Sivu 17/19

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 19.09.2018 21:50
Kirjoittaja TT|
Mistä putkista on kyse?

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 20.09.2018 18:51
Kirjoittaja jolkkon
Auton alla kulkevista putkista, jotka kuljettavat jäähdytysnestettä moottorin ja syylärin väliä eestaaas.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 20.09.2018 19:02
Kirjoittaja TT|
Jaa niin tämä oli tämmönen varhaismalli, jos ne on ehjät niin älä vaihda. Jos ne on rikki, niin vaihda johonkin muuhun kun niihin muovisiin.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 20.09.2018 21:12
Kirjoittaja jolkkon
Miksi ei omia muoviputkia? Jos ei, niin onko joku muu putkisuositus?

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 27.09.2018 22:50
Kirjoittaja hillitty
Rosterisena löytyy. Muovisista löytyy kauhutarinoita ja kuvia niiden pettämisistä ulkomaan foorumeilta.

Kuva

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 28.09.2018 09:22
Kirjoittaja TT|
Yleisempi ainakin pohjolassa on että nuo metallivahvikkeet häviää/pääsee liikkumaan, eikä klemmari enää pidä letkuja paikallaan.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 26.10.2018 20:04
Kirjoittaja jolkkon
TDI-swappi on edennyt ihan kivasti. Palikat on nyt pääosin paikallaan ja jopa pyöritin konetta varovasti startilla.
Lisäksi tein myös 2-akkujärjestelmän varustettuna Bilteman erotusreleellä. Toinen akku on normaalisti moottoritilassa ja toinen on kuskin penkin alla.

Kuva

Imusarja tuli tänään hitsauksesta. Nyt vain kaikki putket välijäähyn lämmönvaihtimelle ja tankki paikalleen niin pääsisin käynnistämään.

Kuva

Koneesta ei puutu kuin diesel ja vesi. Välijäähyn letkut eteen ja jäähdyttimen keulalle viritän vasta onnistuneen koeajon jälkeen.
Ilmanputsarin ajattelin kikkailla jotenkin tuohon takavalon taakse.

Kuva

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 27.10.2018 12:55
Kirjoittaja TT|
Sehän näyttää hyvälle! Aika radikaali tuo putken hitsaaminen imusarjaan :D Yleensä siihen on tehty laippa, jolla saa pultattua sen pätkän paikalleen.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 27.10.2018 15:44
Kirjoittaja jolkkon
Radikaalisti vuotamaton liitos!

Raisan uudet jäähdyttimet

Lähetetty: 28.10.2018 21:43
Kirjoittaja jolkkon
Seuraavaksi keskityn vesijäähdytykseen. Vaihdoin keulalle uuden South-Africa Hella Behr -jäähdyttimen.
Turbon ilma-vesijäähdytyksen ajattelin hoitaa Fiat Seicenton jäähdyttimellä. Olisin kiitollinen jos jollain olisi kuvia toteutetusta asennuksesta. Ihan Plug&Playna tuo ei kuiteskaan keulaa mene. (eikä jää kuvan mukaisesti ulkopuolelle :lol: )

Kuva

Intercoolerin paisuntasäiliön saisi aika mukavasti tuohon.

Kuva

Kuvia ja linkkejä esimerkeistä, kiitos!

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 28.10.2018 23:50
Kirjoittaja TT|
Kenno menee paikalleen alakautta, irrotat ne syylärin alakiinnikkeet. Joku tukisysteemi laitettava syylärille, jonka varassa sitä voi vähän liikutella. Ei ole valitettavasti kuvaa asennuksesta olemassa. Jonkinnäköset kiinnikkeet kehittelet sitten kun se on paikallaan.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 29.10.2018 23:58
Kirjoittaja Joker
Onkohan tuo nyt juuri se kapeampi, mutta paksumpi kenno. Vaihdoin juuri itselle 600sen kennon ja edellinen oli tuommoinen, se taisi olla 500sta... Nooh, menee tuokin ja suorituskyky sama, mutta uudessa kennossa on suorat lähdöt, vähän kivempi laittaa.

Sahaa tuo kiekkokannake pois
Sahaa anturista liitininosa pois jos et löydä tulppaa. Otaksun että tuo on vaan tulppana sulla ja ei tainnut anturi paikallaan mahtua. Tai sitten jätät noin jos menee.
Käännä ylös-alaisin kuvan asennosta, siinä on kennon asento. Tuo taaksepäin lähtevä lähtö määrää kennon paikan, se pitää ohittaa syylärin
Nyt kennossa jää pieni ilmaus ylös, siitä paisariin letku tai sitten tulppaat sen ja T-haaralla pumpun imulinjaan
Muut letkulähdöt taitaa olla 32mm, ne pitää muuntaa oikeaan kokoon, esim DO88 silikooniosilla.
Kennossa on ruuvin paikat, siihen jotkin kannakkeet joilla esim noihin pystyrautoihin kiinni.
Tarvittaessa syylärin kannakkeiden alle aluslevyjä, niin saat sitä taaksepäin
Paisari mulla on kanssa tuossa, tosin seatin ohjausnestesäiliö..
Kuvia ei just ole, mutta eiköhän tolla pääse alkuun.

