Sivu 1/2

-67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.01.2015 10:28
Kirjoittaja dmn
Aloitetaanpas nyt tästäkin projektista topicci kun tuli projektille ikää 18v tänä vuonna. Jos vaikka nyt tänä kesänä pääsis ajelemaan, muutahan tämä ei periaattessa tarvii kun käyttää määräaikaiskatsastuksessa :) Viimeksi autolla ajettu vuonna 1997, ostin auton tottakai heti kun oli kortti taskussa ja hinnankin voi paljastaa, olikohan se 6900mk. Kesän päätettyä todettiin helmojen kunto niin huonoksi ettei katsastukseen ollut asiaa, ja talvellahan auto oli sisältä purettu jo atomeiksi ja peltityöt yritetty aloittaa, mutta oikeastaan tähän pisteeseen auto sitten jäikin 18v ajaksi.

Kuva

Pohja kävi hiekkapuhalluksessa, joten nyt on mukava jatkaa hitsailua ja näkee heti misssä on uutta peltiä / palkkia kaipaavaa kohtaa. Valitettavasti alihankkijat eivät ole vielä saanut pokattuja pellinpaloja toimitettua ja muotopellitkin on vielä matkalla englannista, niin päätiin aloittaa korjaamalla uudestaan 18v sitten tehdyn pikapaikkauksen eteen, koska tuntui tuo millin pelti vähän ohkaiselta eteen, ja eipä se loppujen lopuksi ollut kauhean hyvin kiinni. Joten tähän tulee uusi kotelorakenne + A-tolppien alaosat 2mm-3mm pellistä.

Kuva

Katsotaan vielä kuinka pahasti lähtee käsistä projekti, matkailusisusta + ikkunat olis tarkoitus taakse lisätä, mutta madaltaa en ajatellut.. toki sekin vähän pyöri jo mielessä :-)

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.01.2015 10:52
Kirjoittaja Hanttapuli
No jo on valmiin näköinen projekti! Sulla on sitten useampikin harvinaisuus tallissa :)

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.01.2015 10:55
Kirjoittaja dmn
Jeps :) Museovehjettä tästä ei tehdä, vaan sellainen peli että voi vaikka ympäri vuoden ajella huoletta. Vuonna 1997 tää oli ihan toivoton työmaa, mutta nyt nykymittapuulla junisaihioita katsellen täähän on ihan loistavassa kunnossa :)

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.01.2015 11:09
Kirjoittaja Hanttapuli
Se on aina plussaa, kun ei tartte nostaa projektia suosta!

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.01.2015 11:24
Kirjoittaja TT|
Upeeta, mahtavaa! Hatunnosto siitä ettet madalla :) Mitä suunnitelmia konepuolelle?

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.01.2015 11:30
Kirjoittaja dmn
Konesuunnitelmia on sen verran että pitäis löytää käyntikuntoinen kone jostain :) Tähän kunnostamani kone on ollu veljen 181:ssä käytössä jo 10v, en varmaan sitä käy enää takas hakemassa takaisin... Ehkä alkuun joku vakio käytetty kone jos sopivasti tulee eteen. Jossain kohtaa on kyllä mielessä rakentaa ruiskun kera vähän piristelty 1.6l kone, mutta ei mitään huimaa, koska tuo takajousitus asettaa kyllä rajat ajo-ominaisuuksille vauhdikkaammassa käytössä :)

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.01.2015 12:37
Kirjoittaja Hanttapuli
Fuchsit ja tonttiin!

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.01.2015 15:47
Kirjoittaja Neanterdaali
Hieno Auto isolla Aalla!!!
Onko tuo eka kuva missä ajat otettu silloin kun ostit auton?

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.01.2015 16:12
Kirjoittaja dmn
Jeps, kuva on vuodelta 1997 ja menossa ollaan itseasiassa Beach Party vw-tapahtumaan.. Hiukset on siitä vuodesta lyhentyny varmaan toista metriä :-O

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.01.2015 18:36
Kirjoittaja UITTO-
Itelle tuli hallille just 60 junis työn alle. Saa pari kuukautta tehä pellihommia. Lattiat purkuun, alaosan hiekkapuhallus ja siitä parsimaan kasaan päin takasin, palkit, pohja, helmat, kori, ja viimesenä vaihetaan koko katto ja siihen istutetaan tommonen rättikatto viel sitte. Kivvaa...

https://www.facebook.com/antti.hirvensa ... 392&type=1

Tuolla vähä kuvia matkan varrella jos kinostaa :) Tosiaan vasta pari päivää kerenny tahimaan ton kanssa, hidasta on ku yrittää olla rikkomatta ylimääräsiä...

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.01.2015 20:34
Kirjoittaja dmn
Juu tuo ehjän säilyttäminen aina haastavaa, nytkin oli pakko vetää ehjä keulapelti 6cm auki alasauman yläpuolelta että sai etupalkiston korjattua, se kun on siellä ikävästi sen sisällä osittain ja siinä on lisäksi sellanen tuplapellitys osan matkaa, joka oli aika rapsakka. No eiköhän tuohon saa suorasta pellistä korjauspalan tehtyä kivasti.

Ja motivaatio on korkealla, ekat korjauspalat hitsattu jo paikelleen ja elämä hymyilee kuin vuonna -97 :)

Rättikatto olis juu kiva, mutta toisaalta kun autoa säilyttää kuitenkin 24/7 ulkona, niin osaa aivan eritavalla arvostaa tiivistä umpikattoa :)

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 24.01.2015 11:09
Kirjoittaja Jukkapoika
No eiköhän tuohon saa suorasta pellistä korjauspalan tehtyä kivasti.
Valmiitkaan eivät ole järjettömän hintaisia. Näitä osia ovat juniksenpaikkaajat kehuneet:

Autocraft
Wolfsburgwest
Klassicfab

Meikäläiseltäkin löytyy 10 vuotta sitten talteen otettu -66 umppari. Edelleen aloittamista vaille valmis projekti, ei vaan mukamas ole ollut aikaa sille.
Tämän vuoden aikana on kuitenkin tapahtunut sellaista liikkeitä ja mielessä pyörinyt ajatuksia, että tänä vuonna junalle saattaisi jopa tapahtuakin jotain... :o

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 24.01.2015 11:46
Kirjoittaja romunkerääjä
Mullakin on -65 umppari ollut Lordin euroviisuvoitosta asti odottamassa vuoroaan...
Koskahan sille olis aikaa / motivaatiota.

Virtaselta Vesilahdesta löytyy hyviä korjauspeltejä, ajattelin omaan projektiin niitä hankkia sitten joku päivä kun saan aikaiseksi :lol: .

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 24.01.2015 13:04
Kirjoittaja dmn
Justkampersilta tilailin helmapellit, taisivat olla toivottavasti autocraftin peltejä. Oisin ottanu autocraftilta suoraan, mutta sen verran hidas palvelu rahtihinnan laskemisessa että olin jk:n pojat jo ehtineet postittaakin paketin, kun ac:ltä tulu vastaus.

Eipä ne pellit sinänsä pahan hintaisia ole, mutta äkkiä satasista muodostuu tonni ja vähän enemmänkin jos liikaa innostuu. Etupää tosiaan tulee tarkoituksella vähän vahvemmasta tavarasta kuin origgis palkit..

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 26.01.2015 21:32
Kirjoittaja dmn
Taas oli vapaa-ilta, ja kuskin puolen etuosa rupee hahmottumaan:

Kuva

Ja teinpäs vielä myöhäispallis tyylisen lisätuen runkopalkkiin, ja A-pilarin väliin, siltä varalta jos joku innostuu joskus päin ajamaan ...

Kuva

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 04.02.2015 19:03
Kirjoittaja dmn
Kuva

Kuskin lattia ja astinlauta & muu etunurkkaus valmis. Etuakselisto otettu pois ja todettu täysin terveeksi, ja kuten myöskin runkopalkin kiinnityskohtien takaa.

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 05.02.2015 01:27
Kirjoittaja TT|
Tulet tällä kesän safarille näyttämään miten 2wd menee? :)

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 05.02.2015 08:40
Kirjoittaja AT5nok
Hienoa työtä taas kerran, mutta eipä tuosta tallista muuta ole tullut aikaisemminkaan...

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 03.03.2015 21:40
Kirjoittaja dmn
Hienosta en tiedä.. Ei tätä nyt museoon saada (onneksi!). Katselin jo syncron voimansiirtoakin sillä silmällä että kyllähän sen tuonne saisi kun haluaisi, mutta taitaa vaan vaatia poikkeuslupaa vetävän akselin lisääminen..

Parin viikon huilimisen jälkeen auton ensimmäiset 50cm apukuskin lattiaa vaille valmis. Alihankkijalta ei oo vielä kuulunut pokattuja pellinpaloja runkopalkkien korjaukseen, pitää yrittää jostain löytyää niitä, se kun on seuraava urakka.

Kuva

Pintapeltejä varten tulikin jo vähän erikoisempaa lankaa miggiin ja argon pullo kaveriksi, saas nähdä miten käy!

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

Lähetetty: 23.03.2015 10:49
Kirjoittaja dmn
Arkeologiset kaivaukset jatkuu, palkisto täynnä vanhaa vaantiepölyä, tätä tulee nenästäkin päivän päätteeksi kun auton alla laikkailee. Laiskoja olleet vanhat kyläsepät kun ovat vaan kylmästi pistäneet uutta peltiä päälle, eikä oo vanhoja muhjuja poistettu alta.

Kuva

Mutta rupee kohta olemaan työvoitto etupäästä:

Kuva

Etupäähän pintapellit meni näppärästi kaarijuottamalla CuSi3 -langalla, samaa kokeilen käyttää muihikin pintapelteihin. Tulee tasaista saumaa ilman huokosia, pienellä lämmöntuotolla ja vieläpä vahvempaa kuin mig-sauma, ainut miinuspuoli on langan hinta ja tarve Argoniin suojakaasuna.