Sivu 9/19

Raisa sai kilvet

Lähetetty: 01.08.2017 22:30
Kirjoittaja jolkkon
Tänään oli se suuri päivä kun Raisa sai kilvet. Katsastus meni leppoisissa tunnelmissa. Vain liian lähelle säädetyt jarrut aiheuttivat puoltamista, mutta hyväksytyissä rajoissa silti. Rummut myös kuumenevat.

Kuva

Kuva

Kuva

Todellisuus iski kyllä valitettavan nopeasti kun kotipihassa huomasin melko nopeasti tiputtelevan moottorin. Jostain vaihdelaatikon ja moottorin välistä tulee öljyä. Kyseessä ei ole siis jokunen tippa joskus, vaan ihan oikeasti.

Kuva

Kuva

Melkein väittäisin että öljy tulee tuon peltilipareen vaihdelaatikon puolelta? Oisko siskoilla ja veljillä hyviä arvauksia?

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 01.08.2017 23:16
Kirjoittaja Osku
Kampuran stefa on aika vahva veikkaus. Öljy on mustaa eli todenäköisesti mootori öljyä tai sitten kannattaa miettiä laatikon öljyjenvaihtamista aika paljon useammin. Haista kumpaa on jos haisee oksenukselle se on laatikon öljyä muuten se on mootori öljyä. Ja jos koneen yläpuoli on kuiva ja se ei ole levinnyt esim. Suodatimen jalasta tai öp anturista. Se tulee melko varmasti kampurN stefasta. Jos se haisee oksenuksella se on laatikon stefa.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 02.08.2017 08:00
Kirjoittaja jolkkon
Moottoriöljyä se on. Eli laatikko pois ja siitä sitten äheltäen?
Toki suljen pois tuon suodattimen jalan, mutta ei pikavilkaisulla sieltä noin paljoa tule öljyä.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 02.08.2017 10:30
Kirjoittaja Osku
Se jalka joi vuotaa ainakinseuraavista kohdista.

1 öljynlaudutimen ja jalanrungon välistä kumi renkula
2 Jos suodattimen ja laudutmen väliin on jäänyt jotain
3 lauhdutin jalan ja lohkonvälistä momentiin vederrävä muovitiiviste
4 Öp anturista, muovi anturissa halkeaa tai alumiini prikka vuotaa.

Muut yläpuolen vuotokohdat on ainakin
1 Venkopan tiiviste
2 Turbon öljyputki

Mutta joo uskon että ongelma on kampuran stefa ja siis laatikko ulos kytkin pois vauhtipyörä pois pelti pois ja stefa vaihtoon ja sama kääntäen.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 02.08.2017 12:27
Kirjoittaja TT|
Kuten hienosti jo kerrottukin, niin sulje pois ensin nuo yläpuolen vuodot ja ettei ole vanhoja vuotoja jäänyt jonnekin koloihin. Venakoppa osaa vuotaa tuoltakin päin ja tosiaan suodatinjalasta tulee paineella kauaskin öljyä, kuten myös huohottimen juuresta.
Tietysti myös öljypohjasta voi valua, se voi myös olla kivasti halki ;)

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 02.08.2017 16:27
Kirjoittaja jolkkon
Kampiakselin stefan malleista, saatavuudesta ja hinnoista on kummia juttuja netissä. Moottori on -94 Ventosta. Jossain puhuttiin jotain 200€ maksavasta paketista ja toisaalla ihan normaalista stefasta. WTF!!!

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 02.08.2017 16:45
Kirjoittaja Osku
Muistaakseni eroja on siinä että vaihtuuko pelkkä stefa vai stefa ja sen kinnitys osa. Jos sulla on vanha alumiininen kiinnitys oasa siihen menee pelkkä stefa muuten menee kokoroska. Muistaakseni myös osassa on väli pelli kiinnitys ruuvin paikat
toisissa ei.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 02.08.2017 17:11
Kirjoittaja dmn
Kannattaa varuksi hylkyyn menevistä JX:stä pelastaa metallinen stefan kaulus, niin pärjää tuolla muutaman euron stefalla :) Uudemmissa versiossa se stefa on jotenkin vulkanoitu kiinni siihen kaulukseen, eikä sitä voi vaihtaa.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 02.08.2017 18:27
Kirjoittaja TT|
Ei se tuo uudemman mallinenkaan ihan 200€ sentään maksa http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=620 vaan 47,90€ Motonetissä. Ulkomaan kaupoista sitten lähempänä tuon pelkän stefan suomihintaa.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 03.08.2017 00:31
Kirjoittaja AT5nok
Stefa ja kaulus yhdistelmän varaosanro on 028103171B

Kiinasta halvimmillaan 13€ postikuluineen :D (en omaan moottoriin ehkä tilaisi)

Raisan sisälokarit

Lähetetty: 19.08.2017 10:42
Kirjoittaja jolkkon
Heippa hei,

Hankin Alvadilta sikahalvat sisälokarit http://alvadi.ee/fi/varaosat/volkswagen ... lokasuoja/ . Laatukamaa, noin suunnilleen, ja etenkin edulliset. Mietin vaan että miten ne kannattaisi asentaa paikoilleen? Luonnollisia kiinnityskohtia ei oikein mielestäni ole ja väkisin joutuu tekemään reikiä, joista en lähtökohtaisesti pidä. Pop-niitillä tai peltiruuvilla?

Miten te, kanssasiskot ja -veljet olette lokarit asentaneet?

Kannattaisiko lokarin yläpuoli massata/mössötä jollain ääntä eristävällä aineella? Luulisi olevan hyötyä rengasääniä ajatellen. Comments, please.

Kuva

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 19.08.2017 11:00
Kirjoittaja Osku
Peltikatto ruuveilla jossa ne kumiprikat vedin kiinni ja kuumailmapuhaltimella viimeistelin muotoa jotta istu hyvin.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 20.08.2017 11:59
Kirjoittaja jolkkon
Mistäs ruuvasit kiinni?
Osku kirjoitti:Peltikatto ruuveilla jossa ne kumiprikat vedin kiinni ja kuumailmapuhaltimella viimeistelin muotoa jotta istu hyvin.

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 21.08.2017 16:03
Kirjoittaja Osku
Mulla näyttäs olevan toisen valmistajan muovit mutta kuvissa.näkyy mistä vedin kiinni

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 21.08.2017 17:32
Kirjoittaja jolkkon
ISO kiitos hyvistä kuvista!!

Ovi roikkuu

Lähetetty: 21.08.2017 20:37
Kirjoittaja jolkkon
Kuskin ovi on liian alhaalla takareunastaan. Saranassa ei tunnu väljää, mutta ovi on silti väärässä asennossa naarmuttaen sisäpuolen maalia.
Mites se kannattaajaan säätää? Vaihtoehdot lienee 1) lisätä prikkoja yläpuolen saranan taa, 2) taivuttaa jollain ilveellä yläsaranan kiinnityskohtaa, joka on turhan tukeva 3) vaihtamalla saranan osia vaikka ei väljää tunnu 4) joku muu, mikä?

Jani

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 21.08.2017 21:51
Kirjoittaja TT|
Taivuttamalla ovea :)

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 21.08.2017 22:01
Kirjoittaja jolkkon
Ööh. :D

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 21.08.2017 22:23
Kirjoittaja dmn
Itse varmaan tunkilla ja lankunpätkällä hienosäätäisin..

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Lähetetty: 21.08.2017 23:53
Kirjoittaja Portu
Eikö saranoissa riitä säätövara? Itellä oli westyssä aikoinaan kylkilinjat hiukan ketullaan ja säädöllä sai kohdilleen. Osuuko oven pokkaukset b-pilarin vastaaviin kohdilleen? Saranoistahan saa lähes joka suuntaan säädettyä, mut vaatii aina hiukan pähkäilyä tuon suhteen. Ideahan on ihan sama kuin kuplassa esimerkiksi.
Tuota on hiukan vaikea virtuaalisesti todeta, pitäis päästä viereen kahtoo.
Mielestäni alasaranan pultit löystää oven ollessa tietty auki ja nostaa ovee ylöspäin ja kiristää niin takareuna nousee ylöspäin. Voi olla et joutuu b-pilarin vastintakin hieman nostamaan, mut tässäkin on säätövara. Joskus kestää kauankin et löytää sen just oikeen kohdan.