyhjäkäynille katsele ja kuuntele jos ruikki diiseliä putkista vaihda putki (ei näytä siltä kuvassa). Kuntele jos joku putki tikittää, jos niin kokeile avata tämän suuttimen ruisku putkea vähän auton käydessä tämän pitäisi vaikutta tyhjäkäyntiin jos ei vaikuta suutin alkaa olla aika sippi (voit toistaa tämän kaikilla suuttimilla jo vertauksen vuoksi). Huomautuksena on että sitä diseliä sitten roiskuu hieman jote varaudu siihen niin vaateiden kuin verhoilun osalta, mikään suuri juttu ei kyseessä mutta silti (rätti esim hyvä pitää edessä suojaamassa ylös päin roiskeita). Jos kaikki suuttimet yhtä hyvin toimivia siirtyisin ajoituksen tarkastamiseen (tähän tarvitset sitten heitto kellon).
Jos käynti ongelmat vain kylmällä koneella niin tarkista ehdottomasti myös hehkut.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 18.04.2016 15:34
Kirjoittaja hezuz
Muutama johto oli löysällä. Ei käyntiongelmaa itseasiassa vaan käynnistyksessä. Pakkasella sai aika kauan pyöritellä ennen käynnistystä. Nyt lähtee huomattavasti helpommin kun on +10 asteessa päivällä startannut. Hehkut vaihtoon siis.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 11.05.2016 13:22
Kirjoittaja AT5nok
Hehkujen vaihto auttaa siihen pakkasilla käynnistymiseen, yksikin pimeä hehku hankaloittaa esikammiodieselin käyntiin lähtöä.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 11.05.2016 20:59
Kirjoittaja Osku
Jos pelkkä käynnistymis ongelma niin hehkut ja ajotus jompi kumpi on yleensä syy.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 11.05.2016 23:06
Kirjoittaja hezuz
Pitääkin vähän päivitellä vähän jos jotakuta kiinnostaa.
viime reissusta rupes vaihteet kettuilemaan ja eilen sit riitti aika muilta hommilta tsekkaa vaihdekepin ja vaihteen siirtäjän puslat. Kaikki muoviosat tuntui olevan ihan ok kunnossa. Vaihdekepin alaosan kiinnike ja teräsohjaimet todella paksussa kuivuneessa rasvassa. Noh putsaus ja rasvaus tuntui auttavan niinkin hyvin että mitään vikaa ei nyt parin ajon jälkeen ole ollut. Ykkönen menee edelleen huonosti silmään muut paremmin. Pitäis vielä tarkistaa/vaihtaa vaihteiston öljyt jos siitä olis apua. Varmaan tiensä päässä koko loota?

Noh, Ta-technixin 60/40 sarja tuli ja se pitäis virittää alle. Brickwerksin metallilärpäkkeet tuli tilattua myös. Hitto että on kallista metallia. Jos olis tiennyt niin olis pitänyt laittaa kaveri tekemään moiset osat.
Tässä pitäis saada jostain 16" peltivanteet halvalla. Ajellaan nyt noilla 14silla hetken.

vielä pitäis asentaa radio ja tilkitä etukaarien alla olevien paisuntasäiliöiden läpimenot takatilaan. Edellinen omistaja oli näppärästi vaan vetänyt jesarilla niiden syvennykset yli ja maalannut päälle. Näiden jälkeen vaan kovaa ajoa.
Paitsi että Konsta kun tuli asentamaan koukkua niin osasi sanoa että turbo vaatis huoltoa. Että sekin pitää repiä vielä auki, mutta se on vaan mukavaa. Kohta tän auton varmaan tuntee jo läpi kotasin.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 11.05.2016 23:19
Kirjoittaja hezuz
Tossa vielä pari kuvaa. Vanerit saatu paikalleen taakse. Bensatanki paisuntasäiliön läpi ruostuminen sisätilaan ja vaihdekepin alaosa purussa ja pesussa.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 12.05.2016 11:03
Kirjoittaja AT5nok
Varmasti kiinnostaa!

Hyvä ettei ollut suurempaa vikaa vaihteistossa, vivuston pesu on helpompaa ja halvempaa kuin laatikon korjaaminen / korjauttaminen.
Tori.fi ja Nettivaraosa.com kannattaa pitää seurannassa noiden 16" peltivanteiden osalta.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 12.05.2016 11:19
Kirjoittaja DJSigma
Hankala ykkönen saattaa olla vivuston säätöjuttukin.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 20.05.2016 08:33
Kirjoittaja hezuz
Budjetin mukaiset motonetin kaiuttimet sopii kuin herne nenään tohon takaseinään. Nyt on musiikkia kopissa.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 20.05.2016 09:24
Kirjoittaja Osku
Ainakin ton musan kuulee pienemmälläkin vahavarilla, tosin voi se olla että on vähän mono ääni, kun vain niskan takana olevan kajarin äänet kuuluu.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 20.05.2016 11:49
Kirjoittaja hezuz
Totta turiset. Eipähän tarvinnut kairata reikiä ovipahveihin. :)
Parempi tää kuitenkin kun kuunnella omia ajatuksia.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 20.05.2016 21:23
Kirjoittaja hezuz
Vaihteisto kenkkuilee taas... Alussa ykkönen ja kakkonen meni huonosti silmään. Kohta ei ollenkaan. Sitten kun sammutti auton niin meni kuin vettä vaan kaikki vaihteet sisään. Kertokaas asiantuntijat missä vika? Sillai pääsi kotiin että valoissa sammutti auton, laittoi ykkösen sisään ja sit auto käyntiin ja matkaan.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 20.05.2016 21:58
Kirjoittaja Osku
Pieni tarkennus siis menikö ne silmään hyvin sammutuksen jälkeen kun auto oli lyöty uudestaan tulille vai kun auto oli sammuksissa?
Jos auton ollessa sammuksissa vaihteet menee päälle mutta ei kun mootori käy veikkaan että kytkin ei irrota kunolla voipi olla neste vuoto kytkimessä tai jarruissa ovat samassa nestepiirissä joten jos nesteitä vuotaa ensin menee kytkimen toiminta vasta sitten jarrut). Toimen pide tarkista neste pinta ja ilmaa kytkin jos tämä auttoi selvitä mistä vuotaa.
Jos taas niin että auton sammutaminen ja käynnistäminen uudelleen auttaa tarkistaisin mootorin ja vaihdelaatikon kumit sekä vivuston, koska kuulosta siltä että mootorin loppu tärähdys saa vivuston takaisin sen oikealle paikalle.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 20.05.2016 23:57
Kirjoittaja hezuz
Vaihteet menee silmään kun auto on sammuksissa mutta ei sillon kun auto on käynnissä.

Re: Houmer 2.0

Lähetetty: 21.05.2016 00:02
Kirjoittaja hezuz
Autossa ei kytkin hajosi just ennenkuin menin sitä katsomaan. En silloin ostanut sitä. Myyjä korjasi kytkimen ja sitten tehtiin kaupat. Ilmeisesti joku paikka oli hajonnut. Oisko sitten nestekytkinjärjestelmästä jotain vuotanut taas. Kytkin ei kyllä ihan tunnu samalta kuin ostaessa. Oisko siellä siis taas vuoto tai vastaavaa. Säiliö on täynnä.