Sivu 6/6

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

ViestiLähetetty: 13.02.2018 17:17
Kirjoittaja Kääkkä
Pelottavan tutun näkönen audin raato. Saman värinen, samassa kohtaa ruostetta kylkilistan alla, sama kone ja muistaakseni lähti vielä jollekki volkkari harrastajalle. :mrgreen:
Hyvän näköstä touhua!

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

ViestiLähetetty: 04.08.2018 22:27
Kirjoittaja caravelle.cl
mitä tälle rojektille kuuluu tänä päivänä

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

ViestiLähetetty: 19.08.2018 00:45
Kirjoittaja lukas_pastardo
Omistettiin pitkästä aikaa Caravellelle vuorokausi, unohdettiin paineet ja kusipään maine. Täytyypä huomenissa koittaa laittaa vähän grafiikkaa hukatun lauantain askarteluista.

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

ViestiLähetetty: 19.08.2018 14:17
Kirjoittaja TT|
lukas_pastardo kirjoitti:Omistettiin pitkästä aikaa Caravellelle vuorokausi, unohdettiin paineet ja kusipään maine. Täytyypä huomenissa koittaa laittaa vähän grafiikkaa hukatun lauantain askarteluista.

Jännityksellä odotan satoa :D Ainakin asenne on edelleen 6/5 8-)

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

ViestiLähetetty: 21.08.2018 23:46
Kirjoittaja lukas_pastardo
No niin, nämä kuvat on nyt ollu vähän pitkässä kuusessa ja sen ne on näköisiäkin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Lyhykäisyydessään, kahdesta on tullut yksi :)

Myllynkivi mahtuu pyörimään ja kytkin irroittaa. Palikat nyt tähän tietoon lopullisesti pultattu kiinni ja katseet suunnattu kohti konehuonetta.

Nyt täytyy hetki nukkua, kohta taas kello soi. Atomirotta tykittäköön tänne lisätietoa koneen ja laatikon vaivattomasta yhdistymisestä.

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

ViestiLähetetty: 22.08.2018 00:05
Kirjoittaja urpo_rotta
En tietenkään neuvo ketään tekemään samalla tavalla koska:
a) se on melkoisen työläs
b) vaatii pari rohkeaa peliliikettä
c) valmiinkin kopan voi ostaa

Eli perus dieselmallin kykäkopasta tasopinnasta 4mm veks.
Sitten 10mm teräslevystä adapterilaippa erilaisten apuvälineiden avulla (mm. Nyrkki, kyrpä, purukumi)
Laippa tarpeellisella määrällä uppokantapultteja lohkoon kiinni (ohjuriholkit paikallaan tottakai)
Laatikko omilla pulteillaan laippaan kiinni
Startin kärsälle kuoppa kytkinkoppaan.
Startti pulteilla laippaan kiinni.
Kaksoismassavauhtipyörän takapuolelta pari koloa hitsillä täyteen ja jyrsii 5 koloa anturia varten kehälle kuten kovassa pyörässä on. Lisäksi kiinnityspultit sorvattava reunoista pyöreäksi ja upotettava vajaa 10mm vauhtipyörään jotta kannat ei ota kytkinlevyyn kiinni, sekä kantojen alla normaalisti oleva 2mm levy pienillä uppokantapulteilla kiinni.

Silmälaakeria siirtää muutaman millin ulommas mitä se alunperin on. Siis 2.5tdi oma silmälääkäri
Kytkinlevynä Audin bensa MC moottorin levy
Hipsii vähän vauhtipyörään jousten kohdalta mutta pieni rälläköinti sillekin (sintteri/kova levy niin ei tarvitsisi pulteille eikä vp:lle tehdä mitään)
Vp otti vähän kiinni kytkinkopan sisään mutta pienellä muotoilulla siitäkin selvittiin

Painelaakerina ja mekanismina tölkin oma ja pelaa hienosti.

Kaikenkaikkiaan siis aikamoinen koneistus oli tuo tuonne laittaa.
Pari asiaa kun olisi ymmärtänyt tehdä erilailla niin olisi ollut paljon helpompaa;
Erilainen kytkinlevy
Koppaa ei luultavasti tarvitsisi lyhentää ollenkaan, silmälaakerissa on edelleen varaa siirtää ulospäin, en muista miten muut mitat mutta uskon että onnistuisi myös vp:lle tulisi lisää tilaa jos koppaa ei lyhentäisi.
Myös bensakoneen kytkinakselia voi käyttää niin silmälaakeri on vielä sopivammalla kohdalla.

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

ViestiLähetetty: 22.08.2018 09:56
Kirjoittaja mtavi
Hyvä pojat! Eli mahdollisuus liikkumiseen on jo vuonna 2019!

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

ViestiLähetetty: 22.08.2018 20:51
Kirjoittaja urpo_rotta
Joo ei kannata hosua.
Tosin kuraa tulee hosumattakin
Mutta onpahan tuo aika pitkälliseksi venynyt laatikon ja koneen naittaminen nyt tehty