-67 Typ2 katsastuskunnostusta

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project

-67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja dmn » 23.01.2015 10:28

Aloitetaanpas nyt tästäkin projektista topicci kun tuli projektille ikää 18v tänä vuonna. Jos vaikka nyt tänä kesänä pääsis ajelemaan, muutahan tämä ei periaattessa tarvii kun käyttää määräaikaiskatsastuksessa :) Viimeksi autolla ajettu vuonna 1997, ostin auton tottakai heti kun oli kortti taskussa ja hinnankin voi paljastaa, olikohan se 6900mk. Kesän päätettyä todettiin helmojen kunto niin huonoksi ettei katsastukseen ollut asiaa, ja talvellahan auto oli sisältä purettu jo atomeiksi ja peltityöt yritetty aloittaa, mutta oikeastaan tähän pisteeseen auto sitten jäikin 18v ajaksi.

Kuva

Pohja kävi hiekkapuhalluksessa, joten nyt on mukava jatkaa hitsailua ja näkee heti misssä on uutta peltiä / palkkia kaipaavaa kohtaa. Valitettavasti alihankkijat eivät ole vielä saanut pokattuja pellinpaloja toimitettua ja muotopellitkin on vielä matkalla englannista, niin päätiin aloittaa korjaamalla uudestaan 18v sitten tehdyn pikapaikkauksen eteen, koska tuntui tuo millin pelti vähän ohkaiselta eteen, ja eipä se loppujen lopuksi ollut kauhean hyvin kiinni. Joten tähän tulee uusi kotelorakenne + A-tolppien alaosat 2mm-3mm pellistä.

Kuva

Katsotaan vielä kuinka pahasti lähtee käsistä projekti, matkailusisusta + ikkunat olis tarkoitus taakse lisätä, mutta madaltaa en ajatellut.. toki sekin vähän pyöri jo mielessä :-)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2523
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 23.01.2015 10:52

No jo on valmiin näköinen projekti! Sulla on sitten useampikin harvinaisuus tallissa :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2430
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja dmn » 23.01.2015 10:55

Jeps :) Museovehjettä tästä ei tehdä, vaan sellainen peli että voi vaikka ympäri vuoden ajella huoletta. Vuonna 1997 tää oli ihan toivoton työmaa, mutta nyt nykymittapuulla junisaihioita katsellen täähän on ihan loistavassa kunnossa :)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2523
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 23.01.2015 11:09

Se on aina plussaa, kun ei tartte nostaa projektia suosta!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2430
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja TT| » 23.01.2015 11:24

Upeeta, mahtavaa! Hatunnosto siitä ettet madalla :) Mitä suunnitelmia konepuolelle?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6313
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja dmn » 23.01.2015 11:30

Konesuunnitelmia on sen verran että pitäis löytää käyntikuntoinen kone jostain :) Tähän kunnostamani kone on ollu veljen 181:ssä käytössä jo 10v, en varmaan sitä käy enää takas hakemassa takaisin... Ehkä alkuun joku vakio käytetty kone jos sopivasti tulee eteen. Jossain kohtaa on kyllä mielessä rakentaa ruiskun kera vähän piristelty 1.6l kone, mutta ei mitään huimaa, koska tuo takajousitus asettaa kyllä rajat ajo-ominaisuuksille vauhdikkaammassa käytössä :)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2523
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 23.01.2015 12:37

Fuchsit ja tonttiin!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2430
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 23.01.2015 15:47

Hieno Auto isolla Aalla!!!
Onko tuo eka kuva missä ajat otettu silloin kun ostit auton?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
 
Viestit: 490
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja dmn » 23.01.2015 16:12

Jeps, kuva on vuodelta 1997 ja menossa ollaan itseasiassa Beach Party vw-tapahtumaan.. Hiukset on siitä vuodesta lyhentyny varmaan toista metriä :-O
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2523
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja UITTO- » 23.01.2015 18:36

Itelle tuli hallille just 60 junis työn alle. Saa pari kuukautta tehä pellihommia. Lattiat purkuun, alaosan hiekkapuhallus ja siitä parsimaan kasaan päin takasin, palkit, pohja, helmat, kori, ja viimesenä vaihetaan koko katto ja siihen istutetaan tommonen rättikatto viel sitte. Kivvaa...

https://www.facebook.com/antti.hirvensa ... 392&type=1

Tuolla vähä kuvia matkan varrella jos kinostaa :) Tosiaan vasta pari päivää kerenny tahimaan ton kanssa, hidasta on ku yrittää olla rikkomatta ylimääräsiä...
UITTO-
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 83
Liittynyt: 26.04.2014 23:58

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja dmn » 23.01.2015 20:34

Juu tuo ehjän säilyttäminen aina haastavaa, nytkin oli pakko vetää ehjä keulapelti 6cm auki alasauman yläpuolelta että sai etupalkiston korjattua, se kun on siellä ikävästi sen sisällä osittain ja siinä on lisäksi sellanen tuplapellitys osan matkaa, joka oli aika rapsakka. No eiköhän tuohon saa suorasta pellistä korjauspalan tehtyä kivasti.

