Sivu 3/6
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 23.10.2016 12:35
Kirjoittaja urpo_rotta
tixu kirjoitti:Hae migiin uus hitsauskaapelin sisäkaapeli eli " sielu "niin alkaa lanka kulkemaan hankalissakin asennoissa. hinta n.10€
Se on vasta uusittu. Tälläkertaa syynä on jotakin muuta.
Poltin on pitäny ostaa pienempi mutta toistaseks ostamatta.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 23.10.2016 20:52
Kirjoittaja tixu
Mulla kiristyi lankakela omia aikojaa, niin kireelle et kaapeli suorana toimi, mut ei pienelläkään mutkalla. Jostain syystä oli palikat väärässä jäjestyksessä kiristimessä.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 26.10.2016 20:13
Kirjoittaja urpo_rotta
Myykääs tähän projektiin taka-alakulmat. Eli tuo takapyörän takana oleva osa kylkeä. Rälläköitynä reilu pala, naplataan ite sitten pistehitsauksista irti.
Ei tarvii olla mitenkään ihan priimat
Lähen myös tarvittaessa rälläkän kanssa itse silppuamaan jos näin sovitaan.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 26.10.2016 21:06
Kirjoittaja Jukkapoika
Jos kyse on
näistä palasista, kannattaneeko niitä tuohon hintaan alkaa raksia irti ja ehjäämään..?
Tahtovat yleensä olla jo vaihtokunnossa sellaisissa Tölkeissä josta ne raaskii laikata irti...
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 26.10.2016 21:25
Kirjoittaja urpo_rotta
Jukkapoika kirjoitti:Jos kyse on
näistä palasista, kannattaneeko niitä tuohon hintaan alkaa raksia irti ja ehjäämään..?
Tahtovat yleensä olla jo vaihtokunnossa sellaisissa Tölkeissä josta ne raaskii laikata irti...
No katoppas. En laiskuuttani jaksanu ees kattoo mitä nuo maksaa. Unohtakaa koko juttu nuo lähtee nyt jostakin puljusta tilaukseen.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 29.10.2016 11:41
Kirjoittaja Neanterdaali
Ei voi kuin nostaa hattua tämän projektin tekijälle, sinnikästä toimintaa!
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 30.10.2016 11:51
Kirjoittaja urpo_rotta
Elimistön luovuttaja. Varsinainen hirmu.
Ja toisesta samanlaisesta, hieman uudemmasta kotoisin oleva 2-massapyörä asetelmineen ja levyineen.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 30.10.2016 11:54
Kirjoittaja lukas_pastardo
...
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 31.10.2016 22:05
Kirjoittaja lukas_pastardo
Nuorempana sitä tuli aina ensin tehtyä ja sitten ajateltua jälkeen päin. Ei ollut paljon järkeä hommissa ja monesti tulikin mentyä perse edellä puuhun remonttiasioissa.
Nykysin, kun on vähän oppinut suunnittelemaan asioita ja käyttämään niitä harvalukuisia aivosoluja, on kaikki muuttunut helpommaksi.
Piti viikonloppuna käydä Audista purkamassa se kirottu vauhtipyörä. Nuoruusvuosina mukaan metsään olisi tullut otettua ties minkälaisia työkaluja ja tehtyä kaikki vaikeimman kautta.
Linkistä löytyvästä videosta paljastuu miten oikeilla välineillä hankalaltakin kuulostava työmaa onnistuu kivuttomasti ja hyvällä mielellä. Videosta myös selvinnee se rakkaus ja kunnioitus näitä uljaan VAG-konsernin tuotteita kohtaan.
Moottorin irroitus metsässä
Danke schön, liebe Deutsche Ingenieure!
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 31.10.2016 23:27
Kirjoittaja TT|
No nyt on sopivan hempeät metodit!
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 01.11.2016 00:33
Kirjoittaja urpo_rotta
Joo kyllä sitä saikin ravistella kun paskasta lakanaa että päästivät toisistaan lopulta irti.
Tästä samasta kaunottaresta pelastettiin myös eber- lisälämmitin kelloineen. Se olisi tarkoitus asentaa tähän.
Taka-alakulmien korjauspalat tuli tilattua sekä alustan puslia, jarruletkut, virtalukon pohja, ym. Roinaa.
Sulakerasia/haaroitusboksi siirtyy varmaankin tuonne takalämppärin viereen. Sieltä paljon mukavammin pääsee käsiksi.
