Raisa, ryssänsininen doppeli

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Pritsissä näyttäs olevan ihan just mitä tarkoitin. Vaikka ostais 4 euron retkipatjoja :lol:
Nää vaimentaa myös omissa kokemuksissa pakettiauton hyttiä todella paljon http://www.motonet.fi/fi/tuote/606006/A ... 00cm-folio.
Noissa on liimapinta takana, eli kiinnitys on tosi helppoa.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Joker »

Pritsin eriste on varmaan teollisuustavaraa, eroaa telttapatjasta sillä että siinä erittäin tanakka tarra takana. Tuota mätänetin vastaavaa ostin biltemasta ja ei minusta ollut noin kallista.
Pasi_T
AktiVWisti
Viestit: 72
Liittynyt: 09.03.2012 16:39
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Pasi_T »

Kuvan tavara on etrasta ostettua 10mm solumuovia, lähinnä lämpö eristeeksi.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Tuota rouhepuriste-tavaraa ei sitten kannata liimata paikkoihin johon saattaisi kertyä kosteutta-ei siis ainakaan lattioihin. Imee nimittäin tehokkaasti vettä ja pitää sen myös sisuksissaan.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja Joker »

Joo etrasta liimatelttapatjaa saa, käytetään myös teollisuuspakkien ja erilaisten laatikoiden pehmusteena.
Joo, hyvä pointti Jp, rouhepuriste meni minullakin vain moottorikopan päälle.
oma setup referenssiksi josko tästä mitään hyötyä on
Takapanelien takuset (ei valuvaa vettä) ja muut on ulkoa sisään lueteltuna dynamat + dinitrol ML käsittely + ewona + höyrysulku (Joojoo, 50% ei laittaisi, minä laitoin).
Etuovissa vain dynamat + Dinitrol ML kotelosuojaus, koska avautuvien ikkunoiden holot tiipat kastelee 100% varmuudella kaikki mitä sisällä on.
En tiedä toimiiko, raportoin 2035 20 vuotistarkastuksessa uudestaan jos löydän ruostetta.
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Raisa etenee pienin askelein

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Raisa etenee hiljalleen. Pieninä edistyksen askeleina voisi mainita ainakin tuulilasin kiinnittämisen upouudella tiivisteellä, lavavanereiden asennuksen osittain sekä elintenluovuttajasta irroitettu AAZ. On tää kyllä kivaa, joskin suhteellisen aikaavievää ja kallista. En kuitenkaan valita.

Kuva

Kuva
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Raisan uudet kiekot

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Kyllä renkaat ja vanteet auton tekevät!

Kuva ennen...
Kuva

Ja jälkeen..
Kuva
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Raisan AAZ on sekaisin

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Aloitin eilen AAZ:n perushuollon. Kuningaspultti meni ongelmitta ja suorastaan hyvin. Hihnanvaihto osoittautuikin Mr. Bean -elokuvista tutuksi kestokohellukseksi. Siinä useiden typerien saattumien saattelemana hävitin jaon. Eli nyt ei kyllä hihna ole oikealla paikalla, tai en ainakaan ole varma!

Youtube on täynnä videiota ja neuvoa. Haulla löytyy vaikka mitä, mutta pyytäisin silti linkittämään tai kirjottamaan ohjeet kuinka saan jaon kohdalleen silleen ihan yksityiskohtaisesti että tosielämän Bean ei kikkaile konetta ihan romuksi. Kone on siis irtonaisena ilman vaihdelaatikkoa. Käytössä ei ole VW:n omia työkaluja.
Kiitos avusta.
Viimeksi muokannut jolkkon, 22.09.2016 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kaikki muuhan lukittuu paikalleen ihan normaaleilla tallityökaluilla, paitsi kampiakseli. Sen asento joko alhaalta 100% kohdalleen, öljypohja pois ollessa, tai sitten merkkien tai suuttimen/hehkun reiästä kalastaen kohdalleen. Nokka lukittuu vauhtipyörän päästä rälläkän avaimella tms latalla ja pumppu joko 11-12mm pitkällä pikkuhylsyllä tai sopivan paksuinen tappi uudemman malliseen koloseen. Jos kone pyörii ilman osumia, niin olet jo suht lähellä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Turbo

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Tuleeko tästä joku ongelma jos laittaa turbon kuvan mukaisesti?

Kuva

Ottaako johonkin joku kiinni? Tilaa ilmanputsarille yms. tuntuisi olevan enemmän kuin keskellä olevalla turbolla (mallia AAZ). On tässä joku fataali vika vissiin kun näin ei aina tehdä?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jarke »

kattele ettei öljyn paluu mene ylämäkeen, virtaa vähän heikosti ;)
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Mutta senhän voi kääntää 180ast?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuo on vissiin AAZ-turbo? Jos laitat suosiolla tölkin K14 niin käy orggis pakoputki ja kaikki hilppeet. Sen takia turbo yleensä laitetaan ylös keskelle, että saa sen pois roikkumasta tuolta alhaalta, varsinkin syncrossa ongelma kun auto vähänkään kallistuu niin turbo ui öljyssä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Joopa joo, totta. Alhaalla oleva turbo on herkemmin täynnä öljyä! Enpäs taaskaan ajatellut tarpeeksi.
Oma K14 vaan taitaa olla uransa loppupuolella ja tuollainen Garreth on hyllyssä hyvä kuntoisena. Entäs jos tuohon vaan hommaisi 4-pulttisen pakosarjan (keskimalli). Hyllyssä on kolmiomallinen. Enpä ole edes ajatuksella tuota sovitellut.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jos sulla on se kolmiomallinen turbokin myös, niin laita se, sopii hyvin paikalleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Pitää viedä vaan turbo-huoltoon tutkittavaksi josko sen saisi vielä kuntoon.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

jolkkon kirjoitti:Mutta senhän voi kääntää 180ast?

Tuolla tavalla asennettuna ei paluulla ole paljon alamäkeä.
Kuva
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Raisa, ryssänsininen doppeli

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

jolkkon kirjoitti:Joopa joo, totta. Alhaalla oleva turbo on herkemmin täynnä öljyä! Enpäs taaskaan ajatellut tarpeeksi.
Oma K14 vaan taitaa olla uransa loppupuolella ja tuollainen Garreth on hyllyssä hyvä kuntoisena. Entäs jos tuohon vaan hommaisi 4-pulttisen pakosarjan (keskimalli). Hyllyssä on kolmiomallinen. Enpä ole edes ajatuksella tuota sovitellut.
Korjaus siihen että oma KKK on K03, mutta en tiedä onko sillä merkitystä...
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Tunningia

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Kuva

Kuva

Lattia tulee vielä tummemmaksi, alumiinilistoja jokunen jos löytyy, led-valot sekä huopaa sinne ja tänne ja ja ja. Lattia on parkettia joka on ruuvattu vaneriin.

Kokonaisuutena täähän on vain terapiaa. Oikeasti autossa on PALJON suurempiakin juttuja kuin näprätä sisustaa, mutta minkäs teet kun tää on mukavaa...
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Jotain pientä

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Pienin askelin..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Vastaa Viestiin