Sivu 3/3

Re: doppeli

Lähetetty: 27.05.2012 21:20
Kirjoittaja caravelle89
Syncron ja 2wd:n tehostettu tanko on samalla varaosanumerolla . Tehostamaton on eri numeroilla.

Re: doppeli

Lähetetty: 27.05.2012 22:11
Kirjoittaja Pete
tuo oli pelkästään hyvä uutinen ;)

Re: doppeli

Lähetetty: 27.05.2012 22:20
Kirjoittaja dmn
Itse luotin vagcat.ru:n tietoon ja se antoi B:n osanumeron perään syncrossa. No itse muistelisin että toi hammastanko olis hieman eri paikassa syncrossa ja 2wd:ssä siitä tulisi tuo ero.. Mutta voin kyllä väärässä, enkä oo vielä kerennyt talille kurkkaamaan shortyn helman alle.

Re: doppeli

Lähetetty: 27.05.2012 22:24
Kirjoittaja Pete
voiko ru:laisiin luottaa ;)

no ei vaan....kato kun kerkeet, mun puolesta ei ole henken hätä...

Re: doppeli

Lähetetty: 28.05.2012 09:07
Kirjoittaja Eicca_
Hmm.. hitto täytyy tehdä tänään uusi mittaus, voisko toi B kirjain tarkoittaa esim. eri sisäpään raidetangot? tjsp?

Re: doppeli

Lähetetty: 28.05.2012 11:15
Kirjoittaja selvesa
Joskus oli noista osanumeroista puhetta tuolla merkkiliikkeessä, että kirjaimet numeron jäljessä olisivat vain versioita samasta osasta ;)

Eli mitä pidemmälle aakkosia menty sitä uudempi/parannettu variaatio samasta osasta. Ja jos on jokin kirjain+X, niin olisi kierrätysosa 8-)

Re: doppeli

Lähetetty: 28.05.2012 11:19
Kirjoittaja dmn
Näinhän se on että ovat versiota samaan paikkaan asennettavasta osasta, mutta se ei valitettavasti tarkoita että olisi suoraan vaihtokelpoinen ... Ja jopa värikoodikin saattaa ratkaista sopivuuden (!), ja tätä tietoa osaan ei ole indikoitu mitenkään välttämättä (näin siis esim. ECUissa.. ja minusta ne kaikki ecut on ollu mustia ;-) )...

Re: doppeli

Lähetetty: 28.05.2012 11:37
Kirjoittaja selvesa
dmn kirjoitti:Näinhän se on että ovat versiota samaan paikkaan asennettavasta osasta, mutta se ei valitettavasti tarkoita että olisi suoraan vaihtokelpoinen ... Ja jopa värikoodikin saattaa ratkaista sopivuuden (!), ja tätä tietoa osaan ei ole indikoitu mitenkään välttämättä (näin siis esim. ECUissa.. ja minusta ne kaikki ecut on ollu mustia ;-) )...
Näinhän se tietysti on ... eli melkein pitää olla vanha osa mihin verrata, että on varmaan sama .... ainakin tuossa T4:ssa jarrujen osalta :D

Re: doppeli

Lähetetty: 26.07.2012 19:46
Kirjoittaja dogbox
Mites sait alustan leimaan :D?
Samanlaista killuketta mullakin ja ei nyt meinaa onnistua leimaus.
kohta täytyy ottaa plan B käyttöön ;)

Re: doppeli

Lähetetty: 26.07.2012 20:17
Kirjoittaja dmn
TA-techiksin sivuilta ainakin löytyy TUV-lappu ...

Re: doppeli

Lähetetty: 26.07.2012 20:26
Kirjoittaja dogbox
juu löytyy, mutta jousissa ei ole malli koodia, joka tuvi lapussa on, ei auttanu mulla selitys ja muu todistelu :(

Re: doppeli

Lähetetty: 27.07.2012 09:17
Kirjoittaja Jukkapoika
Kannattanee vaihtaa konttoria...

http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... toksin.pdf
Auton rakenteen muuttamisesta annetun liikenneministeriön päätöksen (779/98 ) 15 §:n mukaan muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla. M1- ja N1-luokan auton korkeutta saadaan jousitusmuutoksilla muuttaa enintään 51 mm tai M1G- ja N1G-luokan auton 77 mm.
Auton, jonka on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot), korkeuden muuttaminen käyttämällä automalliin soveltuvia alustan madallussarjoja saadaan hyväksyä muutoskat-sastuksessa edellä mainitun liikenneministeriön päätöksen ehdoin. Madallus-sarjan soveltuvuus autoon voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella. Alkuperäisosina myytävien madallusosien osalta riittää maahantuojan tai valtuutetun jälleenmyyjän ilmoitus osien sopivuudesta kyseiseen autoon.
Vanhempiin ei todisteluita tai lappuja pitäisi edes tarvita.