Tupakka ikkunat ja myös kurdi-ikkunat kiinnostaa, ja jos niitä jollakulla on niin saa tarjota.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 05.11.2016 11:55
Kirjoittaja urpo_rotta
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 05.11.2016 12:04
Kirjoittaja urpo_rotta
Vielä muutama kuva.
Nuo palkit alkaa olla kohta korjattu, Nobelin paskanpelastuspalkintoa odotellessa...
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 05.11.2016 12:09
Kirjoittaja urpo_rotta
Kysymyksiä vaihdeloota tietäjille:
Minkälainen homma on kasata nelivedon laatikosta lukon osat tuohon takatuupparin laatikkoon?
Tuo 5v on nähny tietä kaiketi 370tkm ja tuskin on enää ihan tikissä. Mitähän kustantaisi teetättää siihen semmonen perus tarkistus/kunnostus? (lukon asennus samalla?) onko foorumilla tekijöitä?
Mitähän muuta laatikolle kannattaisi tehdä jotta kestäisi tuon voimakoneen hyökkäykset?
Laatikko on suunnitteilla vaihtaa toisenlaiseen phase II vaiheessa, mutta ajokuntoon laitetaan ensin tuolla laatikolla.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 06.11.2016 12:22
Kirjoittaja Jukkapoika
Mitähän kustantaisi teetättää siihen semmonen perus tarkistus/kunnostus?
Jos jaksat lueskella,
tuolta löytyy tarinaa yhden 2WD laatikon kunnostuksesta.
Kustannukset muodostuvat siitä paljonko osia joutuu vaihtamaan ja paljonko siihen kuluu työtunteja.
Osien hinnoista tiedän sen verran, että em. projektiin osia hankkiessani
- kaikki uudet laakerit
- synkrorenkaat
- C-sokkasarjan
- tiivistesarja
... noiden kustannuksissa mentiin jossain 500€:n kantturoissa.
Näin oli siis pari vuotta sitten.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 06.11.2016 19:29
Kirjoittaja urpo_rotta
Jaa no joo. Ja kiitos tiedoista.
Voipa olla että kokeillaan kepillä jäätä että kestääkö laatikko päivän vai kesän.
Uskon että kaksmassa antaa vähän armoa verrattuna kovaan vauhtikseen.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 06.11.2016 23:04
Kirjoittaja TT|
Kaksoismassa tuon R5 koneen kanssa aika ehdoton, lisäksi jos alkaa laatikkoa vahvistella niin rahaakin palaa aika isosti.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 07.11.2016 00:24
Kirjoittaja urpo_rotta
TT| kirjoitti:Kaksoismassa tuon R5 koneen kanssa aika ehdoton, lisäksi jos alkaa laatikkoa vahvistella niin rahaakin palaa aika isosti.
Joo lueskelin samaa, ilmeisesti vääntövärähtelyt on sen tyyppiset tuossa viismukisessa kurnuttajassa että särkyy paikat helpommin kuin saman vääntökäyrän tekevällä nelimukisella. Ei kyllä ollu mikään tieteellinen julkaisu mutta olen taipuvainen uskomaan että on mahdollista.
Käytössä tuo laatikko toimi kyllä aika hyvin, toivotaan ettei heti porsi. Kun ajaa järki päässä niin eiköhän se kestä. Tuo uusi konehan on 115hv malli. tosin epäilen että todellisuudessa on hieman tehokkaampi, väännöstä ei oo tietoo mut heittäisin hatusta 300Nm
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 09.11.2016 23:24
Kirjoittaja urpo_rotta
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Lähetetty: 24.11.2016 21:30
Kirjoittaja urpo_rotta
Pala kerrallaan...
Taikinoin kumminkin tuohon nuo lattian muodot kun tuntui niin pöljältä suoraa peltiä tuohon laitella. Sai enemmän aikaakin menemään mikä on tietenkin tärkeää
Tuolle sähköjohtonipulle porasin reiän lattiaan, ja pujotin sisäpuolelle. Ajatuksena on että se rasia joka on normaalisti konehuoneessa, tulee tuonne matkustamon puolelle sen takalämppärin viereen. Vedetään siitä sitten piuhat tarpeellisille laitteille vastaavasti tulipellin läpi. Siihen voi sitten lisäillä sulakkeita ja releitä sen mukaan kun eri laitteet tarvitsevat.
Onko kellään myydä 240mm jousitettua kytkinlevyä? MC konekohan se oli mistä moinen ainakin löytyy. 24 booriahan tuossa tölkin laatikossa on?