Sivu 2/4

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 21.06.2015 23:58
Kirjoittaja Heebo
Mulla on tuo just sama Electroluxin laatikko tuossa omassa multsarissa ...eli on niitä siis suomessa ainakin kaksi.
Tein itsekkin ensin hätäisen diagnoosin että ei pelaa per... mutta pidin kuitenkin surutta tunteroisen verkkovirrassa ja niin vain lähti boxi jäähtymään.
Näkyypä tuo jäähtyvän myös 12 voltilla mutta aika paljon hitaammin.

Hämäävä laite, kun ei tuosta ainakaan minulla kuulu mitään kompuran surinaa tai muutakaan meteliä.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 22.06.2015 09:39
Kirjoittaja rahi
Heebo kirjoitti:Mulla on tuo just sama Electroluxin laatikko tuossa omassa multsarissa ...eli on niitä siis suomessa ainakin kaksi.
Tein itsekkin ensin hätäisen diagnoosin että ei pelaa per... mutta pidin kuitenkin surutta tunteroisen verkkovirrassa ja niin vain lähti boxi jäähtymään.
Näkyypä tuo jäähtyvän myös 12 voltilla mutta aika paljon hitaammin.

Hämäävä laite, kun ei tuosta ainakaan minulla kuulu mitään kompuran surinaa tai muutakaan meteliä.
Hmm. No pitääpä testata sitten uudemman kerran tuota.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 22.06.2015 12:01
Kirjoittaja AT5nok
rahi kirjoitti:Kiitos! ei taida meikäläisen puitteilla onnistua tekniikan vaihdot. Vaatiiko TDi moottorin vaihtaminen voimansiirrolle muutakin kuin sovitteen laatikkoon? lukoista ei niin väliä kun niitä ei ole mutta moottorin vaihto kiinnostaisi.
Voimansiirron osalta riittää kytkinkopan vaihto dieselistä, muu TDI-swap osalista on lueteltu foorumilla useammassakin paikassa, joten en ala sitä uudestaan kirjoittamaan. WBX > TDI swap vaatii kuitenkin niin paljon osien hankkimista, että melkein kannattavinta on etsiä sellainen elinluovuttaja, josta saa kaiken tarvittavan lukollisen voimansiirron kanssa.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 22.06.2015 12:20
Kirjoittaja rahi
ATsnok kirjoitti:
rahi kirjoitti:Kiitos! ei taida meikäläisen puitteilla onnistua tekniikan vaihdot. Vaatiiko TDi moottorin vaihtaminen voimansiirrolle muutakin kuin sovitteen laatikkoon? lukoista ei niin väliä kun niitä ei ole mutta moottorin vaihto kiinnostaisi.
Voimansiirron osalta riittää kytkinkopan vaihto dieselistä, muu TDI-swap osalista on lueteltu foorumilla useammassakin paikassa, joten en ala sitä uudestaan kirjoittamaan. WBX > TDI swap vaatii kuitenkin niin paljon osien hankkimista, että melkein kannattavinta on etsiä sellainen elinluovuttaja, josta saa kaiken tarvittavan lukollisen voimansiirron kanssa.
Joo ja mun puitteilla taitaa jäädä tekemättä. Jääköön uniin siis.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 24.06.2015 13:12
Kirjoittaja rahi
Heebo kirjoitti:Mulla on tuo just sama Electroluxin laatikko tuossa omassa multsarissa ...eli on niitä siis suomessa ainakin kaksi.
Tein itsekkin ensin hätäisen diagnoosin että ei pelaa per... mutta pidin kuitenkin surutta tunteroisen verkkovirrassa ja niin vain lähti boxi jäähtymään.
Näkyypä tuo jäähtyvän myös 12 voltilla mutta aika paljon hitaammin.

Hämäävä laite, kun ei tuosta ainakaan minulla kuulu mitään kompuran surinaa tai muutakaan meteliä.
Olit oikeassa. Toin ko. arkun sisälle ja johtoihin niin johan kylmeni vaikkakin hitaasti.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 25.06.2015 12:16
Kirjoittaja rahi
No niin, eli keulasta molemmat maskit ja lisäsumarit on maalattu. Ex-vaimo ja nykyinen tyttöystävä ompelee uusia verhoja... Jääkaappikin lähti siis toimimaan joten sen osalta kaikki hyvin. Saksasta tilasin mustat etuvilkut ja takavalot, voipi olla typerän näköinen mutta katsotaan kun tulee.

