Sivu 5/19

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 22.10.2016 00:11
Kirjoittaja Hemu
On kyllä tosi siisti toi takatila! ;)

Raisan takajalat

Lähetetty: 11.12.2016 22:59
Kirjoittaja jolkkon
Aloittelinkin jo alustan purkamista ja kerimistä. Aiheena oli tänään takatukivarsimikälietrailingarmin purkaminen. Napakasti oli kyllä kiinni. Kaikki paikat on maalattava ja kulutusosat vaihdettava.

Kuva

Kuva

Mistä minä tiedän että tuo laakeripesä on riittävän tiukka? Onko siihen joku mitta olemassa vai tuurillako vaan? Vanha laakeri oli jo loppu, joten siitä en voinut oppia mitään.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 12.12.2016 13:25
Kirjoittaja TT|
Jos uusi menee helposti painamalla paikalleen, niin on liian väljä. Yleensä siinä reunassa on kaulus, ja laakerin paikka on kulunut väljemmäksi.

Raisan etupäätä

Lähetetty: 19.12.2016 22:35
Kirjoittaja jolkkon
Morjes, etupäätä purettu innon vallassa. Kaikki paikat aukesivat suosiollisesti. Saattaahan se toki vaikuttaa että suihkuttelin CRC:tä sinnepäin pitkin syksyä kun tiesin tämänkin hetken koettava.

Ongelmia kuitenkin aiheuttaa kallistuksevakaajan koiranluu, vai mikäpä liekkään. Sen kumit olivat ihan riekaleina ja soikeita ja vaikka mitä.
YLEISÖKYSYMYS ONKIN: jos kallistuksenvakaajan tanko on dia 21mm, niin pitäähän silloin olla 21mm pusla? Eikö? Mutta kun usempi saitti sanoo että siinä pitäisi olla 23mm pusla koska on suoratanko eikä Early-mallinen mutkallinen. En ymmärrä. Apua!

http://www.justkampers.com/vw-t25-parts ... -1985.html

http://www.justkampers.com/vw-t25-parts ... -1992.html

Kuva

Ps. Bonuksena eiliselle hölmöilylle löin vastamaalattuun lokasuojaan vasaralla kun hakkasin alapalloa irti. Tollo! :evil:

Raisan nimpparit

Lähetetty: 09.02.2017 22:40
Kirjoittaja jolkkon
Raisalla on tänään nimpparit!

Valitettavasti ei ole kuvaa tähän hätään, mutta muutama kuuluminen viime viikoilta:
-Pohja on nyt 90% maalattu :D :D :D . Pahimpiin paikkoihin ruiskin epoksia ja päälle PUR:ia. Selville pinnoille vain PUR. Pohjan hiominen on kamalaa, ihan hirveää.
-Toinen puoli (apukuskin puoli) jo pyörillä uusine puslineen ja laakereineen sekä iskareineen, jousia unohtamatta
-Jarrusatuloiden purkaminen paljasti varsin kelvottomia osia, joten hankin hieman lisää satuloita joista pitäisi rakentaa toimivat.

Homma etenee toivottavasti kuskin puolen kokoamisella, kunhan saan trailing armin hiekkapuhalluksesta. Sitten jarruputket. Olisikohan sitten vetarit ja laatikko vaiko tankki vaiko sittenkin jotain muuta. En tiijä! Innolla eteenpäin, vaikka aikaa ei tunnu muulta elämältä oikein liikenevän. Hienot vaiheet ovat vielä edessä.
Pohjan maalaus ja etenkin hionta on suuuuri edistysaskel, jos ei muuten niin henkisesti ainakin.

Kolme nurkkaa neljästä!

Lähetetty: 12.02.2017 22:34
Kirjoittaja jolkkon
Tänään näpräsin kuskinpuolen nurkkaan uudet puslat ja helat. Puuttuu vielä toinen takanurkka niin Raisa pääsee takaisin pyörilleeen. Ihan jees, kuten meilläpäin sanotaan.

Kuva

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 07.03.2017 15:59
Kirjoittaja jolkkon
Kuva

Hitaasti...

Hiekkapuhallettu ja uudet osat sisällä. Kivan näköinen ainakin, mutta toimiiko se nähdään joskus myöhemmin.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 18.03.2017 22:50
Kirjoittaja Neanterdaali
Kylläpä on hyvännäköistä!

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 27.03.2017 21:50
Kirjoittaja jolkkon
Hei auttakaapas minua ystävällisesti! Missä järjestyksessä kannattaa aloittaa jarrujen ja kytkimen ilmaus?

