Ei, mutta eipä uudet tarvikekahvatkaan mahdottomia maksa: Ovenkahva ulkoinenPastori kirjoitti:Kysytäämpä samaan syssyyn että passaako 2-koppasen golffin ovenkahvat tuohon? Alkaa olla aika lörön tuntuiset...
T3 1.6 korkattu tölkki "Matilda"
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: T3 1.6 kone korkannut
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 1.6 kone korkannut
Jarrupääsylinterin näet, kun otat mittariston päällä olevan kopan irti. Tuulilasin puolelta kun nostat reunaa ylös, niin lähtee irti.
Kytkimen pääsylinterin löydät jarru- ja kytkinpolkimien etupuolelta, ohjaamon etuseinällä kuskin jalkatilassa.
Kytkimen pääsylinterin löydät jarru- ja kytkinpolkimien etupuolelta, ohjaamon etuseinällä kuskin jalkatilassa.
Re: T3 1.6 kone korkannut
No ei ole kallis kahva. Pitääpä laittaa tiluukseen, saakohan vanhoista miten pienellä vaivalla ne lukkopesät irti, ei tarttis justeerata monien avainten kanssa. Harmi että tuolla ei ole liukuoven kahvaa, sekin on rämänä. Tuli haettua nyt kirjastosta tuo Alfamerin opus, ei muutakuin opiskelemaan!
edit. niin tosiaan jos en jo sanonut, takapäästä kuului armoton naks naks naks naks naks kun vedettiin... vetari paskana?
edit. niin tosiaan jos en jo sanonut, takapäästä kuului armoton naks naks naks naks naks kun vedettiin... vetari paskana?
Hulluna tölökkeihin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 1.6 kone korkannut
Todennäköisesti vetonivel rikki. vaihtaminen helppoa.
Uutta jos olet ostamassa, vältä halpoja italialaisia ym, joissa n 17 mm kuulat. Orggiskuula n 19 mm (Löbro)
Uutta jos olet ostamassa, vältä halpoja italialaisia ym, joissa n 17 mm kuulat. Orggiskuula n 19 mm (Löbro)
Re: T3 1.6 kone korkannut
Vanhaa ei saa vissiin elvytettyä mitenkään? Ei hirveän halpoja nuo vetarit.. Saas nähdä mihin soppaan sitä on ittensä laittanut
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 kone korkannut
aluksi voit kääntää koko akselin toisinpäin, niin ei paukuta kuin pakilla
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: T3 1.6 kone korkannut
Mikä siellä vetarissa noin niinkun fyysisesti on mennyt silloin rikki kun nakuttaa?
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 kone korkannut
Jaa no ei se tuo Mätänetin 50€ vetonivel nyt niin kallis ole (JOS EI TARTTE KOKO AKSELIA VAIHTAA?). Halpa hinta siitä että ei pauku. No jos sais nyt ensin käymään
edit. mistä löytäisi uuden tai halvan paisuntasäiliön vanhan tilalle..
edit2: näköjään tuolta alvadista
edit. mistä löytäisi uuden tai halvan paisuntasäiliön vanhan tilalle..
edit2: näköjään tuolta alvadista
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 kone korkannut
Ite ostin sparetolta, maksoi korkkeineen 5.90e.
Edit: tarkotus on tilata tavaraa Spareton kautta muutaman päivän sisällä, samaan läjään voi ottaa jos tarvit jotain.
Edit: tarkotus on tilata tavaraa Spareton kautta muutaman päivän sisällä, samaan läjään voi ottaa jos tarvit jotain.
Re: T3 1.6 kone korkannut
Älä hommaa motonetin halpisniveliä. Multa hajosi 4 kpl muutaman tuhannen kilsan ajolla.
Nivelten pitää olla sisuskaluiltaan saman kokoisia kuin orkkikset, eli isot kuulat. Motonetin nivelet oli ulkomitoiltaan samat, mutta sisuskalut oli paljon pienemmät. Pauke kuuluu kun vetonivelen sisä-ja ulkokehien pinnat kuluu kuopalle, ja pauke kuuluu siitä kun kuulat hyppii kuoppaan ja sieltä ulos.
Jos kytkinsylinteriä uusit niin uusi samalla vaihteiston kyljessä oleva sylinteri. Ne hajoaa aina yleensä samaan aikaan.
Nivelten pitää olla sisuskaluiltaan saman kokoisia kuin orkkikset, eli isot kuulat. Motonetin nivelet oli ulkomitoiltaan samat, mutta sisuskalut oli paljon pienemmät. Pauke kuuluu kun vetonivelen sisä-ja ulkokehien pinnat kuluu kuopalle, ja pauke kuuluu siitä kun kuulat hyppii kuoppaan ja sieltä ulos.
Jos kytkinsylinteriä uusit niin uusi samalla vaihteiston kyljessä oleva sylinteri. Ne hajoaa aina yleensä samaan aikaan.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: T3 1.6 kone korkannut
Onko kokemuksia kuinka Spidan-merkkiseen pakkaukseen pakattuun Tölkin vetoniveleen tulisi suhtautua? Laadukas vai OE- osavalmistajan (Löbro/ GKN) halpisversio?tarkotus on tilata tavaraa Spareton kautta muutaman päivän sisällä, samaan läjään voi ottaa jos tarvit jotain.
GKN:t pitäisi tilata itsellekin, tähän mennessä edullisimmat (ilman toimituskuluja) ovat tulleet vastaan JustKampers:lla ja Brickwerks:llä. Sparetolla Spidanit olisivat 47€...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 1.6 kone korkannut
Minulla on nyt Syncrossani taka-akselilla käytettyjä Löbroja, joita keräsin varaosa-autoistani. Purin ja pesin puhtaaksi, kokosin parhaista osista muutaman nivelen, uutta rasvaa ja uudet suojakumit. Hyvin on kestänyt korotettuna maastossakin.
