Caravelle -89 reissuauto projekti

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Pelottavan tutun näkönen audin raato. Saman värinen, samassa kohtaa ruostetta kylkilistan alla, sama kone ja muistaakseni lähti vielä jollekki volkkari harrastajalle. :mrgreen:
Hyvän näköstä touhua!
caravelle.cl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 25.11.2017 21:17
Paikkakunta: Qsamo

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja caravelle.cl »

mitä tälle rojektille kuuluu tänä päivänä
lukas_pastardo
Vasta alkaja
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2015 23:27

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja lukas_pastardo »

Omistettiin pitkästä aikaa Caravellelle vuorokausi, unohdettiin paineet ja kusipään maine. Täytyypä huomenissa koittaa laittaa vähän grafiikkaa hukatun lauantain askarteluista.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja TT| »

lukas_pastardo kirjoitti:Omistettiin pitkästä aikaa Caravellelle vuorokausi, unohdettiin paineet ja kusipään maine. Täytyypä huomenissa koittaa laittaa vähän grafiikkaa hukatun lauantain askarteluista.
Jännityksellä odotan satoa :D Ainakin asenne on edelleen 6/5 8-)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
lukas_pastardo
Vasta alkaja
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2015 23:27

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja lukas_pastardo »

No niin, nämä kuvat on nyt ollu vähän pitkässä kuusessa ja sen ne on näköisiäkin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Lyhykäisyydessään, kahdesta on tullut yksi :)

Myllynkivi mahtuu pyörimään ja kytkin irroittaa. Palikat nyt tähän tietoon lopullisesti pultattu kiinni ja katseet suunnattu kohti konehuonetta.

Nyt täytyy hetki nukkua, kohta taas kello soi. Atomirotta tykittäköön tänne lisätietoa koneen ja laatikon vaivattomasta yhdistymisestä.
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

En tietenkään neuvo ketään tekemään samalla tavalla koska:
a) se on melkoisen työläs
b) vaatii pari rohkeaa peliliikettä
c) valmiinkin kopan voi ostaa

Eli perus dieselmallin kykäkopasta tasopinnasta 4mm veks.
Sitten 10mm teräslevystä adapterilaippa erilaisten apuvälineiden avulla (mm. Nyrkki, kyrpä, purukumi)
Laippa tarpeellisella määrällä uppokantapultteja lohkoon kiinni (ohjuriholkit paikallaan tottakai)
Laatikko omilla pulteillaan laippaan kiinni
Startin kärsälle kuoppa kytkinkoppaan.
Startti pulteilla laippaan kiinni.
Kaksoismassavauhtipyörän takapuolelta pari koloa hitsillä täyteen ja jyrsii 5 koloa anturia varten kehälle kuten kovassa pyörässä on. Lisäksi kiinnityspultit sorvattava reunoista pyöreäksi ja upotettava vajaa 10mm vauhtipyörään jotta kannat ei ota kytkinlevyyn kiinni, sekä kantojen alla normaalisti oleva 2mm levy pienillä uppokantapulteilla kiinni.

Silmälaakeria siirtää muutaman millin ulommas mitä se alunperin on. Siis 2.5tdi oma silmälääkäri
Kytkinlevynä Audin bensa MC moottorin levy
Hipsii vähän vauhtipyörään jousten kohdalta mutta pieni rälläköinti sillekin (sintteri/kova levy niin ei tarvitsisi pulteille eikä vp:lle tehdä mitään)
Vp otti vähän kiinni kytkinkopan sisään mutta pienellä muotoilulla siitäkin selvittiin

Painelaakerina ja mekanismina tölkin oma ja pelaa hienosti.

Kaikenkaikkiaan siis aikamoinen koneistus oli tuo tuonne laittaa.
Pari asiaa kun olisi ymmärtänyt tehdä erilailla niin olisi ollut paljon helpompaa;
Erilainen kytkinlevy
Koppaa ei luultavasti tarvitsisi lyhentää ollenkaan, silmälaakerissa on edelleen varaa siirtää ulospäin, en muista miten muut mitat mutta uskon että onnistuisi myös vp:lle tulisi lisää tilaa jos koppaa ei lyhentäisi.
Myös bensakoneen kytkinakselia voi käyttää niin silmälaakeri on vielä sopivammalla kohdalla.
Viimeksi muokannut urpo_rotta, 22.08.2018 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Hyvä pojat! Eli mahdollisuus liikkumiseen on jo vuonna 2019!
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Joo ei kannata hosua.
Tosin kuraa tulee hosumattakin
Mutta onpahan tuo aika pitkälliseksi venynyt laatikon ja koneen naittaminen nyt tehty
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

mtavi kirjoitti:Hyvä pojat! Eli mahdollisuus liikkumiseen on jo vuonna 2019!
No se olis ollu kyllä liian nopea tahti

Haaveissa olisi jatkaa tätä joskus, pitäs vaan tehä pari pikkujuttua ensin, mm. omakotitalo
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja Osku »

Rakennus projektit on yleensä tosi pitkiä pitempiä kuin auto projektit. Oma kokemus on että en aloita enään yhtään rakennusprojektia joka on pihavajaa isompi. Se johtuu ehkä lähinnä siitä että en pidä rakennus hommista toisin kuin auto hommat.
Vastaa Viestiin