Sivu 2/2

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 26.03.2015 23:19
Kirjoittaja dogbox
Mahtavaa duunia 8-)
Kusi lanka rupes kiinnostamaan, tigistä olen haaveillu ja jossain vaiheessa sellasen myös hankin, mutta tuota täytyy ensin ehdottomasti kokeilla!
Mikä miggi sulla on? säädettävyys pitää ilmeisesti olla hyvä?

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 27.03.2015 10:14
Kirjoittaja dmn
Mulla on joku normi voimavirta Migatronic, itseasiassa tolla langalla on hitsattavuus todella hyvä, jopa helpompi kuin normi langalla. Pelko oli ja että voisi olla haasteellisempi. Kunhan on vaan puhdasta peltiä, sähkösinkitys ei haittaa eikä polta sitä pois.

Tein tuohon keulaan pellityksen kahdella tapaa, toisen limittäin ja toisen päittäin saumalla ja tuo päittäin sauma onnistu kyllä paremmin. Samalla tekniikalla tarkoitus jatkaa kylkien osalta.

Monia uusia/uudehkoja autoja ei saa edes korikorjata muilla menetelmillä kuin tällä!

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 31.03.2015 20:58
Kirjoittaja ketsa
Muutama vuosi sitten siirryttiin työmaan koneiden pintapelleissä käyttämään kaarijuottoa ja hyvin on toiminut. Saitko lankarullan jostain asevelihintaan, vai onko hinnat lähestyneet kohtuullista? Itsellä jäi noin 5 vuotta sitten hinnasta kiinni tuon omiin harrastuksiin tuominen :(

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 31.03.2015 21:48
Kirjoittaja dmn
Kai siitä joku pärstäkerroin alunnus tuli mutta kyllä 5kg kelasta sai silti kolminumeroisen summan maksaa, onneksi sain jämän argon pullon lainaan samaan hintaan niin helpotti tuskaa :)

Tuokin kyllä näytti jonkin sisällä olleen lapun mukaan siltä että kiinassa tehty tekstityyppiä analysoiden, vois kyllä ebay tms haulla kattoo saisko suoraan tehtaalta tuota edullisemmin.

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 16.04.2015 08:53
Kirjoittaja dmn
Kuva

Vihdoin näkyy valoa tässä projektissa.. ei nyt tunnelin päässä vielä, mutta helman läpi ainakin. Hieman päänvaivaa aiheuttaa oikeiden mittojen arpominen että saa sitten muut pellit sopimaan, mutta muutaman yritys/erehdys syklin jälkeen luulen että nyt on justiinsa.

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 16.04.2015 09:13
Kirjoittaja Hanttapuli
Ja seuraava moottorikin on jo näköjään valmiina!

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 16.04.2015 09:19
Kirjoittaja dmn
Joo sama osu silmään, toihan on Lentsulle menossa ollu jo vuoden päivät, autokin odottaa jo pihassa asennusta :D

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 21.04.2015 22:07
Kirjoittaja dmn
Taas vapaailta tallilla ja lopputuloksena uus kylkipala kiinni:
Kuva

Ei onneksi vedelly mistään, mutta yksi klommo oli peltiin tullu jo jossain sovitusvaiheessa kun päässyt käsistäni tippumaan. Ja hitsauksen jälkeen huomasin että toi kylkihän oli alunperin yhdestä kohtaa 5-6mm ulkona, kun joku irtotavara muokaroinut sisältäpäin kylkeä ulos. Eli pikku hienosäätöä vielä luvassa..

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 15.02.2016 10:20
Kirjoittaja dmn
No niin, 8kk hiljaiselon jälkeen käyty tämän kimppuun, jotta saadaan talliin tilaa tölkkiprojekteille ja Country Golfin TDI swapille :)
Jos nyt kesäksi _2016_ sais ajoon jossain kunnossa. Vinkkejä toimivasta 1600 moottorista otetaan vastaan!

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 15.02.2016 15:07
Kirjoittaja TT|
Millä voimansiirrolla Country tulossa? ;)

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 16.02.2016 00:03
Kirjoittaja dmn
Valitettavasti orggis askilla, tosin välitetyllä sellasella. Jostain kun löytäis vanhan passat syncron (ei vr6) laatikon, niin siinä pitäis olla sellainen loota, jossa kulmavaihteen välitys sopii, ja kestää ja saa isomman kytkimen tuon naurettavan väärin päin tehdyn ratkaisun tilalle..

Niin joo, ja taas huomattiin että ei kannata säästää peltiosien laadussa junikseen. Taas tuli maksettua oppirahat ja tilattua joku halvempi korjauspala oikean puolen b-pilarin alanurkkaan. Muuten hyvä, paitsi muoto ihan soikea ja sarana sentin väärässä paikkaa. Joten ei muuta kuin AutoCraftin osaa tilaukseen..

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 19.02.2016 20:56
Kirjoittaja dmn
Nyt rupee saranatkin osumaan kohdalleen, kun on kunnon peltiosaa (=vasemmalla puolella):

Kuva

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 07.03.2016 08:25
Kirjoittaja dmn
Kuva

Virtanen -merkkiset korjauspalat sovitettu eteen, sama vielä toiselle puolelle ja takapään akkukoteloiden sipistelyä, niin olis korin ostalta korjaukset aika pitkälti siinä! Jee!

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 07.03.2016 12:26
Kirjoittaja romunkerääjä
Pitäisi jonain vuonna alkaa omaa -66 umppariakin parsimaan ehjäksi, ja varmaan ei kannata juuri muita kuin Virtasen peltejä edes miettiä. Vai kuinka?

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 07.03.2016 12:30
Kirjoittaja dmn
Joo ainakin niitä mitä saa, valikoimaa ei taida kauheasti olla. Autocraft merkkisetkin on ihan hyvä, mitä nyt oli 10mm liian lyhyt lokarinkaarestaan oikean takarenkaan eteen tullu ulkohelmapelti :-)

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 16.07.2018 20:00
Kirjoittaja dmn
Ennätyshelteissä on mukava puuhata viileässä tallissa, joten projektia jatkettu hitsaamalla tavaratilaan lattiaan pohja. Kuulemma tuo aaltopelti mitä tarvikkeena myydään pakkaa menemään jo asennusvaiheessa mutkalle, niin tähän tuli 2mm pellistä suora lattia. Saa sitten helpomminkin tarpeelliset parketit asennettua.