Raisa, ryssänsininen doppeli

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tuo lattian muoto selittyy sillä onko bensa (ylempi) vai diesel (alempi). Mitään hajua ei ole miksi korissa on eroa, varsinkin kun moottori on eri puolella autoa!
< 15kWh/100km
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

ööh, tuota tuota... Nämä ovat kyllä molemmat dieseleitä ihan alunperin eikä vain jälkidieselöityjä. Ja ovatpa vielä takapotkujakin.

Jani
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Mullekkin kyllä selvitettiin tuota lattian muotoa sillä että onko bensa vai diesel. Umppareissa ja caravelleissä tämä toteutuu omalla kohdallani. Mutta kyllä myös minunkin alkup. Diesel doppelissani on lattia tasainen... :?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ainakin etkasta löytyy huomautuksena esim. lattiamaton kohdalla että "diesel engine".
< 15kWh/100km
topik
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja topik »

Mulla oli ennen takapotku -85 diesel jossa tuo korkean mallinen lattia. Nyt on käytössä -85 bensa jossa tuo matalalattia.
Tuo diesel oli sitä -85 loppuvaa mallisarjaa ja tämä -85 bensa tuosta vuodesta alkavaa mallisarjaa.
Esim sulakkeet erilaiset, etujarrut erilaiset jotain muutakin pientä.
Tuolla matalalattiasen viisvaihteisella kepillä sai nelivaihteisen vaihteiston pelaan"huonosti" isolla säätämisellä ja silti keppi välillä väärässä kohtaa. No ajeli sillä sen aikaa kun remppas tuota viisvaihteista.
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Oranssi 88 on koodin mukaan JX ja sininen 84/85 on koodista katsoen CS.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Syncroissa kun ei vaparia ole, niin unohdettu että vaparina ei tuota lämpöä niin paljoa että vaatisi tuota aavikko jäähdytystä. On siis turbodieselin ominaisuus.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Raisan jäähdyttimestä

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

No, tuossahan on järkeä. Pari kysymys heti perään:
1) Onhan tuo "aavikkojäähdytys" pelkkää liioittelua Suomeen vai tarviiko sellaisen esim AAZ:n kanssa?
2) Voinko ottaa JX:n jäähdyttimen (siis pelkän kennon) ja siirtää sen siniseen (Raisa, '84, alunperin CS)? Ymmärrän että se iso muhkura jäähdyttimen takana ei mahdu, koska korissa ei ole sille tilaa.

Jani
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Raisan pensselöintiä

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Aloittelin maalauksia pensselillä. Syynä se että näkymättömiin kohtiin halusin saada reilun kerroksen epoksia. Jäljet jäävät puskurin ja lavavanereiden alle. Nyt kun vaan löytyisi sopiva päivä (työ, sää, perhe) niin maalaisin koko auton ruiskulla, ainakin epoksia, jos en pintaväriä vielä.

Kuva

Kuva

Jani
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Raisan saa lisää maalia

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Nyt etenee! Raisa sai tänään 2K Delfleet epoksia pintaa sekä oviaukkoihin epoksin päälle Delfleetin pintaväriä. On se vaan hassua kuinka omasta mielestäni upeat tallin pimeydessä tehdyt pakkeloinnit näyttävätkään päivänvalossa maalin alla ihan kynnöspellolle! Pitää pakkeloida lisää ja hioa Raisa kokonaan, joka tapauksessa. Aivan hermeettinen maalausympäristö tuollainen metsän ja viljapellon reuna ei toki ole, mutta ihan kohtuullinen tuli silti.

Kuva

Kuva

Kuva

Jani
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Portu
AktiVWisti
Viestit: 320
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Portu »

Eipä tuo "wood editionkaan" suoralta vaikuta mistään suunnasta, ei myyjäkään muuta väittänyt! Vaan käyttikseksi sen ostinkin tuon, harrastetaan jollain muulla. Hyvältä vaikuttaa jälki ja ei kannata masentua ei ne muidenkaan autot oo kuin kuvissa hienoja..
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Itse en lähtsi edes yrittämään pintamaalausta epoksin päälle. Epoksin päälle hiukan eri sävyä oleva hiomaväri ja sen hionta hiomatuen kanssa sitten kertookin jo paljon pohjien vaiheesta ihan silmällekkin. Käsi sitten näkee (tai siis tuntee) vielä tarkemmin :)
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Raisa on taas sininen

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Huh huh. Olipas homma mutta nyt tuntuu hyvältä. Raisa on taas sininen!
Ulkona maalaaminen on kyllä jännää, jopa hermoja raastavaa. On ötököitä ja vaikka mitä önniästä kiipeilemässä märässä maalissa. Roskia ei juurikaan. Hyvä tuli, kun ei ihan näyttelyautoa odottanutkaan.

Kuva

Kuva
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuohon lattiaan liittyen, pari päivää sitten lakaisin Simon apparin jalkatilaa, irtomatossa on maininta diesel.
Matto on jostain "edesmenneestä" varaosa-autostani.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Mahtaisiko turbo olla se joka määrittää lattian mallin..? :?

Lattian mallilla on ymmärrettävästi vaikutuksensa myös vaihteensiirto-osiin - ainakin vaihdekepin koteloon.
'86 > ETKA tarjoaa koteloksi neljää vaihtoehtoa:

5-vaihteinen manuaali
4- vaihteinen manuaali
5-vaihteinen man. T-DIESEL
4-vaihteinen man. T-DIESEL

Kuvassa on omassa autossa (alunperin JX) ollut 4-pykäläinen (vasen) ja paikoillaan oleva 5-vaihteinen keppiasetelma.

Kuva

JX:ssähän keppi tulee läpi lattiasta ja kepin nivel jää auton ulkopuolelle. Tasalattiaisissa nivel on auton sisällä haitarikumin sisällä.
Edeelleenkin vain jää epäselväksi miksi tuon lattian pitää olla erilainen? Jäähdytysjuttuja..??
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Eristeitä ja verhousta

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Pari tunnelmakuvaa sunnuntailta

Kuva
Musta kattoverhoilu on hieno, joskin saattaa tulla hieman tunning
Kuva
Kallista eristettä piiloon. En tajua tästä(kään) lajista mitään.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Nyt näyttää asialliselta tuon ohjaamon vaimennus 8-) tulee varmasti paljon hiljaisempi noin. Laitatko lisäksi vielä jotain vaimentavaa vaahtomuovia? Itse ajattelin dokaan ainakin kattoverhoilun ja ovipahvien taakse.
Avatar
Lepakko
AktiVWisti
Viestit: 100
Liittynyt: 13.04.2012 19:44

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Lepakko »

AT5nok kirjoitti:2WD Tölkin max renkaan korkeus on käsittääkseni 726 mm. 185R14 max korkeus STRO kirjassa on 675 mm johon saa kasvattaa 51 mm.
235/75R15 normaali korkeus on 733 mm (STRO) joten sitä ei saa saa leimattua 2WD Tölkkiin.

225/75R15 normaalikorkeus on 719 mm, joten sen käsitääkseni saa muutoskatsastuksella. Leveyttä kun saa kasvattaa 30 mm ilman muutoskatsastusta.
Mun ryssänsininen doppeli leimattiin viime vuonna 235/70x15 -renkaille. Tällä hetkellä takana on tuo koko, edessä 225/70x15. Olen ajellut myös 235/75x15 renkailla, mutta kipuraja meni siinä: ottivat kiinni lokasuojan reunoihin edessä sisäänjoustossa pyörien ollessa hiukankin käännettynä. Vanteina on Pentat, et:tä en muista.
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Minä ostin 215/70 R 15C renkaat. Jospa näillä ei raapisi, mutta olisi hieman "läskimmät" kuin 185R14C.

Kuva
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Minkälaista vaimentavaa vaahtomuovia tuohon voisi laittaa? Hifi-liikkeessä toki sellaista on, mutta maksaa maltaita.

FFP:ltä bongatussa jutussa yhdessä Pritsenissä tuo näyttää ihan rautakauppakamalta.
https://www.dropbox.com/sh/7v7j3fi64bd2 ... 150940.jpg

Jani
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Vastaa Viestiin