Henkan tölkkejä.

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Toipumisia sinne! Hyvältä kyllä näyttää meininki! Ja komea Lancia tallikaverina :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Hemu kirjoitti:Tietäiskö joku että mistä sais uusia puslia näihin?
Jos vakiopuslat riittävät niin vaikkapa Aircooled:in Tölkkikaupasta.
Sivulla näkyvää 29 päivän toimitusaikaa ei kannata pelästyä: Pääsääntöisesti kamat joita ei ole varastossa ovat saapuneet parissa viikossa. Pitemmistä toimitusajoista on aina ilmoitettu sähköpostilla.
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Hanttapuli kirjoitti:Toipumisia sinne! Hyvältä kyllä näyttää meininki! Ja komea Lancia tallikaverina :)
Kiitos! onneks säästyi sormi kuitenkin kokonaisena, olis voinu mennä paljon pahemmin. Lancia ollut mulla pari vuotta harrasteena ja uskalsin siitä laittaa pienen palan näytille vaikka vähän väärällä foorumilla ollaankin :)
Jukkapoika kirjoitti:
Hemu kirjoitti:Tietäiskö joku että mistä sais uusia puslia näihin?
Jos vakiopuslat riittävät niin vaikkapa Aircooled:in Tölkkikaupasta.
Sivulla näkyvää 29 päivän toimitusaikaa ei kannata pelästyä: Pääsääntöisesti kamat joita ei ole varastossa ovat saapuneet parissa viikossa. Pitemmistä toimitusajoista on aina ilmoitettu sähköpostilla.
Riittää aivan varmasti vakiopuslat! Hyvä! tuolta ne nyt tilaankin :) kiitos erittäin paljon!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Tuli kateltua noita sun kuvia uudestaan niin äkkiä katsoien sulla on ehkä noi tiilitehtaan camber levyt väärin päin :roll: Siinä levyssähän oli kaikki nurkat eri paksuisia ja tölkissä on takana aurausta sekä negatiivistä camberia joten paksuin reuna tulee etu ylös ja ohuin taka alas. Voi olla että katsoin kuvias väärinkin :roll: :D

Mulle tuli yhdet TC:n sumari kehykset ja ne on ainakin ihan kauheeta kuraa, ei sovi mitenkään vaan vaatisi kohtuu paljon kuitu töitä, vilkku ei mahdu reikään ja toisessa se on aukko on liian iso ja ne on myös ihan ropellit. Voin myydä ne vaikka 10€ sen :( :( :evil:

Vildurin takapuskuri savotta oli ihan älytön homma, helpoin olis ollut ottaa muotti orkkiksesta ja tehdä siitä suoraan niin olis ainakin istunut muuten hyvin. Siihen tehtiin kuitu töitä yli 10h yhteensä kahdelta ukolta ja pohja töitä saman verran mutta nyt siitä tosiaan pitäs ottaa muotit ja tehdä noita lisää 8-)
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Eicca_ kirjoitti:Tuli kateltua noita sun kuvia uudestaan niin äkkiä katsoien sulla on ehkä noi tiilitehtaan camber levyt väärin päin :roll: Siinä levyssähän oli kaikki nurkat eri paksuisia ja tölkissä on takana aurausta sekä negatiivistä camberia joten paksuin reuna tulee etu ylös ja ohuin taka alas. Voi olla että katsoin kuvias väärinkin :roll: :D

Mulle tuli yhdet TC:n sumari kehykset ja ne on ainakin ihan kauheeta kuraa, ei sovi mitenkään vaan vaatisi kohtuu paljon kuitu töitä, vilkku ei mahdu reikään ja toisessa se on aukko on liian iso ja ne on myös ihan ropellit. Voin myydä ne vaikka 10€ sen :( :( :evil:

Vildurin takapuskuri savotta oli ihan älytön homma, helpoin olis ollut ottaa muotti orkkiksesta ja tehdä siitä suoraan niin olis ainakin istunut muuten hyvin. Siihen tehtiin kuitu töitä yli 10h yhteensä kahdelta ukolta ja pohja töitä saman verran mutta nyt siitä tosiaan pitäs ottaa muotit ja tehdä noita lisää 8-)
Sormi alkaa oleen kunnossa, kova hinku on tallille jo kun aikataulu ois tiukka.

Mutta noista camber levyistä. Tuolla noitten sivuilla ei puhuta mitään että ne korjais aurausta? Enkä huomannut että ne olis olleet kaikki kulmat eripaksuisia :D mun mielestä ne on vaan kiilat. Saatan olla väärässäkin, pitää katsoa kun sellaiset taas käsiin tulee! Ei niissä kulmissa kyllä ihan hirveesti voi eroa olla?
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Camber lättyjen mitat alkoivat täälläkin vaivata mieltä niin piti tsekata kuinka asia on. Kyllä ne täälläkin olivat kiilat: 10mm/5mm.

Hemu: Mitkä ovat Coach:in takapyörien mitat ja paljonko olet jatkanut liukuoven saranaa? Pitäisi itsekin tehdä se ja säästyisi ylimääräiseltä jumppaamiselta kun olisi jokin "yleispätevä" mitta.
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Jukkapoika kirjoitti:Camber lättyjen mitat alkoivat täälläkin vaivata mieltä niin piti tsekata kuinka asia on. Kyllä ne täälläkin olivat kiilat: 10mm/5mm.

Hemu: Mitkä ovat Coach:in takapyörien mitat ja paljonko olet jatkanut liukuoven saranaa? Pitäisi itsekin tehdä se ja säästyisi ylimääräiseltä jumppaamiselta kun olisi jokin "yleispätevä" mitta.
No silleen nuo omanikin kesällä mittasin, että 10/5mm ovat kiilan malliet.

Takapäässä on vanne rengas setuppina seuraava:
Vanne on 18 tuumainen ja 9,5 leveä, sen päällä 225/35/18 rengas. Et luku on muistaakseni 38 ja kummallakin puolella on 20mm spacer.
Kuva
Tuosta kuvasta missä takapuskuri on lähtenyt irti, näkee aika hyvin miten rengas istuu vanteelle ja kuinka ulos ne autosta tulee.
Kuva
Liukuoven saranan kanssa kävikin hauskasti, liittyen just tohon camber levyyn.
Jatkoin saranaa 5 senttiä, se toimi hyvin noiden vanteiden ja spacereiden kanssa.
Kuva
Mutta kun myöhemmin laitoin nuo brickwerksin palikat, niin liukuovi ei mahdu aukeamaan enää kokonaan. Ottaa lopussa vähän vanteeseen kiinni.
Periaatteessa noilla palikoilla raideleveys kasvaa vielä sen 20mm jos mittaa vanteen yläreunasta.
Että jos nyt jatkaisin saranaa niin varmaan 60mm laittaisin :D
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Tuo voisi olla ihan hyvä mitta. Meikäläisellä takaset ovat 9x17 ET10 (jos laskin oikein), päällä 225 kumit ja akseleissa camberlätyt... eli vanteen reuna kulkee melkolailla samoilla kohdilla kuin Coach:ssasi.
Tästä on hyvä jatkaa. Kiitoksia!
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Hemu »

On se vaan mätä. Ei voi muuta sanoa.
Välillä tullut mieleen että vaihtais koko koria ja mitä jos teenkin tämän loppuun niin onko vuoden päästä tilanne kahta huonompi?

Kai se pitää vaan loppuun tehdä kun on aloitettu. Kauheasta määrästä hitsattavaa aiheutuu kaikenlaisia piilokulujakin, kuten palaneita hanskoja, hermoja ja lonkeroa. Ei huvita edes ottaa enää kuvaa joka paikkauksesta :D

Joten jos kertois jostain muusta kuin hitsailuista.

Takatila on tässä mallissa ainakin erittäin karu, siis peltiä ja ikkunat. Siinä se.
Kuva
Ajatuksena tehdä siitä vähän viihtyisämpi vaikkei ihmisiä olekaan tarkoitus kuljettaa muuten kuin edessä.
Hyväksi havaittua bitumi vaimennusmattoa siis hakemaan ja seinät + lattia läpikäynti.
Kuva
Pitäis olla jo noilla aika paljon hiljaisempi.
Lattiaksi ajattelin laminaattia kun se caravellessä on jo melkein 2 vuotta hyvällä menestyksellä selvinnyt.
Peräseinän verhoilu on käynnissä.
Kuva
Kuva
Tölkkikaupasta tuli taakse uudet jarrukilvet ja eteen kaikki puslat. Hyvää palvelua. :)
Kuva
Saksasta vilkut ja takavalot:
Kuva
Kuva
Takatukivarsien puslat oli kyllä kotikonstein ratkaisematon ongelma ainakin mulle. Päädyin viemään kaikki tukivarret korjaamolle ja sanoin että pistäkää paikalleen. Ensimmäisessä ei edes yritetty, seuraavassa laitettiin etummaiset paikalleen mutta taaemmista sanottiin että nää on aivan varmasti väärät. Ei ole. Mulla on vielä eri firman puslia ja saman näköisiä on kaikki. Yhden iltapäivän selvityksen tuloksena sääksjärvellä järkiauto niminen firma suostui ottamaan ne vastaan, saa nähdä kuinka käy, tölkkejä ja tietämystä oli ainakin talli väärällään ;)
Kyllästyin noihin puolan lasikuitupuskureiden kiinnitysten tekoon, ja multa puuttui osia keulasta muutenkin, joten kävin hakemassa nimimerkki mtavi lta coach puskurisarjan :)
Kuva
Pikku kuitukorjaus piti tehdä etupuskuriin, muuten hyvät ja loisto kauppakumppani!
Pistin muokkaamani takapuskurin myös paikalleen ja pikku värikokeiluiden aika :D
Maalina käytän mastonin rubbercomp nimistä "kumimaalia". Caravellen puskureissa pysynyt jo 2 vuotta kun ei painepesurilla ihan sentin etäisyydeltä päästele. Helppo maalata, ohjeissa kehoitetaan olemaan suojaamatta mitään :D
Ja aika turhaa se onkin kun tiivisteiden reunatkin tulee ihan pikku vaivalla tarkaksi:
Kuva
Maali siis lähtee repimällä irti, sieltä tietysti mistä itse haluaa. Ei oo niin tarkka pohjatöistään ja ei sotke muita tallin autoja maalatessa.
Ainiin, mikä väri??
Kuva
Kuva
Kuviot muuttuu varmaan vielä johonkin suuntaan. Itse tykkään :) eipä muilla ookkaan niin väliä.

Jousetkin tuli tilattua!
Mutta luulen että kielimuuri oli niin iso että nyt tuli väärät osat :(
Ei ainakaan näytä yhtään samoilta :
Kuva
Ja kaiken lisäksi taitaa koko sarja olla vääriä. Voihan piru...
Kuva
Mutta kokeilin yhtä paikoilleen niin kyllä se ihan sopivalta kuitenkin vaikuttaa :o
Joten eiköhän näitä käytetä ;)
Kuva
Avatar
vildur
Moderaattori
Viestit: 256
Liittynyt: 09.04.2012 23:02

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja vildur »

Mistäs pussit tuli?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Äkkiseltään näyttää aika päteviltä, löytyisköhän pidempinä? ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Kylläpä tuli siisti tuosta doppelin takaosasta! :)
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Portu
AktiVWisti
Viestit: 320
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Portu »

Paljonko maksoi? Oliko täysisarja vai pussit? Vähän alkoi kiinnostaa, voi toki olla että ei kiinnostakaan hinnan kuultua!
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Puolasta noita mapet tuning myy ihan kohtuullisella rahalla :)
Neanterdaali kirjoitti:Kylläpä tuli siisti tuosta doppelin takaosasta! :)
kiitos! En selvitellyt vielä mitä maksaisi jos sinne laittais takapenkit? Tuo on toisaalta hyvä tila noinkin, kun saa lukkoon ja vähän isompaakin tavaraa. Lavalla kun ei ilman kuomua kannata mitään säilyttää :D
Portu
AktiVWisti
Viestit: 320
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Portu »

Ymmärsinkö oikein, mut noin 500-600e noi ilmat maksaa ja siihen muut kamppeet päälle? Toi puola on aika ihmeellistä kyllä! Voi olla kuitenkin et mietin pari kertaa viitsinkö ruveta moiseen. Seuraan mitä muutoksia joutuu tekemään, vai sopiiko takaa suoraan patin päälle joka tukivarressa? Ei viitsi heti tuota juuri maalattua pintaa alkaa työstää.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Jep. Pussit ja TA Technix:in iskarit 2500zt ~ n. 622€. Tuohon loput kamat päälle niin valmiin setin hinta pyörii 1000-1500€:n nurkilla.

Näyttäisi siltä että takana joutuu tekemään vähän Tee Se Itseä, ainakin poistamaan sen patin tukivarresta. Tuolla siitä mainitaankin.
"Etutolppien" varret näyttävät myös aika paksuilta, joten himotontittaja joutunee avartamaan etutukivarsien koloja että saa tolpille enemmän liikkumavaraa.

Kuva

Itseä kiinnostaisi lähinnä millaista mukavuutta nämä tarjoavat matalalla ajettaessa?
Ja mihin sijoittuvat ajo-ominaisuuksillaan jos asteikon toiseen ääripäähän laitetaan halpis-alustasarja ja toiseen laadukas sellainen säädettävillä iskunvaimentimilla, esim. AVO?
Hinnaltaan ilmajousisetti ja AVO:t kun ovat aika samoissa lukemissa.
Portu
AktiVWisti
Viestit: 320
Liittynyt: 17.01.2015 00:27

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Portu »

No itsellä on just ne avot alla, mut kyllä ilmoilla varmasti pehmeämpi meno! Kuorma-autossa täysilmajousitus on paljon mukavampi ja pehmeämpi. Itsekin jos lähtisin nyt madaltamaan tyhjästä niin pitäisin vaihtoehtona kylläkin! Mutta kun on jo toi satsi alla ja tukivarret vaihdettu ja maalattu just niin en taida alkaa tähän jumppaan! Ja tulee tuolle tosiaan hintaakin ihan kivasti+työ vielä päälle, vaikka itse tekisikin.
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Jukkapoika kirjoitti:Jep. Pussit ja TA Technix:in iskarit 2500zt ~ n. 622€. Tuohon loput kamat päälle niin valmiin setin hinta pyörii 1000-1500€:n nurkilla.

Näyttäisi siltä että takana joutuu tekemään vähän Tee Se Itseä, ainakin poistamaan sen patin tukivarresta. Tuolla siitä mainitaankin.
"Etutolppien" varret näyttävät myös aika paksuilta, joten himotontittaja joutunee avartamaan etutukivarsien koloja että saa tolpille enemmän liikkumavaraa.

Kuva

Itseä kiinnostaisi lähinnä millaista mukavuutta nämä tarjoavat matalalla ajettaessa?
Ja mihin sijoittuvat ajo-ominaisuuksillaan jos asteikon toiseen ääripäähän laitetaan halpis-alustasarja ja toiseen laadukas sellainen säädettävillä iskunvaimentimilla, esim. AVO?
Hinnaltaan ilmajousisetti ja AVO:t kun ovat aika samoissa lukemissa.
Juurikin näin! :)

Takaa tukivarsista lähtee ne patit aika näpsästi pois, muistaakseni 4 pistehitsiä poraa pois niin patti on kädessä. Muuten sovittelin ja pitäis mennä ilman muita muutoksia taakse. Etummaisista tukivarsista katselin ihan samaa että voi joutua vähän laikkaamaan.

Laitan kyllä asennuksesta ja muusta kokemuksia sitämukaan kun niitä tulee. Voi olla että asennan nämä nyt jollain "halvemmilla" säätökamppeilla ja katson ensin että millainen autosta tulee. Sitähän voi myöhemmin päivittää vaikka accuairin vähän tasokkaammilla automaattisesti paineita säätävillä komponenteilla.

Meinasin tilata tuon täydellisen satsin missä olis kompurat ja kaikki mutta päädyin että hankin tuolta vain pussit. Aika kankeaa on sähköpostittelu heidän kanssaan mutta hyvin saatiin silti kauppa aikaiseksi.
Avatar
vildur
Moderaattori
Viestit: 256
Liittynyt: 09.04.2012 23:02

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja vildur »

Mietinkin tota että miten noin paksut pumput mahtuu olemaan edessä kun omassa Magnumi dokassa tatecnichksin iskarit on klommolla vaikka vielä rautajousilla ajelen :D
Avatar
Hemu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 19.04.2015 14:43
Paikkakunta: Sastamala

Re: Henkan tölkkejä.

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Ompas vierähtänyt taas edellisestä viestistä aikaa. Doppelille ei oo tapahtunut oikein mitään, tuli ostettua (vahingossa) toinen autollinen hitsattavaa, mutta se asia on jo voiton puolella ja taas olis aikaa keskittyä tuohonkin.
Caravellen kanssa oon touhuillut tässä koko kevään enemmän ja vähemmän.
Ensiks piti tietenkin vaihtaa se rikkinäinen tukivarsi vähän parempaan, järkiauto niminen firma sitten lopulta sai puslat nätisti paikalleen kun niiden kanssa tuossa talvella tuskailin :)
Kuva
Vanha pois ja uutta sisään. Vanha oli tosiaan jo erittäin huonossa hapessa monesta muustakin kohdasta, ei jäänyt mitään säästettävää siitäkään.
Sitten oli aika lähteä leimalle. No ihan hyvin meni, jarrut tosin alkoi painamaan päälle mitä enemmän ajoi.. melkoisen pöllyn saattelemana saavuinkin konttorin pihaan ja ajattelin että tässäkö tää nyt oli, mutta onneksi ennen minua oli melko pitkä jono, tölkki ehti jäähdytellä jarrujaan ja kun meikäläisen vuoro tuli niin läpi meni että heilahti 8-)
Tottakai sen jälkeen oli melkoinen satuloiden herkistely kotona edessä.
Kuva
Ihmettelin parin päivän päästä lätäkköä lattialla... en kuitenkaan ehtinyt siihen heti paneutua kun ei tuntunut mistään nestettä suoranaisesti "lentävän".
Iltapäivällä töistä lähdettäessä vika kuitenkin paljastui. Olin jarruja herkistellessä painanut sylinterit niin sisään että jarrunestettä oli tullut säiliöstä yli. Reitin varrella oli jos jonkinmoista muoviosaa kojelaudan sisällä ennen lattiaa... mm hiukkaskiihdyttimen kahvan ympärillä oleva paneeli. Muovi + jarruneste on hyvä yhdistelmä..
Kuva
Käteenhän se jäi :)

Takapyörän laakeri piti vaihtaa pari viikkoa leiman jälkeen... alko olemaan toista senttiä välystä kun vanteesta otti kiinni.
Kuva
Pientä ilmeen päivitystä täksi kesäksi tuli helposti plastidippaamalla maski mustaksi, tummilla etuvilkuilla...
Kuva
... Ja takavaloilla. Sopii omaan silmään :)

Sitten alkoikin omituinen käyntihäiriö. Normaalisti auto on aina käynyt nätisti, lähtee käymään heti ilman tuota "hiukkaskiihdytintä" ajoituksen siirtäjää... miksi sitä nyt kukin kutsuu. Ajattelin että joko nyt pitää mennä lauri.a jalanjäljissä tdi kaupoille :D Ajelin vain ja muutamassa päivässä käynti huononi kokoajan ja sammumisiakin sattui tyhjäkäynnillä.

Siispä katsoin pumpun ajoituksen, ok. Suuttimia epäilin mutta nekin ok. Ajattelin että varmaan varminta on kurkata jakohihnaa, kun kuitenkin jotain ulkomaanreissuakin tiedossa tänäkesänä.
Kuva
Lupasin caravellelle uuden pakoputken mikäli vain jotain pientä ja halpaa on rikki :D

Pyörittelin räikällä konetta ajoitusmerkkeihin, nokka ok, pumppu ok, mutta kampiakseli on hampaalla pielessä. Ajattelin että se on hypännyt hampaalla. Purin ja ei ollut, vaihdoin viimekesänä uuden jakohihnan ja kampiakselin hihnapyörän. Uuden pultin vedin tosi tiukkaan mutta ilman liimaa. Se olis varmaan pitänyt olla, koska hihnapyörä on päässyt vähän liikkumaan ja sisäpuolella oleva "kiila" on lähtenyt kulumaan. Hinapyörä pääsi siis jo hampaan verran kääntymään vaikka kiila oli kampiakselin päässä olevassa urassa.
Kuva
Kuva
Vanhaan hihnapyörään verrattuna tästä kiilasta olikin jo lähtenyt parisen milliä tavaraa :o onneksi ei mennyt poikki. Hain siis uuden ja vika korjaantui sillä. Tlläkertaa uudella pultilla ja liiman kanssa, tiukkaakin tiukempaan.
Kuva
Matka jatkuu taas.. :) Tosin viimekesänä ostamani vaihteisto pitää outoa "kahinaa" tai pientä kolkotusta tyhjäkäynnillä ja kytkin ylhäällä? ääni lakkaa heti kun polkimen painaa pohjaan. Laitoin vaihteiston ostoilmoituksenkin jo tuonne osto - osioon.
Vastaa Viestiin