Mutta pari kysymystä olisi jos joku jaksaisi vastailla =)

- Kuinka usein vaihteiston ja etuperän öljyt pitää vaihtaa?
- Se kuuluisa syylärin ledi. Nyt se vilkuttelee sitä joka toinen kerta. Anturi säiliöstä on uusittu juuri tovi sitten. Paisuntasäiliö oli tyhjä tänä aamuna ja kun kurkin sitä täytön jälkeen niin hieman pulputti mutta ei mitenkään rajusti. Syytä huoleen? mittari itsessään ei nouse kuin hieman alle puoleen. (edit: tämä olikin vain ilmaamisesta kiinni)
- Kun kääntää pyörät lähes linkkuun ja ajaa niin joskus sellaista napsahtelua kuuluu akselistosta. Tuleeko huolestua?
- Ilmansuodatinkotelosta takanurkkaan lähtevä lyhyt kumiputki on halki ja ei pysy kunnolla paikoillaan, mistä moisen saa?
- Liukuoven kahva liikkuu sisään-ulospäin muutaman sentin. Saako tämän jotenkin kiristettyä vai onko kahva paskana?(edit: ruuvin kiristys auttoi)

Kiitos!

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 25.06.2015 12:30
Kirjoittaja Hanttapuli
rahi kirjoitti:- Se kuuluisa syylärin ledi. Nyt se vilkuttelee sitä joka toinen kerta. Anturi säiliöstä on uusittu juuri tovi sitten. Paisuntasäiliö oli tyhjä tänä aamuna ja kun kurkin sitä täytön jälkeen niin hieman pulputti mutta ei mitenkään rajusti. Syytä huoleen? mittari itsessään ei nouse kuin hieman alle puoleen.
- Kun kääntää pyörät lähes linkkiin ja ajaa niin sellaista napsahtelua kuuluu akselistosta. Tuleeko huolestua?
- Ilmansuodatinkotelosta takanurkkaan lähtevä lyhyt kumiputki on halki ja ei pysy kunnolla paikoillaan, mistä moisen saa? näyttää että se putsari on hieman eri korkeudella kuin se takanurkka joten siksi rikki ja ei yllä kunnolla päälle.
- Liukuoven kahva liikkuu sisään-ulospäin muutaman sentin. Saako tämän jotenkin kiristettyä vai onko kahva paskana?

Kiitos!
- Jostain vuotaa, jos paisarin tyhjäksi vetää. Pystytkö paikallistamaan mistä tekee lätäkön maahan? Täyttämisen jälkeen, jos pulputtaa, niin taitaa vaan ilmata itteensä.
- Mikäli kaikki on kunnossa, niin ei tuossa tilanteessa saisi kyllä napsua mistään. Se, että mikä napsuu, niin se onkin sitten vaikeempi juttu...
- Minä olen jo jonkun aikaa suosinut tätä sivustoa varaosanumeroiden etsimiseen: http://vagfans.info/FI/volkswagen/osaluettelo Jos löytää etsimälleen osalle koodin, niin sitten vaan esim. eBayhin katsomaan mitä ja mistä on tarjolla.
- Auton sisäpuolella on muistaakseni vain yksi ruuvi millä se kahva on kiinni. Onko se tallessa ollenkaan?

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 25.06.2015 14:43
Kirjoittaja rahi
Hanttapuli kirjoitti:
rahi kirjoitti:- Se kuuluisa syylärin ledi. Nyt se vilkuttelee sitä joka toinen kerta. Anturi säiliöstä on uusittu juuri tovi sitten. Paisuntasäiliö oli tyhjä tänä aamuna ja kun kurkin sitä täytön jälkeen niin hieman pulputti mutta ei mitenkään rajusti. Syytä huoleen? mittari itsessään ei nouse kuin hieman alle puoleen.
- Kun kääntää pyörät lähes linkkiin ja ajaa niin sellaista napsahtelua kuuluu akselistosta. Tuleeko huolestua?
- Ilmansuodatinkotelosta takanurkkaan lähtevä lyhyt kumiputki on halki ja ei pysy kunnolla paikoillaan, mistä moisen saa? näyttää että se putsari on hieman eri korkeudella kuin se takanurkka joten siksi rikki ja ei yllä kunnolla päälle.
- Liukuoven kahva liikkuu sisään-ulospäin muutaman sentin. Saako tämän jotenkin kiristettyä vai onko kahva paskana?