Toni

Raisa on nyt TDI

Lähetetty: 10.11.2018 19:51
Kirjoittaja jolkkon
Kone käy!!

Raisa on nyt TDI !!!!! ja takana on hulppeat 15 metriä ajoa. Eli tallista ulos ja takaisin.
Noh, hienoa että auto käy ja kait siinä joitain on oikein, kun omin voimin liikkuikin, mutta mutta...

Viat:
-Käy hyvin epätasaisesti
-Tyhjäkäynti soutaa hieman
-Ei ota kierroksia vaan alkaa rykimään ja ryskämään => ei pysty oikeastaan edes kuvittelemaan ajamista pihaa kauemmas.

Tiedoksi:
-polttoaineletkussa olevalla (veneen) käsipumpulla pumppaamalla kierroksen nousevat ja kone käy paremmin.

Skeptikoille:
-Kone toimi Passatissa kiinni ollessaan, joten esim "kansi halki" tai "väärät suuttimet" -kommentit voi jättää myöhempään ajakohtaan.
-Ennakko noin 1.2mm

Auttakaa miten kannattaa aloittaa LandRoverin syöttöpumpun säätö (käsittääkseni LR:n jäljiltä suoraan) vai mitä muuta minun kannattaa nyt ensiksi tehdä? Hjälp!

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 10.11.2018 20:12
Kirjoittaja TT|
Syöttöä voi vähän lisätä. Onko kuitenkin varma että polttoainetta saa riittävästi letkusta, ettei vedä ilmaa? Jos tuo on selvä, niin sitten voi kokeilla ennakkoa lisätä.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 10.11.2018 22:24
Kirjoittaja jolkkon
Kyllä! Täytyy tutkia heti huomenna. Pitääkö muuten meno- tai tulopuolella olla takaisiniskuventtiiliä?

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 10.11.2018 23:00
Kirjoittaja caravelle89
Varmista ennen isompaa purkamista ettet ole vahingossa vaihtanut meno ja paluupuolen banjopultteja keskenään.Paluun pultissa on virtauksen rajoitin.NIm. kokemusta on!!

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 10.11.2018 23:05
Kirjoittaja jolkkon
Ai vaihtanut? Noh, juuri ostin uudet banjot! Voi helevata.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 10.11.2018 23:28
Kirjoittaja jolkkon
Kuka osaa speksata oikeanlaiset banjot?

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 11.11.2018 20:17
Kirjoittaja jolkkon
Ainakin yksi merkittävä syy löytyi. LR:n pumppu vuotaa melko reilusti. Vuoto on käyttöakselin päässä. Stefa vuotaa ainakin ja liekö muualtakin. Tämä kait näissä ebayn "löydöissä" on aina riskinä. Taidan saada vaihdettua stefan pumppua irroittamatta, eikös?

T'änään kun dieselöin pihaa, savustin ympäristön ja kiroilin naapureiden iloksi niin huomasin parikin asiaa:
-polttoaineletkussa ei tuntunut minkäänlaista imua. Ei sitten mitään. Auto toimii ainoastaan kun pumppaan siihen käsipumpulla. Ei vedä nestettä edes avoimesta astiasta.
-jakopään kopan alta tihkui dieseliä ja moottorin alta valui dieseliä kengälle lähes norona

Riittääkö stefan vaihto?

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 18.11.2018 17:32
Kirjoittaja jolkkon
Diesel-vuoto on hallinnassa. Se olikin vain pumpun käyttöakselin stefa joka siellä falskasi. Suht' helppo juttu. huh ;)

Selfie!
Kuva

Nyt ajoajo on saavuttanut 7 kilometrin merkkipaalun. Aivan ongelmattomasta toiminnasta ei toki vieläkään voida puhua. Todennäköisesti vauhtipyörän takana oleva kampiaselin stefa vuotaa. Öljyä tulee melko paljon koneen ja laatikon välistä. Vaihdoin uuden tiivisteen koneen vaihdon yhteydessä, mutta jotenkin olen sen selvästikin onnistunut sössimään. Muistankin että tiivisteen huulien laittaminen oikein olikin yllättävän vaikeaa ja eipäs näköjään onnistunut. Hieman kyrsii.

Isänpäivälahjat toki ilahduttivat!
Kuva

Mutta on jotain onnistunuttakin tehty. Hommasin Biltemasta erittäin hyväksi osoittautuneen tuotteen https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000033888.
Valoteho lisääntyi merkittävästi. Halpa ja helppo tapa lisätä valoa pimeyteen!
Kuva

Kuva