Tilannepäivitystä sen verran että jarruputket, letkut ja kytkimen vastaavat ovat nyt paikallaan. Vaihdelaatikko ja vaihdevivusto on myös asennettu näköiskohdalleen. Säätöjä ei ole vielä tehty. Muistin lisätä laatikkoon öljytkin!
Huomenna vien AAZ:n kannen koneistamolle.

AAZ palaa pajalta

Lähetetty: 31.03.2017 18:30
Kirjoittaja jolkkon
Noniinno. AAZ:n kansi on nyt palannut koneistamolta.
Ruiskut tarkastettu, kaikki tiivisteet vaihdettu, venttiilien vasteet koneistettu ja koko komeus oikaistu ja pesty. Sikamaisen kallis, mutta jospa se nyt olisi hyvä?

Kuva

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 31.03.2017 22:29
Kirjoittaja dmn
Tieto lisää tuskaa; jos se oli (selkeästi) kiero ja nyt oikaistu, niin nyt voi olla nokka-akselin laakerin linja sitten pielessä.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 01.04.2017 16:25
Kirjoittaja jolkkon
Ei kuulemma ollut kovin kiero, mutta oikaistu nyt se vähäkin.

Talvivanteet

Lähetetty: 01.04.2017 16:51
Kirjoittaja jolkkon
Jospa näistä saisi talvivanteet. Ajanko siis Raisalla tavella? Jaa-a, en tiedä.

Kuva

Keskikuppeja ei ole, mutta pitääpä hankkia jostain.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 01.04.2017 17:37
Kirjoittaja Jukkapoika
Aircooled:lta näyttäisi saavan niitäkin.

Raisan kone etenee hiljalleen

Lähetetty: 10.04.2017 21:44
Kirjoittaja jolkkon
Siirryin koneosastolle. Sovittelin pakosarjaa ja turboa.

Kuva

Minua hieman vaivaa kun turbo on tosi lähellä imusarjaa. Liekkö siitä haittaa? Pakosarjaan voin laittaa Thermotechiä, mutta eipä se turbon lämpöä muuta. Onko kommentteja aiheeseen?

Olisiko jollain hyvä havainnekuvaa siitä kuinka turbon öljyn menoletku on vedetty. Paluu menee ihan nätisti alamäkeä öljypohjaan, joka on minulle ihan selvä juttu.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 10.04.2017 23:13
Kirjoittaja TT|
Ei se mitään haittaa että turbo on lähellä, niinhän se on alunperinkin. Öljyntuloa ei näkyny yhdessäkään omista kuvista, joko alkuperäinen metalliputki 90 mutkalla päässä, tai sitten teetät siihen uuden. Uusi sopii tulemaan vaikka suoraankin, tai sitten pienellä mutkalla. Jos meinaa olla oikein ahdasta niin banjo siihen(kin) päähän.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 11.04.2017 00:23
Kirjoittaja AT5nok
Teräspunosletkulla se öljyn syöttö, niin ei tarvitse miettiä taivutuksia ym.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 11.04.2017 07:44
Kirjoittaja dmn
Teräspunos (teflon) -letkulle ääni myös. Sen saa vielä näppäristi kiinni letkikiinnikkeellä viimeiseen kannen kopan pulttiin (ei kuvassa)

Kuva

Mulla ton letkun pituus on 80cm, kannattaa ottaa suosiolla vähän pitempi, sulla ainakin näytti pakopesäkin olevan isompi, niin ei välttämättä mahdo noin vinossa lähtemään. Päät molemmat 12mm ja siihen 12mm banjot normikierteellä.

Kuvassa näkyy myös joku alkuperäinen pelti joka estää teoriassa ainakin jonkin verran lämpösäteilyä turbolta imusarjaan.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 11.04.2017 08:03
Kirjoittaja DJSigma
Ääni teräspunosteflonletkulle.

Vielä kun muistaa sellaisen pikkudetaljin, että jos sulakeboksista puuttuu kansi, kannattaa katsoa, ettei letku ylety heilumaan niin, että osuu sinne boksin sisuksiin. Ai mistäkö tuli mieleen... :roll: :D

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 11.04.2017 08:56
Kirjoittaja dmn
Tosiaan tuo teflonletku kannattaa tukea hyvin ja jos on epäilystä että koskettaa johonkin, niin pistää jostain isommasta letkusta suojan siihen päälle..Syö kuin hiekkapaperi, jos pääsee hankaamaan.