Sivu 5/6

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 04.01.2017 18:49
Kirjoittaja TT|
Joko ne kolot caravellessä alkaa loppua uhkaavasti?

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 05.01.2017 08:34
Kirjoittaja urpo_rotta
Joo kyllä ne vähentyy ku hitsaa. Tuskin loppuvat koskaan.

Tekemättä on ainakin:

-kuskin takakaaren alaetukulma
-molempia ulompia takatukivarren kiinnikkeitä pitää vielä vähän korjata
-molemmissa takakulmissa on vielä vähän tekemistä
-sivuoven kynnyksen paikkaus on kesken
-konehuoneen peltiseiniä pitää vaihtaa vielä
-takakaaret asentamatta paikalleen

Eli on siinä vielä hommaa... mut paljon vähemmän kuin ne, mitä on jo tehty

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 05.02.2017 13:08
Kirjoittaja urpo_rotta
Kuva

Kuva

Otin tommosen kuvaparin tuolta arkistoista kun vihdoin tuo peräpää alkaa olla jotenkuten järjissään ja epoksia pari kerrosta päällä.

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 05.02.2017 22:38
Kirjoittaja lukas_pastardo
Jaa me ihan tosissaan hiekkapuhallettiin ja maalattiin toi eilen :shock: Aamulla kun heräsin, olin varma että se kaikki oli vaan pahaa unta..

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 07.02.2017 01:22
Kirjoittaja urpo_rotta
lukas_pastardo kirjoitti:Jaa me ihan tosissaan hiekkapuhallettiin ja maalattiin toi eilen :shock: Aamulla kun heräsin, olin varma että se kaikki oli vaan pahaa unta..
Joo, ite mietin kesken tuon synkän operaation että "luoja ota minut pois täältä" no ei ottanu ni otin ite ruosteet pois caravellen takakalustosta.

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 28.03.2017 10:51
Kirjoittaja Urho
Pakko nostaa peukkua!
Ei kaikki jaksas noin pahaa ruveta edes laittamaan ja antaa tämä nyt vähän parempaa uskoa siihen että se oma aihio ei vielä ehkä ollutkaan se pahin mahdollinen :P

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 06.08.2017 22:36
Kirjoittaja urpo_rotta
Piti tulla ihan tänne pällistelemään että onko mulla vielä täällä topic :D

Tallin muutto, firman perustaminen ja kova työ on viimeset puolvuotta rokottanu kaiken ylimääräsen ajan pois harrastuksista, siksi projekti seisoo.
Nyt olisi syksyn aikana tarkoitus yhdistää kone ja laatikko ja ripustaa jotenkin paikoilleen.
Hitsihommaakin olisi kyllä vielä vähän.

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 16.08.2017 21:38
Kirjoittaja lukas_pastardo
Noniin. Syksy saa - minä en. Talkooilta saatiin kaikesta huolimatta pidettyä. Vaikkei elinluovutustestamenttia löytynytkään niin Audista elin irroitettiin, ja näppärästi sijoitettiin se tässä vaiheessa Adelainen peräosaston lattialle lojumaan.


Kuva

Koneen mukaan Audista irroteltiin tarvittavat sähköt, eli virtalukko, tarvittavat releet ja moottorinohjausboksi. Koelaudan alta paljastuneesta johtoviidakosta saatiin riisuttua aika mukava paketti, jolla konenyt tuntuisi pelaavan. + ja - kiinni ja startista käyntiin.

Kuva

Nythän se on taas mukava pitää tästä hommasta vuoden tauko, ja jatkaa sitten ( sopivan kytkinlevyn löydyttyä ) koneen ja laatikon lopullisella yhdistämisellä.

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 17.08.2017 07:47
Kirjoittaja TT|
Ei ole oikeuksia nähdä kuvia.

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 17.08.2017 08:51
Kirjoittaja lukas_pastardo
Sorry, nyt ehkä näkyy!

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 17.08.2017 09:01
Kirjoittaja Hanttapuli
Mulla ei ainakaan näy. Kuvan kohdalla on vaan teksti: "Kuva". Niin hienoa jälkeä teet, niin tämän hetken tilanne kiinnostaa kovasti!

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 17.08.2017 10:59
Kirjoittaja AT5nok
Ei näy vieläkään. Onko kuvan jakoasetuksena julkinen?

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 17.08.2017 11:20
Kirjoittaja lukas_pastardo
No nyt. Ei ihan aukea toi google driven toiminta. Eipä nuo kovin tärkeitä kuvia ollutkaan, mutta jotain väriä tähän ketjuun!

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 17.08.2017 11:29
Kirjoittaja Hanttapuli
Hyvin toimii tänks!

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 17.08.2017 19:11
Kirjoittaja TT|
Näin se homma etenee!

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 03.09.2017 18:14
Kirjoittaja urpo_rotta
Audi 100 MC koneen kytkinlevy lojuu nyt minun tallin pöydällä.
Siitä se homma lähtee etenemään.

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 24.12.2017 01:39
Kirjoittaja urpo_rotta
Jaahas, kerrotaanpa nykytilanne.

Kytkinkoppa on tehty kaksoismassalle. Asia joka meille tuli puskista on se, että tässä koneessa kampiakselin asentoanturi onkin koneen perseessä. Ja meidän kytkin/ vp paketti on siis uudemmasta jossa anturi on eripaikassa. Tästä syystä vauhtipyörässä ei ole viittä lovea jota anturi lukee ja ne joudutaan nyt tekemään.
MC koneen kytkinlevy ei periaatteessa pelaa kaksoismassan kanssa, jouset ottaa kiinni vauhtipyörään, tämä asia hoidettiin rälläkällä kylmästi.
Kova vauhtipyörä taas ei sovi kytkinkoppaan kirveelläkään.

Että vähän lyö näpeille mutta periksi ei voi antaa... viisain olisi ollut uudempi kone ja poistaa ajonestot jne. Mutta nyt mennään näin.

Ajanpuute on kova tässä touhussa

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 24.12.2017 09:10
Kirjoittaja dmn
Mulla on 4mm sokkatapit porattu anturin triggereiksi, 5kpl. Tietysti jos se vauhtipyörä on niin massiivinen että tulee niin syvälle ettei mahdu tappeja, niin rälläkällä vaan viillot siihen :)

Ainut huomioita asia lienee se että jos alkuperäinen ecu on tehty tapeille eikä loville (tai päinvastoin), pitänee asentoanturin johdot ehkä vaihtaa päittäin, näin nopeasti mietittynä.

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 27.12.2017 16:43
Kirjoittaja urpo_rotta
Hyvä tietää...
Osaatko sanoa onko lovet oltava miten tarkkaan kohdallaan? Kone ilmeisesti käyttää ennakonsäädön vertailutietona tuota kampiakseli tunnistimen tietoa?
Uskon että nuo saa kyllä riittävän tarkasti kohdalleen naapurin manuualijyrsimellä ja jakolaatikolla

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Lähetetty: 27.12.2017 22:16
Kirjoittaja dmn
Ihan penkkiporakoneellakin saavutetaan riittävä tarkkuus, toki hiukan tulee matemaattista pähkäilyä kun pitää siirtää ne merkit oikeaan kohtaan kehällä. Olikohan mulla joku oma muistiinpano että olin mitannut että ne on 11.5° ATDC.

Ennakon laskannan lisäksi tästä saadaan sellainen tärkeä signaali kuin kierrostieto :-)