Etuakselilla Roulexit molemmissa päissä.
Motonetin halpaniveliä kokeilin aikanaan, mutta alle 1500 Km hajosi pari kpl, samoin Fixuksesta ostettu italialainen hajosi, kaikissa n 17 mm kuulat. Motonetissa tiesivät, että heidän halpanivelissä on ollut ongelmaa Syncrojen kanssa, mutta paikallinen Fixus näytti tilauskantansa ja ovat myyneet jokusen kpl ilman mitään ongelmia.
Parhaimmillaan hajosi halpanivelet molemmista taka-akseleista samalla metsäreissulla ja auto muuttui etuvetoiseksi, huomasin kun etupyörät upposivat pehmeään hiekkaan.
Hotcars myy 19mm kuulilla olevia Roulex niveliä 46 €/kpl, Motonetista saa tilaamalla KGN "Löbro/Spidan" niveliä 65 €/kpl.
Noi halpanivelet saattavat kestää hyvinkin takatuuppareissa, omassa 2WD pakussani on ollut Bilteman tarvikenivelet jostain 90-luvun lopulta asti, tosin niillä nyt ei ole ajettu kuin vähän alle 100 tKm.
Etuakselilla Roulexit molemmissa päissä.
Motonetin halpaniveliä kokeilin aikanaan, mutta alle 1500 Km hajosi pari kpl, samoin Fixuksesta ostettu italialainen hajosi, kaikissa n 17 mm kuulat. Motonetissa tiesivät, että heidän halpanivelissä on ollut ongelmaa Syncrojen kanssa, mutta paikallinen Fixus näytti tilauskantansa ja ovat myyneet jokusen kpl ilman mitään ongelmia.
Parhaimmillaan hajosi halpanivelet molemmista taka-akseleista samalla metsäreissulla ja auto muuttui etuvetoiseksi, huomasin kun etupyörät upposivat pehmeään hiekkaan.
Hotcars myy 19mm kuulilla olevia Roulex niveliä 46 €/kpl, Motonetista saa tilaamalla KGN "Löbro/Spidan" niveliä 65 €/kpl.
Noi halpanivelet saattavat kestää hyvinkin takatuuppareissa, omassa 2WD pakussani on ollut Bilteman tarvikenivelet jostain 90-luvun lopulta asti, tosin niillä nyt ei ole ajettu kuin vähän alle 100 tKm.
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: T3 1.6 kone korkannut
^Hyvä tietää noista Roulex:stakin, setissä ei vain taida tulla vetarin kumeja..? Kuvan perusteella näyttäisivät kuuluvan myös Aircooled:n valikoimaan.
Motonetin GKN:nien tuotekuvaukseen on tullut huomautus:
Motonetin GKN:nien tuotekuvaukseen on tullut huomautus:
Motonet kirjoitti:Tuote poistuu valikoimasta, saatavilla niin kauan kuin tavaraa riittää.
Viimeksi muokannut Jukkapoika, 15.07.2014 15:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: T3 1.6 kone korkannut
Ymmärtääkseli spidan on sama kuin löbro.
Re: T3 1.6 kone korkannut
Pitänee pihtarina kokeilla ensin noita halpoja niveliä, varmaan nakata perä kattoon ja koittaa kuunnella mistä se naksuu. Toivoen tietenkin että naksuu silloin kun renkaat eivät osu maahan. Perjantaina alkaisi loma, jospa sitä silloin pääsisi auton kimppuun
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Meni sen verta off topikiksi niin sama olla täällä projektipuolella Mites, löytyykö osina tahi uutena tuota matkustamon lämppärin vipua ja tuo "ryyppykin" on varmaan ollut jossain muovissa kiinni?
Hulluna tölökkeihin.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Lämppärin vipu on sama mk1 ja mk2 golfeissa eli aika hyvin pitäs olla tarjolla.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Otin kaverin kanssa mattoja pois ja positiivinen yllätys odotti alla. EI RUOSTETTA
Pellit on niinku pakasta vedetyt
Pellit on niinku pakasta vedetyt
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Eilen tuli konetta aavistuksen purettua, mutta jämähti siihen että kalupakistani ei löytynyt mystistä avainta jolla saisi noita kannenpultteja löysälle. Myöskin kampiakselin pultti on jotain torksin sukua mutta ei kuitenkaan. Mites muuten nyt, kun otin hihnan irti, ja konetta pitää pyörittää (kun kansi on irti) ykk:n, miten saan ruiskupumpun samaan sykliin mukaan? Onko siinä myös merkki ykk:lle?
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Kannenpulttien kanta on xzn nimeltään. Kannattaa ostaa sarja erikokosia hylsyjä kun voit tarvita niitä muuallekkin, esim vetarin laippojen pultit on joskus semmoisilla. Kampiakselin pultti on ihan normaali 12 kantanen 19mm.Pastori kirjoitti:Eilen tuli konetta aavistuksen purettua, mutta jämähti siihen että kalupakistani ei löytynyt mystistä avainta jolla saisi noita kannenpultteja löysälle. Myöskin kampiakselin pultti on jotain torksin sukua mutta ei kuitenkaan. Mites muuten nyt, kun otin hihnan irti, ja konetta pitää pyörittää (kun kansi on irti) ykk:n, miten saan ruiskupumpun samaan sykliin mukaan? Onko siinä myös merkki ykk:lle?