Aikaa edellisestä päivityksestä onkin jo kulunut joten pitänee kirjoitella kun on taas jotain pientä tapahtunutkin
Tuossa syksyllä kun GL tuli haettua, pääsi samoihin aikoihin doppeliprojekti tekemään lähempää tuttavuutta tallin katon kanssa:
Eli vanha tallinkatto antautui ja lastulevyt + purut pöllähti alas. Imuauto haki purut pois ja doppeli pääsi haukkaamaan vähän raitista ilmaa, jonka jälkeen se siirrettiin toisaalle odottamaan vuoroaan.
Hyvähän se on että tuli tuo katto uusittua, ei ole kovinkaan paloturvallisia nuo vanhat. Toki se purku olisi voinut tapahtua toisellakin tavalla
Vahinkoja ei autoon sen ihmeemmin tullut, mitä nyt jokainen rako oli täynnä tuota purua. Doppelia tuuletettiin trailerin kyydissä 15 kilometriä ja purut lähti
Reimo on edennyt talven aikana pienin askelin, ensin pudotin koko tekniikan pois autosta. Erityisen suuret kiitokset lauri.a lle!!! Koska tallissa asennusta odottaa jo tölkin osilla varustettu tdi moottori. Vaihteiston vein ennen joulua järkiautoon, laakerointiin ja muutaman rattaan vaihtoon.
Auto ei lähtenyt viimeisellä kerralla enää ollenkaan käyntiin, mutta harvoin hajoaa näin hyvään kohtaan että olisin vain muutaman metrin tallissa ajanut ennen koneen irroitusta
Vika oli aika selvä
Parit uudet peilit tuli ostettua ja nuo norsunkorvat löysivät paikkansa reimosta:
Gowesty toimitti uudet etujouset ja yläpallojen spacerit
tietääkö joku mistä saisi etuiskareiden jatkoja?
Etupää on nyt noin 50mm korkeampi kuin vakio takavedossa.
Reimon vanhat verhot olivat... no, vanhat ja lievästi sanottuna kamalat.
Tilalle tuli saksalaiset laatuverhot. Tölkkiin vartavasten tarkoitetut verhot oli helppo asentaa paikalleen. Näissä on siis kisko ylä ja alareunassa ikkunaa.
Olen pitkään haaveillut tölkkiin vararengastelineestä taakse. Hinnat on kyllä melkoisia noissa valmiissa sarjoissa, joten itse piti sekin tehdä. Kaveriksi tuli myös teline jerrykannulle.
Takaluukun reunassa on pultattuna saranat noiden kaupallisten telineiden tapaan, takaluukun kanteen tein kummallekkin vielä lisätuen ja lukituksen. Vanhanmallin luukkuun ei harmittanut reikiä porailla, varsinkin kun noita varaosa-autoissa on vielä kaksin kappalein.
Tosi tukevat tuli molemmista