Kiitos!
- Jostain vuotaa, jos paisarin tyhjäksi vetää. Pystytkö paikallistamaan mistä tekee lätäkön maahan? Täyttämisen jälkeen, jos pulputtaa, niin taitaa vaan ilmata itteensä.
- Mikäli kaikki on kunnossa, niin ei tuossa tilanteessa saisi kyllä napsua mistään. Se, että mikä napsuu, niin se onkin sitten vaikeempi juttu...
- Minä olen jo jonkun aikaa suosinut tätä sivustoa varaosanumeroiden etsimiseen: http://vagfans.info/FI/volkswagen/osaluettelo Jos löytää etsimälleen osalle koodin, niin sitten vaan esim. eBayhin katsomaan mitä ja mistä on tarjolla.
- Auton sisäpuolella on muistaakseni vain yksi ruuvi millä se kahva on kiinni. Onko se tallessa ollenkaan?
- Pari senttiä oli vajaantunut nyt parin tunnin seisomisen jälkeen ja välissä oli vartin ajo kun olin täyttänyt. Ei lätäköitä alla.
- Alustaa pitää tutkia joskus
- Joo sieltä se löytyi mutta eipä löydy fiksusti mistään varaosana, ei edes ebay mutta taidan selvittä vaan mitat ja tehdä jostain kumiputkesta uuden. Tai otan koko pöntön pois ja laitan K&N suodattimen. Tässä kuva vastaavasta ongelmasta http://farm7.static.flickr.com/6173/616 ... 36d3_b.jpg
- Kahvan ruuvi oli pari senttiä pyörinyt auki joten se on nyt kunnossa.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 25.06.2015 16:32
Kirjoittaja TT|
Se orggisputsari on aika hyvä, jos ymmärsin oikein niin putki putsarilta snorkkeliin on vaan poikki. Laita mikä vaan sopiva ruttuun menemätön putki tilalle.
Joku vetonivelistä ilmeisesti raksuttaa, joko kuluneisuutta tai kuivuuttaan. Tarkista ensin että onko kaikki suojakumit ehjät. Samalla voit heilutella vetareita, jos löytyy kulunut nivel.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 25.06.2015 17:14
Kirjoittaja hillitty
rahi kirjoitti: - Se kuuluisa syylärin ledi. Nyt se vilkuttelee sitä joka toinen kerta. Anturi säiliöstä on uusittu juuri tovi sitten. Paisuntasäiliö oli tyhjä tänä aamuna ja kun kurkin sitä täytön jälkeen niin hieman pulputti mutta ei mitenkään rajusti. Syytä huoleen? mittari itsessään ei nouse kuin hieman alle puoleen.
Taso anturi siis toimii ja vilkuttaa. Voi nestettä haihtua melkeinpä mistä vain vesiputkesta jos ei ole tiivis liitäntä tai iso metallinen päävesiputki hapero ruosteessa ja sieltä haihtuu nesteet ilmakehään.
rahi kirjoitti:- Ilmansuodatinkotelosta takanurkkaan lähtevä lyhyt kumiputki on halki ja ei pysy kunnolla paikoillaan, mistä moisen saa? näyttää että se putsari on hieman eri korkeudella kuin se takanurkka joten siksi rikki ja ei yllä kunnolla päälle.
https://www.brickwerks.co.uk/index.php/ ... etrol.html
Tuossa silikoninen vastaava putki briteissä. Jos on metallinen putki hapero niin kannattaa tilata rosterinen samalla ulkomailta. Vaikea löytää alkuperäsenä mistään.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 25.06.2015 20:52
Kirjoittaja rahi
No valo vilkuttaa nyt koko ajan vaikka paisuntasäiliössä on nestettä reilusti... (edit: ilmattu ja toimii!)

Siitä ilmaputkesta, pitänee mitata halkaisijat ja ostaa metritavarasta.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 26.06.2015 09:11
Kirjoittaja DJSigma
Se anturi on paisarissa sellaisessa putkessa, sinne voi muodostua ilmatasku, ja silloin se vilkuttaa valoa kun pinnankorkeus on muka liian matala.

Siis ainakin dieselissä, nyt just en muista onko wbx:ssä samanlainen paisari?

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 26.06.2015 10:09
Kirjoittaja rahi
DJSigma kirjoitti:Se anturi on paisarissa sellaisessa putkessa, sinne voi muodostua ilmatasku, ja silloin se vilkuttaa valoa kun pinnankorkeus on muka liian matala.

Siis ainakin dieselissä, nyt just en muista onko wbx:ssä samanlainen paisari?
Joo samanlainen se taitaa olla mutta kysymys onkin että miten sen ilmataskun saa veke, kaatamalla sinne putkeen nestettä piripintaan?

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 26.06.2015 11:09
Kirjoittaja DJSigma
Avaamalla anturia, jotta ilma tulee ulos, jolloin se neste tasaantuu.

Olen myös miettinyt, onnistuisikohan siihen putken yläosaa poraamaan reiän, josta ilma pääsee takaisin "kiertoon", ja olisiko siitä jotain haittaa systeemille.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 26.06.2015 12:15
Kirjoittaja rahi
DJSigma kirjoitti:Avaamalla anturia, jotta ilma tulee ulos, jolloin se neste tasaantuu.