Ja motivaatio on korkealla, ekat korjauspalat hitsattu jo paikelleen ja elämä hymyilee kuin vuonna -97 :)

Rättikatto olis juu kiva, mutta toisaalta kun autoa säilyttää kuitenkin 24/7 ulkona, niin osaa aivan eritavalla arvostaa tiivistä umpikattoa :)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2523
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja Jukkapoika » 24.01.2015 11:09

No eiköhän tuohon saa suorasta pellistä korjauspalan tehtyä kivasti.


Valmiitkaan eivät ole järjettömän hintaisia. Näitä osia ovat juniksenpaikkaajat kehuneet:

Autocraft
Wolfsburgwest
Klassicfab

Meikäläiseltäkin löytyy 10 vuotta sitten talteen otettu -66 umppari. Edelleen aloittamista vaille valmis projekti, ei vaan mukamas ole ollut aikaa sille.
Tämän vuoden aikana on kuitenkin tapahtunut sellaista liikkeitä ja mielessä pyörinyt ajatuksia, että tänä vuonna junalle saattaisi jopa tapahtuakin jotain... :o
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
 
Viestit: 570
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja romunkerääjä » 24.01.2015 11:46

Mullakin on -65 umppari ollut Lordin euroviisuvoitosta asti odottamassa vuoroaan...
Koskahan sille olis aikaa / motivaatiota.

Virtaselta Vesilahdesta löytyy hyviä korjauspeltejä, ajattelin omaan projektiin niitä hankkia sitten joku päivä kun saan aikaiseksi :lol: .
Juna, pallo sekä vähäsen maantietä nähnyt tuulitunnelitölkki.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
romunkerääjä
AktiVWisti
 
Viestit: 141
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja dmn » 24.01.2015 13:04

Justkampersilta tilailin helmapellit, taisivat olla toivottavasti autocraftin peltejä. Oisin ottanu autocraftilta suoraan, mutta sen verran hidas palvelu rahtihinnan laskemisessa että olin jk:n pojat jo ehtineet postittaakin paketin, kun ac:ltä tulu vastaus.

Eipä ne pellit sinänsä pahan hintaisia ole, mutta äkkiä satasista muodostuu tonni ja vähän enemmänkin jos liikaa innostuu. Etupää tosiaan tulee tarkoituksella vähän vahvemmasta tavarasta kuin origgis palkit..
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2523
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja dmn » 26.01.2015 21:32

Taas oli vapaa-ilta, ja kuskin puolen etuosa rupee hahmottumaan:

Kuva

Ja teinpäs vielä myöhäispallis tyylisen lisätuen runkopalkkiin, ja A-pilarin väliin, siltä varalta jos joku innostuu joskus päin ajamaan ...

Kuva
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2523
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja dmn » 04.02.2015 19:03

Kuva

Kuskin lattia ja astinlauta & muu etunurkkaus valmis. Etuakselisto otettu pois ja todettu täysin terveeksi, ja kuten myöskin runkopalkin kiinnityskohtien takaa.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2523
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja TT| » 05.02.2015 01:27

Tulet tällä kesän safarille näyttämään miten 2wd menee? :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6313
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja AT5nok » 05.02.2015 08:40

Hienoa työtä taas kerran, mutta eipä tuosta tallista muuta ole tullut aikaisemminkaan...
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7300
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja dmn » 03.03.2015 21:40

Hienosta en tiedä.. Ei tätä nyt museoon saada (onneksi!). Katselin jo syncron voimansiirtoakin sillä silmällä että kyllähän sen tuonne saisi kun haluaisi, mutta taitaa vaan vaatia poikkeuslupaa vetävän akselin lisääminen..

Parin viikon huilimisen jälkeen auton ensimmäiset 50cm apukuskin lattiaa vaille valmis. Alihankkijalta ei oo vielä kuulunut pokattuja pellinpaloja runkopalkkien korjaukseen, pitää yrittää jostain löytyää niitä, se kun on seuraava urakka.

Kuva

Pintapeltejä varten tulikin jo vähän erikoisempaa lankaa miggiin ja argon pullo kaveriksi, saas nähdä miten käy!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2523
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta

ViestiKirjoittaja dmn » 23.03.2015 10:49

Arkeologiset kaivaukset jatkuu, palkisto täynnä vanhaa vaantiepölyä, tätä tulee nenästäkin päivän päätteeksi kun auton alla laikkailee. Laiskoja olleet vanhat kyläsepät kun ovat vaan kylmästi pistäneet uutta peltiä päälle, eikä oo vanhoja muhjuja poistettu alta.

Kuva

Mutta rupee kohta olemaan työvoitto etupäästä:

Kuva

Etupäähän pintapellit meni näppärästi kaarijuottamalla CuSi3 -langalla, samaa kokeilen käyttää muihikin pintapelteihin. Tulee tasaista saumaa ilman huokosia, pienellä lämmöntuotolla ja vieläpä vahvempaa kuin mig-sauma, ainut miinuspuoli on langan hinta ja tarve Argoniin suojakaasuna.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2523
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Seuraava

Paluu Projektit - Projects

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa