Raisa, ryssänsininen doppeli

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Hemu »

On kyllä tosi siisti toi takatila! ;)
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Raisan takajalat

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Aloittelinkin jo alustan purkamista ja kerimistä. Aiheena oli tänään takatukivarsimikälietrailingarmin purkaminen. Napakasti oli kyllä kiinni. Kaikki paikat on maalattava ja kulutusosat vaihdettava.

Kuva

Kuva

Mistä minä tiedän että tuo laakeripesä on riittävän tiukka? Onko siihen joku mitta olemassa vai tuurillako vaan? Vanha laakeri oli jo loppu, joten siitä en voinut oppia mitään.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jos uusi menee helposti painamalla paikalleen, niin on liian väljä. Yleensä siinä reunassa on kaulus, ja laakerin paikka on kulunut väljemmäksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Raisan etupäätä

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Morjes, etupäätä purettu innon vallassa. Kaikki paikat aukesivat suosiollisesti. Saattaahan se toki vaikuttaa että suihkuttelin CRC:tä sinnepäin pitkin syksyä kun tiesin tämänkin hetken koettava.

Ongelmia kuitenkin aiheuttaa kallistuksevakaajan koiranluu, vai mikäpä liekkään. Sen kumit olivat ihan riekaleina ja soikeita ja vaikka mitä.
YLEISÖKYSYMYS ONKIN: jos kallistuksenvakaajan tanko on dia 21mm, niin pitäähän silloin olla 21mm pusla? Eikö? Mutta kun usempi saitti sanoo että siinä pitäisi olla 23mm pusla koska on suoratanko eikä Early-mallinen mutkallinen. En ymmärrä. Apua!

http://www.justkampers.com/vw-t25-parts ... -1985.html

http://www.justkampers.com/vw-t25-parts ... -1992.html

Kuva

Ps. Bonuksena eiliselle hölmöilylle löin vastamaalattuun lokasuojaan vasaralla kun hakkasin alapalloa irti. Tollo! :evil:
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Raisan nimpparit

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Raisalla on tänään nimpparit!

Valitettavasti ei ole kuvaa tähän hätään, mutta muutama kuuluminen viime viikoilta:
-Pohja on nyt 90% maalattu :D :D :D . Pahimpiin paikkoihin ruiskin epoksia ja päälle PUR:ia. Selville pinnoille vain PUR. Pohjan hiominen on kamalaa, ihan hirveää.
-Toinen puoli (apukuskin puoli) jo pyörillä uusine puslineen ja laakereineen sekä iskareineen, jousia unohtamatta
-Jarrusatuloiden purkaminen paljasti varsin kelvottomia osia, joten hankin hieman lisää satuloita joista pitäisi rakentaa toimivat.

Homma etenee toivottavasti kuskin puolen kokoamisella, kunhan saan trailing armin hiekkapuhalluksesta. Sitten jarruputket. Olisikohan sitten vetarit ja laatikko vaiko tankki vaiko sittenkin jotain muuta. En tiijä! Innolla eteenpäin, vaikka aikaa ei tunnu muulta elämältä oikein liikenevän. Hienot vaiheet ovat vielä edessä.
Pohjan maalaus ja etenkin hionta on suuuuri edistysaskel, jos ei muuten niin henkisesti ainakin.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Kolme nurkkaa neljästä!

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Tänään näpräsin kuskinpuolen nurkkaan uudet puslat ja helat. Puuttuu vielä toinen takanurkka niin Raisa pääsee takaisin pyörilleeen. Ihan jees, kuten meilläpäin sanotaan.

Kuva
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Kuva

Hitaasti...

Hiekkapuhallettu ja uudet osat sisällä. Kivan näköinen ainakin, mutta toimiiko se nähdään joskus myöhemmin.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Kylläpä on hyvännäköistä!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Hei auttakaapas minua ystävällisesti! Missä järjestyksessä kannattaa aloittaa jarrujen ja kytkimen ilmaus?

Tilannepäivitystä sen verran että jarruputket, letkut ja kytkimen vastaavat ovat nyt paikallaan. Vaihdelaatikko ja vaihdevivusto on myös asennettu näköiskohdalleen. Säätöjä ei ole vielä tehty. Muistin lisätä laatikkoon öljytkin!
Huomenna vien AAZ:n kannen koneistamolle.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

AAZ palaa pajalta

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Noniinno. AAZ:n kansi on nyt palannut koneistamolta.
Ruiskut tarkastettu, kaikki tiivisteet vaihdettu, venttiilien vasteet koneistettu ja koko komeus oikaistu ja pesty. Sikamaisen kallis, mutta jospa se nyt olisi hyvä?

Kuva
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tieto lisää tuskaa; jos se oli (selkeästi) kiero ja nyt oikaistu, niin nyt voi olla nokka-akselin laakerin linja sitten pielessä.
< 15kWh/100km
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Ei kuulemma ollut kovin kiero, mutta oikaistu nyt se vähäkin.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Talvivanteet

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Jospa näistä saisi talvivanteet. Ajanko siis Raisalla tavella? Jaa-a, en tiedä.

Kuva

Keskikuppeja ei ole, mutta pitääpä hankkia jostain.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Aircooled:lta näyttäisi saavan niitäkin.
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Raisan kone etenee hiljalleen

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Siirryin koneosastolle. Sovittelin pakosarjaa ja turboa.

Kuva

Minua hieman vaivaa kun turbo on tosi lähellä imusarjaa. Liekkö siitä haittaa? Pakosarjaan voin laittaa Thermotechiä, mutta eipä se turbon lämpöä muuta. Onko kommentteja aiheeseen?

Olisiko jollain hyvä havainnekuvaa siitä kuinka turbon öljyn menoletku on vedetty. Paluu menee ihan nätisti alamäkeä öljypohjaan, joka on minulle ihan selvä juttu.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei se mitään haittaa että turbo on lähellä, niinhän se on alunperinkin. Öljyntuloa ei näkyny yhdessäkään omista kuvista, joko alkuperäinen metalliputki 90 mutkalla päässä, tai sitten teetät siihen uuden. Uusi sopii tulemaan vaikka suoraankin, tai sitten pienellä mutkalla. Jos meinaa olla oikein ahdasta niin banjo siihen(kin) päähän.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Teräspunosletkulla se öljyn syöttö, niin ei tarvitse miettiä taivutuksia ym.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja dmn »

Teräspunos (teflon) -letkulle ääni myös. Sen saa vielä näppäristi kiinni letkikiinnikkeellä viimeiseen kannen kopan pulttiin (ei kuvassa)

Kuva

Mulla ton letkun pituus on 80cm, kannattaa ottaa suosiolla vähän pitempi, sulla ainakin näytti pakopesäkin olevan isompi, niin ei välttämättä mahdo noin vinossa lähtemään. Päät molemmat 12mm ja siihen 12mm banjot normikierteellä.

Kuvassa näkyy myös joku alkuperäinen pelti joka estää teoriassa ainakin jonkin verran lämpösäteilyä turbolta imusarjaan.
< 15kWh/100km
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Ääni teräspunosteflonletkulle.

Vielä kun muistaa sellaisen pikkudetaljin, että jos sulakeboksista puuttuu kansi, kannattaa katsoa, ettei letku ylety heilumaan niin, että osuu sinne boksin sisuksiin. Ai mistäkö tuli mieleen... :roll: :D
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tosiaan tuo teflonletku kannattaa tukea hyvin ja jos on epäilystä että koskettaa johonkin, niin pistää jostain isommasta letkusta suojan siihen päälle..Syö kuin hiekkapaperi, jos pääsee hankaamaan.
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin