Josko päivittäis pitkästä aikaa jotain järkevää, reimon kanssa painittiin tässä viimeinen kuukausi niin että itku meinasi tulla, eikä ole paljon tullut kirjoiteltua
Vaihteisto oli tosiaan koko talven remontissa, lopulta siihen tuli siis uudet paremmat laakerit, synkrot, vahvistuksia ja loiskelevyt, sekä isohampaiset 4. ja 5. vaihteet. Vitonen on nyt myös todella pitkällä välityksellä.
Kun vaihteisto saatiin viimein tallille, pääsin asentamaan tdi koneen joka oli odotellut valmiina jo hetken aikaa. Moottori hyrähti asennusten jälkeen heti nätisti käyntiin, mutta kova kirkuna valtasi tallin. Kytkin toimi satunnaisesti ja ääni vaihteli paljon. Voimansiirrosta päättelin sen tulevan jotenka laatikko vaan uudelleen lattialle ja ihmettelemään.
Tätä eräässä toisessa topikissa jo puitiin, mutta vaihteiston holkki hieroi tuohon kytkinlevyn keskiöön.
Ymmärtääkseni tälläistä vaivaa ei ole aiemmin tdi swapeissa ollut? voisiko levyn toimittaja/valmistaja/tms olla muuttunut. Keskiö muutaman millin paksummaksi.
Poistin tuosta holkista tosiaan +5mm ja vika korjaantui.
Työsylinterin vartta jatkoin vähän kun polkimen liike ei ollut mieleinen.
Sitten alkoi tämä aiemmin esillä ollut pumppurumba. Ebaystä tilattu lantikan pumppu tosiaan jätti kierrokset korkealle aina kun kaasuun koski, eikä vikaan löytynyt ratkaisua millään, arvailuja ja mutua tuli joka suunnasta mutta ei se niillä korjaantunut. Ainoa järkevä ratkaisu oli etsiä toinen pumppu. Gatebil reissu läheni.
Seuraavaa pumppua paikalleen ja tässä meinasi hermo mennä kun vika kääntyi ikäänkuin päälaelleen, eli nyt tyhjäkäyntiä ei löytynyt mitenkään. Joka vipua ja ruuvia, ilman vajeria ja vaijerin kanssa tuli koitettua. Aina sammui kun kierrätti konetta ja nosti jalan kaasulta.
Torstaina oli lähtö reissuun eikä vielä maanantai iltana käynti ollut kunnossa. Ärsytti kun joka risteyksessä olisi pitänyt olla kolmas jalka polkemassa kaasua ettei auto sammu.
Googletin sitten että mitä pumpusta lentää ulos jos kantta vähän raottaa ja se kannatti, näky oli melko kauhea mutta olo helpottunut koska vika oli aika selvä
Eihän tuo voi mitenkään toimia, mutta kunnon crc kylpy ja joka osan nitkuttelu sai elpymistä aikaan ja pumppu alkoi heti toimia kunnolla! Tekniset murheet oli selätetty ja viimeiset valmistelut reissuun saatiin käyntiin.
Etuiskarit tuntuivat ensimmäisillä koeajoilla todella alimittaisilta, gowesty korojouset kuitenkin pikkuhiljaa hakivat paikkaansa ja nyt iskarit tuntuvat ihan ookoolta. Ne kuitenkin ovat myös uudet ja ihan oem laatuiset. Hiekkatiellä joissain montuissa ulosjousto voi hieman jysähtää. Takana iskarit olivat myös alimittaiset, korjasin tilanteen näillä:
Aiemmin keväällä mietin että miltä maastokuvio näyttäisi tölkissä... no siitä sekin ajatus sitten lähti.
Ja fb ryhmään laitoin jonkun kuvankin, mutta kyllä siitä omasta mielestä ihan makee tuli
Vararenkaan päälle hankin suojapussin.
Lasikuituiset 16" kaarikopiot sopivat tähän mielestäni oikein hyvin. Istuvuus yllätti positiivisesti.
Etupenkkeinä on nyt toistaiseksi harmaa tölkin kapupenkki, ja t3 kapteeninpenkkiin asennetut t4 pehmusteet ja kankaat. Kunnes löydän toisen tölkin harmaan penkin. Tuo t4 "penkkiswap" onnistui aika helposti, piti vaan purkaa tölkin kapupenkki ihan pellille asti.
Asensin hanttimiehen penkkiin myös kääntöjälustan.
Gatebil reissua edeltävänä päivänä kävin vielä tummennuttamassa lasit ja lastasin kaiken enemmän ja vähemmän tarpeellisen kyytiin.
Koko viikonlopun kestävä koeajo naapurimaahan sujuikin täysin ilman ongelmia!
Tässä muutama tölkkihenkinen kuva reissusta, itse gatebil tapahtumaa on vaikea selittää. Se on niin raju lataus mielettömiä autoja yhdellä radalla ja kaikki oheistoiminta päälle, että suosittelen kaikkia käymään edes kerran elämässään siellä
ja tölkkikansa vetää toisiaan puoleensa
Nyt kun reissu on ohi, valmistaudutaan katsastukseen... joten nöyrästi alkuperäistä pizzaleikkuria alle ja syöttöruuvit pienelle