Olen myös miettinyt, onnistuisikohan siihen putken yläosaa poraamaan reiän, josta ilma pääsee takaisin "kiertoon", ja olisiko siitä jotain haittaa systeemille.
Tämän päivän havaintoja että vettä on tarpeeksi ja aamulla eka startti niin valo ei pala. Kaikki myöhemmät lähtee sitten ledin kanssa. Ei riitä ymmärrys.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 26.06.2015 12:45
Kirjoittaja AT5nok
rahi kirjoitti:Tämän päivän havaintoja että vettä on tarpeeksi ja aamulla eka startti niin valo ei pala. Kaikki myöhemmät lähtee sitten ledin kanssa. Ei riitä ymmärrys.
Nestettä on silloin tarpeeksi, kun paisari on korkkia myöden täynnä. Ylimääräinen menee täyttösäiliöön ja sieltä imaisee sitten takaisin koneen jäähdyttyä.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 26.06.2015 12:46
Kirjoittaja rahi
ATsnok kirjoitti:
rahi kirjoitti:Tämän päivän havaintoja että vettä on tarpeeksi ja aamulla eka startti niin valo ei pala. Kaikki myöhemmät lähtee sitten ledin kanssa. Ei riitä ymmärrys.
Nestettä on silloin tarpeeksi, kun paisari on korkkia myöden täynnä. Ylimääräinen menee täyttösäiliöön ja sieltä imaisee sitten takaisin koneen jäähdyttyä.
Korkkia vasten on, vähintään.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 27.06.2015 14:51
Kirjoittaja rahi
Kun on kyse projektista niin laitan tähän alle sekalaisen listan asioista jotka on vielä tehtävä jollain aikavälillä. Kommentteja?

Ulkoiset asiat/tekniikka
  • Ilmanputsarin kumiputken uusiminen
    (TEHTY) Renkaiden vaihto (Käytetyt 215/75/15 BF Goodrigde AT renkaat haen 30.6. Lisäksi ostin mersun peltivanteet paskoilla renkailla 40€ hintaan ja nyt hion ruosteet pois ja päälle tulee Hammeritea)
    (TEHTY) Puskureiden maalaus. Tässä on pikku haaste kun edessä pitäisi irroittaa se karjapuskuri ensin
    (TEHTY) Vaihteensiirtäjän säätö. Puslat haen Oberilta tiistaina
    Vaihteisto ja etuperän öljyjen vaihto
    (TEHTY) Sytytyksen tarkistus. En tiedä miksi mutta jotenkin on sellainen fiilis että se pitäisi tarkistaa
    (TEHTY) Jäähdytinnesteet pakkasenkestävyys testattava
    Vaihteistoöljyn ja etuperän öljyn vaihto
    Miedot kalvot ikkunoihin
    Helmat kuntoon ja mustiksi pokkaukseen asti
    Parempikuntoinen liukuovi etsittävä (LH3D Marsala Red)
    Jäähdytinledin toimintaa tutkittava
    Karjaraudan ja sivuputkien hiekkapuhallus ja maalaus
    Koko auton ylimaalaus jossain vaiheessa
Sisällä
  • Akkuerottimen toiminnan tarkistus
    (TEHTY) Verhoilujen pesu
    Multivan nappiverhojen etsiminen. Kaksi osaa niistä on jonkun kakaran sotkemat
    Mittaristo kiekkamittarilla etsittävä
Hankittavaa
  • Sivumarkiisi
    Tikkaat. Onko kellään ajatusta mistä saisi tikkaat jotka kiinnitetään siihen takaluukkuun?

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 27.06.2015 15:49
Kirjoittaja Hanttapuli
Hyvä lista! Järkevänkuuloisia asioita listattuna.

Re: Who's your Daddy? T3 Syncro Multivan tarinaa

Lähetetty: 29.06.2015 19:40
Kirjoittaja rahi
No niin, projekti etenee. Eli laitoin tänään sialle huulipunaa. Saksasta tilatut mustat thyyning etu- ja takavalot saapuivat ja samalla sitten hion (enimmät) ruosteet takapuskurista ja päälle kilikalia. Kestää taas ainakin kesän... vielä kun saisi tuon etupuskurin ja päädyt maalattua niin olisi parempi mieli mutta tuo (lähes) tonnin painava karjarauta on edessä ja itsellä ei taida riittää puitteet sen irrottamiseen. Noissa etukulman vilkuissa oli muuten extrapiuhat ja polttimot sisällä eli se lienee sisältää lisäparkit(?). Eilen keulalle asentui myös miesten tiimarista kompressoritorvet. Voi olla että joutuu kohta soittelemaan väestönsuojeluhälytystä, sen verran lähtee ääntä.

Kuva

Kuva